Урок "Харчування і здоров'я"

Про матеріал
Харчування і здоров’я. Овочі, фрукти, молочні продукти, Їхнє значення для росту та розвитку.
Перегляд файлу

Структура плану розгорнутого уроку

Тема. Харчування і здоров’я. Овочі, фрукти, молочні продукти, Їхнє значення для росту та розвитку.

Мета:

1.Пізнавальна - довести до свідомості учнів значення харчування для здоров’я, розширити знання про розмаїття продуктів харчування, формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі.

2.Виховна - виховувати прагнення берегти своє здоров'я, як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя.

3.Розвиваюча - розвивати навички культури і гігієни правильного харчування, розвивати  творчість, акторські  здібності, пам’ять, мислення, вміння  висловлювати  думки.

Завдання.

  • Формування навичок раціонального харчування;
  • Розвиток в учнів мотивації дбайливого ставлення до власного здоров’я;
  • Виховання в учнів культури харчування.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Вид уроку. Урок –мандрівка.

Обладнання.Підручник,  мультимедійна презентація,ілюстрації, висловлювання про здоров’я, відеозапис Азбука здоров’я « Копатич  і остання банка меду», ваза з продуктами.

Структура уроку з хронометражом

Хід уроку.

Кількість використаних хвилин

І. Організаційний момент:

1. Привітання в колі друзів з використанням евритмії.

2. Привітання вчителя.

2хв

1 хв

 

1 хв

ІІ. Оголошення теми і мети уроку:

1.Мотивація на значення харчування для здоров’я.

1 хв

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

2.Мандрівка по країні « Здорового харчування»

1)Будинок  ученого,  дослідника Лося.

«Їжа – джерело росту і здоров’я».

2) Будинок  лікаря Сови.

Навіщо людині харчуватись?

 Розповідь тренера.

3)Будинок кролика - непосиди Кроша.

«Руханка»

4)Будинок актора – Ворона .

Інсценування «Ми – корисні для людини. Вам знайомі вітаміни»

5) Будинок  Їжачка.

 Дидактична гра «Шкідливі і корисні продукти харчування»

6) Будиночок Баранця.

Робота за підручником (ст.40)

Робота за підручником (ст.41)

7)Будинок Копатича «Релаксаційна пауза».

Азбука здоров’я « Копатич  і остання банка меду»

28 хв

 

2 хв

 

9хв

 

 

 

1 хв

 

 

4 хв

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

3хв

ІV. Підсумок уроку

1.Гра «Вітамінний потяг».

2.Робота з індивідуальними картками.

 

4хв

2 хв

2 хв

 

 

 

 

 

І.Організаційний момент.

1. Привітання в колі друзів з використанням евритмії:

Вранці сонечко зійшло,

Новий день нам принесло.

Ніч дарує нам спокій

Відпочили ми з тобою.

Бадьорими і добрими

Новий день зустрічаємо ми

2. Привітання вчителя.

Немає нічого дорожчого на світі,

Ніж дивне щастя жити на Землі

В здоров’ї кожній квіточці радіти,

І посміхатися навіть уві сні.

Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,

Із юних літ нам треба берегти,

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здорові були ми.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація на значення харчування для здоров’я.

Я дуже рада бачити вас усіх такими красивими і здоровими. Найдорожчий, безцінний скарб, щомаєлюдина – цездоров’я. Без ньогонемаєповноцінного, радісного, щасливогожиття.Мабуть, кожному відомі з вас  мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти».

Наш урок сьогодні присвячений  саме правильному повноцінну харчуванню та його впливу на здоров’я людини. Під час уроку ми дізнаємося, що таке вітаміни, де вони містяться і для чого потрібні людині, а ще як потрібно правильно харчуватися і яке значення має правильне харчування для вашого здоров’я.І в цьому нам допоможуть герої мультфільму «Смішарики».Ми разом з ними здійснимо подорож цікавими стежинами країни«Здорового харчування» і заглянемо до них додому.  Кожен з них  приготував вам цікаве  повідомлення .

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Вступне слово вчителя.

Але перш ніж ми туди потрапимо, слід дібратиключі до воріт цієї країни. Для цього треба відгадати загадку:

 «Сидить дівчина в коморі,

а коса її надворі».

Що це за «дівчина»?

Діти. Морквина!

Молодці! Я не випадково загадала вам цю загадку, оскільки морква — дуже корисний овоч, у якому міститься багато вітаміну А. Тепер країна «Здорового харчування»  для вас відкрита.

2.Мандрівка по країні « Здорового харчування»(Додаток 1)

1)Будинок  ученого,  дослідника Лося.

«Їжа – джерело росту і здоров’я».

«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.

Наш організм – складний та багатогранний. Для підтримання здоров’я ми маємо дотримуватись правил особистої гігієни, достатньо рухатись і відпочивати, а також правильно харчуватись. 

1) Вправа «Мозкова атака».

- Навіщо людині харчуватись?

- Скільки разів на день потрібно їсти?

- Чому важливо дотримуватись режиму в харчуванні?

- Як потрібно їсти?

З їжею ми отримуємо дуже важливі для людини поживні речовини:  білки, вуглеводи, жири, вітаміни та мінеральні речовини.

Ці речовини потрібні нам щодня!

2) Будинок  лікаря Сови.(Додаток 2)

Навіщо людині харчуватись?

Лікар – Сова вдома  на одна. До неї прийшла в гості тренер по правильному харчуванню,яка повідомить вам, що таке жири, білки та вуглеводи.

Розповідь тренера.(Додаток 2.1)

Білки.
Це незамінний будівельний матеріал для кожної клітини нашого тіла.

Білки необхідні для кожної клітини, кожного органу і м’язів.

Найкращими білками вважають білки м'яса, риби, сиру, молока, яєць. Також багато білків у горіхах,  зеленому горошку і квасолі.

У білках багато важливих мінералів, необхідних для  росту кісток і м'язів, а також для підтримання здоров'я всього організму людини.

Вуглеводи.

Вуглеводи служать для організму основним джерелом енергії, допомагають працювати нашим м'язам, є “паливом” для мозку.

Деякі вуглеводи допомагають травленню, оскільки багаті клітковиною.

Розрізняють два типи вуглеводів

«Повільні»(СКЛАДНІ)

•Хліб з висівками, чорний хліб

•Каші,  макарони з твердої пшениці

• Овочі і фрукти

«Швидкі» (Прості)

•Білий хліб

•Білий цукор

•Солодощі і тістечка

• Газовані солодкі напої

Гра“Який продукт корисніше для здоров'я” .

Жири

Жири необхідні для нервової системи та оновлення клітин, для здоров'я шкіри і волосся. Коли ми  вживаємо в їжу корисні жири, ми допомагаємо нашому мозку швидко працювати.Усі  корисні  жири при кімнатній температурі знаходяться у рідкому стані.

Найкорисніші продукти

Джерела корисних жирів: жирна риба, оливкова, кукурудзяна та соняшникова олія, лісові горіхи, мигдаль, авокадо.

Для гарної роботи мозку корисно споживати морську рибу двічі на тиждень.

3)Будинок кролика- непосиди Кроша.(Додаток 1)

«Руханка»

А тепер всі дружно встали.

Будемо робити вправи:

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись!

Покрутились, повертілись,

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали!

 Всі за парти ми сідаєм,   .

У мандрівку знов рушаєм.

4)Будинок актора – Ворона .(Додаток 1)

Інсценування «Ми – корисні для людини. Вам знайомі вітаміни»

  • Що таке вітаміни?
  • У яких продуктах вони містяться?

(Виходять діти, на головах у них шапочки з назвами вітамінів А, В, С, D).

Добрий день!

Впізнали нас?

Ми – вітаміни,

Дуже корисні для людини.

Вправа « Мікрофон»

Вітамін Асприяє росту людини і покращує зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В.А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Містяться в маслі, м'ясі, хлібі, крупах.

Вітамін С.А я – вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Цей вітамін міститься в усіх фруктах і овочах, найбільше його в ягодах чорної смородини, плодах шипшини, лимонах, апельсинах, квашеній капусті, часнику і цибулі.

Вітамін. А я — вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Вітамін Едуже важливий для розвитку організму, міститься в рослинних і тваринних жирах, крупах та інших продуктах.

Всі вітаміни разом.

Хто дружить із нами буде –

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

Вчитель. Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.

5) Будинок  Їжачка.(Додаток 1)

 Дидактична гра «Шкідливі і корисні продукти харчування»

Завдання: Розподілити продукти з вази по тарілках.

Діти по черзі вибирають продукт з кошика і кладуть на відповідні тарілки
Бесіда (за вибраними продуктами на тарілці кориснихпродуктів)
- Чому морква, молоко є корисними? (є вітамін А, який покращує зір);
- Чому квасоля, крупи гречки є корисними ? (вітаміни групи В, корисні для нервової системи, для травлення);

- Яблуко, виноград, капуста, плоди шипшини (вітамін С, який зміцнює імунітет, найкращий захисник від інфекцій).

Корисні поради 

6) Будиночок Баранця.(Додаток 1)

-  Робота за підручником (ст.40)

« Смачні загадки»

-Робота за підручником (ст.41)

Правила харчування.

  • Їж через кожні три-чотири години в один і той самий час.
  • Вживай теплі страви.
  • Добре пережовуй їжу.
  • Не розмовляй під час вживання їжі.

-   Вечеряй не пізніше як за півтори-дві години до сну.

7)Будинок Копатича«Релаксаційна пауза».(Додаток  3 )

Перегляд мультфільму « Смішарики».

 Азбука здоров’я « Копатич  і остання банка меду»

Бесіда.

ІV. Підсумок уроку

1.Гра «Вітамінний потяг».

Ігрова дія. Вагончики з назвами вітамінів «А», «В», «С», «D» з порожніми віконечками. Дитина вставляє картинку, на якій намальовано продукти харчування, у відповідне віконечко.

2.Робота з індивідуальними картками. (У запропонованих картках з різними літерами необхідно відшукати слова – назви корисних харчових продуктів).


Г


О


Р


І


Х


И


Ш


С


І


К


Ф


Х


С


О


К


Е


Ф


І


Р


И


К


Е


Л


О


М


Б


Р


О


Я

 

Й


Ц


Я


К


О


Л


К


А


Ш


А


А


Ц


А


Ж


У


Й


Р


И


Б


А


М’


Я


С


О


У


М


Ц


(Горіхи, сік, кефір, яйця каша, риба, м’ясо).
Вчитель. Здоров’я – найдорогоцінніший скарб, який дуже легко можна втратити, якщо неправильно харчуватися. Бережіть його, зміцнюйте і примножуйте. І пам’ятайте – від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

C:\Users\DB_family\Desktop\ДЛЯ ШКОЛЫ\Питание\1.jpgЗа гарну роботу на уроці ви отримаєте піраміду правильного харчування.

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня 2022
Переглядів
1214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку