Урок "Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент."

Про матеріал
Дані матеріали уроку на тему: "Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент." можуть урізноманітнити процес проведення заняття в умовах змішеного навчання.
Перегляд файлу

КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ ОДЯГУ

 

 

 Методична розробка уроку

 

Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів.

 Комп'ютерний експеримент.

 

 

 

main.jpg

 

 

 

 

 

2020р.

ЗМІСТ

 

 

 

  1.               Характеристика і навчально-виховне значення теми..............3-4
  2.               Методика проведення уроку.......................................................5
  3.               План уроку....................................................................................6 - 8
  4.               Додатки..........................................................................................9-14
    • Тест……………………………………………………………….9
    •               Картки-завдання…………….......................................................10-13
    •              Картка самооцінки........................................................................14
    •               Джерела ........................................................................................15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика і навчально-виховне значення теми.

 

https://ukr.media/static/ba/aimg/3/2/3/323631_7.jpgСьогоднішні учні – це покоління візуалів.

 Побачене поглинається набагато швидше, ніж прочитане.  Висока швидкість переключення між кліпами. Інший тип мислення – сприйняття  не текстове, не послідовне,  а  цілісне. Тому потрібно знаходити нові підходи для запам’ятовування великої кількості інформації по темі уроку, як під час класної роботи, так і при виконанні домашнього завдання.

Це може бути тестові завдання (вирішення яких виконується он-лайн в класі перед виконанням завдання на комп’ютері)

Викладач будує свою роботу  з учнями за таким алгоритмом:

1) розгорнуте пояснення вчителя;

2) виклад навчального матеріалу по презентації;

3) вивчення карток - завдань;

4) роботу з підручником за домашніх умов;

5) письмове відповіді на картки-завдання  на цьому уроці;

6) комп’ютерне виконання завдань учнями.

Учитель пояснює, дає визначення, акцентує увагу; учні в свою чергу, приймають участь у розмові та задають запитання по ходу опанування нового матеріалу.

Коли основні поняття опрацьовані і записані, доречно переключити увагу на картки-завдання

Викладач пропонує переглянути і пояснити кожне питання.

Учні розбиваються на команди, дають обґрунтовану відповідь до кожного елементу, уточнюючи та досліджуючи конкретне питання.

 За відведений час учні мають оформити конспект та знайти відповіді на запитання  карток-завдань.

Викладач консультує учнів на робочих місцях за комп’ютером, допомагає знайти необхідну інформацію.

Цей урок, завдяки візуалізації, урізноманітнює сприйняття інформації, дає можливість кращому запам’ятовуванню.

Виховною  метою даного уроку є прищеплення учням навичок уважності, ретельності, самостійності, сумлінності, відповідальності, ініціативи при виконанні завдання за комп’ютером та роботі з карткою-завданням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика проведення уроку.

Готуючи навчальне завдання, визначаю:

  • Структуру змісту;
  • Послідовність подачі матеріалу;
  • Навчальний матеріал і ТЗН.

Так, на почату уроку по темі: «Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів.

 Комп'ютерний експеримент» для активізації та перевірки логічних навиків учнів доцільно застосувати тест:

  • На екрані представляється  кюар код  для вирішення тестового завдання.
  • Учні підключаються та вирішують тестове завдання на освітній платформі  «На Урок»
  • За командою викладача, вони закінчують роботу.

Вирішування тестів он-лайн гарантує отримання результатів та дає можливість для кожного учня познайомитьсь з можливими помилками. Ту же іде виставлення оцінки у картку самооцінки.

 Викладення навчального матеріалу (показ та обговорення презентації):

викладач пояснює, дає визначення, акцентує увагу; учні в свою чергу слідкують за екраном, приймають участь у розмові та задають запитання по ходу опанування нового матеріалу.

 Важливим етапом уроку є робота учнів - безпосереднє виконання завдання за комп’ютером.

Робота в малих групах над обговоренням  дає змогу учням набувати навичок, необхідних для спілкування та співпраці. Вона стимулює роботу в команді. Ідеї, вироблені в групі, допомагають учасникам бути корисним одне одному. Висловлювання думок допомагає їм відчути особисті можливості та зміцнити їх.

Оцінки виставляються вмотивовано, відповідно до критеріїв оцінювання.

Домашнє завдання може бути підготовлено як на комп’ютері так і підготовлено вручну.

 

 

 

План уроку

 

Тема програми: «Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних»

Тема уроку: «Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент»

Мета уроку:

Навчальна: ознайомлення з поняттями компютерне  моделювання та компютерний експеримент.

Розвиваюча: розвиток раціонального мислення та творчості; пізнавальної активності й самостійності; критичного, аналітичного та логічного мислення; вмінь і навичок самовдосконалення в обраній професії; звички планувати й контролювати свою працю.

Виховна: виховання культури навчального процесу, поваги до праці, обраної професії, дисципліни, сумлінності, відповідальності, ініціативи.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Спосіб спілкування та навчання: демократичний, співпраця.

Стиль викладання: координатор пошукових дій учнів.

Міжпредметні зв’язки: Інформаційні технології, комп’ютерні технології.

Інтерактивні методи та прийоми уроку

Фронтально он-лайн

самооцінка

робота викладач – учні

 

конспекти

 

індивідуальна робота

 

“ Тест ”

 

«Комп'ютерний експеримент»

оформлення конспекту

 

Структура заняття.

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.
  3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  4. Пояснення нового матеріалу.
  5. Самостійна, командна робота:
    1.   Оформлення конспектів.
    2.        робота в команді.
  6. Підведення підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

 

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Побажання гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.

Перевірка присутності учнів.

 

1.1. Перевірка логічних навиків:

  • Вирішення тесту «Інформація,повідомлення,дані»

Для вирішення завдання учням відводиться 5хв.

1.2. Підготовка до вивчення нового матеріалу:

2. Повідомлення нової теми і мети уроку.

Викладач

Учні

Тема уроку: «Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент»

Метою заняття є: ознайомлення з поняттями комп’ютерне  моделювання та комп’ютерний експеримент.

Уважно слухають.

 

План уроку.

  1. Поняття «комп’ютерна модель». Різновиди комп’ютерних моделей.
  2. Алгоритм створення і використання комп’ютерної моделі.
  3. Комп’ютерний експеримент. Етапи його проведення.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Викладач

Учні

В багатьох випадках неможливо або не доцільно досліджувати безпосередньо самі об’єкти або процеси. У таких випадках досліджують моделі цих об’єктів або процесів. У наш час, коли одним з найпотужніших інструментів дослідження є комп’ютер, широкого розповсюдження і застосування набули комп’ютерні моделі.

Уважно слухають та осмислюють почуте.

 

      

 4. Викладення навчального матеріалу.

 (бесіда під час демонстрації презентації)

Викладач пояснює, дає визначення, акцентує увагу; учні в свою чергу, приймають участь у розмові та задають запитання по ходу опанування нового матеріалу.

(демонстрація алгоритму «Створення і використання комп’ютерні моделі.» )

Викладач пропонує переглянути і пояснити кожний елемент схеми.

Учні розбиваються на команди, дають обґрунтовану відповідь до кожного елементу.

Питання на закріплення.

  1. Що являє собою комп’ютерна модель?

Бажана відповідь:

Комп’ютерна модель — це інформаційна модель, що реалізована і досліджується з використанням комп’ютерних програм.

2. На які різновиди поділяються комп’ютерні моделі?

Бажана відповідь:

Комп’ютерні моделі, як і всі інші моделі, поділяються на розрахункові(математичні), імітаційні та графічні

3. Яка різниця між комп’ютерною імітаційною та розрахунковою моделлю?

Бажана відповідь(відповіді):

Комп’ютерна розрахункова (математична) модель реалізується і досліджується з використанням програм, у яких виконуються розрахунки значень властивостей об’єкта, для якого побудовано цю модель, на основі формул, рівнянь, нерівностей, систем та ін.

Комп’ютерна імітаційна модель реалізується і досліджується з використанням програм, що відтворюють змінення значень властивостей моделей тих об’єктів, які змінюються випадковим чином, і тому їх не можна описати математично

4. Яка мета комп’ютерного експерименту?

Бажана відповідь (відповіді):

Метою комп’ютерного експерименту є отримання даних, на основі яких можна приймати рішення, робити висновки про властивості об’єкта моделювання або прогнозувати його поведінку в тій чи іншій ситуації.

 

  1. Самостійна  та командна робота учнів.
    1.      Командна робота
    2.      Оформлення конспектів.

Викладач

Учні

Орієнтує учнів як оформити конспект.

Оформлюють конспекти.

Консультує учнів, як дати відповіді на картки-завдання

Працюють в команді.

 

6. Підведення підсумків уроку.

7.Пояснення домашнього завдання.       

Вивчити конспект та вирішити задачу ст.57 (а).

ДОДАТКИ

 

Тема: «Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси»

Вибрати із списку потрібні слова чи речення для отримання правильної відповіді

скачанные файлы1. Інформація — це динамічний об'єкт, що утворюється в ході…

  1. математичних дій;
  2. операції;
  3. інформаційного процесу;
  4. процесу інтеграції;
  5. процесу реставрації.

2. Дані можуть бути зареєстровані у вигляді…

  1. списку;
  2. таблиці;
  3. images (3)ієрархічної схеми;
  4. рядочку запису;
  5. зафіксовані усно.

3. Повідомлення передають у формі сигналів:

  1. звукових;
  2. електромагнітних;
  3. текстових;
  4. графічних;
  5. складних.

4. Основною одиницею збереження даних є файл. Файл являє собою послідовність байтів, що має власне ім'я. Сукупність файлів утворює файлову структуру, що, як правило, відноситься до ієрархічного типу. Повна адреса файлу у файловій структурі є унікальною і містить у собі…

  1. шлях вирішення;
  2. шлях пунктуації;
  3. шлях доступу до файлу;

 5. Інформатика — технічна наука, що займається питаннями систематизації прийомів і методів стосовно даних засобами обчислювальної техніки, а саме: 

  1. створення;
  2.  збереження;
  3.  відтворення;
  4.  обробки;
  5.  передачі .

 

 

 

 

1.jpg

 

 

  1. Пояснити  з якою метою  в схемі створено блок №1?
  2. Чому вибрано саме таку послідовність?

 

 

 

 

 

 

1.jpg

 

 

  1. Пояснити  з якою метою  в схемі створено блок №2?
  2. Чому вибрано саме таку послідовність?

 

 

 

 

 

 

 

1.jpg

 

  1. Пояснити  з якою метою  в схемі створено блок №3?
  2. Чому вибрано саме таку послідовність?

 

 

 

 

 

 

 

 

 1.jpg

 

 

  1. Пояснити  з якою метою  в схемі створено блок №4?
  2. Чому вибрано саме таку послідовність?

 

 

 

 

 

images

Оціни свою роботу на уроці, виставивши  бали за кожним з критеріїв.

 

Тип завдання

Загальний бал

Бал учня

І. Вирішення тестового завдання.

3

 

ІІ. Участь у спілкуванні під час обговорення нової теми.

2

 

ІІІ. Швидкий пошук інформації по темі та знаходження правельних відповідей.

3

 

ІV.Обґрунтована відповідь про кожний елемент 

4

 

Загальна кількість

12

 

 

Прізвище, ім’я ___________________________________

№  команди    ___________________________

 

 

Джерела

  1. Риквінд Й. Інформатика (рівень стандарту)10-11 клас.: Підручник  - К.:– 145, 35 – 48с.;

2. Глинський Я.М. Практикум з інформатики: Навч. Посіб. – Львів: «СПД Глинський», 2007. – 296с.;

  
Комп'ютерне моделювання. Комп'ютерна модель ...

https://mozok.click  

 

1

 

docx
Додано
1 січня 2021
Переглядів
2714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку