Урок з теми "Весна" (інтегрований)

Про матеріал
Урок розроблено з метою зробити підсумок знань учнів з теми «Весна»,показати між предметний зв’язок.
Перегляд файлу

 Інтегрований  урок з  теми: «ВЕСНА»,  3 клас

Природознавство. Українське читання. Образотворче  мистецтво.

  АНОТАЦІЯ

 Урок  розроблено  з  метою зробити підсумок знань учнів  з теми «Весна»,показати  між предметний  звязок.

 Тема: Весна у природі. Зустріч весни в Україні. Весняні  візерунки.

Мета:  Об'єднати знання дітей про  сезонні  зміни у  природі, які  відбуваються з приходом весни. Познайомити  з народними  весняними  обрядами. Спонукати  учнів бути  природі  другом. Розвивати креативне мислення, творчість та  фантазію.

Обладнання: Слайди ,  П.І.Чайковский «Пори  року» (запис),  А. Саврасов «Граки  прилетіли» (репродукція картини), пташині  голоси (запис), виставка дитячих  малюнків.

Х І Д    У Р О К У

  1. Емоційний  настрій учнів на урок:

Ось і дзвоник  пролунав,

Працювати  час  настав.

На  місця  свої  сідаємо,

Працювати  починаємо.

      2.Повідомлення  мети і завдань уроку

  • Діти, сьогодні у нас з  вами  незвичайний урок.

Спробуйте  відгадати  загадку  та дізнатися  про  що ми  будемо  сьогодні  говорити  на  уроці.                                         

 Де  вона  пройде,

Там трава проросте,

Квіти розквітають,

Та пташки  співають.

. Відгадайте  пору  року, складіть  слово  за  малюнком:

    ЕВС  НА

Сьогодні  ми поговоримо: Про Весну у природі. Про зустріч Весни в Україні.

Намалюємо Весну.

l.Природознавство

1.Актуалізація  опорних  знань 

. Які весняні місяці ви, діти, знаєте?        

. Прочитати прислівя. Як  ви їх  розумієте?

Березень місяць  : то плаче, то сміється.

Квітень  струмками землю пробуджує.

Травень   ліси прикрашає,  літо в гості запрошує.

.Які  зміни  відбуваються у природі весною? Розкажіть, використайте  свої  спостереження.

Можливі відповіді  учнів:

- Сонце посилає  на  землю свої  теплі  промінці;

 - Повітря  вже  не  таке  морозне;

- День  довша, а  ніч  стає  коротшою;

- Частіше  співають синички, веселіше  цвірінькають  горобці;                -  21 березня день весняного рівнодення (день  дорівнює  ночі);

- З  20  березня  настає календарна весна;

- Початком  весни вважають час коли середньодобова температура  повітря вище 0 градусів ;

- Весна – час пробудження  життя  у  природі 

2.Надаємо слово «Черговому синоптику»  (учні  працюють у  щоденнику  спостережень за  природою)

ОПИСАТИ  ДЕНЬ:( спостереження) яке  небо, температура  повітря, напрямок  ватру, опади, іщі явища  природи.

  • Що мі  побажаємо  один  одному  та  людям у  цей  день? (здоровя, чудового  настрою)
  • Розглянути  малюнки. Коли рослини  виглядають  так  як  на  фото?

6d010c8bad87     

 

 

 

 

 

  БЕРЕЗЕНЬ   КВІТЕНЬ    ТРАВЕНЬ

 

  1. Ботаніка - наука про  рослини. Про  пробудження  природи  після  довгого  зимового  сну прослухаємо   повідомлення  БОТАНІКА (підручник с.20, про  березень).

. Доповнюємо  повідомлення ботаника (учні зачитують інформацію,  про квітень; про травень).

.Підсумок: Які зміни  відбуваються у природі рослинного  світу?

- Дерева, кущі пробуджуються від довгого  зимового  сну.

- Зявляються: трава, квіти, бруньки на  деревах, перші листочки.

. А як  зустрічають весну тварини  та  пташки? AN02392_AN02392_ (Звучать голоса  птахів).

а) Читання - розвідка, завдання  по  групам: 1-ша група: с.21; 2-га група: с. 22;  3-я група: с. 23;  4 – а група с.24  підручника.

б) Повідомлення  груп:  Про  що  ми  дізналися.

4.  Зоологія – наука, яка  вивчає  світ  тварин. Виконуємо  завдання  ЗООЛОГА

(работа з  карткою).

1) Вибрати  та  назвати перелітних  птахів, які навесні  повернуться  додому;

а) соловї                  г) шпаки                  ж) журавлі        к) зозулі

б) ворони                 д) сороки                з)  дрозди         л) снігурі

в)ластівки                 е) дятли                  і) галки               м) лебеді

 

 

2) Знайдіть  тварин, котрі зимою впадають у  сплячку, а весною  просипаються;

       а) заєць                  г)вовк                 ж) їжак                        к) кріт

       б) лисиця              д) лось                з) білка                        л) польова миша

             в) ведмідь            е) борсук            и) олень

 

3) А що цікавого весною відбувається з заячим  хутром, чому?

Весною  шубка  у  зайця …. …

 

5.Екологія – наука, яка займається вивченням взаємовідношення між організмом і оточуючим  середовищем. Про те, що хвилює екологів,  нам расскажет юный ЭКОЛОГ.

- А ось ці  цифри  просто  шокують: « на Землі щоденно гине 33 га лісу, 44га пасовиськ стають пустелею. Щоденно зникає один вид фауни, а кожного тижня один  вид  флори».

  • Ребята нашего класса приняли участие в создании проекта

«Жизнь голубой Планете Земля». Просмотр слайдов проекта (Приложение).

Все  наше  життя пов’язане  з  природою. Людині треба  чисте повітря  щоб дихати,чиста вода, щоб  пити. Повітря  та  вода потрібні  також рослинам і  тваринам, тому  ми з  вами повинні охороняти  та  берегти  природу. Ми  з  вами  друзі  природи.   У нашій  школі працює гурток «Юні  екологи», за  вашим  бажанням  ви  можете вступити  до  нього.

-Робота  з поняттям.

 Що  таке природоохоронна  робота?( учні  зачитують  інформацію, яку  заздалегідь  підготували  до  уроку)             

-Прийом «Незакінчене речення…»

 Щоб допомогти  природі я  можу

-  Посадити  деревце.

-Доглядати за  квітами біля дому  та  школи.

-Зробити годівничку  та  підгодовувати пташок.

- Зробити шпаківню та  дуплянку.

-Слідкувати за  тим, щоб ніхто не ламав гілочок з дерев.

-Охороняти  рослини  та  тварин з Червоної  книги України.

 ll. Українське  читання

1.Фізкультурна хвилинка.  

  Виходить дівчинка в українському віночку і запрошує учнів до гри. Звучить музика «Подоляночка». Учні співають і виконують рухливі вправи.

2.Відповісти  на  запитання

 . Коли співають і танцюють Подоляночку? (тоді, коли зустрічають весну).

. Скажіть, а коли треба кликати весну? (тоді, коли ще не розтанув сніг).

. Справді, ще подекуди лежав сніг, а природа уже пробуджувалась.  Це свято зустрічі Зими і Весни називається Стрітення. В цей день слід стежити за погодою, адже в цей день Зима з весною змагаються: хто кого переборе,такою й погода буде до кінця лютого. У цей день українські дівчата розпочинали обряд  закликання весни:

  Благослови, мати, весну закликати!

  Весну закликати, зиму проводжати!

  Зимонька  в  візочку, літечко в човничку.

3.Читання   веснянки (хором)

 Весно, весно,весняночко,

Прийди до нас, паняночко!

Розвій хмари сніговії …

4.Обряд «Закликання весни» додержується  народного календаря, бо у давні часи  Новий рік починався у березні.

Читає учень раніше підготований до уроку: « Як тільки зявлялися перші проталини на снігу, на околицю до гаю, де чулися пташині голоси виходили діти з випеченими з тіста «жайворонками», «перепілками». Це такі  чудові коржики  у вигляді весняних птахів. Ходили  з ними по селу і співали веснянки та закликали птахів.

 птички

5. Веснянка - це пісня у якій оспівується краса природи і краса людини.

 . Яким настроєм сповнені веснянки?(радості,щастя)

. Як їх слід читати? ( бадьоро, весело).

Читання веснянок, «Ой, виходьте, дівчата» (з народного), І. Франко «Гріє сонечко».

 6.Рефлексія.

.З якою метою народ співав веснянки?(щоб скоріше прийшла весна, щоб розбудити природу від зимового сну).

Ми повинні знати, поважати та продовжувати стародавні традиції свого українського народу.

7.Домашнє завдання: Вивчити одну з веснянок напамять.

lll. Образотворче  мистецтво       Pr 72_savrasov

1.Вступне  слово учителя.

А зараз, діти, уявіть, що ми з вами на виставці картин. Уважно подивіться на репродукцію картини А. Саврасова  «Граки прилетіли». Прислухайтесь, і ви почуєте їх. Ваш слух впіймає  музику весни, дзвін капелі, дзюрчання води, шорох березових  гілочок, пташиний гомін, шелест весняного вітру.

Кожен куточок картини зачаровує, автор любить природу, він  поет-художник і  його любов  передається й нам. Ми ніби дихаємо  морозним  повітрям. Ми чуємо  спів  весни!

2.Підготовка  до  роботи.

а) Діти, а  зараз ми  з  вами будемо  уявляти та  фантазувати. Я пропоную вам  намалювати  весну. Використаємо техніку «ляпкографія». Які основні  кольори фарби  ви  візьмете, чому?

б) А щоб вам настрій  був  весняним, пропоную  працювати  під музику Петра Ілліча Чайковського «Березень» з  музичного  альбому «Пори  року». Що   ви  відчуєте, побачите  у  своїй  уяві,  які картинки у  вас  виникають  розкажіть  нам. 

3.Самостійна  робота  учнів.

4.Виставка та обговорення  робіт:

C:\Users\Admin\Desktop\сканер\IMG_0006.jpgC:\Users\Admin\Desktop\сканер\IMG_0007.jpgC:\Users\Admin\Desktop\сканер\IMG_0008.jpg.

 

 

 

 

 

а) Що ви почули в музиці  та  що  побачили у  своїх  малюнках?

Можливі відповіді  дітей:

- сонце, тне сніги, біжить струмок, діти пускають кораблики;

-весняні квіти, капель, дзвін падаючих бурульок;

побачив, як хтось  поранив  березу, щоб зібрати сік. Сік капав, а мені здалося, що то були   її  сльози;

-гори, тане сніг, біжать струмочки, зявилась перша травка, голосно заспівали   пташки.

 

 5. Поетична хвилинка.

1)Якщо  я квітку  зірву,    2)Не зривайте квіточок, не зривайте,

Якщо зірвеш    ти,                             Нехай буде  красива земля.

Якщо усі:  і я, и ти;        А замість букетів даруйте

Квіти  будемо  зривати -       Волошкові, лавандові   і

То  спустошаться поля                             Ромашкові  поля.

І  не будет  нам краси.

.Тож давайте закінчимо наш урок  словами, які стануть девизом нашого  життя  з  природою:

  «Давайте ж, люди, природі не шкодить.

Тварин не чіпати  і квітів  не рвать!»

 

5.   Підсумок   уроку

Вправа « МІКРОФОН» -  учням пропонується продовжити фразу:  Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалось

 

СПАСИБІ   ЗА  УРОК!

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
1619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку