Урок " Їжа , корисна для здоров'я.Народні традиції харчування. Практична робота: Вибір корисної для здоров'я їжі.

Про матеріал

На даному уроці учні дізнаються , які продукти корисні для здоров'я, про шкідливість переїдання , познайомляться із народними традиціями харчування та національними стравами.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Їжа , корисна для здоров’я. Народні традиції харчування.Практична робота: Вибір корисної їжі для здоров’я.

 

 

 

 

                                                                  Вчитель початкових класів

                                                                            Урсуляк Ж.М.

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Їжа , корисна для здоровя. Народні традиції харчування. Практична робота: Вибір корисної для здоровя їжі.

 

Мета: пояснити учням необхідність вибору корисних для здоровя продуктів і шкідливість переїдання; познайомити із традиційними національними стравами, навчити вибирати корисну для здоровя їжу; виховувати естетичні смаки.

Обладнання: підручник, зошит, демонстраційний матеріал.

 

                                              Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку.

 

            Ось дзвінок нам дав сигнал,

            Працювати час настав.

            Тож і ми часу не гаймо,

            Урок основи здоровя починаймо.

 

Вчитель. Діти, а під яким девізом проходить наш урок? Давайте всі разом зачитаємо.

 

             Якщо хочеш здоровим бути, 

             Основи здоровя вивчай.

             Сам про своє здоровя дбай,

             На лікарів турботу не перекладай.

             Лікарі лікують хворих,

             Здоровя вони не творять.

             Людина повинна сама

             Дисциплінована бути і вольова.

 

ІІ. Оголошення  теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми поговоримо з вами про одну з головних складових здорового способу життя – харчування. Будемо вчитися вибирати їжу, корисну  для здоровя. Нові знання використовуватимемо для того, щоб не хворіти, відчути себе бадьорими, сильними, підтягнутими, стрункими і красивими.
  •  

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда про продукти харчування.
  • З чого складається наша їжа?

Їжа – сукупність неорганічних і органічних речовин  , які одержує людина з навколишнього середовища і використовує для росту організму, відновлення тканин , підтримання життєдіяльності та поповнення енергії.

  • Пригадайте основні складники харчових продуктів.
  • Щоб ви росли здоровими, ваші зріст і маса відповідали нормам , щоб не покидало бажання активної діяльності, треба правильно харчуватися продуктами, корисними для здоровя.

 

    2. Розповідь учителя про цінність основних продуктів харчування.

Людина росте приблизно до 24 років, і в цей час білок будує наше тіло. Наші м'язи, кров, внутрішні органи, волосся, нігті, шкіра — все це переважно білки. А переставши рости, ми постійно відновлюємо тканини. Старі кліти­ни відмирають, а їх місце займають нові. Найменше білка у рослинній їжі, хоча в соєвих бобах його вдвічі більше, ніж у м'ясі.

Для повноцінного формування нашого тіла нам необхідно вживати м'я­со, рибу, яйця, сир — найбільші джерела білка.

Харчові жири є джерелом енергії, вони беруть участь в обміні речовин, у жирах містяться жиророзчинні вітаміни. Людина повинна споживати тва­ринні і рослинні жири: свиняче сало, вершкове масло, сметану, сир, олії, горіхи, вівсяні, гречані крупи.

Вуглеводи в організмі людини використовуються як джерело енергії для нормальної роботи м'язів, серця та печінки. Вуглеводами нас забезпечують рослини. Тому необхідними для нас є хліб, крупи, цукор, картопля, морква, буряки, фрукти, мед.

Вітаміни необхідні нам для нормального обміну речовин і активної жит­тєдіяльності.

— Пригадайте, які вітаміни ви знаєте? (А, В, С, Д і т. д.)

Мінеральні речовини — неорганічні елементи та їхні солі — беруть участь| у творенні тканин, зокрема кісткової, сприяють підтриманню рівноваги водно-сольового обміну, запобігають деяким хворобам. •   Наприклад, нестача солей кальцію і фосфору у харчуванні призводить до неправильного розвитку кісток, псування зубів, порушення діяльна центральної нервової системи. Найбільший вміст кальцію і фосфору] у молоці, молочних продуктах (особливо в сирі) і овочах.

Корисно готувати школярам сирники, вареники, кашу з молоком, молочні супи, а до м'ясних і рибних страв обов'язково додавати овочеві гарніри. Солі фосфору надходять з риби, бобових, горіхів, печінки, мозку, круп.]

Їжа повинна також містити солі заліза, йоду, калію, магнію, натрію, сірки, марганцю та ін.

 

3.Робота у зошиті.

 

4. Робота з підручником (с.16)

Гра « Мікрофон»

      Читання тексту.

  • Для чого потрібно їсти?
  • Чому не можна обійтися без їжі?
  • Що вона дає для життя?
  • Розгляньте малюнки на с.16. Пригадайте чотири основні групи продуктів.
  •  Які з цих продуктів вам найбільше до смаку?
  • Чому не потрібно їсти багато солоних і копчених продуктів?
  • Які продукти корисні для здоровя?
  • Чому солодощі слід намагатися вживати якнайменше? ( Надлишок цукру призводить до ожиріння, від солодкого руйнуються зуби. Зявляються висипання на шкірі).
  •  

5. Цікаві факти.

 

   Вчені підрахували , що за 70 років життя людина з’їдає приблизно 8 тонн хлібобулочних виробів, 10 – 12 тонн картоплі , 6 – 7 тонн м’яса і риби , 10 – 12 тисяч яєць , випиває 10 – 14 тисяч літрів молока. На приймання їжі людина витрачає 6 років життя.

 

6. Вітаміни.

 

     Ми вже на уроці згадували про вітаміни. І я хочу запропонувати вам подивитися презентацію про них. З якої ви дізнаєтесь як вітаміни потрібні нашому організму .

Отже «вітамін» походить від латинського слова « віта» - життя.

Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.В організм вітаміни потрапляють разом з їжею. Тому потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

 

А зараз ми перевіримо, чи зрозуміли ви , що правильне харчування – неодмінна  умова нашого життя.

   Гра.

Якщо це корисно – плескаємо у долоні , а якщо ні – сидимо тихо.

    1. Можна переїдати. –

    2. Їсти треба 4 рази на день. +

    3. Під час вживання їжі можна відволікатися. –

    4. Їжа повинна бути різноманітною. +

    5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу. –

    6. Сіль потрібна людині у великій кількості. –

Молодці.

 

7. Робота у зошиті.

 

8. Фізкультхвилинка

 

    Що ж, мабуть, прийшла пора

    Трохи відпочити.

    Я хочу на фізкультхвилинку

    Всіх вас запросити .

 

                                   Пісня.

 

      Як  здоровими нам буть

      І пройти щасливу путь - 

      Вчать у школі.  3 рази.

 

      Не хворіти і рости,

      І здоровя зберегти –

      Вчать у школі. 3 рази.

 

      Як здоровя зберегти,

      По життю як пронести –

      Вчать у школі. 3 рази.

 

      Будь щасливими завжди,

      І творити, і рости

      Вчать у школі. 3 рази.

 

 

ІV.Практична робота.    Вибір корисної для здоровя їжі. 

 

Мета: Навчити дітей вибирати корисну і здорову для власного споживання їжу.       Формувати вміння мотивувати свій вибір. 

 

  1. Поговоримо про страви.

 Гра « Вгадай страву за описом».

 

а) Відокремлений від мяса підшкірний свинячий жир, що зберігається солоним і вживається сирим, смаженим, печеним, вареним. (Сало)

 

б) Закручена в листки капусти начинка з каш ( рисової чи гречаної) і мясного або грибного фаршу. Начинка може бути овочева. ( Голубці)

 

в) популярна в Україні рідка страва , що вариться з посічених буряків, капусти, моркви, картоплі та інших овочів та приправ. (Борщ)

 

г) Борошняний виріб у формі півмісяця. Начинкою слугує картопля, капуста, каші, сир. ( Вареники)

 

д) Одна з 12 обовязкових страв на Святвечір , яку готують з пшениці, заправляють тертим маком, горіхами, медом. (Кутя)

 

е) Солодка, рідка страва з сушених ягодів і фруктів. (Узвар)

 

1.Робота за підручником (с.17)

 

 Групова робота. Гра « Смачного».

 

        Клас ділиться на дві групи.

Виберіть  корисні для здоровя страви на сніданок, обід, полуденок та вечерю.

 

  1. Вивчення правил повноцінного харчування.
  2. Вивчення скоромовки на с. 17 підручника.

 

  • Про що скоромовка?
  • Що робив лелека?
  • Розкажіть, які правила поведінки за столом вам відомі.

 

  1. Відгадайте загадки і з’єднайте їх із малюнками – відгадками.

 

Хвалить його кожен,

Любить його кожен,

І дня ми без нього,

Прожити  не можем.

                                       (Хліб)

 

Білий, як сніг, у пошані у всіх,

До рота попав, там пропав.

                                                    ( Цукор)

 

Маленьке, кругленьке із горщика впало.

Нема таких ковалів, щоб його скували.

                                                                       ( Яйце)

 

Химерний , маленький, бокатий, товстенький.

Чимось смачним напхавсь, в окропі скупавсь.

                                                                                                        ( Вареник)

 

Рідке , а не вода, біле, а не сніг.  ( Молоко).

 

УКРАЇНСЬКА ТРАДИЦІЙНА КУХНЯ

Україна здавна славиться своєю багатонаціональною кухнею.Борщі і пампушки, паляниці і галушки, вареники і ковбаси, печеня і напої з фруктів і меду відомі усьому світу. Українська кухня  нараховує сотні рецептів. Для більшості страв українців характерний складний набір компонентів (так, у борщі їх нараховується близько 20), а також комбінування декількох способів теплової об­робки продуктів (смаження, варіння, тушкування, запікання). Така
технологія обумовлює неповторні смакові якості, аромат, соковитість страв. Найрізноманітніші овочі і фрукти, м'ясо, птицю, гриби, ягоди — усі дарунки землі використовує різноманітна і винахідлива українська кухня.

З м'ясних продуктів споживається в першу чергу свинина, по­тім — яловичина і птиця. Найчастіше м'ясо смажать чи тушкують.Популярними є такі страви, як печеня по-домашньому, українські битки, шпигована часником і салом буженина,тушкована з капустою              і салом свинина, крученики, завиванці, фарширована птиця. Особливо смачні страви з м'яса, що готуються в порційних горщиках. Серед перших страв головне місце посідає борщ, рецептура якого нараховує понад ЗО варіантів. Здавна неабияке значення у харчуван­ні українців мала риба. Улюбленими рибними стравами завжди бу­ли карась, запечений у сметані, щука тушкована з хроном, короп,тушкований з цибулею усметані, судак, запечений із грибами і раками,короп,фарширований грибами і гречаною кашею.Популярні в Україні різні каші:пшоняна, гречана, гарбузова та ін. Постійно присутні в українському меню найрізноманітніші борошняні страви: вареники, галушки, гречаники, сочники, шулики, І потапці, присканці, млинці. Завдяки смаковим якостям і можливості приготування нашвидку широкої популярності здобули страви | з яєць, насамперед яєшня із салом і ковбасою. Широко представлені  в українській кухні солодкі страви, для готування яких використо вуються сливи, яблука, груші, абрикоси, вишні, смородина, полуниця, малина, мед, мак, горіхи.

3. Літературна хвилинка.

Ням-ням" — рецепти за Віолеттою Дворецькою.

 

 Бутерброд.

На скибочку хліба намажемо масла,

 А зверху — шматочками: шинку чи м'ясо,

 Паштет, ковбаса або рибка згодяться,

 Варених яєць не завадять кружальця.

 Цритрусимо зеленню ми бутерброд.

 Готово! Вже проситься сам він у рот.

 

Чай

Вже до чаю взятись варто.

Готувать його — не жарти.

Обдамо окропом чайник

(Обережненько, звичайно).

Виллєм залишки води

І — заварочки туди.

Знов окропом заливаєм,

Під серветкою тримаєм

Ще хвилинку. Можна пити!

Люблять чай дорослі й діти!

 

Салат.

Ми огірочки поріжем тоненько •

І натушкуєм капусту дрібненько.

Ще посічемо петрушки і кропу,

Трохи підсолимо. Знімемо пробу.

Ложку сметани в тарілку. Пора

їсти поживний салат, дітвора!

 

Компот.

Як закипить у каструлі водичка,

Ягоди вкинем: малинку, суничку,

Можна смородину, можна і вишню.

Цукру насиплем — не буде він лишнім.

Знову повинен компот закипіти.

Все. Прохолоне — і можемо пити.

Борщ.

На плиті каструлька біла,

В ній водичка закипіла.

"Буль-буль-буль" — вода булькоче.

Що вона сказати хоче?

Каже мама: "Ач яка! Захотіла буряка!

Я в окріп буряк поклала,

А вода булькоче — мало!

Додала тоді квасолю, цибулину й

Бараболю, і морквину, й капустину,

Ложку солі, дрібку кмину.

Не забула й помідори.

 

  1. Гра « Так чи ні».

    Українські страви – це:

борщ                                            салат

бутерброд                                    плов

пшоняна каша                            паска

пампушки                                   куліш     

шашлик                                       кутя

галушки                                      торт

вареники                                     узвар 

пельмені                                      піца

гарбузова каша                           пироги

 

 

V. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку