Урок позакласного читання "Веселі пригоди"

Про матеріал

Сьогодні на уроці ми познайомимось із творами веселих письменників-пустунів Мико­ли Носова та Всеволода Нестайка. Читаючи про пригоди ваших ровесників, ми щиро сміятимемось над їхніми пригодами.

Перегляд файлу

Урок  9                          Дата_____________________

Тема: Веселі пригоди.

Матеріал уроку. Микола Носов " Живий капелюх", Всеволод Нестайко "Тореадори з Васюківки".

Мета. Вчитись читати та аналізувати  літературні твори  авторів; читати  за особами, інсценізувати їх, придумувати продовження, збагачувати мовний запас школярів. Розвивати навички читання, переказу. Виховувати культуру поведінки, ввічливість, доброзичливість, кмітливість.

Обладнання. Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації.

Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І. Мовна розминка.

1.Чистомовка "Подумайте і докажіть".

Ру-ру-ру — розпочнемо разом ...

То-то-то — скоро прийде тепле ...

Лі-лі-лі — літом житиму в ...

Лю-лю-лю — я тварин дуже ...

Ля-ля-ля — буду пасти там ...

Ня-ня-ня — там кудлате ...

Ні-ні-ні — помагатиме ...

2. Читання груп слів на одному диханні,


слова                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         коли


собі                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       ковтнув


складно                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            кульбаба


свічка                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            коржик


стеля                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      книжка


слухайте                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    корзинка


— Доберіть рими до слів кожної колонки: І в. — до слів І колонки, 2 в. — до слів II колонки.

3. Складання римованих рядків на тему.

 

— Прочитайте кожен рядок і продовжіть його так, щоб утворилась рима.

Лежать у кошику Іринки..........

Качки квакають, а жаби ....

Пошила мати синочку..........

— Який із віршованих рядків не має змісту? Як називаються такі вірші?

(Небилиці-небувалиці.)

— Як ви думаєте, чи гарно складати небилиці-небувалиці про своїх друзів? Чому?

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

— Сьогодні на уроці ми познайомимось із творами веселих письменників-пустунів   Мико­ли Носова та Всеволода Нестайка. Читаючи про пригоди ваших ровесників, ми щиро сміятимемось над їхніми пригодами.

III. Читання оповідання Миколи Носова "Живий капелюх".

1. Слухання  твору.Читає вчитель.

— Послухайте  оповідання і поясніть, що налякало хлопців і чому.

2.  Словникова робота

Вправа на розширення поля читання (на картках).

комод  зісковзнув     гепнулось       кочерга   мотузочок    пирхав     мружився

3. Самостійне читання .

Учитель проводить гру "Небо і земля".

ІУ. Фізкультхвилинка

Руки за голову ставимо сміло           руки за головою, повороти тулуба

І повертаємось вправо, вліво,                       вправо-вліво

Двічі наліво, двічі направо,

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо –

Будемо мати гарну поставу.

4.  Відповіді на запитання. Вибіркове читання.

— Чому капелюх впав на кота?

— Чим захищались від капелюха хлопці?

— Прочитайте речення, де хлопці жбурляють в капелюха…?

5.  Читання уривка в ролях.

6. Виконання завдань 1,2  з робочого зошита.

7. Фізпауза для оченят.

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок  1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів.                                                                                                                                                                                                                

III. Читання уривка з оповідання Всеволода Нестайка "Тореадори з Васюківки".

1. Читання учнями ланцюжком.

2. Обговорення прочитаного.

---Чому хлопців вчителька попросила вийти з класу?

--- Як звали вчительку?

--- На що причепили хлопці дзвоник?

---Що наробив Собакевич?

3. Словникова робота.

зривники  потеліжилися     розстебнув     напризволяще      калатаючи 

хаміль-хаміль    калатало    стрепенувся     не второпав      пасок

роззявлені роти    навкарачках     подряпалися     гасав     метляючись

крижаний  металевий     мов сікачем рубає

4. Читання  в ролях.

5. Виконання завдань 3, 4,5  з робочого зошита.

ІV. Підсумок уроку.                     


1. Відповіді на питання.

  Що нового ви дізналися на уроці?

— Яка назва теми?

  Який твори  ми читали? Хто їх  автори?

---  Який твір вам запам’ятався найбільше і чому?

2. Творче завдання .

Придумайте питання для інтерв’ю з героями прочитаних сьогодні творів.

V.Домашнє  завдання.

Прочитати  і підготувати розповідь про  пригоди.

 

1

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
2016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку