Вправи для розвитку мовленнєвого апарату

Про матеріал
Для формування чіткої і правильної вимови звуків пропоную використовувати логопедичні вправи для розвитку мовленнєвого апарату: артикуляційну гімнастику, дихальну гімнастику, голосові вправи, скоромовки, чистомовки. Ці вправи розвивають мовний слух, допомагають впоратися з мовними дефектами. Рекомендую проводити регулярно, щоб отримані навички закріпити.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправи для розвитку мовленнєвого апарату1. Чергування швидкого видиху через ніс і повільного видиху ротом.2. Піддування смужок паперу. На картонну основу наклеїти смужки тонкого паперу. Учень тримає на рівні очей, вдихає повітря носом, а видихає так, щоб смужки рухалися.3. Для контролю глибокого короткого дихання робота з скоромовками. Секундний видих, пауза, прочитати на видиху першу частину скоромовки,паза, вдих, на новому видиху читати другу частину.4. Вимова скоромовок у заданному темпі (пошепки,голосно,швидко,повільно). Робити наголос кожного разу на іншому слові.

Номер слайду 2

«Надування кульки» Імітуємо кульку руками. Набираємо повні груди через ніс повітря і різко з напругою вдихаємо ротом повітря і так до 5 разів. З кожним разом повільніше і обережніше, щоб кулька не лопнула. А потім сплеском у долоні створюємо відчуття того, що кулька лопнула..«Ловля комарика» -Комарик зліва! - Дз-дз-з-з! (плескають зліва)- Комарик справа! - Дз-дз-з-з! (плескають справа)-Комарик перед носом! - Дз-дз-з-з! (плескають перед носом). «Котик облизує сметану».

Номер слайду 3

Вправи дихальної гімнастики: Правильна поза (плечі не піднімати, рука на діафрагмі). Швидко вдихнути через ніс – на звук [а] видихнути. «Нюхаємо квіточку», «Мамині парфуми». Вдихати – видихати, рахуючи до 3, до 5, до 10.  «Погасити свічку», «Здути сніжинку з долоні», «Дмухнути на кульбабку», «Задзижчати, як джміль», «Засичати, як гусак»Співати склади:-ла-ло-лу-ли-лі-ле-лу-да-до-ду-ди-ді-де-ду-ба-бо-бу-би-бі-бе-бу.

Номер слайду 4

Вправи з імітаційними рухами на розвиток артикуляційного апарату. «Рись»-Бачиш, Ромцю, люта рись!- Р-р-р-р -М'ясо з’їла, кістку – гризь!- Р-р-р-р - Ромцю, Ромцю, стережись! -Та за грати не берись! «Дражнимо мавпочку» (Підняти нижню губу так, щоб було видно зуби. При цьому верхня губа стає ніби квадратною).«Цокіт копит конячки» (Дзвінкий цокіт робимо язиком відштовхуючись від твердого верхнього піднебіння). Посмішка, подив. Витягнути губи трубочкою. «Песик утомився» Опустити голову і випустити внизрозслабленого язика понижче, розслабити шию. 

Номер слайду 5

Скоромовки і чистомовки Багато учнів початкових класів не вміють регулювати своє дихання. У частини дітей недостатньо розвинута артикуляція для чіткого читання окремих звуків. Щоб усунути негативні фактори, гальмуючі процесу читання, рекомендується проводити на уроках розучування скоромовок і чистомовок. Вони налагоджують ритмічність дихання.

Номер слайду 6

Жа - жа- жа – в цирку бачив я моржа. Жи - жи –жи – ти неправди не кажи. Же –же - же – я втомився уже. Жу - жу – жу – чистомовку я кажу. Ша - ша – ша – швидко скаче лоша. Ши - ши – ши - красивіше пиши. Шу- шу - шу – форму я ношу.

Номер слайду 7

Мишка в шпарці шурхотить. За вікном щось шелестить. Страшно… Щурюсь. Жмурюся. Смішно! Щиро сміюся!

Номер слайду 8

Ти-ти-ти-час до школи йти Та-та- та-в класі чистота Те-те-те-деревце росте. То-то-то-граємо в лото. Ва-ва-ва-зеленіє трава

Номер слайду 9

Ду-ду-ду-граю я в дуду. Ди-ди-ди- читаю склади

pptx
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
3014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку