Урок: ВИКОРИСТАННЯ ТВАРИНАМИ ЗНАРЯДЬ ПРАЦІ. Елементарна розумова діяльність.

Про матеріал
Дивовижний світ тварин. Вміння користуватися простими знаряддями праці властиве багатьом тваринам. Більшість їхніх дій – інстинктивні, запрограмовані природою і передаються з покоління в покоління. Але в процесі свого індивідуального розвитку тварини здатні набувати нових умінь, пристосовуючись до змінних умов життя. Чим більш розвинена нервова система, тим досконаліші вміння проявляють тварини як хребетні, так і безхребетні. Ці приклади винахідливості природи показують лише, що зачаткові форми розумного застосування примітивних знарядь зустрічаються в тваринному світі. Отже, людські навички свідомої праці не виникли з нічого.
Перегляд файлу

Тема:& 47 ВИКОРИСТАННЯ ТВАРИНАМИ ЗНАРЯДЬ ПРАЦІ. Елементарна розумова діяльність.

Мета: використання знарядь праці. Розвивати критичне мислення. Виховувати любов до тварин.

Основні поняття: елементарна розумова діяльність, сигнали, стимули, .

Обладнання і матеріали: відеоматеріали та фото до теми.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

1. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань.

Давайте пригадаємо з минулого уроку тему

«комунікація» це  процес обміну інформацією ; зв’язок спілкування між собинами тварин одного або різних видів шляком передачі інформфції за допомогою різних сигналів.

Види комунікацій у різних тварин (спів, запах, феромони, дотики, звуки, ультразвуки, жести, поведінка, сигнали тощо).

На дошки написати :Види комунікацій у різних тварин - (анонімні; маркування; пам’ять; спів; дихання ; звуки; жести; дотики ; сигнали  ультразвукі; запах; живлення; феромони ).

III. Мотивація навчальної діяльності.

Довідкова інформація.

IV. Засвоєння нових знань.

Інстинкт це - вроджена схильність живих організмів  до певної складної автоматичної поведінки

Научіння  це процес і рузультат здобування індівідуального досвід

        Хочеш їсти – думай!

ВИКОРИСТАННЯ  ТВАРИНАМИ  ЗНАРЯДЬ   ПРАЦІ

Розумова діяльність тварин- здатність тварини встановлювати зв'язки між предметами та явищами зовнішнього світу  й використовувати їх у новій для неї ситуації для побудови пристосувального поведінкового акту.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Вправа «Так-Ні»: розподіліть твердження в дві колонки - правильні та неправильні.

1. До «мовних» сигналів, якими тварини спілкуються між собою, належать писк, гавкіт, спів, вереск тощо (+).

2. Риби спілкуються, випускаючи ультразвуки, які вловлюють бічною лінією (-).

3. У дельфінів мовою спілкуванні є клацання, свистіння та ехолокація, якої ми не чуємо (+).

4. Коти вигинають спину і настовбурчують шерсть, припадають до землі та голосно виють, демонструючи один одному свою агресивність (+).

5. Бджоли, крім танцю бджоли-розвідниці, використовують у спілкуванні співочі сигнали (-).

6. Сигналом є запах сечі в гепарда; її залишають на своїй території самці, позначаючи цим, що територію вже зайнято (+).

7. Під час бійок олені не використовують свої роги, вони б'ються копитами та тулубом (-).

8. Мова хімічних сигналів добре розвинена в мурашок. Вони передають інформацію одна одній дотиками своїх антен (+).

9. Феромони - хімічні речовини, які тварини використовують для внутрішньовидової комунікації (бджоли, мурашки тощо) (+).

10. У ссавців, які ведуть груповий спосіб життя (слони, дельфіни, примати), є спеціальні сигнали, які закликають усю групу до спільних дій проти ворога (+).

2. Термінологічне лото (повторення термінів, вивчених протягом усієї теми).

VI. Підсумки.

Підбиття підсумків з використанням вправи «Пригадай і склади план уроку».

        Висновок : Дивовижний світ тварин.

Вміння користуватися простими знаряддями праці властиве багатьом тваринам. Більшість їхніх дій – інстинктивні, запрограмовані природою і передаються з покоління в покоління. Але в процесі свого індивідуального розвитку тварини здатні набувати нових умінь, пристосовуючись до змінних умов життя. Чим  більш розвинена нервова система, тим досконаліші  вміння проявляють тварини як хребетні, так і безхребетні. Ці  приклади винахідливості природи показують лише, що зачаткові форми розумного застосування примітивних знарядь зустрічаються в тваринному  світі.

Отже, людські навички свідомої праці не виникли з нічого.

 

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати §47.

 

docx
Додано
28 квітня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку