"Використання у навчальному процесі з дітьми з порушеннями мовлення спеціального програмного забезпечення «Адаптація-лого», «Живий звук», «Світ звуків»". Презентація

Про матеріал

Використання комп'ютерних програм у навчальному процесі сприяє індиві-дуально-диференційованому підходу, розвиваєпізнавальну активність учнів з особливими освітніми потребами, підвищує мотивацію навчальної діяль-ності і, як наслідок — рівень знань.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання у навчальному процесі з дітьми з порушеннями мовлення спеціального програмного забезпечення «Адаптація-лого», «Живий звук», «Світ звуків», та логопедичний тренажер«ДЕЛЬФА- 142»

Номер слайду 2

«АДАПТАЦІЯ-ЛОГО»Найбільша ефективність використання комп’ютерної програми вбачається у добукварний та букварний періоди навчання грамоти. Навчально-програмний комплекс „Адаптація - Лого” призначений для корекції мовленнєвих порушень дітей старшого дошкільного віку та молодших школярів. Зазначена  програма може бути також використана у навчанні мовленню слабочуючих учнів, оскільки під час роботи із вправами задіяні слуховий та зоровий аналізатори одночасно.

Номер слайду 3

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ЕТАПИПерший етаппропедевтичний („Перший крок до розмови”)Другий етап репродуктивно-продуктивний („Говоримо правильно”)Третій етап репродуктивно-продуктивний („Впізнаємо і розрізняємо”)Четвертий етап системно-комунікативний (”Я навчився розмовляти”)Розроблений навчально–програмний комплекс „Адаптація-Лого” складається із чотирьох взаємопов’язаних етапів і спрямований на корекцію мовленнєвих порушень та розвиток мовлення дітей, тому усі завдання програми побудовані за комунікативним принципом.

Номер слайду 4

корекційна: покращувати та закріплювати навички сприйняття на слух;навчальна: вчити розрізняти багато об'єктів і предметів навколишнього середовища за характерними звуками та шумами;розвивальна: розвивати слухову увагу, слуховий гнозис, слухову пам’ять, мислення, фонематичний слух, пам’ять, зорове сприйняття, вміння орієнтуватися на площині;виховна: виховувати інтерес до завдання, уважність, старанність. Завдання 1. «Впізнай звук»МЕТА: ОПИС ЗАВДАННЯ: Дитині пропонується прослухати звуки об’єктів, які на екрані під час звучання виділяються відповідним контуром для того, щоб привернути зорову та слухову увагу дитини. Учень може прослухати звук клацнувши „мишкою” по картинці, або натиснути кнопку на екрані „Прослухати усі звуки”. Далі учень повинен визначити об’єкт, який щойно прозвучав. Якщо завдання виконано правильно, зображений об’єкт виділяється відповідною рамкою, у разі неправильного виконання завдання необхідно ще раз прослухати звук та відшукати потрібну картинку.

Номер слайду 5

ІНСТРУКЦІЯ: Послухай та запам’ятай звуки об’єктів, які ти бачиш на екрані. Тепер уважно слухай звук, який пролунає, та натисни на відповідну картинку. Якщо завдання виконано правильно, зображений об’єкт виділиться відповідною рамкою, у разі неправильного виконання завдання ще раз прослухай звук та відшукай потрібну картинку. Завдання 1. «Впізнай звук»

Номер слайду 6

корекційна: покращувати та закріплювати навички сприйняття на слух, закріплювати графічний образ букв;навчальна: вчити визначати перший звук у слові, вивчення алфавіту, навчати співставляти писану та друковані літери;розвивальна: розвивати фонематичний слух, зорове сприйняття, мовлення, словниковий запас;виховна: виховувати інтерес до завдання, уважність, старанність. Завдання 2. «Від звука до букви»МЕТА: ОПИС ЗАВДАННЯ: На екрані знаходяться анімаційні малюнки з зображеними предметами назви яких починаються із звуків яким відповідають букви розміщені внизу екрану. Учням пропонується під малюнками розкласти букви, що відповідають звукові, з якого починається назва зображеного на малюнку предмета. Якщо завдання виконано вірно, малюнок піддається анімації, а буква з’являється біля малюнку у відповідному квадратику. При цьому букви під малюнками розміщуються в алфавітному порядку, що сприяє вивченню алфавіту. Вправа оснащені аудіативним супроводом, при якому учень може прослухати назву малюнку підвівши до нього курсор мишки.

Номер слайду 7

Завдання 2. «Від звука до букви»ІНСТРУКЦІЯ: Назви картинки, визнач перший звук у кожному слові. Під малюнками знайди відповідну букву, якою позначається перший звук. Перетягни обрану букву до малюнка. Якщо завдання виконано вірно, малюнок піддається анімації, а буква з’являється біля малюнку у відповідному квадратику.

Номер слайду 8

«ЖИВИЙ ЗВУК»Універсальний комп'ютерний комплекс з корекційно-розвиваючою програмою "Живий звук" призначений для ефективного розвитку мовлення та когнітивних навичок дитини, що має сенсорні та інтелектуальні порушення. Програма "Живий звук" включає в себе спеціально підготовлений набір навчально-корекційних підпрограм, які спрямовані на допомогу дітям, що мають порушення мовлення різного ступеню тяжкості та походження.https://revolution.allbest.ru/pedagogics/00416793_0.html

Номер слайду 9

корекційна: автоматизація ізольованого звуку [Ж], формувати правильний темп та ритм мовлення;навчальна: навчити правильній вимові звуку [Ж], навчити дитину змінювати гучність голосу відповідно до умов завдання та виконувати завдання за інструкцією;розвивальна: розвивати темп та ритм мовлення, зорове сприйняття;виховна: виховувати самоконтроль, уважність, старанність. Завдання 1. «Бджоли та мед»МЕТА: ОПИС ЗАВДАННЯ: Дитині пропонується завдання, в якому необхідно з різною силою вимовляти звук [Ж], відповідно до малюнків. Подивись на малюнок. Як називаються ці комахи?Покажи як дзижчать бджоли. Тепер, коли ти бачиш велику бджілку – вимовляй звук [Ж] голосно, а коли маленьку - тихо)ІНСТРУКЦІЯ:

Номер слайду 10

корекційна: автоматизувати вимову звука [Л], закріпити вміння правильно вимовляти звук, збагачення словникового запасу;навчальна: навчити правильно використовувати звук у словах, виконувати завдання за інструкцією;розвивальна: розвивати фонетичний слух, увагу, пам’ять, логічне мислення;виховна: виховувати самоконтроль, уважність, старанність під час виконання звдань. Завдання 2. «Відтвори пару» МЕТА: ОПИС ЗАВДАННЯ: Дитині пропонується завдання, в якому необхідно запам’ятати пари картинок та відтворити їх по пам’яті, правильно вимовляючи звук [Л].

Номер слайду 11

Завдання 2. «Відтвори пару» Ти бачиш картинки, які стоять попарно, назви їх. Тепер я даю тобі таку саму картку, але в ній чогось не вистачає. Чого? Пригадай картинки, яких не вистачає і назви пари та не забудься правильно вимовляти звук [Л].ІНСТРУКЦІЯ:

Номер слайду 12

«СВІТ ЗВУКІВ»Основні завдання:формування бази слухових образів;розвиток навичок розпізнавання та диференціації звуків навколишнього середовища;розвиток у дітей здатності до спостереження звуків;розвиток уваги;розвиток інтелектуальних та мовленнєвих здібностей дитини. Може використовуватися як при роботі зі здоровими, так і при роботі з дітьми, які мають вади слуху(з метою формування у них навичок до диференціації та відтворення звуків).https://www.malyatko-plus.com/poslugi/diagnostika-ta-korekcijna-dopomoga-dityam-z-porushennyam-movlenevogo-ta-psihichnogo-rozvitku/kompleks-zhivij-zvuk.htm

Номер слайду 13

Завдання «Диференціація звуків [С] – [З] у словах» корекційна: автоматизувати вимову звука [Л], закріпити вміння правильно вимовляти звук, збагачення словникового запасу;навчальна: навчити правильно розрізняти звуки як в усному, так і в писемному мовленн, закріпити поняття глухі та дзвінкі приголосні звукиі;розвивальна: розвивати фонетичний слух, увагу, пам’ять, логічне мислення зв’язного мовлення;виховна: виховувати самоконтроль, уважність, старанність під час виконання звдань, виховування бажання виразно і чітко говорити. МЕТА: ОПИС ЗАВДАННЯ: Дитина отримує дві квітки з буквами С та З після того, як вона підбере слово зі звуком [С] та слово зі звуком [З]. Після цього на комп’ютері вмикається гра, в якій персонаж називає слова зі звуками [С] та [З], а дитина піднімає квітку з відповідною буквою (залежно від того яке слово назве персонаж).

Номер слайду 14

Завдання «Диференціація звуків [С] – [З] у словах» СЗІНСТРУКЦІЯ: Підбери слово зі звуком [С], а тепер зі звуком [З]. Чудово! Тримай дві квітки. Подивись які букви на квітках?Тепер уважно слухай персонажа. Він буде називати слова, а ти піднімай квітку з буквою С або З, залежно від того яке слово назве персонаж.

Номер слайду 15

«ЛОГОПЕДИЧНИЙ ТРЕНАЖЕР «ДЕЛЬФА- 142»»https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/%D0%9 B%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D1%80-%D0%94%D0%B5%D0%BB%D1%8 C%D1%84%D0%B0-142.pdf. Задачі логопедичної роботи:1. Корекція мовленнєвого дихання.2. Корекція сили голосу.3. Робота над усуненням назального відтінку голоса.4. Корекція вимови голосних та приголосних звуків.5. Відпрацювання диференціації парних глухих та дзвінких приголосних.6. Відпрацювання диференціації приголосних за твердістю - м'якістю.7. Робота над звукобуквенним складом слова.8. Робота над складовою структурою слова.9. Формування узагальненого лексичного значення слова.10. Корекція лексико-граматичної сторони мови.11. Робота над морфологічним значенням слова.12. Формування та розвиток навички читання.13. Розширення словникового запасу.14. Робота над побудовою плану мовного висловлювання.15. Розвиток зв'язного монологічного мовлення.

Номер слайду 16

Завдання «Космічний стрілок» корекційна: сформувати та автоматизувати навичку голосоутворення;навчальна: навчити правильно використовувати дихання;розвивальна: розвивати вміння швидко та голосно вимовляти короткі ізольовані звуки;виховна: виховувати самоконтроль, уважність, старанність під час виконання звдань, виховування бажання виразно і чітко говорити. МЕТА: ОПИС ЗАВДАННЯ: Дитині пропонується уявити, що вона знаходиться усередині космічного корабля, зображеного на екрані. Ціль гри – влучити в мішень. Для цього потрібно швидко і голосно вимовити в мікрофон односкладове слово, склад або просто окремий звук. З лазерної гармати корабля вилетить тонкий промінь і, якщо він зустріне на своєму шляху мішень, станеться вибух, а якщо голос буде занадто млявим або звук мало коротким (більше 0,5 секунд), то пострілу не вийде.

Номер слайду 17

ІНСТРУКЦІЯ: Уяви, що ти знаходися усередині космічного корабля, зображеного на екрані ліворуч. Тобі потрібно вразити мішень, що рухається. Для цього швидко і голосно вимов в мікрофон односкладове слово, склад або просто окремий звук (логопед визначає). З лазерної гармати корабля вилетить тонкий промінь і, якщо він зустріне на своєму шляху мішень, станеться вибух, а якщо ти вимовиш тихо або звук мало коротким, то пострілу не вийде, тоді спробуй ще раз. Завдання «Космічний стрілок»

Номер слайду 18

ВИСНОВОК Отже, використання комп’ютерних програм у навчальному процесі сприяє індивідуально-диференційованому підходу, розвиває пізнавальну активність учнів з особливими освітніми потребами, підвищує мотивацію навчальної діяльності і, як наслідок — рівень знань. Корекційно-розвивальна спрямованість програм та її варіативність у використанні дозволяє застосовувати її для організації корекційно-компенсаторного навчання дітей з функціональними обмеженнями майже для всіх типів та видів освітніх закладів. Застосування спеціальних комп'ютерних технологій при роботі з учнями з особливими освітніми потребами дозволяє активізувати компенсаторні механізми і досягти корекційної мети занять. Клінічні і психолого-педагогічні прояви порушень передбачають застосування різних методик корекції, а, отже, і використання різних комп'ютерних технологій. Їх застосування сприяє результативності корекційно-освітнього процесу. Тому розробка нових прийомів, методів і засобів корекційного навчання дітей є одним з актуальних напрямків розвитку спеціальної педагогіки.

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Презентації
Інкл
Додано
25 лютого
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку