Урок "Множення раціональних чисел"

Про матеріал
сформувати уявлення про зміст дії множення двох раціональних чисел з різними знаками та виробити вміння використовувати цей алгоритм для обчислення значень виразів; вчити використовувати їх до розв’язування вправ
Перегляд файлу

Тема: Множення раціональних чисел

Мета:

Навчальна: сформувати уявлення про зміст дії множення двох раціональних чисел з різними знаками та виробити вміння використовувати цей алгоритм для обчислення значень виразів; вчити використовувати їх до розв’язування вправ;

Розвиваюча: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і творчих здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу;

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення, зосередженість, взаємоповагу.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

Епіграф уроку:

Найвище призначення математики полягає в тому, щоб знаходити прихований порядок у хаосі, що нас оточує.

(Норберт Вінер, американський математик)

Добрий день, діти. Що таке УРОК = увага + розуміння + обміркування + кмітливість. Тема нашого уроку множення раціональних чисел, а мета його навчитися застосовувати ваші знання і вміння правил множення раціональних чисел.

Сьогодні ми живемо в епоху інформаційного суспільства, коли неможливо уявити свого життя без комп’ютера та Інтернету. Всі ці досягнення людства стали можливим завдяки математиці. Ось чому епіграфом нашого уроку є слова видатного американського математика, основоположника кібернетики та штучного інтелекту – Норберта Вінера.

ІІ. Сповіщення теми та мети уроку

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Фронтальне опитування «Мікрофон»

  1. Фронтальне опитування з теми

- сформулюйте правило множення :

а) двох додатних чисел;

б) двох від’ємних чисел;

в) двох чисел з різними знаками;

- як можна визначити знак добутку за знаками множників?

- чому дорівнює добуток чисел, одне з яких дорівнює нулю?

- чи може  добуток чисел, жодне з яких не дорівнює нулю, дорівнювати нулю?

- чому дорівнює частка:

    а) а·1; 

   б) а·(-1)?

Актуалізація опорних знань учнів

  1.        Гра «Хто швидше»

Учням пропонується за допомогою рук показати який знак має добуток

 Який знак добутку

99∙(-1)           -6,88∙(-2)            (-2)⁴∙(-1)         -12∙7∙32      -3∙(-1)              -7∙(-9)∙(-5)

  1. «Розшифратор»

Протягом уроку ми дізнаємося про основні етапи розвитку Інтернету та попрацюємо в одній із соціальних мереж, яка має назву «Інстаграм». Але, щоб попасти в «Інстаграм» нам потрібно дізнатися пароль доступу до мережі.

 На парті у кожного учня  папірець із завданнями, де треба поставити у відповідність прикладу відповідь та розшифрувати пароль

Приклад

Відповідь

Цифра коду

1

2,5(-8)

- 20

1

2

-7 0,4

-2,8

9

3

-0,4(-25)

10

1

4

-200(-0,5)

100

9

5

45· (-3)

-135

6

6

-1, 25 0,8

-1

9

 

Ключ

Варіант відповіді

-13

- 1

3

10

101

-20

- 2,8

100

Цифра коду

6

9

5

4

1

3

1

9

9

 

Отже, ми потрапила в «Інстаграм», де нас очікує цікава інформація, а саме «1 вересня 1969 року – День народження інтернету (встановлено перший сервер в Лос Анжелесі; сервер – це програмне забезпечення, що приймає запити від клієнтів, або комп’ютер, який виконує певні сервісні функції)

  1. А тепер певна історична довідка

Історична довідка

Перша згадка про від’ємні числа з’явилася в Китаї в 1 ст. до н.е. в зв’язку з розв’язуванням рівнянь. Оскільки у ті часи знаків «плюс» і «мінус» ще не було, то від’ємні числа, на відміну від додатних, зображували іншим кольором. Додатними числами позначали майно, наявні гроші, прибуток. Їм раділи і зображували їх червоним кольором (китайці їх назвали «чен»),від’ємними числами позначали борг, збиток і зображали їх чорним кольором (їх називали «фу»).

У Європі вперше про від’ємні числа згадує італійський математик Леонардо Пізанський. Він називає їх «числами, меншими ніж ніщо»(меншими від 0),і пише «Нуль міститься між істинними і абсурдними числами».

Дуже давно знаки + і – широко застосовували у торгівлі. Купці на порожніх бочках ставили – , що означало «збиток». Якщо бочку наповнювали, то знак «-» перекреслювали і виходив «+», який означав «прибуток».

Сучасне позначення додатніх і від'ємних чисел знаками «+» і «-» ввів наприкінці XV сторіччя німецький математик Ян Відман.

А ось правила знаків, якими користувалися арабські математики, під час множення цілих чисел:

Друг мого друга – мій друг

Друг мого ворога – мій ворог

Ворог мого друга – мій ворог

Ворог мого ворога – мій друг

 

ІV. Застосування знань та вмінь до розв’язування вправ.

Ой, напевне, до нас у систему прокрався вірус, який наробив помилок, а то й взагалі частково знищив інформацію. Поодинці можна його і не подолати, тому працювати будемо в парах.

Знайти помилки. (Робота в парах, 2 учні виходять до дошки).

Неправильно

Правильно

(-5) ·8 = · = - 44

(-5) ·8 = · = - 46

(-2) · (-1) = · = = - 4

(-2) · (-1) = · = =  2

· (-2) = · = = 3

· (-2) = · = = - 3

-3 · (-) = · = = - 1

-3 · (-) = · = =  2

 

Але вірусна база ще не оновилася. Для цього потрібно відновити втрачену інформацію..

 

· = =

· = =

· = = ∎∎

· =- = -3

(- 1) ·) = = = 6

(- 1) ·) = + = = 6

 

Отже, вірусна база оновилася, а в «Інстаграм» з’явилося нове повідомлення: «4 квітня щорічно святкується Міжнародний день Інтернету, який у 1998 році заснував Папа Римський Іоанн Павло ІІ»

Робота з підручником № 1142, 1144

Дізнатися, коли в Україні відзначається День Інтернету, ми зможемо, виконавши такі завдання (виконуються у групах).

Виконайте обрахунки і запишіть їх у порядку зростання

-6 ·2,5 = - 15

-100 · (- 10,5) = 1050

6 ·(- 1) = - 9

-5 ·(- 21) = 105

-4·3 = -13

-6·(-1) = 9

 

У «Інстаграм» з’явилося нове повідомлення: «Щорічно з 14 грудня 2001 року в Україні відзначається День Інтернету»

 Самостійна робота

Я вважаю, що ви вже зможете поспілкуватися у «Інстаграм» самостійно

Варіант 1

Знайдіть добуток:

(-6) · (-9);

0,4 · (+0,6);

 -10 · (-3,2)

 -3,2 · (-20,1);

 

Варіант 2

Знайдіть добуток:

(-10) · (-18)

(-0,5) · (-0,8)

(+0,16) · (+3)

 -2,4 · (-1,5)

           

 

 

У «Інстаграм» з’явилося нове повідомлення: «Кількість інтернет-користувачів у світі становить понад 2 мільярди, в Україні – близько 13 мільйонів. Ми теж входимо до їх числа.

V. Підведення підсумків уроку

Вправа «5 сходинок успіху»

VІ. Домашнє завдання

Виконати письмово № 1143, 1145

 

 

 

Список використаних джерел:

  1.     https://vseosvita.ua/library/vidkritij-urok-u-6-klasi-mnozenna-racionalnih-cisel-548250.html
  2.     https://naurok.com.ua/urok-mnozhennya-racionalnih-chisel-95675.html
  3.      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виконай множення чисел і розшифруй код.
  1.     2,5(-8)      3) -0,4(-25)         5) 45· (-3)
  2.     -7 0,4        4) -200(-0,5)         6) -1, 25 0,8
  1. Виправте помилки:
  1.      (-5) ·8 = · = - 44
  2.      (-2) · (-1) = · = = - 4
  3.      · (-2) = · = = 3
  4.      -3 · (-) = · = = - 1
  1. Поновіть вираз
  1.      · = =
  2.      · = = ∎∎
  3.      (- 1) ·) = = = 6

4. Виконайте обрахунки, відповіді запишіть у порядку зростання. Кожній відповіді поставте у відповідність певну ціфру.

1)   -6 ·2,5  (число 1)             3) 6 ·(- 1)  (число 2)      5) -4·3   (число 4)

2) -100 · (- 10,5) (число1)    4) -5 ·(- 21)  (число 0)       6) -6·(-1)   (число 0)

5. Самостійна робота

                Варіант 1                                                                         Варіант 2

Знайдіть добуток:

(-6) · (-9)                                                                          (-10) · (-18)

0,4 · (+0,6)                                                                       (-0,5) · (-0,8)

 -10 · (-3,2)                                                                       (+0,16) · (+3)

 -3,2 · (-20,1)                                                                         -2,4 · (-1,5)

                                                                     

                                                                             

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-z-matematiki-mnozenna-racionalnih-cisel-6-klas-542172.html

 

docx
Додав(-ла)
Бариш Інна
Додано
18 квітня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку