Урок "Прості енергетичні рішення проти змін клімату" - для позаурочної гурткової роботи, виховного заходу.

Про матеріал

Заняття розроблене для позаурочної гурткової роботи, виховного заходу.

Для проведення обрати учнів в кількості дванадцять, п'ятнадцять чол. 9-11 класи.

Мета:

- розглянути заходи по енергозбереженню та ефективному енерговикористанню;

- дослідити можливість використання відновлювальних та альтернативних джерел енергії які б мали велике значення у вирішенні глобальної проблеми зміни клімату;

- формувати екологічне мислення;

- виховувати дбайливе ставлення до оточуючого середовища існування;

- сформувати у учнів практичні знання по використанню альтернативних джерел енергії;

Перегляд файлу

 

ПРОСТІ ЕНЕРГЕТИЧНІ РІШЕННЯ ПРОТИ ЗМІНИ КЛІМАТУ

 

 

Заняття розроблене для позаурочної гурткової роботи, виховного заходу.

Для проведення обрати учнів в кількості дванадцять, п'ятнадцять чол. 9-11 класи.

 

Мета:

-          розглянути заходи по енергозбереженню та ефективному енерговикористанню;

-          дослідити можливість використання відновлювальних та альтернативних джерел енергії які б мали велике значення у вирішенні глобальної проблеми зміни клімату;

-          формувати екологічне мислення;

-          виховувати дбайливе ставлення до оточуючого середовища існування;

-          сформувати у учнів практичні знання по використанню альтернативних джерел енергії;

 

Обладнання: побутовий, електролічильник, звичайна лампа накалювання, енергозберігаюча лампа, ЛЕД-лампа однакової номінальної потужності, кольоровий папір, ножиці, клей олівець, ватман А3, кольорові олівці, маркери, роздатковий матеріал з інформацією.

 

Хід уроку

 

ЕПІГРАФ

Розповсюдження цивілізації порівнюється з вогнем, спочатку це слабенька іскра, згодом миготливий вогник, а потім могутнє полум’я, наділене швидкістю та силою.

©Нікола Тесла

 

Вступне слово вчителя

 

Так, і справді. Із тих пір як Прометей подарував людству олімпійський вогонь ми не можемо представити своє життя без тепла та комфорту. Влаштування комфортних побутових умов, вимагає використання різних природних ресурсів, що в свою чергу з легкої безтурботної руки людини веде до трагічних змін в навколишньому середовищі та катастрофічних наслідків. З розвитком благополуччя, зростає також кількість населення отже і його потреб.

Задовольнити усіх не завдавши шкоди природі можливо – за допомогою альтернативних джерел енергії, зменшивши залежність від не відновлювальних корисних копалин – нафти, кам’яного вугілля, природного газу а бо ж підвищити ефективність їхнього використання. В свою чергу це приведе до зменшення кількості шкідливих викидів в атмосферу, покращення навколишнього середовища та здоров’я людини.

 

1.

Зараз пропоную вашій увазі вправу, яка підкаже нам як можливо вплинути на глобальну проблему не виходячи з власної домівки

 

 

 

 

 

 

Вправа «Кошик енергозбереження»

 

Увазі учнів наводяться енергоносії які використовуються в побуті:електроенергія, природний газ, водопостачання, опалення, - організувати їх у вигляді хмаринок. До кошику положити рішення по енергозберігаючому використанню цих благ, добре перемішати. Кожен учень повинен обрати один з варіантів та віднести його до відповідної проблеми, відповідь свою обґрунтувати, якщо ж пояснення було не вірним вирішення знайти разом з колективом. Варіанти відповідей організувати у вигляді «сонечка», в кінці вправи буде видно на скільки ефективно вирішується дане питання.

 

Рішення

 

 

 

 

 

Електроенергія

Природний газ

Водопостачання

Опалення

Встановлення лічильника

Встановлення лічильника

Встановлення лічильника

Усунення протягів

Використання енергозберігаючих ламп

Нагрівання лише необхідної кількості води

Повністю закривати кран

Утеплення стін, даху, підлоги

Вимикати електроприлади після їх використання

Користування пальником тільки під час приготування

Використання лише необхідної кількості води для миття овочів

Утеплення вікон

Вимикати світло де воно не потрібне

Закривати каструлю кришкою

Використання лише необхідної кількості води для ранкового туалету

Використання декількох котлів різних типів

Модернізація електропроводки та обладнання

 

Справний трубопровід

Захисні екрани для системи опалення

Встановлення датчиків руху

 

 

 

 

 

 

В кінці вправи приступити до демонстрації досліду по енергозбереженні електроенергії.

Дослід:

Для досліду обрати три побутові електричні лампи: лампу накалювання 40 Вт, газорозрядну 12 вт – 75 вт, ЛЕД-лампа 10 Вт – екв. 75вт. Експериментатор  по черзі вмикає лампи на спеціальному стенді коментуючи характеристики кожної, потім вмикаються одночасно всі три. ВАЖЛИВО звернути увагу на яскравість в порівнянні з характеристиками кожної лампи. Якщо є можливість в продовж короткого часу заміряти використання електроенергії побутовим лічильником (ватметром), приклади розрахунків продемонструвати глядачам(вони будуть вражаючі).

 

2. 

Тепер ми добре знаємо як зменшити витрати цінних енергоносіїв не відновлювальних джерел енергії. Давайте ж поміркуємо, які ми можемо запропонувати альтернативні джерела енергії, популярні та відомі в наш час, для зменшення викиду вуглекислого газу в атмосферу.

 

Вправа  «Альтернативні джерела енергії України»

Запропонувати учням за допомогою стікерів  на контурі країни розмістити можливі варіанти альтернативних джерел енергії. Можливо попередньо заготовити стікери з відповідями, учень просто відриває аркуш та озвучує його.

Альтернативні джерела енергії:

-          Вітрова енергія;

-          Енергія річок;

-          Теплова енергія океану;

-          Енергія приливів і відливів;

-          Енергія морських течій;

-          Енергія сонця;

-          Атомна енергія;

-          Воднева енергетика;

-          Біопаливо;

-          Внутрішня енергія землі;

 

 

Рольова гра «Країна альтернативних джерел енергії»

Робота в групах.

Створення та захист презентацій за запропонованими темами. Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей олівець, ватман А3, роздатковий матеріал з інформацією, кольорові олівці, фломастери.

Уявіть що ви члени міністерства енергетики. Закороткий час вам потрібно вирішити енергетичну кризу яка склалася в країні за допомогою альтернативних джерел енергії. Свій проект представити публіці в вигляді презентації.

Учасникам пропонується заздалегідь приготований матеріал по альтернативним джерелам енергії з якого потрібно скомпонувати та створити презентацію.

Щоб сформувати групи використовуємо пазл, на зворотній стороні зазначається тема.

 

3. Рефлексія

«Гра в кості»

Учні по черзі кидають гральний кубик, цифра яка випала на кубі відповідає питанню яке задається учневі.

 

  1. Який вид альтернативної енергії вже сьогодні використовують на ваших вулицях?
  2. Яким ви бачите майбутнє в альтернативній енергетиці?
  3. Чому на вашу думку попри шкоду навколишньому середовищу людство все ж таки використовує вуглецеві енергоносії?
  4. Які шляхи для енергозбереження ви б обрали для своєї оселі?
  5. Що на вашу думку є перепоною для використання альтернативної енергетики?
  6. Спробуйте пояснити чому саме цей епіграф було взято до нашого уроку:

«Розповсюдження цивілізації порівнюється з вогнем, спочатку це слабенька іскра, згодом миготливий вогник, а потім могутнє полум’я, наділене швидкістю та силою.»

 

 

doc
Додав(-ла)
Кизик Дмитро
Додано
23 лютого
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку