Урок " Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху"

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров`я на тему "Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху"
Перегляд файлу

Тема: «Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху».

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити дітей правилам переходу проїжджої частини дороги; розпізнавання дорожніх знаків; вдосконалити знання учнів з правил безпечної поведінки на вулицях, вміння переходити вулицю за сигналами регулювальника; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста, мовлення, пам’ять, кмітливість, спритність; виховувати культуру поведінки на вулицях, бережне відношення до свого здоров’я та здоров’я своїх близьких.

Обладнання: картка з завданнями, пазли-дорожні знаки, презентація, відео

Тема уроку

І. Організація класу

1. Шкала мого настрою

https://lh6.googleusercontent.com/tIZ1UmXMXwmRYU8HDupK11fPSzl8r58LbmP88CKjCowGCGDvYL-RZ2IpWokZYlDSfjKg_B47mHQwzPTh5MUL0hx6c_hsMDOuv9F_V-sfzDWVrw8Wwc7mPiBbhm7wlskHp2UQECVukn58jxBvEg

  • За шкалою визначте свій настрій.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Конкурс загадок  (на екрані висвітлюються відгадки)

Щоб тобі допомогти

Небезпечний шлях пройти,

Там щоденно і щоночі

Триколірні чатують очі.

Тебе вони не підведуть,

Завжди безпечну вкажуть путь.

 (Світлофор)

Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують –
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки - …(Пішоходи)

На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
А у місті нам згодився.
Цього звіра звати….. «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний … (Перехід  Зебра)

На сьогодні знає кожний:                                                                                                               Вулицею йти не можна.                                                                                                                                      Щоб дорогу перейти,                                                                                                                           Треба знак  який знайти? ( Пішохідний перехід)

ІІІ. Визначення  теми, мети  та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Отже,  відгадавши ці загадки, подумайте про що ми будемо говорити на уроці?
  •  Так,  про правила дорожнього руху. А ще ми поговоримо про сигнали регулювальника. Будемо вчитися  правилам переходу проїжджої частини дороги, правилам руху пішоходів; розпізнавати дорожні  знаки; вдосконалимо  вміння переходити вулицю за сигналами регулювальника.
  •  Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку: «Безпека руху пішоходів. Сигнали регулювання дорожнього руху»
  • Адже, щодня ви поспішаєте до школи , долаючи на своєму шляху  такі перешкоди, як дорогу, по якій рухаються машини. Вони наші друзі та помічники,  допомагають перевозити вантажі, доставляти продукти, меблі. Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми,  пішоходи,  поважаємо їх і дотримуємося  грамоти доріг – правил дорожнього руху.
  • Скажіть, а навіщо нам ці знання? Чи стануть вони нам у пригоді?

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда з елементами розповіді
  •           Зараз на дорогах міста дуже багато машин і рухаються вони із шаленою швидкістю. Тому під час переходу вулиці необхідно бути уважним. Часто з пішоходами трапляються нещасні випадки саме тоді, коли вони поспішають, стають неуважними, хвилюються, біжать. Ми можемо поглянути на дорогу і в цю хвилину немає жодного автомобіля, а через секунду він може непомітно виїхати з провулку чи з-за повороту. Тому варто бути дуже уважним і на цей час припинити всі розмови й спостерігати за проїжджою частиною. Переходити дорогу треба тільки в спеціально відведених для цього місцях, - це є…… пішохідні переходи.
  •           Більшість з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні завжди  пам’ятати правила дорожнього руху. Шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями міста, будьте обережними! Не поспішайте!

-  Хто нагадає яким боком тротуару і узбіччя треба рухатися?

- Чи можна виходити на проїжджу частину вулиці?

- Як треба переходити вулицю? Куди треба подивитись?

-  Чим може регулюватися вулиця? Як переходити дорогу за світлофором?

- Дійсно, у містах пішохідні переходи  обладнані світлофором. Вони застосовуються для регулювання руху у певних напрямках.

- А чи знаєте ви, які бувають світлофори? (Відповіді учнів).

(Учитель демонструє на екрані різні види світлофорів. Коротко розповідає про них)

- Що означають сигнали світлофора?

- Де їх встановлюють?

- А ви знаєте як виник світлофор?

2. Перегляд відео «Історія виникнення світлофора»

- Тож, коли  і де виник перший світлофор? (   Перший вуличний світлофор  з’явився у Лондоні у 1868 році. Винайшов  його англійський інженер Найт. )

- Яким він був? (Перший світлофор був механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч. Перш ніж увести світлофор у дію, у газетах Лондона були докладно описані правила дорожнього руху, з яких люди дізналися, що означає червоний колір, а що — зелений. Жовтого сигналу тоді не було взагалі.)

     - Чому пізніше світлофор зник із вулиць? (Пізніше до світлофора додали ще й  ліхтар, завдяки якому кольори були помітні й уночі. Але одного разу ліхтар вибухнув, смертельно поранивши поліцейського, що стояв поруч. Після цього випадку світлофор зник із вулиць на цілих 50 років).

- Як світлофор знову потрапив на вулиці? ( Через 50 років світлофор змінили і зробили його електричним і він знову повернувся на вулиці одного американського міста.  Але все одно мав лише два кольори — червоний і зелений. Жовтий сигнал додали лише через чотири роки).

-Яким був перший світлофор на території України?

- Яким є призначення світлофора в наш час?

- Де встановлюють світлофори?

- Які бувають світлофори?

- Отже, яке значення для нас з вами має цей винахід?

3. Гра «Безпечна дорога до школи»

  • Зараз потрібна ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І на мою думку,  його поведінку не можна назвати безпечною. Аби  з ним нічого лихого не трапилося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка, як тільки почуєте, що він щось робить правильно плескайте у долоні, а якщо не правильно – тупайте ногами, тобто попереджайте його.

Історія про шлях до школи

  •  Сергійко взяв ранець і вирушив до школи.. Всі люди йшли по тротуару, він теж (плескають). Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На великій відстані, повільно рухалася вантажівка і Сергійко вирішив, що встигне перебігти. (тупіт). Рухаючись далі Сергійко вирішив читати назви  на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.(тупіт)
  • Вчитель: - Чому так відбувалося? ( відповіді учнів)
  • Часу до початку  уроків залишилося мало і Сергійко вирішив поспішати. А попереду, ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу (плескіт). Світлофор моргав своїм червоним оком. Сергійко оглянув дорогу - машин не було видно. Побіжу – вирішив хлопець (тупіт).
  • Вчитель: - А зараз , що неправильно робив Сергійко?
  • А ось і школа.  З вашою допомогою Сергійко безпечно добрався до школи. А могла статися біда.
  • Тож, чи можна перебігати дорогу на червоне світло, навіть, якщо ти зараз не бачиш машин? Чому?

Зворотній зв'язок «Світлофор»

  • Давайте з′ясуємо як добре ви засвоїли матеріал.

4. Розповідь учителя про сигнали регулювальника з елементами бесіди і демонстрацією на екрані.

- А якщо світлофор, наприклад, не працює, хто може регулювати рух на дорогах? (Регулювальник).

- Так, дорожнім рухом може керувати і регулювальник.

(Учитель показує зображення регулювальника на екрані).

- Хто такий регулювальник? (Регулювальник – працівник міліції, який виконує регулювання дорожнього руху у форменному одязі за допомогою жезла, свистка).

- Що слугує сигналами регулювальника? (Сигналами регулювальника є положення його корпуса, а також жести руками, у тому числі з жезлом).

- Що означають сигнали регулювальника?

Учитель  демонструє  на  екрані  зображення  з  різними  сигналами регулювальника.

- Щоб привернути увагу учасників дорожнього руху, використовується також сигнал, поданий свистком. Регулювальник може подавати й інші сигнали, зрозумілі водіям і пішоходам.

- Давайте закріпимо ваші знання, погравши у гру.

5. Гра «Будь уважним».

   За вказівкою вчителя показати відповідні жести регулювальника. Замість жезла можна взяти олівці чи ручки.

Увага! (Стати обличчям до вчителя. Жезл підняти вверх на рівні голови.)

Стій! (Рука піднята високо над головою.)

Дорога відкрита! (Діти повертаються боком до вчителя, рука з жезлом на рівні грудей.)

(Вчитель декілька разів міняє своє місце в класі, діти за його сигналами показують відповідні жести).

  • Тож, хто такий регулювальник?
  • Які сигнали його ви запам’ятали ?
  • Навіщо вам ці знання? Де знадобляться?
  • З’ясуємо як ви зрозуміли цей матеріал?

Зворотній зв'язок «Світлофор»

Фізкультхвилинка

 6. Робота в парах. Гра «Пазли склади та про знаки розкажи» (знаки можуть повторюватися у двох пар одночасно)

- Також на вулицях є багато дорожніх знаків. Дорожні знаки – кращі друзі водіїв і пішоходів. Кожен знак має свою назву. Вони розповідають про те, яка дорога, як треба їхати, що дозволяється, а чого робити не можна. Пішоходи, пасажири, водії є учасниками дорожнього руху, тому мову дорожніх знаків повинні розуміти всі.
- А зараз ми з вами пригадаємо знаки, які зустрічаються на наших дорогах. Кожна пара складає пазли, пригадує все, що знає про даний знак. Де зустрічається на дорозі даний знак? Яких правил треба дотримуватися? (вчитель або інші учні за потреби доповнюють)

1 пара  -  знак «Пішохідний перехід»

Картинки по запросу дорожній знак перехід дороги

2 пара – попереджувальний знак «Обережно діти»

Картинки по запросу дорожній знак діти

3 пара -  знак «Зупинка транспорту»

Остановка автобуса знак

6.2_b.gif 4 пара - Лікарня  або медичний пункт

39422011-01-1816650257.jpg 5 пара - Залізничний переїзд без шлагбаума

8_4ruh_na_velosypedah_zaboroneno.jpg 6 пара - Рух на велосипедах заборонено.

53_4.gif 7 пара - Будь уважним! Інші небезпеки

rubase_4_1101009151_11783.jpg 8 пара - Доріжка для велосипедистів

  • Тож, які ще помічники на дорозі у нас є? Як вони нам допомагають?

Зворотній зв'язок «Сигнал рукою»

V. Закріплення матеріалу

1. Робота на картці «Доповни основні правила переходу вулиці пішоходом»

- Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних... (переходах).

- Якщо є світлофор, то потрібно йти тільки на... (зелене) світло.

- Якщо переходів немає, то дорогу слід переходити на перехрестях по лінії тротуару або... (узбіччя).

- Перед тим, як переходити дорогу з двостороннім рухом, необхідно поглянути... (ліворуч). Якщо проїжджа частина вільна, то можна... (йти). Дійшовши до середини вулиці, слід... (зупинитися). Якщо почався рух транспорту, необхідно почекати на... («острівці безпеки») або на лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків. Тепер необхідно поглянути... (праворуч). Якщо проїжджа частина вільна, завершити... (перехід).

- Щоб перейти дорогу з одностороннім рухом, необхідно поглянути в сторону,... (протилежну руху транспорту). Якщо машин немає, то перехід слід здійснити одразу, тобто... (без зупинки на середині проїжджої частини).

- Якщо світлофор зламався нам може допомогти… (регулювальник)Треба уважно слідкувати за його…(сигналами)

- Перевіряємо всі разом . Якщо у вас все правильно намалюйте на картці веселий смайлик, якщо 1-2 помилки – серйозний, 3 і більше - сумний.

Зворотній зв'язок «Смайли»

VI.  ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Гра «Продовж  речення»
  •                 У школі ми – учні, а на дорозі –… (пішоходи .)
  •                 На проїжджій частині дороги часто можна побачити позначення білою, жовтою, синьою або червоною фарбою. Це – …(дорожня розмітка.)
  •                 Місце пішохідного переходу позначають …(«зеброю»).
  •                 На широких дорогах розмічають…(«острівці безпеки», де пішоходи можуть зупинитися і пропустити транспорт.)

2. «Шкала успіху»

- Робота з вивчення Правил дорожнього руху не закінчується. Ми ще на інших уроках будемо продовжувати її вивчати. А зараз пропоную вам самостійно оцінити свою роботу на уроці за допомогою «Шкали успіху», яка є у вас на картках.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чепурна Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 березня 2021
Переглядів
1749
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку