Урок позкласного читання. Лариса Ніцой."Незламні мураші".

Про матеріал
У сучасній освіті необхідно використовувати різні методи навчання, обрати такі, щоб дітям було цікаво вчитися. Незмінним залишається одне! Розвивати дитину, допомогти відшукати себе у мінливому світі, навчити впевнено почувати себе у будь-якій ситуації. Для цього можна використовувати будь-які методи ! Я використовую і створюю з дітьми скрайбінг та комікс! Мій власний метод: "Подолаймо вершину разом !" -допомагає вивчити композицію будь-якого літературного твору.
Перегляд файлу

Тема .Позакласне читання. Лариса Ніцой. “Незламні мураші”

Мета: познайомити дітей з творчістю Лариси Ніцой ; прочи-

тати казку “Незламні мураші”; розвивати інтерес до читання та

саморозвитку; сприяти логічно та аргументовано викладати свої

думки; розвивати критичне мислення; виховувати в учнів активну

життєву позицію, національну гідність, духовну єдність; вихову- 

вати почуття милосердя, співчуття, зневажливого ставлення до

війни.

Наочність: презентація, книжки Лариси Ніцой, комікс до 

казки “Незламні мураші”,магнітні аплікації,малюнки, літе-

ратура  нон-фікшн.

Методи, застосовані на уроці: метод скрайбінгу, комікс, метод

“Подолаймо вершину разом”, метод “Асоціативний кущ” ,гра “Які

ми?”, робота в групах, метод кластеру.

                          Перебіг   уроку

1.Актуалізація опорних знань.

*Пригадати визначення казки.

*Казка- вид художньої прози ,що походить від народних переказів,по-

рівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів:

 чаклунів, мавок, звірів ,що розмовляють тощо.

Літературна казка- це художній твір про вигадані та фантастичні

події, написаний конкретним автором.

2.Опрацювання нового матеріалу.

                         Епіграфом до уроку стануть слова героя казки:

                         “ Наш небесно-сонячний прапор, піднятий високо в

                           небо, промовляє на всі усюди:” Ось ми! Ми є! Ми існу-

ємо! Ми любимо сонце! Ми любимо всіх! Ми бажаємо всім добра!”

*Про що казка “ Незламні мураші”? Написана 2019 року, а ніби про

сьогодення наше. Дуже влучно сказала про цей твір Ірина Фаріон:

“ Найновіша казка про найзлободеннішу тему”. Деякі літературоз-

навці відносять цей твір до літератури нон-фікшн.

Нон-фікшн - термін походить від англійської,що означає не вигадка,

тобто сюжет заснований на реальних подіях. Як правило,прості, до-

ступні тексти,багато малюнків. Такі тексти яскраві та сучасні, за-

хоплюють з першої хвилини. Наприклад, книжка Леоніда Ушкалова

“Шевченко від А до Я” або “Франко від А до Я . Це своєрідні арт-буки

для родинного читання.

*Випереджувальні завдання. Повідомлення учнів про письменницю.

Лариса Миколаївна Ніцой народилася 17 березня 1969 року на Кіро-

воградщині. Навчалася в Кіровоградському університеті на факу-

льтеті української мови та літератури. По закінченню працювала

вчителем у школі, а в 1999 році переїхала до Києва. Активна грома-

дська діячка, авторка багатьох творів для дітей. У 2012 році ініцію-

вала щорічне святкування в Україні Всесвітнього дня письменника.

Організаторка всеукраїнського руху “Дорослі читають дітям”. Ініці-

аторка рейтингу дитячих книжок “Вибір дітей”, членами журі якого

є діти.

2007 р.- Дипломантка літературного конкурсу “Коронація слова”.

2014р.- Лауреатка Всеукраїнської літературної премії “Гілка золото-

каштана” в галузі соціальної прози.

2017р.-”Людина року” за версією газети “ День”.

2019р.- Книга “Незламні мураші” увійшла до книги рекордів України,ав

торка нагороджена премією імені Лесі Українки.

2020р.-Лауреат Літературної премії імені Платона Воронька.

Лариса Ніцой надзвичайно творча особистість, а чи знаєте ви запо-віді  творчої особистості?

                         Заповіді  творчої  особистості

1. Вір у себе.

2. Мисли позитивно.

3. Розвивай творчі здібності.

4. Досягай успіху.

5. Завжди роби щось хороше для інших.

* Складання паспорту твору.

                             Паспорт  твору

*Назва твору                   * “Незламні мураші”

*Автор                             * Лариса Ніцой

*Жанр                               *Казка

*Тема                                * Розповідь про боротьбу і пере-

                              могу мурашок над нападниками-

                               мурашиними левами.

                                           

*Основна думка                *” З вірою у перемогу! Герої не

                                             вмирають!”

*Проблематика                 Дружба і зрада, гідність і честь,

                                            сміливість і боягузтво ,любов,

                                             стійкість і відвага, людяність і

                                             жорстокість, безстрашність і

                                             підступність, віра, надія, пере-

                                            мога і поразка, відповідальність,

                                            хвалькуватість і стриманість.

*Персонажі                              Мурашки, Мураш, старенький

                                            Мурань, Мураня, товариш Мур

                                            тітонька Муронька .Кляті воро-

                                            ги- мурашині леви.

*Коротка довідка. Мурашині леви - підступні комахи, які в піску роблять пастки ,куди найчастіше потрапляють мурашки і стають обідом для мурашиних левів.

*Підібрати цитати з тексту, які  характеризують  мурашок : прагнення волі, мирного гідного  життя,  патріотизму, співчуття, готовності об'єднатися.

*Робота  з текстом. Діти зачитують цитати з тексту.

“ Наш небесно- сонячний прапор, піднятий високо в небо, про-

мовляє на всі усюди:” Ось ми! Ми є! Ми існуємо! Ми любимо сонце! Ми любимо всіх! Бажаємо всім добра!”

“ Ми, мурашиний народ, любимо порядок. Тому в мурашнику всі

будиночки охайні, усе чисто й гарно. На свята ж наші домівки й

усі мурахи особливо красиві”.

“...” Бум -м-м,”-озвалися литаври й ніби наповнили Мураша рі-

шучістю. Бум-м-м .Ніколи! Ніколи не пануватимуть вороги на

його землі. Бум-м-м! Вони заплатять за все! Бум-м-м! За зруйноване щасливе життя”.

“ На звук литавр сходилися мураші…в кожному пробудився якийсь древній код, озвався глибинний, усім зрозумілий поклик.

Сходилися старі й молоді, навіть малеча, і та прибігла, намі-

ряючись допомогти дорослим у серйозній справі».

“ Ми знаємо тут кожен пагорб, кожну стеблину. Ще жоден во-

рог не здолав народу на його ж землі. А ми на рідній землі і нікому її не віддамо! За нами правда, тож і перемога буде за нами!”

“ -Стоїмо до останнього!- вигукнув Мураш.- Не відступимо!”

“- Завтра бій.- Я йду добровольцем до війська. Ми дамо ворогу гідну відсіч…”

“...Затріпотів у небі жовто-блакитний стяг і всіх мурашів на-

повнила невидима нездоланна сила…”

“Мурашки вщент розбили ворогів, звільнили рідний край від чу-

жинці . Оплакали загиблих героїв ,закарбували їхні імена у своїй

пам”яті, насипали на могилах високі кургани, обсадили квітами

і заходилися відбудовувати мурашник…”

*Робота  з текстом .Якими  виявилися мурашині леви? Зна-

йдіть  у тексті  цитати та  проаналізуйте.

“- Та звичайні вороги! Мурашині леви! Вони жили по сусідству,

завжди заздрили нашому народові, а тоді взяли й напали на нас”.

“- Ха! Дідусю! Мурашині леви такі ж мурашки як ми! Вони- наш

братній народ! Не будуть вони на нас нападати!”

“...Аж раптом у сонній тиші …пронісся зойк! Що сталося? Що-о-о?...Здавалося чужинці повсюди. У дикому шарварку змі-

шалися дим, полум'я ,плач, регіт…Лунали крики і стогони…”.

“ Що вони тут роблять? Чому вони, злодюги, гребуться на згарищах, крадуть чуже і веселяться! Найгірше, що вони смі-

ялися,їм було радісно,хоча навколо суцільне жахіття! ..Я сплю ,

я сплю…!»

 

“Уночі напали ,підло ,коли ми всі  спали…”.

“-Підлі. напали на нас ! А казали ,ми -брати! -Брехуни! Казали , що ми дружні народи. Знаємо тепер ціну їхній дружбі!..”.

*Порівняйте мурашок та мурашиних левів. Кого авторка нам хоче показати? Певно, ви й самі здогадалися. Висловіть свої

думки й почуття.

*Пропоную зіграти у гру “Які герої?” Робота

у групі. Прочитайте уважно питання  та да-

йте відповідь  у  вигляді  скрайбінгу (на  пар-

тах  листки, маркери  для  роботи).

  1. Визначте  зв'язок  між  героями.
  2. Вчинки персонажів  стосовно  інших  героїв.
  3. Ставлення  один  до одного.

    4.Реакція  на  вчинки.

    5.Спільні риси  поведінки.

 

 

      Нова  гра -подорож “Подолаймо вершину

     разом” Завдяки  цій грі ми  досконало вив-

     чимо будову тексту-композицію. Вперед!

     До нових вершин!.

            Вершина гори- кульмінація

       

                                                                                               

Схил гори- складний шлях.                Після  досягнення 

Потребує чималих  зусиль              вершини - спуск. Це

підтримки ,терпіння.                         і буде розв'язка .

Це- розвиток  дії.                                                            

                                                                                    

Початок  сходження - зав’язка.                                       

Підняли очі. Ми біля підніжжя гори- експозиція.

*Завдання. Визначіть у тексті : експозицію, зав'язку,

розвиток дії, кульмінацію, розв'язку

 

     Завдання. Скласти  асоціативний кущ.

     «Війна очима Мураша"

 

 

                                                                     

                                                                                        

                                                                                   

                                                                                    

                                                                         

                        

                           

                                                                                           

     

       

                

              

                                 

                       

               

*Скласти  кластер  з  цитатою  казки:”- Пере-

мога-а-а-а-а! Перемога-а-а-а-а!”.Робота в

групах.(на партах маркери,папір).

                 

    

       *Підсумок уроку(перегляньмо комікс, дамо

   відповіді на питання персонажів коміксу ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Домашнє завдання. Підготувати усний

твір «Чим мені сподобалася казка

Лариси Ніцой «Незламні Мураші» ».

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2023
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку