Урок – конференція
Тема. Енергія. Невичерпні джерела енергії.
Мета конференції: поглибити та закріпити знання учнів з теми «Енергія»; розвивати цікавість учнів до проблеми нових джерел енергії; формувати навички економного використання різних джерел енергії, бажання використовувати в дорослому житті альтернативні джерела енергії, сприяти усвідомленню актуальності проблем забруднення навколишнього середовища.
Програма конференції
Технологія «Роз`єднай слова»;
Ознайомлення з правилами проведення дискусії;
Показ презентації;
Метод «Гронування».
Технологія «Плутанки»;
Висновки учасників. Технологія «Незакінчене речення».
- Сьогодні у нас незвичайний урок – ми проведемо конференцію. Перш за все, я хочу представити наших учасників – це Ковбасюк Маркіян, Боровий Богдан та Батіг Юрій.
Шановні учасники, сьогодні до вашої уваги я пропоную досить важливу тему, і думаю, що у вас з’явиться багато питань, на які ви б хотіли почути відповіді. А щоб дізнатися, що ми будемо обговорювати, вам потрібно поглянути на дошку і роз’єднати слова у ланцюжку букв.
ЕнергіяНевичерпніджерелаенергії
- Саме так, сьогодні ми торкнемося важливого питання – енергія. Хочу нагадати що успіх заняття залежить від кожного з вас, прошу бути активними співрозмовниками. Для початку ознайомтеся, будь ласка, із правилами проведеннями дискусії(Додаток 1).
- Отже, сьогодні ви будете в ролі важливих експертів, які повинні розглянути різні джерела енергії. Кожен із вас готувався до диспуту, ставив перед собою завдання. Тому, скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від цієї конференції?
- Добре, я надіюся, що ваші очікування справдяться і ви зможете почерпнути для себе багато цікавого. Тепер слово надається першому учаснику, який розповість нам про «Енергію Сонця»(Додаток 2).
- Дякую, за цікаву інформацію.
- Отже, чому Сонце називають найпотужнішим джерелом енергії?
- Як сонячна енергія перетворюється на електричну?
- Наступним буде – Боровий Богдан, який розповість нам про «Енергію вітру»(Додаток 3).
- Чи можна назвати вітрові електростанції екологічно чистими?
- Чи є вітрові установки в Україні?
- Слідуючим до слова запрошуємо Батога Юрія. Енергія рухомої води(Додаток 4)
- Яка найбільша гідроелектростанція України?
- Як люди використовували в давнину енергію води, що падає?
- Що ж, ми почули багато цікавої інформації, ви усі добре підготувалися, а тепер щоб трішки відпочити, пропоную переглянути презентацію, яка стосується нашої теми. Ще прослухайте і відгадайте загадки(Додаток 5).
- Отже, з попередніх уроків ми знаємо, що енергія є двох видів: невідновлювана і відновлювана, тому за допомогою методу «Гронування», я пропоную доповнити кожен вид енергії (Додаток6).
- Погляньте, будь ласка, на цю схему кількості корисних копалин у світі.
- Наступним нашим кроком буде вправа «Плутанки» (Додаток 7). Вам потрібно розплутати слова в реченнях. Це допоможе вам зробити висновки із того всього, що ви почули та розказали.
- Прошу, зачитайте, які речення у вас утворилися. – Саме так, ми уже достатньо почули, якою є корисною енергія відновлюваних джерел, але і тут є свої недоліки. Тому для підведення підсумків нашого заняття, давайте назвемо переваги та недоліки енергії Сонця, вітру та рухомої води.
- Отже, на початку конференції ви розповідали про те, що хочете дізнатися на нашому занятті. Скажіть чи справдилися ваші очікування?
- Хлопці, ви, сьогодні - молодці. Всі гарно попрацювали, тому я хочу вам подякувати і подарувати ось такі маленькі нагороди.