Виховний захід "Чарівний світ природи"

Про матеріал
Виховний захід розрахований для дітей початкових класів з особливими освітніми потребами, які мають порушення інтелектуального розвитку. В процесі розважально-пізнавальної гри у дітей підвищиться рівень екологічної компетентності, сформуються чіткі уявлення про взаємозв’язок живої, неживої природи та людини, удосконаляться навички роботи в команді та вміння приймати колективні рішення, збагатиться їх словник, виникне бажання турбуватися про оточуючий світ.
Перегляд файлу

ВИХОВНИЙ ЗАХІД ДЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

НА ТЕМУ: «Чарівний світ природи»

МЕТА ЗАХОДУ:

  1.               Навчальна

-                     розширити й поглибити знання дітей про природу, вчити встановлювати найпростіші взаємозв’язки в живій та неживій природі;

  1.               Виховна

- виховувати бережне ставлення до світу природи, почуття відповідальності за збереження навколишнього середовища,  товариські відносини між дітьми в процесі ігрової та сумісної діяльності.

3.      Розвивальна

-                     розвивати мовленнєву компетентність, пам'ять, увагу, уяву, кмітливість, пізнавальний інтерес, спостережливість; формувати вміння аналізувати та  класифікувати, порівнювати; здатність працювати в команді; збагачувати словниковий запас; корегувати емоційно-вольову сферу.

ЗАВДАННЯ:

-                     розширити, систематизувати знання та уявлення учнів про  живий та неживий світ природи, про взаємозв’язок природи та людини;

-                     розвивати екологічну компетентність, творче уявлення в процесі ігрової  діяльності;

-                     формувати уявлення про бережливе відношення до  природи;

-                     формувати норми поведінки людини в природньому оточенні, залучати до посильної участі  в охороні та захисті природи;

-                     виховувати любов та пізнавальний інтерес до природи, повагу до партнерів по команді та суперників по грі, позитивні риси характеру: доброту, турботу, любов, відповідальність та інші.

ОБЛАДНАННЯ: картинки природи, плакати,  малюнки учнів із зображенням птахів, рослин, тварин, пейзажу лісу, аудіозапис  «Явища природи», слайди, дидактичні матеріали для ігор, цеглинки Лего.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: розважально-пізнавальна гра «КВК »

ПЛАН ЗАХОДУ

І. Підготовча частина

Організаційний момент

ІІ. Основна частина

1) Конкурс «Розминка»

2) Конкурс «Впізнай птаха»

3) Конкурс «Хто ж я?»

4) Конкурс «Яка пора року?»

5) Конкурс «Впізнай явище природи»

6)Конкурс «Вибери потрібне»

7) Конкурс  «Відгадай загадки» (відгадування загадок, додаток)

8) Гра «Так чи ні»

9) Завдання  «Оціни вчинки»

«Хвилинка – вікторинка»  для вболівальників.

ІІІ. Заключна частина

1. Створення картини природи

2. Підсумки заходу

ХІД ЗАХОДУ

І. Підготовча частина

Організаційний момент

Вихователь читає вірш (на  інтерактивній дошці зображена картина) (Додаток 1)

Наш дивний світ такий, як казка:

Он в небі хмаронька пливе, —

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум'ям палає,

І ясне сонечко блищить,

Чарівна пташечка співає -

Все в дивосвіт прийшло, щоб жити.

Вихователь:

- Діти, це прекрасні слова, що розкривають тему усього живого, що є в природі. Людина , яка живе в оточенні рослин  та тварин, не може не любити природу, адже вона є її частиною. Я дуже рада всіх вітати  гостей і учасників нашого заходу, він буде присвячений темі природи. Діти, ви на уроках знайомилися з тваринним та рослинним світом природи, мандрували екологічними стежками.

- А сьогодні вас я запрошую на конкурс – гру «Чарівний світ природи», яка і перевірить ваші знання з природознавства.  Наш конкурс буде оцінювати журі.

- А тепер давайте познайомимося з командами. (Знайомство з командами).

ІІ. Основна частина

1. команда 2 класу «Лісовички»

2. команда 3 класу «Ведмежата»

3. команда 4 класу «Світлячки»

(діти називають девіз команди та вислів про природу, представляють свою емблему).

Всім командам було завдання намалювати малюнки на тему дерева, тварини, птахи. Капітани команд передають свої малюнки  журі. Це завдання оцінюється в 5 балів.

Вихователь

- Отже, починаємо  наш конкурс -гру. Команди займіть свої місця.

1) Конкурс «Розминка» ( кожній команді буде  задано по 3 питання. Кожне питання оцінюється в 1 бал).

Питання команді «Лісовички»

- Як назвати одним словом тварин, які живуть поряд з людиною?(домашні тварини)

- У якого звіра є голки? (їжак)

- Ворона, горобець, ластівка - це хто? (птахи)

Питання команді «Ведмежата»

1. Як називають одним словом тварин, які живуть у лісі? (дикі)

2. Яку тварину можна назвати довговухим? (заєць)

3.  У якого дерева білий стовбур? (берізка)

Питання команді «Світлячки»

1. Яка тварина є родичем собак? (вовк)

2. Як називається домівка мурах? (мурашник)

3. Які  рослини є символами України? (верба, калина)

2) Конкурс «Впізнай птаха»  (додаток 2) (конкурс оцінюється в 3 бали).

- Діти, подивіться скільки птахів до нас прилетіло.  (на дошці представлені різні птахи). Тут є і домашні, і перелітні, і зимуючі. Завдання команд їх поділити. Мені потрібен один учасник від кожної команди. Команда «Лісовички» вибирає домашніх птахів, команда «Ведмежата» - перелітних, а команда «Світлячки» - зимуючих. Кожна команда називає своїх птахів.

3) Конкурс «Хто ж я?» (додаток 3) Від команди запрошуються по одному самому кмітливому й догадливому гравцю. (дається конверт, в якому зображена  тварина, учасник повинен її зобразити жестами рух, ніг, мімікою… його команда повинна вгадати про якого звіра йде мова). Цей конкурс оцінюється в 5 балів.

4) Конкурс «Яка пора року?» (додаток 4)

- Діти я вам зараз дам  конверт, в якому є картинка. Ви повинні її швидко скласти і визначити яка це пора року. Чия команда швидко впорається  та переможе в цьому конкурсі. Конкурс оцінюється  максимально в 3 бали.

5) Конкурс «Впізнай явище природи» (додаток 5)

Командам по черзі надається прослухати на слух явище природи і впізнати його. Конкурс оцінюється в 1 бал.

«Лісовички» - дощ

«Ведмежата» - блискавка, грім

«Світлячки» -  шторм, сильний вітер.

6)Конкурс «Вибери потрібне» (додаток 6)

Кожній команді даються картки. Вони повинні відібрати тільки ті, які потрібні. Максимум балів за цей конкурс 5.

«Лісовички» - відбирають тільки овочі

«Ведмежата» - фрукти

«Світлячки»- диких чи домашніх тварин.

7) Конкурс  «Відгадай загадки» (додаток 7)

(Чия команда розгадає більше загадок та і переможе в цьому конкурсі, максимум балів -5)

8) Гра «Так чи ні»

(Кожній команді задається по три питання, за допомогою цеглинок зеленої (так) та червоної (ні) діти дають відповіді, оцінювання в 3 бали).

  • підгодовувати (птахів);
  • допомагати (звірям узимку);
  • ламати (гілки на деревах);
  • ловити (метеликів);                
  •  руйнувати (гнізда птахів);
  • забруднювати( водойми);
  • поливати (квіти);
  • руйнувати (мурашники);
  • садити (дерева).

9) Завдання  «Оціни вчинки»

(Вихователь описує ситуації,  де зображені вчинки дітей, кожна команда оцінює вчинок  правильний / неправильний за допомогою цеглинок та аргументує свій вибір) 

                     діти залишили багаття у лісі;

                     дівчата не стали зривати у лісі конвалії;

                     діти кидають  сміття на дорогу;

                     діти у лісі на прогулянці давили жуків;

                     учні очищають парк від сміття;

                     діти розвішують шпаківні у лісі;

                     діти руйнують гнізда птахів;

                     діти ходять до парку тільки по стежкам;

                     діти висаджують дерева біля школи.

Вихователь:

-А зараз поки наше журі буде підраховувати бали ми пограємо з вболівальниками. Хто буде самий кмітливий та уважний, заробить бали і передасть тій команді, за яку вболіває.

  «Хвилинка – вікторинка»  для вболівальників.

- Якого птаха називають лісовим лікарем? (дятел)

- Пташенята, якого птаха не знають своєї матері? (зозуля) - Які птахи не вміють літати? (страус, пінгвін) 

- Які птахи до нас прилітають першими? (граки) 

- Все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною, називається...(природа) 

- До якої книги занесені рідкісні тварини чи рослини? (до Червоної)

- Хто в природі є царем звірів? (лев)

- Яка тварина плете павутиння? (павук)

- Як називають маля корови? (теля)

- У якого птаха червона грудка ? (снігур).

ІІІ. Заключна частина

Створення картини природи

(Всі учасники команд вишикуються в 3 рядочки і отримують предметні картинки із зображенням живої і неживої природи):

1 команда – тримають сонце, хмаринки, водойми;

2 команда – птахів, рослини;

3 команда – тваринок.

Підсумки заходу

Вихователь:

От і закінчилася наша гра. Діти, ви виявилися справжніми знавцями природи, але щоб природа розкривала перед нами ще багато своїх секретів, необхідно зберігати її і піклуватися про неї.

Оголошення переможців, вручення призів та грамот.

 

 

Список використаних джерел

*URL: https://naurok.com.ua/scenariy-vihovnogo-zahodu-dvobiy-znavciv-ekologi-12904.html

*URL: https://vseosvita.ua/library/gra-konkurs-ekologicnij-bumerang-scenarij-*URL: vihovnogo-zahodu-z-vikoristannam-igrovih-innovacijnih-tehnologij-109898.html

*URL: http://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/upbring/37696/

*URL: https://pedsovet.su/klass/515_klassnye_chasy_1_klass/48417

*URL: http://chgard80.tgl.net.ru/images/news_2017/10/obrazovanie/priroda-rodnogo-kraia.pdf

docx
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку