Урок літературного читання Леонід Глібов "Коник стрибунець" 3 клас

Про матеріал
Урок літературного читання Леонід Глібов "Коник стрибунець" 3 клас. Мета: продовжувати вчити учнів читати та аналізувати віршовані твори, визначати мораль байки; розвивати навички читання, уміння характеризувати героїв, оцінювати їх вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки; виховувати любов до праці.
Перегляд файлу

 

Урок літературного читання

3 клас

 

Тема. Леонід Глібов «Коник Стрибунець»

 

Мета: продовжувати вчити учнів читати та аналізувати віршовані твори, визначати мораль байки; розвивати навички читання, уміння характеризувати героїв, оцінювати їх вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки; виховувати любов до праці.

 

Обладнання: м’які іграшки, фішки, тестові завдання, таблиці для розвитку навичок читання, корони дійових осіб, конверти із завданнями для групової роботи, ілюстрації із зображенням коника та мурахи.

 

ЗМІСТ УРОКУ

 

І. Організаційна частина.

Ось дзвенить уже дзвінок – починається урок.

Сьогодні на уроці читання будемо змагатися. У нас є команди, є капітани. Залишилось дати назви нашим командам. У цьому нам допоможе торбинка-цікавинка. Капітанів прошу підійти до мене, витягти з торбинки те, що попаде до вашої руки. Саме за назвами предметів з торбинки і будуть називатися ваші команди. (Капітани дістають іграшки).

А ще іграшки послужать сигнальними картами. Якщо команда виконує завдання, вона подає сигнал про свою готовність відповідати іграшкою.

Отже, наші команди : «Зайченята», «Ведмежата», «Мишенята».

А у мене ще є фішки, які я буду видавати командам за відповіді. Яка команда виконає завдання першою і дасть правильну відповідь, отримує 3 фішки, другою – 2 фішки, 3 – 1 фішку. У кінці уроку фішки будуть підраховані, буде визначений переможець.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Всі ви готували домашнє завдання. А яка команда це зробила найкраще, зараз перевіримо.

Бліц – опитування у формі тестування із подальшою самоперевіркою.

Переможці Бліц – опитування розповідають напам’ять байку Леоніда Глібова «Лебідь, Рак та щука». (Оцінюються окремі учні)

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Продовжимо на сьогоднішньому уроці працювати над творчістю Леоніда Глібова.

І\/. Створення проблемної ситуації.

1) А от якою буде наступна байка, дізнаємось, коли виконаємо наступне завдання. Команди отримують конверти із частинами двох прислів’їв. Необхідно з’єднати ці частини і прочитати отримані прислів’я.

Про що ці прислів’я? На дошці я теж хотіла утворити прислів’я, але так поспішала, що забула роз’єднати слова. Допоможіть мені. Як пояснити зміст мого прислів’я? А якою думкою поєднані всі прислів’я, що нам сьогодні зустрілися?

2)  А хто буде головними героями нашої нової байки, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.

Стрибає пружинка –

Зелена в неї спинка –

З трави на стеблинку,

З гілки на стежинку. (Коник-стрибунець)

Тисяча тисяч трударів

Роблять хату без дворів.  (Мурахи)

3) Робота Довідкового бюро. Повідомлення цікавинок про коника-стрибунця та мурахів.

Висновок. – То про кого будемо читати в байці?

4) Виразне читання байки вчителем.

\/. Перевірка первинного сприймання.

  1. З яким проханням звернувся Коник до Мурав’я?
  2. Тестування

Вправи для очей.

  1. Вправи на розвиток навичок читання:
  • читання піраміди в різних темпах;
  • читання перевернутих слів;
  • гра «Ехо»;
  1. Словникова робота (різні аспекти).
  2. Гра «Впіймай слово».

\/І. Самостійне мовчазне читання байки учнями.

     Фізхвилинка.

     Коник у траві стрибав,

     А Мураха працював.

     Коник у танку кружляв,

     А Мураха будував.

     Взимку жарко Мурашу,

     Плаче Коник у степу.

     Любі, друзі, не лінуйтесь

     І з роботою спілкуйтесь.

\/ІІ. Аналіз байки за запитаннями вчителя.

     - Яким був Коник? Зачитайте його опис. Де жив Коник? Чим займався? Зачитати прохання Коника. Що відповів Мураха? Чому вчить байка? Знайти і прочитати речення в якому є звертання. Прочитати питальні речення.

\/ІІІ. Інсценізація байки.

 ІХ.  Підсумок уроку. Визначення переможця.

 Х. Домашнє завдання.

Виразне читання байки. Учням команди-переможниці – ввести нового героя в зміст байки, друга команда – скласти 5 запитань за змістом байки, команда, що набрала найменше фішок – намалювати ілюстрацію до байки.

 

doc
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку