Урок 1 клас Бережливе ставлення до природи

Про матеріал
Формувати екологічно доцільну поведінку у природі, здатність піклуватися про навколишнє середовище. Закріпити навички бережливого ставлення до лісу, степу, всього живого. Сприяти уявленню дітей про природу як живий організм. Вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди. Прищеплювати почуття любові, вдячності до природи. аналізувати свої вчити та вчинки однолітків при спілкуванні з природою, передбачати наслідки діяльності, бачити красу. Розвивати спостережливість та уважність, оцінювальні навички щодо дій однолітків у природі, бажання піклуватися про природнє оточення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема:  Бережливе ставлення до природи. Правила поведінки в природі.

 

Мета:  Формувати екологічно доцільну поведінку у природі, здатність піклуватися про навколишнє середовище.  Закріпити навички бережливого ставлення до лісу, степу, всього живого. Сприяти уявленню дітей про природу як живий організм. Вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди. Прищеплювати почуття любові, вдячності до природи. аналізувати  свої  вчити та вчинки  однолітків  при спілкуванні  з  природою, передбачати   наслідки  діяльності,  бачити  красу.  Розвивати спостережливість та уважність, оцінювальні навички щодо дій однолітків у природі, бажання піклуватися про природнє оточення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Матеріали: картинки із зображенням природи, слайд-шоу (про результати забруднення  природного середовища людиною), художнє слово про природу, зразок педагогічної ситуації.

 

                                                          Хід уроку

 Організаційний  момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він змістовний і цікавий

Тож гостей зібрав чимало.

-Повернімося обличчям до гостей, усміхнемось і скажемо: «Добрий день!»

-Діти, я рада бачити вас усміхненими. З хорошим настроєм, доброзичливим

ставленням один до одного. А ще привітаймося із природою.

 

Привітання : Доброго ранку небо блакитне!

 

Доброго ранку сонце привітне!

 

Доброго ранку у небі пташки!

 

Доброго ранку тобі і мені!

 

А тепер погляньте всі на мене, посміхніться!

 Наберіть в долоні сміху – і розсипемо на втіху!

І потремо оченята, щоб могли спостерігати.

Насторожимо ми вуха, щоб могли усе почути!

Будемо гарно працювати й щось цікаве пізнавати!

 Розпочинаємо наш урок.

-Давайте згадаємо, якими повинні бути учні на уроці?

(Уважними, розумними, слухняними, ввічливими, активними.)

Спочатку  сідають  дівчатка — краса  нашого  класу, а  потім  хлопчики  -    

         його  сила  та  мужність.  

 

- Діти, ми живемо у дуже прекрасному світі, серед чудової природи. Сьогодні ми будемо говорити про природу, про дбайливе ставлення до природи та про її захист.

- Діти, що таке природа?  За що ми  її любимо?

- Пригадаймо, як ми ставимося до всього живого на землі? Чи можна кривдити рослини та тварини?

 Ось повзе мурашка, ось хлюпоче річка.

Не зривай ромашку, не топчи травичку.

В зелені діброва, в китицях ліщина,

Глянь, яка чудова наша Україна.

Чи задумувалися ви над тим, як багато об'єднує в собі одне слово — «природа»? Сонце, земля, вода, повітря, рослини і тварини — усе живе і неживе, воно нерозривно взаємопов'язане і називається природою. Степи, болота, гори й пустелі, моря й малі джерельця, найменша пташка і величезний слон, могутній дуб та тонка билинка не можуть існувати одне без одного.

        Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Вона є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи, охорони. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатство.

       Сьогодні у нас незвичайний урок. Це буде урок захисту і милосердя. Пройде він під гаслом « Знай, люби і бережи» .

 Адже чим  більше ми пізнаємо природу, тим краще ми їй зможемо допомогти.

 

Учитель.   Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає в нас природа. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину.

   Учень Природа рiдна — наша втiха,

Тож хай вона не знає лиха.

Ми всi — господарi природи,

Тож збережемо її вроду.

Учитель. Але на сьогодні ми  маємо значну кількість свідчень про те, що людина не є бережливим господарем, а є серед нас люди, які не  по-справжньому люблять і бережуть природу. Вони вирубують цінні дерева, забруднюють природне середовище, вбивають рідкісних тварин. А скільки шкоди приносять лісу ! Ламають гілки дерев, рвуть квіти, залишають після себе сміття, палять багаття і забувають або не хочуть їх загасити, від чого може виникнути пожежа. Є люди, які вміють лише шкодити природі, зовсім не піклуються про неї.

А зараз перегляньмо слайд-шоу про діяльність людини у природі. Вам потрібно уважно подивитися усі слайди і відповісти на наступні запитання: « Чи бережливо люди ставилися до природи? До чого призвели їхні дії? Як потрібно поводитися з природою та у природі?».

(Показ слайд-шоу із зображеннями )викидів сміття у лісах, парках, скверах, річках, біля дитячих майданчиків, масової вирубки лісів, наслідки пожеж у природі та ін.. Обговорення за запропонованими запитаннями).

Учитель: А ви бережете природу? Вмієте піклуватися про неї? Зараз ми це перевіримо.

Педагогічна ситуація.  Діти, одного разу до лісу пішло троє друзів. Маринка милувалася природою, розповідала про те, як вона любить пташок, могутні дерева. Дмитрик почав говорити, як любить гуляти на природі і ламав гілки, грався ними, як шаблями. Сашко почувши мову друзів і оцінивши дії друзів, тихо сказав: « Я теж люблю природу, але не так, як ви. Я не говорю про свою любов до природи, я  просто саджаю з дідусем нові дерева, поливаю з мамою квітники, роблю годівнички із татом для птахів на зиму. Я ніколи не дозволяю собі зірвати квітку, яких мало на нашій планеті, образити дерево – зламавши його гілку. І тобі, Дмитрику, забороняю ламати гілки. Чуєш мене? Забороняю. Дереву боляче. Якби тобі от так крутили і ламали руки, як ти робиш з гілками? Як тобі було б?» Дмитрик і Маринка задумались. А як ти любиш і бережеш природу?

 (Обговорення ситуації з дітьми, дискусія щодо необхідності бережливого ставлення до природи).

Гра «Екологічний світлофор»( роздати дітям кружечки з написом зеленим  кольором  « Добре» та червоним кольором  « Погано» )

Поливати квіти, залишати сміття на галявині, лікування пораненого птаха, вирубування лісу, саджати дерева, зривати квіти, вбивати птахів, саджати квіти, розкидати  папір , закривати воду в крані, викидати поліетиленові пакети, ламати гілки, зривати бур’ян, не загашене вогнище, ламати пташині гнізда, саджати дерева, ловити птахів.

 

Вчитель звертається увагу дітей на лист від Лісовичка.

(зачитує лист)

«Добрий день. Учні 1 класу! Звертаюсь до вас за допомогою.

Хтось у лісі побував ,

Дуже побешкетував:

Насмітили, поламали,

Ще й вогнище розпалили.

Тож ви, часу не гайте

Та до лісу поспішайте!»

-Тож рушаймо на допомогу Лісовичку.

Перш ніж вирушити промовимо чистомовку:

Шу-шу-шу- допомоги я прошу.

Ши-ши-ши- ти у ліс спіши.

 

Ше- ше- ше- в лісі хороше.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА: ( ідемо промовляючи ):

 

В ліс по стежці ми пішли, Гарну шишку тут знайшли, Зігнулись, дістали,

 

 

               В корзинку поклали

               І далі пішли.

Ми по стежці крокували

 

На дерева заглядали,

 

Подивились не ламали

 

 

І далі пішли.

 

Ми йшли, йшли, -

 

Грибочки  знайшли,

 

Подивились не чіпали,

 

І далі пішли.

 

Знов по стежці крокували,

 

Гарну пташку зустрічали,

 

Посміхнулись, привітались

 

І далі пішли.

 

Учитель: діти, подивіться, куди  ми прийшли?

Діти: в ліс.

 

Учитель: так, діти правильно. Але чому тут так тихо? Не чути співу пташок. А погляньте на це диво –      дерево з написом «Тут був Я(завішене )різними баночками, папірцями)  Що з ним сталося? Чи зможе воно так далі жити, підростати?

 

Подивіться під ним лежать зламані гілочки  і складені до купки.

 

Мабуть хтось хотів підпалити вогнище, бо тут ось і сірники валяються.

 

 

 

Ну, що любі діти, нам слід попрацювати, природу з біди виручати. Отже діти, поспішайте, з дерев сміття знімайте, а галявину звеселяйте.

          

Подивіться діти, як затишно і красиво стало в лісі. Даваймо відпочинемо.

 

   Релаксація під спокійну музику

       Сядьте зручно. Закрийте очі. Зробіть глибокий вдих, видих. Розслабте лице, шию, руки, спину, ноги. Над вашою головою маленьке сонечко. Його промінчики направились до вас. Сонячне світло проникає в кожну клітину   вашого тіла, очищає і наповнює живильною енергією. На кінчиках пальців  ваших рук і ніг відкриваються    чарівні дверці,  через  них відходять образи, страх.  Подякуйте сонечку за  зцілення, а чарівні дверцята закриються самі, коли це буде потрібно. Уявіть собі прекрасний літній день. Ви лежите на зеленому лузі. Навколо все спокійно і тихо. Вам тепло і затишно, ви дихаєте легко і спокійно. Уявіть собі, що ви – легкі метелики з великими красивими крилами. Ваші ручки легкі-легкі – це крила метелика. І тіло ваше теж стало легке-легке, змахнули крильцями і полетіли. З кожним вдихом і видихом ви все вище і вище в повітрі. Легкий вітерець ніжно гладить ваші крильця .... (пауза – погладжування дітей). Вам добре, приємно. Але ось прийшла пора повертатися в цю кімнату. Потягніться і на рахунок «три» відкрийте очі, посміхніться ласкавому вітерцю й один одному.

     Як чудово! Квіти, метелики,  комашки дзижчать. Лягли . Як приємно! Відпочили. Сядемо, роздивимось навкруги. Нам посміхнулася ромашка, одна, друга, третя. Ми  не прийшли сюди вас рвати! Зовсім ні. Нам тут добре.

  Учитель: Що це?

Діти нам лісовичок прислав відеозапис давайте подивимось. (дивляться відеозапис)

 

А зараз перегляньмо слайд-шоу про діяльність людини у природі. Вам потрібно уважно подивитися усі слайди і відповісти на наступні запитання: « Чи бережливо люди ставилися до природи? До чого призвели їхні дії? Як потрібно поводитися з природою та у природі?».

(Показ слайд-шоу із зображеннями викидів сміття у лісах, парках, скверах, річках, біля дитячих майданчиків, масової вирубки лісів, наслідки пожеж у природі та ін.. Обговорення за запропонованими запитаннями).

Дидактична гра «Про що мріє природа?»

  • Кожен з нас має свою таємну, заповітну мрію. А про що мріє наша природа, ви думали про це? Давайте уявимо її мрії. Діти одягають наголівники якось представника живої природи і висловлюють свої думки. (Наприклад, квіти мріють про дощ і щоб їх не рвали діти для букетів, які так швидко їм набридають; білочка мріє про дерево, яке не згорить від вогню, який залишили необережні туристи тощо).

(Висловлення думок дітьми, обговорення).

  • Ось ми з вами можемо підвести підсумки нашого заняття:
  • Чи потрібно берегти природу?
  • Чому?
  • Як ми можемо зберегти нашу природу?

 

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку

       1 .Рефлексія  

      -   Я  дізнався...

      -   Мені  було  цікаво...

      -   Складно  було...

      Гра «Як природу берегти»

          ( Виконуйте все, що я скажу.)

- Якщо ти не залишаєш ніколи сміття в лісі, то тупни ногою.

- Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то плесни рукою.

- Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підстрибни.

- Якщо ти покормив   приблудне кошеня, то простягни ліву руку вперед.

- Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе – простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки,  будемо  всі єдині у прагненні зберегти нашу матінку – природу.

  

 

 

 


.


 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

             10.  Релаксація під спокійну музику

       Сядьте зручно. Закрийте очі. Зробіть глибокий вдих, видих. Розслабте лице, шию,руки, спину, ноги. Над вашою головою маленьке сонечко. Його промінчики направились до вас. Сонячне світло проникає в кожну клітину   вашого тіла, очищає і наповнює живильною енергією. На кінчиках пальців  ваших рук і ніг відкриваються    чарівні дверці,  через  них відходять образи, страх.  Подякуйте сонечку за  зцілення, а чарівні дверцята закриються самі, коли це буде потрібно.

        Уявіть собі стежечку.  Вона запрошує вас  піти з собою. Сонечко і стежечка привели нас на лук .  Як там чудово! Квіти, квіти, метелики,  комашки дзижчать. Ми знайшли галявинку , схожу на килимок, Лягли . Як приємно! Відпочили. Сядемо, роздивимось навкруги. Нам посміхнулася ромашка, одна,друга,третя. Ми  не прийшли сюди вас рвати! Зовсім ні. Нам тут добре. Що це? На траві бачимо книгу. Подивіться, якого вона кольору? Вона червона.  На обкладинці появився напис «Червона книга України». Відкриємо її.   .На кожній- ображені рослини, тварини. Притиснемо книгу до грудей. Візьмемо її з собою.

Відкрийте очі. Ось вона, «Червона книга України».(Демонструю.)

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку

       1 .Рефлексія  

      -   Я  дізнався...

      -   Мені  було  цікаво...

      -   Складно  було...

      Гра «Як природу берегти»

          ( Виконуйте все, що я скажу.)

- Якщо ти не залишаєш ніколи сміття в лісі, то тупни ногою.

- Якщо ти не ламаєш гілочок дерев, то плесни рукою.

- Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підстрибни.

- Якщо ти покормив   приблудне кошеня, то простягни ліву руку вперед.

- Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе – простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки,  будемо  всі єдині у прагненні зберегти нашу матінку – природу.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку