Сценарій виховного заходу."Двобій знавців екології".

Про матеріал

Під час проведення цієї пізнавальної гри ви переглянете і переоціните своє ставлення до навколишнього середовища, виявите своє ставлення до екологічних проблем сьогодення, спробуєте знайти шлях їх розв'язання.

Перегляд файлу

Тема:Двобій знавців екології

Мета: формувати екологічну культуру, вміння швидко знаходити відповідь на завдання, застосовувати знання на практиці; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у своїх знаннях; поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу; привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань; виховувати любов до природи.

 

Перебіг заходу

 

І Організаційний момент

 

У залі святковому, сьогодні в цей час

Зустрілись команди – змагатись у нас.

Щоб суперника догнати. Екологію потрібно знати.

Тож запрошую мерщій на інтелектуальний екологічний бій.

 

ІІ Мотивація виховної діяльності

 

  З давніх-давен людина прагнула підкорити природу, підпорядкувати її своїй волі. Кожне нове покоління приносило людству все нові і нові докази загострення суперечностей у взаємовідносинах суспільства і людини. Нині природі загрожує небезпека внаслідок нерозумного втручання людини у святині природи.

  Людство стоїть на порозі екологічної кризи: парниковий ефект, проблема чистої води, кислотних дощів, зниклі тварини і рослини.

  Під час проведення цієї пізнавальної гри ви переглянете і переоціните своє ставлення до навколишнього середовища, виявите своє ставлення до екологічних проблем сьогодення, спробуєте знайти шлях їх розв’язання, продемонструєте знання з багатьох природничих дисциплін.

 

ІІІ Конкурсний етап

1.Назва команди.

Візитка команди.

Представлення емблеми. Стінгазета.

 

Перша команда – захисники первоцвітів

 

Девіз команди – природи кожен з нас частина,

пам’ятай про це людина!

 

Друга команда – захисники тварин Червоної книги.

 

Девіз команди – Ми з екологією дружим,

Її ідеям всі ми служим.

 

2.Конкурс. Хто більше.

 

  • що таке екологія? ( наука, що вивчає взаємозв’язки живих організмів та інших угрупувань між собою та довкіллям)
  • як називається книга, до якої занесено назви живих організмів, які потребують охорони? (Червона книга)
  • яке значення має озоновий шар? (Захищає живі організми від ультрафіолетового випромінювання)
  • що таке антропогенний вплив? (вплив, зумовлений діяльністю людини)
  • які рослини є індикаторами повітря? (лишайники)

 

 

  • кошлаті комахи – любителі меду ( джмелі)
  • яка культурна рослина отримала назву «квітка сонця»? (соняшник)
  • як називають сушену абрикосу без кісточки? (курага)
  • комахи, що є паразитами людини? (воші)
  • як називається личинка метелика? (гусениця)

 

3 конкурс. Команда – команді.

Команди завдають одна одній запитання, отримуючи правильну відповідь, коментують запитання.

 

  • вони є не лише причиною серйозної екологічної катастрофи, а й одні з найпопулярніших свійських тварин. (кролик)

 

коментар: кролики, що безконтрольно розмножуються на волі, - національне лихо Австралії.

 

  • при більших площах поширення ВОНИ утворюють райони, провінції й басейни. Вони, безумовно, корисні для людства, але, відповідно до одного афоризму, «шкода, що їх використовують для забруднення навколишнього середовища.» Назвіть їх. (корисні копалини)

 

коментар: великі басейни корисних копалин при видобутку забруднюють навколишнє середовище.

 

  • у Стародавньому Римі для цього використовували їжака. Народи Європи зберегли цю традицію. Але вдавалися до допомоги борсука чи ведмедя. Ми не запитуємо день, у який це відбувалося, назвіть того, кого використовували з цією метою в Північній Америці. (бабак)

 

коментар: У прадавньому Римі за поведінкою їжака пророкували – буде рання весна чи пізня. День бабака – 2 лютого. Згідно з повір’ям, якщо день похмурий, бабак не бачить своєї тіні й спокійно залишає нору – значить, зима скоро закінчиться й весна буде рання.

 

  • колись цей звір був набагато більше поширений у Євразії. У наш час його ареал і загальна чисельність помітно зменшилися, головним чином у результаті людської діяльності: зміну природних ландшафтів і їх масового знищення, урбанізації. А що це за тварина, якщо, незважаючи на пригодовування, напрямок його погляду постійний? (вовк)

коментар: скільки вовка не годуй, а він у ліс дивиться.

 

4 конкурс. Домашнє завдання.

Одна команда представляє презентацію первоцвітів, а інша -  тварин Червоної книги.

 

Цінуй, людино. Доброту Природи,

Все, що вона дарує щедро нам,

Її ліси. Поля, повітря й води –

То вічний і святий, величний храм.

 

В степу і в горах, в полі і на луках.

Там, де шумлять діброви і гаї,

Серця екологів та їх невтомні руки

Плекають землю, бережуть її.

 

Квітникарі вони і садоводи,

Городники й «зелені патрулі»,

І квітів веселкові хороводи

Ведуть екологи по всій землі.

 

Щоб лиха Україні не зазнати,

Щоб колосились пишні врожаї,

Науку опановують дівчата і хлоп’ята

Долають дружньо сходинки її.

 

Сьогоднішніх екологів й колишніх

Могутній хор, мов клятву промовля:

Нехай квітують ніжним цвітом вишні,

Мій рідний край – Тарасова земля!

 

Птиця

І. Франко

Тріпоче серце спійманої птиці,

В руках моїх не чує доброти.

- Я дам тобі водиці і пшениці,

Моя пташино, тільки не тремти!

- Хіба потоки загубили воду,

Хіба в полях уже зерна нема?!

Пусти мене, мій хлопчик, на свободу,

І все, що треба, я знайду сама.

- Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,

В своїх руках, легеньких, як вітрець.

Хіба неволя це? Хіба це важко –

Від мене взяти кілька зеренець?

- Пусти мене! Мені, дитино мила,

Дорожча воля, ніж зерно твоє!

Страшна, хоч навіть лагідна та сила,

Яка розкрити крилець не дає!

- Лети! Співай у небі гомінкому;

Хоч і маленький, зрозумів я все.

Моя рука ніколи і нікому

Ні кривди, ні біди не принесе!

Оберігайте звірів

Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку звіринку.

Тільки добра їм потрібно бажати

І намагатись не ображати.

Право живих на життя поважайте,

З вдячністю працю тварин зустрічайте.

Хай кожна зустріч несе відкриття:

Ціннішого в світі нема, ніж життя!

 

 

 

4 конкурс. Екологічна ромашка.

На дошці прикріплюється ромашка, на пелюстках якої з іншої сторони написані запитання, учні відривають пелюстки і дають відповідь на запитання.

 

-коли собака буває зайцем? (коли їде в автобусі без квитка)

      - від чого качка пливе? ( від берега)

  • який ключ літає? (журавлиний)
  • чи може страус себе птахом назвати? (не може, бо не вміє говорити)
  • від чого в качки ноги червоні? (від колін)
  • яким гребінцем не можна розчесатися? ( півнячим)

 

 

5 конкурс. Екологічні монстри.

По черзі виходять «сажа», «пластмаса», «синтетичні миючі засоби», «шум» (учні в імпровізованих костюмах), розповідають про себе. Команди вгадують їх.

 

   -я завжди чорного кольору

   - мене багато в місті, особливо, де є заводи.

   - я дуже шкідлива

   - я з’являюсь під час горіння

   -я спричиняю хвороби, роблю одяг брудним.

Ви мене впізнали? (сажа)

 

 

  • змене роблять іграшки
  • я буваю різнобарвною, мене важко зламати
  • я дуже легка
  • якщо мене підпалити, то з’являється багато чорного їдкого диму
  • з мене роблять тару

Хто мене впізнав? (пластмаса)

 

   - мене багато в місті, але мало у селі

   - Особливо багато в промислових районах міст

   - Від мене люди хворіють, багато нервують, голосно кричать

   - Мене створюють різні прилади, машини

    - Якщо мене багато, то я дію як наркотик і завдаю болю

 Відгадайте мене (шум)

 

 

  • без нас не обходиться жодна сім’я
  • нас використовують щодня
  • ми вбиваємо рибу у воді, рослини на Землі
  • ми викликаємо алергію, захворювання шкіри
  • і з нами все стає чистішим

Назвіть нас (синтетичні миючі засоби)

 

 

6 конкурс.  Екологія в прислів’ях.

 

Доповнити другу частину прислів’я.

 

  • Не роби зла землі – будеш жити у …… (добрі)
  • Ліс і води – краса …… (природи)
  • Хто про природу дбає, той голодним….. (не буває)
  • Доглядай землю плідну, як матір ….. (рідну)
  • Не звик ліс до наших …. (коліс)
  • Не ламай вербу, накличеш …. (біду)
  • Не ламай тополю, бо зламаєш ….(долю)
  • Де біля води вербиця, там чиста …. (водиця)

 

 

 

Підсумок заходу

1.Підбиття підсумків гри

2.Нагородження команди-переможця грамотою «Знавці екології»

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Лівар Віта
    Чудовий виховний захід!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матвійчук Лариса Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Решетило Ірина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Туінов Іван Володимирович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Туінова Світлана Григоріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
doc
Пов’язані теми
Природничі науки, Сценарії
Додано
1 березня 2018
Переглядів
3930
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку