Урок "Лікарські рослини"

Про матеріал

Урок розроблений за експерементальною програмою під керівництвом Р. Шияна з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" з використанням технології "Шість цеглинок"

Перегляд файлу

Тема. Лікарські рослини.

Мета: формувати вміння вчитися, розмірковувати, запам’ятовувати навчальний матеріал, виділяти під час  роботи важливі за змістом слова, розвивати зв’язне мовлення та образне мислення, виховувати бережливе ставлення до природного середовища, здатність екологічно мислити, виробляти здатність продуктивно працювати з різними партнерами, у групах, формувати вміння працювати з текстовою інформацією.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент.

 

Вправа  "До успіху"

Усміхніться одне  одному, подумки побажайте успіхів. Для того, щоб упоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі :

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Що ж до роботи!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Що потрібно людині, щоб вона була щаслива?

( бути красивою, мати достаток, мати багато друзів, гарно вчитися в школі, щоб батьки купували багато іграшок…..)

Та найважливіше для людини бути здоровою, щоб здоровими були діти, батьки, усі родичі і близькі, і тоді людина буде щасливою.

Як люди в давнину  дбали про своє здоров я?

Справді, у давнину лікувалися з допомогою Матінки – природи.  В Україні був спеціальний день збору цілющих трав – на Симона Зілота, тобто 23 травня. У цей день ходили по лісах, збираючи зілля. Зібрані у цей день рослини вважали найкориснішими. Збирали до сходу сонця. Підійшовши до рослини, ставши обличчям до сходу сонця, хрестилися з молитвою, а потім оберталися на захід, зривали рослину, приказуючи:

Мати Божа ходила,     

Зілля родила,                    

     Відром поливала,   

 Нам на поміч давала!

Природа подарувала нам безцінний скарб- справжню зелену аптеку, але ми часто забуваємо до неї заходити.

 

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності

Сьогодні до нас  завітала Лісовуня.  Вона принесла запрошення до Зеленої аптеки. Щоб отримати запрошення, потрібно виконати завдання гості.

 Як правильно вживати словосполучення  Лікарські рослини

Насправді, слова лікарський і  лікарський розрізняються значенням.

Коли ми відвідуємо лікаря, в чому той одягнений (халаті), тобто халат належить кому ?

Якщо лікар, дає нам пораду, то яка буде порада?

Отже , лікарський- той, який стосується лікаря, належить лікареві(лікарський халат, порада).

Лікарський- той, який має лікувальні властивості.

Отже, як правильно вживати це словосполучення?

Тепер прочитаємо, про що йдеться в запрошенні.

Любі третьокласники!

Запрошуємо  Вас до нашої аптеки, де ви зможете познайомитись з властивостями деяких лікарських рослин, побувати на галявині Здоров’я, відчути себе справжніми експертами Зеленої аптеки.

   Вирушаємо до Зеленої аптеки?

 

ІV. Робота над новим матеріалом.

  1. Інтерактивна вправа «Мозаїка»

   На ваших партах знаходяться цеглинки LEGO. Оберіть одну. Об’єднайтесь  відповідно до кольору і знайдіть відповідний бокс. Займіть свої місця.

   У конверті знаходиться зображення певної рослини та інформація про неї. Кожній групі потрібно дослідити її і виконати завдання.

  1. Розгляньте рослину, познайомтесь з інформацією про неї.
  2. Розподіліть обов’язки в групі. (Хто буде готувати презентацію рослини, а хто створюватиме її зображення. ) По сигналу закінчити роботу.
  3. Доповідач залишається на місці, група переміщається  по колу, слухає доповідь і відгадує рослину. Не забувайте відмічати їх на картці.

Що ж, до роботи!

1 група – Червона

Калина

        Це лісовий кущ. Росте ця рослина переважно на вологому ґрунті, поблизу річок і лісових струмків, в гаях, дібровах, на схилах, узліссі, на лісових галявинах. Красива вона в усі пори року. Квітне навесні білим цвітом. Улітку починають дозрівати дуже гарні яскраво-червоні блискучі плоди. Це лікарська рослина. Свіжі ягоди з медом вживають при кашлі, серцевих захворюваннях. Соком калини навіть вмиваються, щоб обличчя рум’янилось.

2 група – Оранжева

Шипшина

 Ще цю рослину називають дикою трояндою. Поширена повсюди. Стиглі плоди збирають восени після перших приморозків. Чай з цієї рослини застосовують при таких тяжких захворюваннях, як скарлатина, тиф, запалення нирок, при хворобах кишківника, печінки, шлунка, при туберкульозі. Плоди - багаті вітаміном С.

      3 група – Зелена

Подорожник

 Ця рослина має широке округле листя. Росте по дворах, при дорогах, по полях і в посадках.

 У народній медицині вживаються свіжі листки для прикладання до ран, чиряків, порізів. Сухе листя зберігають у коробочках і готують напар при сильному кашлі.

  4 група – Жовтий

Ромашка лікарська

 Поширена повсюди. Цвіте влітку, має приємний запах. Серединка квітки жовта, а коли її розламати – всередині пуста. Збирають квіти рослини. Маленьким дітям варять чай , купають їх у відварі. Напар з квіток вживають для полоскання горла, для інгаляцій та припарок на запалені місця тіла.

5 група – Блакитна

Сосна

   Високе (до 35 м) вічнозелене дерево сімейства соснових, з округлою кроною і буро-коричневою корою. Гілки густо вкриті довгими гострими зеленими голками. Використовують для лікування авітамінозу, захворювання  нирок, кашлю, ларингіту, для інгаляцій при хворобах серцево-судинної системи.

  1. Самостійна робота учнів.
  2. Перевірка.

Підійміть руки ,у кого  зображення співпадають з дошкою.

Перша група, яку рослину ви досліджували?

Діти, які властивості запам’ятали.

 

V. Закріплення отриманих знань

Вправа «Галявина Здоров’я»

Погляньте, ми потрапили на галявину Здоров’я. Але рослини десь зникнули. Розгадаємо загадку і повернемо рослини на галявину.

  Викупана в сонечку,

Стоїть собі донечка.

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток. (Липа).

 Стала на поляні

 В жовтім сарафані,

 Підросте – всміхнеться,

 Для вітрів вбереться

 В платтячко біленьке,

 Пишне та легеньке. (Кульбаба).

Не гаряча, а пече – утечеш,

При дорозі не скубнеш – обминеш,

Дуже злючою бува ця трава,

Називається вона …(Кропива).

                   Усі квіточки ніжні,

                    Такі білосніжні,

                   Тоненькі, тендітні,

                   Ласкаві, привітні.

                   Послухай, як срібло

                  Дзвенить голосочок:

                  «Не треба, не треба

                    Зривати квіточок». (Конвалія)

Не піде із звіром в бій
Жовта квітка… (звіробій).

                 Дуже скромна і тендітна,
                 Серед квітів непримітна.
                  Та якщо в руці пом’яти,
                  То умить впізнаєш… (м’яту).

Виросли на лузі
Сестрички маленькі.
Очки – золоті,
А вічки – біленькі. (Ромашки)

                 Листячко довгасте з жилками-нитками
                 Можеш ти прикласти до своєї рани.
                  Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,
                 Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти.(Подорожник)

Розкажу я вам до діла:
Жовтий сік у цього зілля
І квітки — жовтогарячі,
Має він таку задачу:
Рани людям лікувать
Всі про це повинні знать. (Чистотіл)

   Яка гарна галявина .

 

VI. Рефлексія.

- Що нового ви дізналися?

- Які лікарські рослини запам’ятали?

- Які з лікарських рослин ви вже використовували?

- Сьогодні ми працювали злагоджено.

- Кому можна подякувати за чудову роботу? (Поплескати)

- Яка група найкраще впоралась із завданням? (Поплескайте)

За гарну роботу Лісовуня пригощає вас чаєм з лікарською рослиною. Спробуйте відгадати з якої.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Макарова Марія
    Гарна розробка уроку! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
528
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку