Тема. Контрольна робота. Усна народна творчість (тестові завдання)
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
а) козацькі б) жниварські в) купальські г) русальні
а) на вулиці погулять; б) зустрічі з коханим в) не обтяжувати важкою роботою
а) веснянки б) купальські в) жниварські г) щедрівки
а) билина б) історична пісня в) дума г) балада
5. Що в перекладі означає поняття «фольклор»?
а) народ; б) народна мудрість; в) народні традиції; г) народний побут.
6. Який з наведених жанрів належить до фольклорного роду «народна драма»?
а) літопис; б) історична пісня; в) вертеп; г) балада.
7. Чому плаче молода в пісні «Ой під вишнею, під черешнею»?:
а) марно тратить молоді літа; б) сумує за батьками; в) сумує за коханим
8. Укажіть жанр фольклору, що має такі основні групи: про тварин, фантастичні, побутові.
а) пісні; б) казки; в) легенди; г) думи.
9. Рядки: Радуйся, ой радуйся, земле, — Син Божий народився узято з твору, що належить до:
а) календарно-обрядових пісень; б) родинно-побутових пісень;
в) народних балад; г) соціально-побутових пісень;
д) родинно-обрядових пісень.
10. Провідні мотиви уславлення народження Ісуса Христа, одвічне родинне благополуччя, уславлення хліборобської праці є характерними для:
а) щедрівок; б) колядок; в) жниварських пісень; г) коломийок;
д) купальських пісень.
11. Яка з наведених ознак не є ознакою народної балади?
а) напружений сюжет; б) наявність ліричної оцінки; в) відсутність оповідача;
г) використання діалогів, повторів, недомовленості;
д) жанр; віршований ліро-епічний твір.
12. Укажіть ознаку, яка відрізняє думу від пісні.
а) використання епітетів; б) розгорнутий сюжет; в) психологічний паралелізм;
г) оптимістичний фінал;
д) одна з тем - прославляння героїв національно-визвольної боротьби.
13.Якої пори відбуваються події у пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють»?
а) нічної і місячної; б) осінньої і ранньої; в) зимової і зоряної.
14.Чого зазнала героїня твору «Цвіте терен, цвіте терен»?
а) радості і щастя; б) горя і зради; в) голоду і приниження.
15.За яких умов коханий «жити перестане»(«Сонце низенько, вечір близенько»)?
а) потрапить у полон до ворога; б) батьки не дадуть йому згоди на одруження;
в) не застане свою дівчину.
16.Звідки летіла стріла, що влучила у вдовиного сина? (Балада «Ой летіла стріла») З:
а) гори; б) долини; в) синього моря.
17.Дівчина співала пісню («Цвіте терен, цвіте терен»),перебуваючи:
а) у вишневому садочку; б) у човні; в) на житньому полі.
18.Як у творі характеризується пісня коханої («Місяць на небі, зіроньки сяють»)? Вона:
а) мелодійна й зворушлива; б) мила та люба; в) сумна і вражаюча.
19.Що обіцяла дівчина хлопцю? («Сонце низенько, вечір близенько»)?
а) готуватися до весілля; б) молитися за його здоров‘я;
в) любитися і ні з ким не знатись.
20.Смерть козака оплакував ( Балада «Ой на горі вогонь горить»):
а) його кінь; б) вороги; в) вітер.
21. Установіть відповідність між видом календарно-обрядових пісень і часом їх виконання.
1 Святвечір |
а) гаївки |
2 Щедрий вечір |
б) жниварські |
3 ранньою весною, коли прилітають з вирію птахи |
в) щедрівки |
4 під час збирання врожаю |
г) колядки |
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
Які завдання були важкими? Чому? З якими завданнями впоралися легко?
Повторити вивчений матеріал