Під час проведення цієї пізнавальної гри ви переглянете і переоціните своє ставлення до навколишнього середовища, виявите своє ставлення до екологічних проблем сьогодення, спробуєте знайти шлях їх розв'язання.
Тема:Двобій знавців екології
Мета: формувати екологічну культуру, вміння швидко знаходити відповідь на завдання, застосовувати знання на практиці; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у своїх знаннях; поглиблювати розуміння кожним учнем життєвої необхідності охороняти природу; привернути увагу до екологічних проблем та прищеплювати жвавий інтерес до екологічних знань; виховувати любов до природи.
Перебіг заходу
І Організаційний момент
У залі святковому, сьогодні в цей час
Зустрілись команди – змагатись у нас.
Щоб суперника догнати. Екологію потрібно знати.
Тож запрошую мерщій на інтелектуальний екологічний бій.
ІІ Мотивація виховної діяльності
З давніх-давен людина прагнула підкорити природу, підпорядкувати її своїй волі. Кожне нове покоління приносило людству все нові і нові докази загострення суперечностей у взаємовідносинах суспільства і людини. Нині природі загрожує небезпека внаслідок нерозумного втручання людини у святині природи.
Людство стоїть на порозі екологічної кризи: парниковий ефект, проблема чистої води, кислотних дощів, зниклі тварини і рослини.
Під час проведення цієї пізнавальної гри ви переглянете і переоціните своє ставлення до навколишнього середовища, виявите своє ставлення до екологічних проблем сьогодення, спробуєте знайти шлях їх розв’язання, продемонструєте знання з багатьох природничих дисциплін.
ІІІ Конкурсний етап
1.Назва команди.
Візитка команди.
Представлення емблеми. Стінгазета.
Перша команда – захисники первоцвітів
Девіз команди – природи кожен з нас частина,
пам’ятай про це людина!
Друга команда – захисники тварин Червоної книги.
Девіз команди – Ми з екологією дружим,
Її ідеям всі ми служим.
2.Конкурс. Хто більше.
3 конкурс. Команда – команді.
Команди завдають одна одній запитання, отримуючи правильну відповідь, коментують запитання.
коментар: кролики, що безконтрольно розмножуються на волі, - національне лихо Австралії.
коментар: великі басейни корисних копалин при видобутку забруднюють навколишнє середовище.
коментар: У прадавньому Римі за поведінкою їжака пророкували – буде рання весна чи пізня. День бабака – 2 лютого. Згідно з повір’ям, якщо день похмурий, бабак не бачить своєї тіні й спокійно залишає нору – значить, зима скоро закінчиться й весна буде рання.
коментар: скільки вовка не годуй, а він у ліс дивиться.
4 конкурс. Домашнє завдання.
Одна команда представляє презентацію первоцвітів, а інша - тварин Червоної книги.
Цінуй, людино. Доброту Природи,
Все, що вона дарує щедро нам,
Її ліси. Поля, повітря й води –
То вічний і святий, величний храм.
В степу і в горах, в полі і на луках.
Там, де шумлять діброви і гаї,
Серця екологів та їх невтомні руки
Плекають землю, бережуть її.
Квітникарі вони і садоводи,
Городники й «зелені патрулі»,
І квітів веселкові хороводи
Ведуть екологи по всій землі.
Щоб лиха Україні не зазнати,
Щоб колосились пишні врожаї,
Науку опановують дівчата і хлоп’ята
Долають дружньо сходинки її.
Сьогоднішніх екологів й колишніх
Могутній хор, мов клятву промовля:
Нехай квітують ніжним цвітом вишні,
Мій рідний край – Тарасова земля!
Птиця
І. Франко
Тріпоче серце спійманої птиці,
В руках моїх не чує доброти.
- Я дам тобі водиці і пшениці,
Моя пташино, тільки не тремти!
- Хіба потоки загубили воду,
Хіба в полях уже зерна нема?!
Пусти мене, мій хлопчик, на свободу,
І все, що треба, я знайду сама.
- Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,
В своїх руках, легеньких, як вітрець.
Хіба неволя це? Хіба це важко –
Від мене взяти кілька зеренець?
- Пусти мене! Мені, дитино мила,
Дорожча воля, ніж зерно твоє!
Страшна, хоч навіть лагідна та сила,
Яка розкрити крилець не дає!
- Лети! Співай у небі гомінкому;
Хоч і маленький, зрозумів я все.
Моя рука ніколи і нікому
Ні кривди, ні біди не принесе!
Оберігайте звірів
Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігайте всяку звіринку.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатись не ображати.
Право живих на життя поважайте,
З вдячністю працю тварин зустрічайте.
Хай кожна зустріч несе відкриття:
Ціннішого в світі нема, ніж життя!
4 конкурс. Екологічна ромашка.
На дошці прикріплюється ромашка, на пелюстках якої з іншої сторони написані запитання, учні відривають пелюстки і дають відповідь на запитання.
-коли собака буває зайцем? (коли їде в автобусі без квитка)
- від чого качка пливе? ( від берега)
5 конкурс. Екологічні монстри.
По черзі виходять «сажа», «пластмаса», «синтетичні миючі засоби», «шум» (учні в імпровізованих костюмах), розповідають про себе. Команди вгадують їх.
-я завжди чорного кольору
- мене багато в місті, особливо, де є заводи.
- я дуже шкідлива
- я з’являюсь під час горіння
-я спричиняю хвороби, роблю одяг брудним.
Ви мене впізнали? (сажа)
Хто мене впізнав? (пластмаса)
- мене багато в місті, але мало у селі
- Особливо багато в промислових районах міст
- Від мене люди хворіють, багато нервують, голосно кричать
- Мене створюють різні прилади, машини
- Якщо мене багато, то я дію як наркотик і завдаю болю
Відгадайте мене (шум)
Назвіть нас (синтетичні миючі засоби)
6 конкурс. Екологія в прислів’ях.
Доповнити другу частину прислів’я.
Підсумок заходу
1.Підбиття підсумків гри
2.Нагородження команди-переможця грамотою «Знавці екології»
1