Урок на тему "Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві? "

Про матеріал

Розробка уроку до курсу "Громадянська освіта".Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб'єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності.

Перегляд файлу

Тема: Як соціалізація допомагає нам знайти своє місце в суспільстві?

  • Мета: ознайомити з процесом соціалізації (сутність, етапи, проблеми, значення);
  • розвивати готовність і потребу учнів до самопізнання і самореалізації своєї особистості  та  формувати вміння застосовувати знання з різних навчальних курсів і власного життєвого досвіду для вирішення навчальних практичних завдань;
  • сприяти формуванню активної життєвої позиції.

ХІД УРОКУ

  1. Перевірка домашнього завдання

  – Учні презентують свої цитати.

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

Робота з джерелом інформації.( сл. 2-4)

  «Коли я став по-справжньому дорослим, мені страшенно захотілося повернутись назад у дитинство — догратися, досміятися, добешкетувати… Вихід був один — стати дитячим письменником. Так я й зробив. І, пам’ятаючи своє невеселе дитинство, я намагався писати якомога веселіше.    Всеволод Нестайко (зі вступу до перевидання «Тореадорів з Васюківки»)

  «Я з дитинства знала, що моїм життям стане музика, це у мене в крові. Мама моя каже, що я співала з трьох років, моментально «входила в образ» — закривала очі, починала хитати головою… З раннього-раннього дитинства співала на усіляких сімейних святах для батьків та їхніх друзів. Тато регулярно приносив додому народну музику — кримськотатарську, іранську, азербайджанську…   Джамала, українська співачка

  Бесіда.1.  Що, на вашу думку, є визначальним у формуванні людини: особисті здібності, середовище перебування чи приклад інших?

2. Як  ви  вважаєте,  суспільство  формує  молодь  чи  молодь  змінює

суспільство?

3. Поміркуйте, які чинники вплинули на формування особистості відомих

українців?

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з поняттям. Соціалізація – це процес і результат засвоєння й активного відтворення людиною соціально-культурного досвіду (знань, цінностей, норм, традицій) на основі її діяльності, спілкування і відносин, обов’язковий фактор розвитку особистості.

2. Робота з світлинами. Розгляньте  світлини  та  поміркуйте,  який  характер  соціалізації   зображений на них?(сл.5-6)

Учитель. Варто зауважити, що перебуваючи під впливом суспільства, людина виступає як об’єктом, так і суб’єктом соціалізації, виявляючи активність, впливаючи на інших і само реалізуючись у середовищі, в якому вона живе.

3.Робота зі схемою. (сл.7)

4. Робота з поняттям. Агенти соціалізації — це люди та установи, діючі соціальні суб'єкти, за допомогою яких людина соціалізується завдяки процесам навчання, комунікації, прилучення до культури.

Учитель. Основний характер структури особистості формується в процесі соціалізації на основі структури систем соціальних об'єктів, з якими вона мала зв'язок протягом свого життя, включаючи, безумовно, конкретні цінності і норми, інституціоналізовані в цих системах.

5.Робота зі схемою.(сл.8)

 6. Етапи соціалізації

    Ознайомтеся із основними етапами соціалізації людини впродовж життя. Визначте, які з перелічених агентів соціалізації є найбільш впливовими на певному етапі:

Раннє дитинство

Члени сім’ї, родина

 

Дитинство

Вчителі

Молодший шкільний вік

Однокласники

 

Підлітковий період

Друзі

 

Юність

Колеги по роботі

 

Дорослий вік

Сусіди

 

Літній вік

Знаменитості

 

 

Запитання. Чи однаковим буде процес соціалізації різних людей однієї вікової групи? Які життєві суспільні чи індивідуальні чинники впливають на рівень соціалізації особистості?  Розробіть свій особистий графік соціалізації.

Учитель. Під час взаємодії у суспільстві люди постійно набувають нового досвіду, що дозволяє  успішно  виконувати  їхні певні  соціальні ролі. Ані  соціальні групи, ані суспільство загалом не можуть існувати без норм, що регулюють їхнє життя. Це можуть бути правила поведінки у школі, ставлення до людей похилого віку, дотримання правил дорожнього руху, тощо.Існують різні норми, одні  з яких регулюють життя малих  соціальних груп — сім’ї, класу; інші — охоплюють великі групи (країна, етнос, релігійні групи тощо). Кожна соціальна група встановлює власні норми та правила поведінки, що дотримуються її членами. В  той же  час,  людина  як  об’єкт  соціалізації  створює  і  передає  іншим власний досвід, який можна визначити як знання про життя, суспільство і відносини між людьми. Під час двостороннього процесу індивід успішно соціалізується, формує гармонійну ідентичність.Важливе місце у цьому процесі займають соціальні ролі особи.

Завдання. Наведіть приклади засвоєних вами соціальних норм, знань та ролей.

IV. Узагальнення та систематизація знань учнів

Письмова робота.

Запитання. 1. Покажіть, які соціальні ролі ви виконуєте, чого навчилися, чого досягли. 2. Позначте людей, які є найважливішими для вас.

 3. Сформулюйте свої цілі у житті.

V. Домашнє завдання. 1. Опрацювати матеріал підручника

2. Складіть колаж «Мій світ».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кобцева Наталя Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 вересня 2018
Переглядів
9207
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку