Урок на тему: Діалог. Монолог.

Про матеріал
Мета уроку: формування предметних компетентностей: познайомити учнів з поняттями діалог та монолог; ознайомити з основними правилами спілкування, формувати вміння складати й розігрувати діалоги відповідно до запропонованих ситуацій із дотриманням правил спілкування, вміння підтримувати діалог на певну тему; удосконалити вміння розрізняти діалогічне мовлення від монологу; збагачувати та уточнювати словниковий запас учнів, попрактикувати використання монологічного мовлення. формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності; здоров’язберігаюча; інформаційна; культурна.
Перегляд файлу

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

 

 

 

контрольного уроку з української мови

 

проведеного в КНЗ «Ліцей № 3» Кам’янської міської ради

м. Кам’янське, Кам’янського р-ну, Дніпропетровської обл.

 

15.11.2023 р.

 

 

 

 

 

Розробила:

здобувачка магістерського рівня вищої освіти 1 курсу 1 групи

Зімич Альона Сергіївна

 

Перевірили:

Учитель/ка:                                                          ю                                  .

 

Методист/ка:                                                             ю                               .

 

 

Дніпро-Слов’янськ – 2023 р.

Тема уроку: Діалог. Монолог.

Мета уроку:

формування предметних компетентностей:

познайомити учнів з поняттями діалог та монолог; ознайомити з основними правилами спілкування, формувати вміння складати й розігрувати діалоги відповідно до запропонованих ситуацій із дотриманням правил спілкування, вміння підтримувати діалог на певну тему; удосконалити вміння розрізняти діалогічне мовлення від монологу; збагачувати та уточнювати словниковий запас учнів, попрактикувати використання монологічного мовлення.

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності; здоров’язберігаюча; інформаційна; культурна.

Обладнання і матеріали: ІКТ, картки з написами ситуаційних місць та героїв казок, підручники, картки зі словами-підказками, цеглинки LEGO.

Очікувані результати:

-                     учні ознайомленні з поняттями діалог та монолог;

-                     діти можуть самостійно складати та розігрувати діалоги на запропоновану тему, з дотримуванням правим спілкування;

-                     учні розрізняють діалог від монологу та можуть обґрунтувати свою думку.

-                     учні збагачують власний словниковий запас та практикуються в його застосуванні.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, природнича.

Інноваційна технологія (технології) – етап уроку:

  1. Технологія «Коло Ідей» – Актуалізація знань учнів.
  2. Гра «Що я сказав би, якщо став би героєм казки». (Метод театралізації) –
  3. Творча робота. Робота в малих групах. –
  4. Вправа «Обери колір» (робота з цеглинками LEGO) – Підсумок уроку. Рефлексія.

Використана література:

  1. Іваниця Г. Українська мова та читання : підруч. для 2 класу закл. заг. серед. освіти (у 2-х частинах). Ч. 1, Харків : Вид-во «Ранок», 2019. 80 с.
  2. Абрамюк Т. Л., Аралова Е. О., Оніщенко І. В. Українська  мова  та  читання. 2  клас. Частина 1, Харків : Вид. група «Основа», 2019. 335 с.
  3. Коваленко  Л.В.  Методи  та  прийоми  емоційного  налаштування  на урок : навчально-методичний посібник. Вінниця: ММК, 2014. 111 с.

 

Хід уроку

 

I. Вступна частина.

1. Організаційний момент

Ось і все, дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Буде він у нас цікавий.

У ньому новинок є чимало.

II. Актуалізація знань учнів.

2. Технологія «Коло Ідей».

Організація: вчитель пропонує об’єднатись дітям в групи в відповідності до рядів, на яких вони сидять (утворюється 3 групи). Далі вчитель ставить одне загальне питання до класу, і учні починають його обговорення в своїх малих групах впродовж певного відрізку часу. Після кожна з груп представляю свої відповіді. В кінці вправи вчитель підсумовує отримані відповіді та формулює загальну думку, щодо поставленого запитання.

- Діти, що таке на вашу думку мовлення? Для чого потрібне мовлення? І які види мовлення ви знаєте?

Вчитель підсумовує відповіді учнів.

Правильно, ми вже вивчили, що мовлення – це здатність людини використовувати мову для спілкування, обміну думками, роздумів та передачі інформації. Мовлення у нас буває усне та письмове. А ще воно може бути діалогічне та монологічне.

III. Повідомлення теми і мети уроку

Отже сьогодні на уроці ми з вами і дізнаємось, що ж таке діалог та монолог. Також ми з вами попрактикуємось в створенні та розігруванні діалог на запропоновані ситуації, повторимо головні правила спілкування.

IV. Сприймання й осмислення нового матеріалу

  1. Каліграфічна хвилинка.

Відкриваємо тоненькі зошити. Знайдіть останню вашу роботу, відступіть 2 робочих рядка вниз, запишіть число, класна робота.

Пишемо диктант буквосполучень:

Ол, ов, ощ, ре, ху, ні, по, ди.

Записуємо приказку:

Добре слово людині — що дощ у посуху.

Як ви можете пояснити дану приказку? (Діти відповідають)

Правильно, адже при спілкуванні з кимось, або навіть  з самим собою ми повинні дотримуватись головних правил етикету та культури. В цьому нам допомагають слова ввічливості які ми вже з вами вивчали. Так що ж таке діалог та монолог? Та як вони пов’язані з словами ввічливості?

  1.               Робота з підручником.

Робота з підручником. Читаємо правила на с. 40 та с. 41.

Діалог – це…

Монолог – це…

  1.               Гра-дослідження (с. 40).

Досліджуємо, що таке репліка, які розділові знаки можна використовувати на письмі, та які емоції можна передати за допопогою цих розділових знаків. 

  1.               Гра «Що я сказав би, якщо став би героєм казки».

-                     Діти давайте з вами трішки попрактикуємось в побудові діалогів. А в цьому нам з вами допоможуть знайомі з дитинства та улюблені казки. Але не вони до нас в гості прийдуть, а ми перетворимось на головних героїв цих казок. І спробуємо відтворити діалоги, які відбувались між цими героями по сюжету казки. Не забуваємо при цьому про культуру мовлення та ввічливі слова.

Необхідні картки з зображенням героїв казок:

Колобок – Вовк (казка «Колобок»).

Мишка – Жабка (казка «Рукавичка»).

Півник – Мишеня Круть – Мишеня Верть (казка «Колосок»).

Курочка Ряба – Бабуся (казка «Курочка Ряба»).

-                     Молодці!

  1.               Фізкультхвилинка

Руханка «Пес Патрон»

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=niUr1DZMjZw

  1.               Робота з підручником.

-                     Що таке діалог ми з вами вже розібрались, а давайте з’ясуємо чим же відрізняється монолог від діалогу? Для цього давайте  виконаємо вправу з підручника с. 41 (вправа вгорі). Прочитайте оголошення та доведіть що це монолог.

Діти читають текст оголошення. Викладають свої припущення чому саме цей текст можна назвати монологом?

  1.               Робота з тлумачним словником.

-                     В тексті, що ви прочитали, є виділені слова. Давайте з’ясуємо значення деяких з цих слів. А для цього ми з вами скористаємось тлумачним словником.

Прохання – ввічливе звертання до кого-небудь з метою домогтися чогось, спонукати кого-небудь зробити, виконати щось.

Дозвілля – вільний від праці час; час відпочинку.

Безділля – брак будь-якої роботи, заняття; бездіяльність, неробство.

Багаття – купа дров, хмизу, ломаччя і т. ін., що горить; вогнище.

Лушпиння – шкірки деяких овочів, фруктів і т. ін., звичайно неїстівні; лушпайки.

Довкілля – навколишнє середовище у відношенні до особи чи групи осіб, які в ньому перебувають.

10. Списування.

Перепишіть собі в зошит значення першого слова «прохання».

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Творча робота. Робота в малих групах.

Діти об’єднуються в чотири групи (5-6 учасників).

Вчитель нагадує, що діти мають зараз розподілити ролі між собою для ефективної роботи в групах: спікер, секретар, секундант, доповідач.

Також учитель нагадує правила роботи в групі:

-                     Уважно слухай товариша.

-                     Не критикуй! Не принижуй!

-                     Пам’ятай про взаємоповагу.

-                     Маєш право промовчати.-

-                     Дотримуйся визначеного часу.

І ставить завдання для всіх груп одне, але кожна група працює над його виконанням самостійно.

-                     Давайте тепер всі уявимо себе власниками чудових кондитерських,  які тільки-но відкриваються. І нам з вами необхідно написати оголошення, про відкриття вашої кондитерської, та запросити всіх охочих до вас в гості. Ваше завдання придумати назву вашої кондитерської та використовуючи слова-підказки (які є у кожної групи на партах) зіставити оголошення.

Для цього ми можемо використати такі слова:

Оголошення, раді повідомити, відкриття, завітайте, скуштуйте, найсмачніші, дивовижні, неперевершені, тістечка, торти, чекаємо в гості!

(час виконання: 7-10 хв.)

  1.          Презентація виконаних робіт.

Кожна група презентує назву їхньої кондитерської та зачитують текст оголошення про відкриття власної кондитерської.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1.  Вправа «Обери колір»

Ось і добігає кінця наша чергова подорож країною української мови. Які враження ви сьогодні отримали від нашого уроку? Давайте відповімо за допомогою цеглинок LEGO:

Зелена цеглинка – повністю задоволений уроком.

Жовта цеглинка – все сподобалось, але виникали деякі труднощі.

Червона цеглинка – на уроці мені не сподобалось.

Додаток 1

Гра «Що я сказав би, якщо став би героєм казки».

 

Казка «Колобок»

 

Казка «Рукавичка»

 

Казка «Колосок»

 

Казка «Курочка ряба»

 

 

 

Додаток 2

 

Картка зі словами-підказками

 

Слова-підказки, які ви можете використати:

 

Оголошення

Раді повідомити

Відкриття

Завітайте

Скуштуйте

Найсмачніші, дивовижні, неперевершені,

Тістечка, торти

Чекаємо в гості!

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
21 квітня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку