Виховна година на тему "Мінна безпека"

Про матеріал
Розробка виховної години у формі проведення круглого столу з виготовленням пам'ятки для учнів
Перегляд файлу

Глодоський ліцей Глодоської сільської ради

 

 

 

 

 

виховної години

 

 

для учнів 7-А класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         Підготувала:

                                                                                     Класний керівник 7-А класу

                                                        Мороз А. Ю.

 

 

 

2023 р.

 

ВИХОВНА ГОДИНА

Тема Мінна безпека. Як діяти.

Мета:

виховна – виховання почуття відповідальності за своє життя та життя інших

людей, формування у дітей пильності та спостережливості до предметів, що їх

оточують: на вулиці, в транспорті, в приміщеннях.

пізнавальна – донесення інформації про вибухонебезпечні предмети речовини, про їхню загрозу життю та здоров'ю.

Форма проведення: круглий стіл

Місце проведення: класна кімната 7-А класу

Тривалість: 45 хвилин.

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, аркуші паперу, ручки, кольорові олівці, клей, роздатковий матеріал

ХІД УРОКУ

І Вступна частина

  1. Привітання. Оголошення теми та мети заняття.

В: Доброго дня, дорогі діти. Нажаль, наша країна сьогодні проживає складні часи, адже триває повномасштабна війна. Звісно, нам з вами дуже пощастило, тому що ми проживаємо на відносно мирній території, в так званому тилу. Але, тим не менш, тема, яку ми розглянемо, є дуже актуальною і для нас. Отже, тема нашого сьогоднішнього заняття – «Мінна безпека». Метою даного заняття є виховувати почуття власної відповідальності за своє життя та за життя оточуючих. Сьогодні кожен з вас створить свою власну пам’ятку, яку ви потім заберете додому, про те, яких правил потрібно дотримуватися, щоб зберегти своє життя та здоров’я.

  1. Уведення в атмосферу. ( На дошці в центрі написано «Мінна безпека»)

В: Перед початком нашого обговорення, скажіть, будь ласка, що ви асоціюєте з поняттям «Мінна безпека». Свої думки записуєте навколо слова на дошці.

ІІ Основна частина

  1. Вхідне опитування. Мета – перевірити знання учнів з даної теми. (На столах біля дітей є заготовані опитувальники. Додаток 1

Ключ: 1) всі відповіді вірні; 2) б, в; 3) в, д; 4) г; 5) а, б; 6)

Щоб перевірити правильність відповідей візьміть ручку чи олівець іншого кольору та обміняйтеся своїми аркушами з сусідом, який сидить зліва від вас.

Отож, ваші результати опитування вражають. Ви досить обізнані з даної теми. Але ж, кожен з вас має батьків, молодших братиків чи сестричок, просто друзів та знайомих, які не в достатній мірі володіють даною інформацією. Ось чому ми з вами виготовимо Пам’ятки.

Тож, почнімо.

  1. Виготовлення.
  • Яка тваринка є символом знешкодження та розмінування небезпечних місць в Україні? (Пес Патрон). Вірно!!!! Отже, беремо зараз зображення нашого песика-символа та приклеюємо його у верхній куток майбутньої пам’ятки. Передаємо ці заготовки сусіду зліва.
  • Тепер називаємо нашу Пам’ятку (діти перелічують варіанти та спільно вибирають найкращий). Дуже влучна назва! Підпишіть заголовки та передайте сусіду зліва. Працюйте гарно та охайно, адже ви – команда!!!
  • Перше, що потрібно знати, це що відноситься до вибухонебезпечних речовин (боєприпаси, що не вибухнули. залишені вибухонебезпечні боєприпаси. міни-пастки.) Тому як варто назвати перший розділ? (варіанти учнів. Після того, як буде підібрано найкращу назву та записано типи речовин, приклеїти картинку з типами мін)

  •                   Розповідь вчителя: Міни бувають різного розміру: від зовсім невеликого, як-от з долоню, до розміру ноутбука чи великої миски. Часто вони зеленого, сірого, чи коричневого кольору, зроблені з пластику чи з металу. Отже, зелений, сірий чи коричневий кольори допомагають мінам добре маскуватися в траві, землі чи кущах. Є міни, які кріпляться на так званій розтяжці: це коли від гранати чи міни тягнуться ледь помітні тросики. Як тільки їх зачіпають, стається вибух. Міни можуть вибухати від дрібного коливання чи коли на них наступаєш. Зона ураження може сягати від 1 до 100 метрів – це приблизно як довжина одного літака. (Підкреслене записати до аркуша) Лише фахівець із розмінування може знешкодити міну. А зайві цікавість та недотримання правил поведінки можуть призвести до найгірших та невиправних наслідків – втрати життя чи каліцтва. Ще одна небезпека криється у снарядах, які не вибухнули. А розпізнати, чи

снаряд розірвався чи ні, може тільки фахівець, тому так важливо не наближатися до них.

  • Тому наступний підзаголовок у вашій пам’ятці: «Дії в разі виявлення вибухонебезпечного предмета»

• по можливості ПОПЕРЕДИТИ про знахідку інших осіб, які

знаходяться поруч;

• швидко ВІДІЙТИ на максимальну безпечну відстань (не

менше 100 метрів), при цьому рухатись назад необхідно по своїх слідах

• зберігайте спокій та НЕ ПАНІКУЙТЕ

• негайно ПОВІДОМТЕ дорослих та оперативні служби, надавши

інформацію про характерні ознаки предмета (місце його розташування, дату і час виявлення та особу, яка його виявила)

  • Переходимо до останнього пункту в нашому аркуші «Телефони оперативних служб». Давайте ще раз пригадаємо, за яким номером необхідно телефонувати в разі виявлення підозрілого предмета? Вірно! Зараз востаннє за сьогоднішнє заняття передайте аркуш сусіду зліва та запишіть:

 102 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ОБ’ЄКТА;

 101 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ БОЄПРИПАСІВ;

 

ІІІ Заключна частина

  1. Ми виготовили з вами такі важливі в цей непростий час пам’ятки, а отже ви теж доклали зусиль для безпеки всіх оточуючих!
  2. Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті? Які висновки ви можете зробити після цього уроку?
  3. Перегляд відеоролика про мінну безпеку.

На завершення уроку хочу повідомити вам, що ми не просто так сьогодні згадали Патрона, адже про нього вже навіть є мільтсеріал, першу серію якого ми зараз з вами подивимось. А далі кожен з вас зможе переглянути настіпні серії вже вдома зі своїми родинами

https://www.youtube.com/watch?v=XwwXNli5ik8&t=146s

 

Використані джерела:

  1. https://www.unicef.org/ukraine/documents/mine-safety-school-presentations
  2. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0
  3. https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2022/01/pravila.pdf
  4. https://www.youtube.com/watch?v=XwwXNli5ik8&t=146s

 

 

Додатки

Додаток 1

Опитування для учнів

ЗАВДАННЯ № 1

1. В яких місцях можна зустріти вибухонебезпечні предмети? Можна обрати кілька варіантів:

 

А. На узбіччі доріг

Б. На полі та городах, що заросли травою

В. У зруйнованих будівлях

Г. Поруч із блок-постами

Д. У лісосмузі

Е. Біля покинутих машин

 

2. Якими з цих знаків попереджають про вибухонебезпечні предмети поблизу (можна обрати кілька варіантів):

 

3. Якщо людина раптом побачила поруч небезпечний предмет, наприклад, гранату, що можна робити в такій ситуації (можна обрати кілька варіантів):

 

А. Підійти поближче та перевірити, що предмет безпечний.

Б. Не рухатися, аби граната не спрацювала.

В. Обережно повернутися дорогою, якою прийшли.

Г. Забрати з собою та передати дорослим на деактивацію.

Д. Подзвонити рятувальникам чи батькам.

 

4. У разі виявлення небезпечного підозрілого предмету, за яким номером слід зателефонувати за допомогою?

 

А. 01

Б. 03

В. 104

Г. 101

Д. 04

 

5. Якщо ваш родич приніс додому вибухонебезпечний предмет, ваші дії (можна обрати кілька варіантів):

 

А. Попередити дорослого про небезпеку.

Б. Подзвонити рятувальникам.

В. Швидко тікати з подвір’я.

Г. Не бити на сполох, доки не дізнаємося, чи вибухонебезпечний предмет —  ще в робочому стані.

 

 

Додаток 2

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ратнікова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ратнікова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
7161
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку