Урок-квест "Ми єдина Україна"

Про матеріал
КОМАНДНА ГРА-КВЕСТ «МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА» Мета: формувати ключові компетентності: - уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки; - соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості; - громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе; - загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі; - інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;
Перегляд файлу

КОМАНДНА ГРА-КВЕСТ «МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА»

Мета: формувати ключові компетентності:

- уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

- соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;

- громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

- загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

- інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

- навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

- розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

- виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

Обладнання: державні та народні символи України, вишитий рушник, гілочка калини, колоски,  маршрутний лист, нагороди, вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація , фотографії , картки для роботи в групах, квіточки, кросворд.

ХІД КВЕСТУ

Ведучий 1. Треба дружно привітатись –

Добрий день!

Дружно й весело сказати –

Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться –

Добрий день, Добрий день!

Ведучий 2. Сьогодні я пропоную здійснити подорож у формі квесту, тобто пошукової гри, виконуючи цікаві завдання. Для того, щоб виконати всі завдання і досягти певного результату, ви маєте бути:

Кмітливими;

Веселими;

Енергійними;

Старанними;

Творчими.

Ведучий 1. А подорожувати ми будемо незвичайною, чарівною країною. А якою саме – ви здогадаєтесь, розгадавши кросворд.

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник)

2. Вишита сорочка. (Вишиванка)

3. Найбільша річка в нашій країні. (Дніпро)

4. Він мостить гнізда на дахах,

   У теплий край літа далеко.

   Як зветься той цікавий птах?

   Ану, скажіть швиденько! (Лелека)

5. Столиця нашої держави. (Київ)

6. У вінку зеленолистім,

    У червоному намисті.

    Видивляється у воду

    На свою хорошу вроду. (Калина)

7. Плаче красуня над річкою:

    «Повязала б коси стрічкою,

    Та вітер весь час налітає

    Та коси мої розплітає. (Верба)

 

Ведучий 2. Подивіться на кросворд. Яке слово утворилось? (Україна)

  •         Так, вірно, Україна – наша Батьківщина-ненька зі своєю історією, добротою, красою, садами та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному блакитному небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні. Ми її так любимо! Отже, сьогодні ми мандруємо рідною Україною!

 

Ведучий 1. Ми підготували для вас сюрприз, але він дивним чином кудись зник. Хочете відшукати його? Що ж, тоді за роботу!

 

Ведучий 2. Як відомо, кожна гра має свої правила. Давайте ознайомимося з правилами нашого квесту.

ПРАВИЛА КВЕСТУ

  • Правило додавання: я + ти + ми;
  • Капітан відповідає за роботу команди;
  • Правило піднятої руки (якщо хтось піднімає руку, то всі повинні припинити розмови і уважно слухати);
  • Під час гри потрібно поважати усіх членів команди;

 

Ведучий 1. Діти, працювати будете командами. Зараз кожен з вас підійде і обере собі стрічку (діти вибирають стрічки: жовту чи блакитну).

Ведучий 2. Таким чином у нас утворилось дві команди. Кожна команда має обрати свого капітана та придумати назву, яку запишіть на картках, що перед вами.

Ведучий 1. За кожне виконане завдання отримаєте фішки – віночки. Переможе та команда, яка правильно і швидко виконає всі завдання..

Ведучий 2. У кожної команди на столі лежить маршрутний лист, за яким ми будемо сьогодні працювати. Ознайомтесь з ними. (Ведучий читає назви станцій)

Маршрутний лист

Станція 1. Символи України

Станція 2. «Смаколики»

Станція 3. Народна мудрість

Станція 4. Музична стежка

Станція 5. «Обереги»

Станція 6. Вікторина «Чи знаєш ти свою країну?»

Станція 7. Сад добрих справ

 

Ведучий 1. На вас чекають завдання на сімох станціях. Але, щоб знайти їх, вам потрібно буде розгадати загадку підказку.

Ведучий 2. Під час гри наше журі буде оцінювати виконання завдань і виставлятимуть бали у маршрутному листі кожній команді.

Ведучий 1.  Команди готові? Отже, на старт. Розпочинаємо нашу гру!

СТАНЦІЯ 1. СИМВОЛИ УКРАЇНИ

Загадка: Квіти зацвітають

Ось на рукавах.

З вирію далекого

Повернувся птах –

Дивні візерунки

Сяють, мов живі –

Мама вишивала

Оберіг мені. (Вишиванка)

(Завдання заховані у конвертах по кольорах команди)

(На дошці зображені різні предмети: вінок, портрет Лесі Українки, гілка калини, прапор, «тризуб», хліб-сіль, портрет Шевченка, писанка)

Завдання. Розповісти, яким чином той чи інший предмет повязаний з Україною.

Ведучий 2. Завдання виконано, тож рухаємось далі. Наступне завдання заховане у предметі з яким ви ходите по гриби. Що це? (Кошик) Вірно! Капітани команд мають відшукати ці кошики за кольором своєї команди. Вперед!

СТАНЦІЯ 2. СМАКОЛИКИ

Анаграми

 

Кпуакясн -  капусняк

Хедолоьц - холодець

Робщ - борщ

Ревугин - вергуни

Набош - банош

Нисирки - сирники

Анаграми

 

Токетил - котлети

Пялкиц - пляцки

Никичагре - гречаники

Чепяне - печеня

Лимцін - млинці

Каюш - юшка

Завдання: прочитати слова-анаграми, пояснити, що їх обєднує.

Ведучий 1.  Український народ має свої традиції, культуру. Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Наступне завдання міститься у такій загадці.

Біля тіла вухо,

Голови не маю,

Молоко, сметану, квас.

Добре зберігаю.

Хто в нього загляне,

Той завдання дістане. ( Глечик)

  •  Необхідно правильно з’єднати  прислів’я і пояснити його зміст.

СТАНЦІЯ 3. НАРОДНА МУДРІСТЬ

 

У чужій стороні

В чужім краю і

Кожному мила

Чужа хата

 

 

соловї не цвірінькають

своя сторона

не так світить сонце

гірше ката

На чужій стороні

У ріднім краю

Рідна земля – мати,

Без відваги

 

зазнаєш зневаги

як у раю

й весна не красна

а чужа - мачуха

- Перевіряємо та пояснюємо зміст прислів’я.  Молодці!

Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї  держави, для її слави, свободи, незалежності.

Ведучий 2. Наступне завдання – музичне. Необхідно відгадати за мелодією назву пісні.

СТАНЦІЯ 4. МУЗИЧНА СТЕЖИНА

1. Рідна серцю Україна

2. Бабусина вишиванка

3. Зелене жито

4. Україна – матуся моя

5. Дружба (у тяжку годину у скрутну хвилину)

6. Червона калина

 

Ведучий 1. Рухаємось далі.

Біле поле полотняне

Рівно ткане, чисто пране

А по ньому голка ходить,

За собою нитку водить.

Покрутнеться так і сяк –

Зацвіте червоний мак.

Зазирне і там і тут –

Василечки зацвітуть. (Вишитий рушник)

  • Вам потрібно розгадати ребуси. Починайте!

 

Результат пошуку зображень за запитом ребуси про обереги україни

 

 

 

МАК

https://fs01.vseosvita.ua/01002h0b-914e/008.jpg

 

 

ВОЛОШКА

https://fs01.vseosvita.ua/01002h0b-914e/004.jpg

 

 

 

КАЛИНА

 

Результат пошуку зображень за запитом ребуси про народні символи україни"

 

 

 

ВИШИВАНКА

Результат пошуку зображень за запитом мальва символ україни ребус"

 

 

 

МАЛЬВА

https://fs01.vseosvita.ua/01002h0b-914e/006.jpg

 

 

 

 

 

СОНЯШНИК

СТАНЦІЯ 5. ОБЕРЕГИ Розгадати ребуси.

 

 

Ведучий 2. Обереги – наші давні й добрі символи, їхнє коріння сягає глибини століть. Це батьківська хата, хліб, писанка, лелека, барвінок, материнська пісня.

Ведучий 1. Кожен патріот добре знає історію свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання наступної станції Вікторини «Чи знаєш ти свою країну?»

Ведучий 2. Команди відповідатимуть по черзі та за кожну правильну відповідь отримуватимуть частинку карти України.

СТАНЦІЯ 6. ВІКТОРИНА «ЧИ ЗНАЄШ ТИ СВОЮ КРАЇНУ?»

1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

3. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)

4. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

5. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

6. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)

7. Як звуть президента України (Володимир Зеленський)

8. Швидкий український танок (Гопак)

9. Коли святкують день незалежності України? (24 серпня)

10. Улюблена страва українців. (вареники)

Ведучий 2.  Молодці. А зараз ми об’єднаємось в одну команду-українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують один одного і складемо з пазлів цілісну картину – карту України. (за допомогою магнітів учні кріплять карту на дошку)

Ведучий 1. Сьогодні, нажаль, нам доводиться захищати свою  Незалежність та єдність. Та українці сильний і незалежний народ. Ми впевненні, що в нашій країні завжди пануватиме мир і злагода.

Ведучий 2. І ось ми прибули на останню станцію «Сад добрих справ». Для вас є ще одне завдання, а знайти його допоможе підказка.

У лісі зростав,

У столяра побував,

В кімнаті оселився,

Полотном укрився (Стіл)

СТАНЦІЯ 7 . САД ДОБРИХ СПРАВ

Завдання: у середину віночків напишіть побажання рідній Вітчизні і прикріпіть їх на карту, яку ви склали, озвучуючи написане вголос.

(Звучить пісня Тіни Кароль «Україна – це я»)

Ведучий 1. Ось і закінчився Квест. Ви всі молодці, активно працювали, гарно і правильно відповідали.

Ведучий 2. Наше журі підрахує кількість балів кожної команди і визначить переможця. (Журі називає переможців та нагороджує усі учасників грамотами)

Ведучий 1. Залишилось ще відшукати загублений сюрприз. Підказка допоможе здогадатись, де він знаходиться.

Підказка. Шматок тканини, переважно квадратний, який повязують на голову, шию, накидають на плечі. Що це? (Хустка)

Ведучий 2. Ось і завершилась наша подорож. Маю надію, що ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Батьківщина – це країна, де ми народилися, зробили перші кроки. Це безмежна гордість за своїх співвітчизників, що виборювали для нас свободу і будували державу в якій ми живемо тепер. Це відчуття того, що ти не один, а частина чогось безмежного і величного... Любіть Україну і бутьте патріотами своєї держави!

 

Виконання пісні Світлани Весни «Діти України»

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Космикіна Валентина Миколаївна
    Дякую, колего, за дуже хороший сценарій. Успіхів Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
1500
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку