Урок з української мови у 5-му класі на тему: "Однорідні члени речення. Кома між однорідними членами"

Про матеріал
Матеріал стане в нагоді під час проведення уроків в режимі дистанційного навчання з української мови за підручником «Українська мова» для 5 кл. закл.загальн.середн. освіти / О. Авраменко. — Київ : Грамота,2022 р.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

01.04.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: Однорідні члени речення. Кома між однорідними членами ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА

Номер слайду 2

Прочитайте речення та виконайте завдання. А. У якому реченні є перелік предметів? Б. Чому між одними словами в переліку стоїть кома, а між іншими її немає?§ 71–72. ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. КОМА МІЖ ОДНОРІДНИМИ ЧЛЕНАМИЯ люблю зефір, шоколад і тортики. Я люблю зефір.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Вправа 2 с.1641642. Прочитайте речення. Знайдіть однорідні члени речення, поставте доних питання та визначте спільне для них слово (усно).1. Узимку і влітку люди по-різному бачать кольори (Із журналу). 2. Пахнув дiд теплою землею i трохи млином (О. Довженко). 3. Уважно слідкував хлопець за ходом думки гостя, услухався в заплутані фрази, але нічого не міг збагнути (Н. Бічуя). 4. Птиці й комашня покажуть знатнику грибні та ягідні місця. 5. Холод притлумлював біль струдженого, побитого тіла (М. Дочинець). 1. Узимку і влітку люди по-різному бачать кольори (Із журналу). 2. Пахнув дiд теплою землею i трохи млином (О. Довженко). 3. Уважно слідкував хлопець за ходом думки гостя, услухався в заплутані фрази, але нічого не міг збагнути (Н. Бічуя). 4. Птиці й комашня покажуть знатникугрибні та ягідні місця. 5. Холод притлумлював біль струдженого, побитого тіла (М. Дочинець). 1. Узимку і влітку люди по-різному бачать кольори (Із журналу). 2. Пахнув дiд теплою землею i трохи млином (О. Довженко). 3. Уважно слідкував хлопець за ходом думки гостя, услухався в заплутані фрази, але нічого не міг збагнути (Н. Бічуя). 4. Птиці й комашня покажуть знатникугрибні та ягідні місця. 5. Холод притлумлював біль струдженого, побитого тіла (М. Дочинець).

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Вправа 3 с.1651603. Прочитайте речення та виконайте завдання.1. Дощ нанизав краплі на чорний дріт і подався далі (В. Думанський). 2. На Колимі запахло чебрецем, і руто-м’ятою, і кропивою (В. Стус). 3. Мені сподобався і могутній ліс, і село, і широка вулиця (Ю. Збанацький). 4. То тут, то там на осонні прокльовуються пагінці картоплі, моркви, буряків, гарбузів, квасолі, динь (І. Ющук). 5. У горі й радості, у праці та відпочинку пісня розцвічує наше життя (Є. Колодійчук). А. Перепишіть речення та підкресліть у них однорідні члени залежно від їхньої синтаксичної ролі. Б. Побудуйте схему розташування однорідних членів у кожному реченні.1. Дощ нанизав краплі на чорний дріт і подався далі. 1651. Дощ нанизав краплі на чорний дріт і подався далі. О і О. 2. На Колимі запахло чебрецем, і руто-м’ятою, і кропивою. 2. На Колимі запахло чебрецем, і руто-м’ятою, і кропивою. О, і О, і О. 3. Мені сподобався і могутній ліс, і село, і широка вулиця. О, і О, і О. 4. То тут, то там на осонні прокльовуються пагінці картоплі, моркви, буряків, гарбузів, квасолі, динь. То О, то О; О, О, О, О, О, О. 5. У горі й радості, у праці та відпочинку пісня розцвічує наше життя. У О й О, у О та О.

Номер слайду 7

Вправа 4 с.1651604. Перепишіть речення, знайдіть у них однорідні члени та поставте, де потрібно, коми.1. Чуття розплавлені і злиті на олово я перелив (Є. Маланюк). 2. Природа має вітер і дощ холод і жар. 3. У вимитих шибках повторюються хмари клаптики неба й шматочок синього сарафана (Н. Бічуя). 4. Чоловік теж може брати й віддавати гніватися і радіти (М. Дочинець). 5. Вислизнув Богдан із-під ковдри натягнув джинси засунув ноги в кросівки вдягнув завбачливо приготований ще з вечора темний легенький светр (А. Кокотюха). 165 1. Чуття, розплавлені і злиті на олово, я перелив. 1. Чуття, розплавлені і злиті на олово, я перелив. 2. Природа має вітер і дощ, холод і жар. 1. Чуття, розплавлені і злиті на олово, я перелив. 2. Природа має вітер і дощ, холод і жар. 3. У вимитих шибках повторюються хмари, клаптики неба й шматочок синього сарафана. 1. Чуття, розплавлені і злиті на олово, я перелив. 2. Природа має вітер і дощ, холод і жар. 3. У вимитих шибках повторюються хмари, клаптики неба й шматочок синього сарафана. 4. Чоло-вік теж може брати й віддавати, гніватися і радіти. 1. Чуття, розплавлені і злиті на олово, я перелив. 2. Природа має вітер і дощ, холод і жар. 3. У вимитих шибках повторюються хмари, клаптики неба й шматочок синього сарафана. 4. Чоло-вік теж може брати й віддавати, гніватися і радіти. 5. Вислизнув Богдан із-під ковдри, натягнув джинси, засунув ноги в кросівки, вдягнув завбачливо приготований ще з вечора темний легенький светр.

Номер слайду 8

Вправа 5 с.1661665. Прочитайте речення та виконайте завдання.1. Річка біжить та із сонцем грається і відбиває небеса (М. Чернявський).2. А цілу ніч надворі виє хуга плаче деренчить у віконнім склі (І. Драч).3. Лунав дзвін сумно й весело задумливо чи бурхливо траурно або вогнисто (Є. Колодійчук). 4. Білокорі берези світилися сяяли білизною стовбурів шумували плетивом кіс (Є. Гуцало). 5. Умілий теж помиляється та вчасно виправляється (Нар. тв.). А. Перепишіть речення, розставляючи пропущені коми між однорідними членами речення. Б. Побудуйте схему однорідних членів у кожному реченні (за зразком). Зразок. Любов і ласка, ненависть і гнів спалахують в рядах, як блискавиці (В. Симоненко). О і О, О і О1. Річка біжить та із сонцем грається, і відбиває небеса. 1. Річка біжить та із сонцем грається, і відбиває небеса. О та О, і О. 1. Річка біжить та із сонцем грається, і відбиває небеса. О та О, і О. 2. А цілу ніч надворі виє хуга, плаче, деренчить у віконнім склі1. Річка біжить та із сонцем грається, і відбиває небеса. О та О, і О. 2. А цілу ніч надворі виє хуга, плаче, деренчить у віконнім склі. О, О, О. 1. Річка біжить та із сонцем грається, і відбиває небеса. О та О, і О. 2. А цілу ніч надворі виє хуга, плаче, деренчить у віконнім склі. О, О, О. 3. Лунав дзвін сумно й весело, задумливо чи бурхливо, траурно або вогнисто. бурхливо, траурно або вогнисто. О й О, О чи О, О або О. бурхливо, траурно або вогнисто. О й О, О чи О, О або О. 4. Білокорі берези світилися, сяяли білизною стовбурів, шумували плетивом кіс. бурхливо, траурно або вогнисто. О й О, О чи О, О або О. 4. Білокорі берези світилися, сяяли білизною стовбурів, шумували плетивом кіс. О, О, О. бурхливо, траурно або вогнисто. О й О, О чи О, О або О. 4. Білокорі берези світилися, сяяли білизною стовбурів, шумували плетивом кіс. О, О, О. 5. Умілий теж помиляється, та вчасно виправляється. О, та О.

Номер слайду 9

Вправа 6. с. 166 Виконайте завдання в тестовій формі. 1. Однорідними підметами ускладнено речення А Треба полити гарбузи, кавуни, огірки й помідори. Б А від тата знову пахло хмарами, небом і трохи втомою. В Нутро дерева вiдгонило гiркуватим пилом, вощиною та живим яблуком. Г До нас на подвір’я прилітають такі гарні снігурі й синички, а деколи навіть дятел! 2. Перед виділеним сполучником треба поставити кому в реченні А Уся вулиця співала та пританцьовувала. Б Полетіла б я до тебе та крилець не маю. В Треба підкреслити підмети та присудки. Г У лісі пахло листям, грибами та ожиною. 3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні А І трава, і людина скоряються рухові великого безмір’я. Б Баба вгадувала всі мої заміри, звідкись знала про всі мої денні гріхи. В Квітка наблизилася, охопила Славка теплим вогнем, щезла. Г Трава має розум, має слух, і пам’ять.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

167 Швидко пропливала під крильцями земля, й ось уже вся гороб’яча ватага спинилася на околиці міста. Сюди ранньою весною прилітали вони живитися комахами та гусінню на фруктових деревах. А зараз тут у кожному дворі поряд з яблунями, сливами чи грушами розлягалися кучеряві крони, на яких листя не видно — так рясно вкрили кожну гілочку темно- червоні тугі вишні. Налиті густим соком, по дві, по три, а то й по чотири вкупі, вони, мов рубінові сережки, вигравали під ранковим сонцем. І як же не покуштувати стиглої м’якоті, не впитися прохолодним ароматним соком? І куштували горобці, смакували стиглі плоди, накльовували то бочок, товершечок, а то й чисто з’їдали м’якоть, залишаючи на корінцях тільки тверді рожеві кісточки (А. Шиян). А. Прокоментуйте розділові знаки між однорідними членами речення. Б. Розкажіть про свої спостереження за поведінкою птахів, що живуть (бувають) у вашому дворі. Використайте в розповіді однорідні члени речення.7. Прочитайте текст і виконайте завдання.

Номер слайду 12

ВДОМА:1) впр. на с.167 (1). Вчити правило с. 164-165. Фотозвіт надіслати вчителю.167

Номер слайду 13

Перевір себе сама: (по Авраменко) Перше квітня Домашня робота Вправа с. 167 (1) 1. Надвечірнє сонце визирнуло крізь порвані хмари й зробило з тих крапель дороге намисто. О і О. 2. Воно іскрилося, тремтіло, грало веселковими кольорами, милувало й не відпускало мого зору. О, О, О, О й О. 3. Усе іде, але не все минає над берегами вічної ріки. О, але О. 4. Часом присниться синій барвінок, сивий полин і сум чебрецевий. О, О і О. 5. У лісі, полях і луках ще лежить сніг. О, О і О. А.

Номер слайду 14

02.04.2024 СьогодніЯ з усім справився. Мене урок засмутив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Чекаю наступний урок. Свій настрій залишу в секретіРефлексія «Мій настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку

Номер слайду 15

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Презентації
Інкл
Додано
2 квітня
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку