Урок Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Задачі, що розв’язуються за допомогою відношення

Про матеріал
Метою уроку є систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв’язуванні задач способом відношення, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби; удосконалювати обчислювальні навички. Розвивати логічне мислення та уміння мислити критично. Створити умови для формування позитивних мотивів навчання учнів. Дати можливість для інтелектуального розвитку і рефлексії, засвоєння певного соціального досвіду. Виховувати комунікативні якостіучнів.
Перегляд файлу

j0300840

 

УРОК  МАТЕМАТИКИ 

З  ЕЛЕМЕНТАМИ  РОЗВИТКУ 

КРИТИЧНОГО  МИСЛЕННЯ 

4  КЛАС

 

 

 

 

 

 

ОДИНИЦІ    ВИМІРЮВАННЯ  МАСИ


Тема.Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць

вимірювання   маси. Задачі, що розв’язуються

за допомогою відношення

Мета:систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв’язуванні задач способом відношення, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби; удосконалювати  обчислювальні  навички.

Розвивати логічне мислення та уміння мислити критично. Створити умови для формування  позитивних мотивів навчання учнів. Дати можливість для інтелектуального розвитку і рефлексії, засвоєння певного  соціального досвіду. Виховувати комунікативні якостіучнів.

Тип уроку: комбінований ( засвоєннянавичок і вмінь; узагальнення та систематизаціязнань)  з  елементами  розвитку  критичного  мислення.

Методично-дидактичне  забезпечення: таблиці  «Одиниці  вимірювання  маси», «Дерево  вирішень», таблиця  «Морський  бій», , квітка  з відривними  пелюстками   для  гри, предметні  малюнки

Методи інтерактивного навчання:

  • Вправа  «Інтрига»;
  • взаємодія  в парах;
  • вправа  «Морський  бій»
  • „мозковий штурм";
  • «гронування»;
  • вправа „Очікування"  «Дерево  рішень»;
  • ігри:
  • Упіймай  число;
  • Семибарвна квітка;
  • Загадка
  •  

 

ХІД  УРОКУ

 

І. Організація  учнів  до  уроку

Вчитель

Вже дзвінокнам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

 

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

 

Вчитель

- Пропоную першу гру нашого уроку «Інтрига». Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз уроку

1  діяти

8  обов’язково

2  активно

5  сперечатися

3  думати

7  для всіх

4  оперативно

6  доказово

 

 

Дійсно. Наш девіз виглядає саме так.

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Для всіх – обов’язково!

 

  • Тож  налаштуймося  на  урок

 

ІІ.  Повідомлення  теми, мети  і  завдань  уроку

  1. Вправа  «Очікування»
  • Ось  у  нас  є  «Дерево  рішень». Запишіть  на  квіточках  конкретні  очікувані  результати від  сьогоднішнього  уроку. Тобто  продовжте  мою  думку  «Сьогоднішній  урок  навчить  мене…», «Я  очікую  від у року…», «Я  сподіваюсь…» 

( У  кожного  з  учнів  на  парті  квіточка, на  якій  записують  очікувані  результати)

  • Усі  квіточки  прикріпіть  на  «Дереві  рішень», а  в  кінці  уроку  ми  побачимо, чи  досягли  очікуваного  результату.
  • Бачите, як  рясно  зацвіло  наше  дерево! Щоб  воно  цвіло  і  тішило  нас  очікуваними  результатами, почнемо  втілювати  в  життя  наші  сподівання.
  1. Повідомлення  мети  уроку
  • Сьогодні  на  уроці    ми  систематизуємо знання  про  одиниці вимірювання маси, навчимося  перетворювати  одиниці  вимірювання   маси, будемо  розв’язувати  задачі.

 

ІІІ. Контроль, корекція  і  актуалізація  знань

  1.  Вправа  «Морський  бій»
  • Нам треба пригадати матеріал минулого уроку – одиниці вимірювання довжини. Для цього ми проведемо гру «Морськийбій». Перед вами таблиця. Роздивляйтеся і давайте правильні відповіді.

 

 

А

В

     С

Д

1

100 см

2 дм 5 см

   20 см

50 мм

2

42 см

35090 см

  14005 см

250 см

3

56 м

63 дм

   40375 см

2 км

4

7 см5 мм

 1000 м

   70000 м

400 м

5

480 см

 900 м

   200дм

18 км

 

А1 – знайди  1/2

А1 – С4 – знайди суму

В1 – знайди 1/5

С3 – переведи  в дм і см

Д1 – переведи  в см, знайди 1/5

С5 – переведи  в м, см

Д3 – скільки тут м

 

  1.   Гра  «Упіймай  число»
  • Пропоную вам ще одну гру « Упіймайчисло». Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх у інші величини.

20 діб

1

1 км 360 м

480

24 год

5090

5 м 09см

7

70000 дм

1360

 

  1. Приготуйте зошити, починаємо «Математичнийдиктант».
  • Знайди ¼ від 2 м,  1/100 від 1 км,  1/5 від 4 м.
  • Виконай дію, запиши відповідь:

7см + 3 см 4 мм

9км – 250 м

Виконуємо перевірку «Ланцюжком».  ( 50 СМ, 10 М, 80 СМ, 10 СМ 4 ММ, 8 КМ 750 М)

Фізхвилинка

Вчитель говорить слова: вогонь, вода, небо, земля. До кожного  з слів показує відповідні рухи. Поступово рухи прискорюються 

 

 

ІV.Вивчення нового матеріалу

  1.  Бесіда
  • Які одиниці маси ви знаєте?
  • Як визначають масу предметів? Чим?(ваги, кантор)
  • Скільки грамів в одному кг? Кг в 1 тонні? Грамів в 1кг? Кг в 1ц? Ц в 1т?

 

  1. Пояснення нового матеріалу.
  • для вимірювання маси великих вантажів використовують одиниці вимірювання маси – центнер і тону.
  • Ви вже знаєте, що 1 ц дорівнює 100 кг. 1 тонна позначається скорочено 1 т і дорівнює 1000 кг.
  • 1 центнер – це приблизно 2 мішки картоплі.
  • 1 тонна – маса автомашини «Москвич».
  • У давнину користувалися іншими мірами маси.

 

Народні міри маси

Золотник – 4г

Гривна – 400г

Безмен – 1кг

Пуд – 16кг

Корець – 1ц

Гилетка – 25кг

Фунт – 400г

  • Чи є тут щось знайоме для вас?
  • Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт, тобто 400г.

-   Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб».

V.Первинне закріплення  знань  учнів

 

  1. Робота з підручником

Вправа 269 (робота з таблицею мір маси стор.42)

  1. Задача 270 (з коментуванням).
  • Щоб дізнатися, яка маса меду, потрібно від загальної маси відняти масу банки. Отже, 1000 – 300 =700 (г).
  1. Задача 271.

Перед розв’язуванням задачі пояснити значення слова «вантажність», запропонувати учням перетворити дані міри маси у кілограми або центнери.

     1 ц = 100 кг

     3 т 500 кг = 3500 кг = 35 ц

Маса 1 мішка цукру – 1 ц.

Отже, автомобілем можна перевезти 35 мішків цкру-піску.

  1.  Гра «Семибарвна квітка»

(завдання 272)

(для вирішення номера  272  пропонується квітка, на пелюстках якої написані завдання з підручника. Діти відривають пелюстки і вирішують кожен свій приклад на дошці. Одна пелюстка порожня. На ній запис: «Додай своє». Учень пропонує свій варіант прикладу)

  1.  Завдання 273 учні виконують з коментуванням.

 

VII. Розвиток математичних знань

 

  1.  Гра «Загадка» для  розв’язання  задачі № 274

Вчитель говорить загадку і показує фото кам’яного вугілля

http://www.klass39.ru/wp-content/uploads/2012/01/coal.jpg

«Глибоко в землі ховається . . .  називається»

Вчитель говорить другу загадку і показує фото нафти.

http://img.gazeta.ru/files3/137/3975137/RTX7VQF-pic4-452x302-12611.jpg

«У землі лежить, по трубах біжить і машинам дає жити.»

  •      Як ви гадаєте, про що буде задача ?
  •      Давайте ознайомимося  з її змістом.

Після аналізу задачі та складання плану розв’язування учні записують розв’язанна виразом: 2   (600 : 3) = 400 (ц) = 40 (т).

 

 

  1. Задача  №275

Іде аналіз та розв’язання задачі.

- Що означає число 5000л?

- Скільки літрів води взяли з другої цистерни?

- Чи можна дізнатися, скільки літрів води залишилося у двох цистернах?

- Чи відомо, скільки літрів води залишилося у кожній цистерні?

- Чи можна визначити, скільки літрів води залишилося у 1-й і 2-й цистерні окремо?

- Чи можна після цього знайти, скільки літрів води було в кожній цистерні спочатку?

Розв’язання:

1) 5000-1000=4000(л) - залишилося у 2цистернах;

2) 4000:2=2000(л) – стало у кожній цистерні;

3) 2000+1000=3000(л) – було у першій цистерні спочатку;

4) 3000-1000=2000(л) – було у другій цистерні.

3. Задача №277

15 л – 12 кг 300 г

60 л – ?

План розв’язування.

1) Яка маса одного літра гасу?

2) Яка маса 60 л гасу?

Розв’язання:

12 кг 300 г = 12300 г

12300 : 15   60 = 49200 (г) = 49 кг 200 г.

  1.  Самостійна робота.

Виконання завдання № 276.

Варіант 1 – вирази, записані у верхньому рядку.

Варіант 2 – вирази, записані у нижньому рядку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ.Рефлексія  уроку

  1. Метод «Мозковий штурм». «Гронування».
  2.  Вправа  «Очікування»
  • Наш  урок  підійшов  до  завершення. Якраз  час  подивитися, чи  виправдалися  ваші  очікування

(вчитель  читає  сподівання  учнів, а  учні коментують)

  • Добре  того  навчати, хто  хоче  все  знати!
  • Дійсно, ми дотрималися девізу нашого сьогоднішнього уроку:
  • Діяли – активно!
  • Думали – оперативно!
  • Сперечалися – доказово!
  • Для всіх ці правила були обов’язкові!

 

VIІ. Домашнє завдання. С.43 , №278, №279.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
1046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку