Впровадження STEM-освіти на сучасних уроках філологічного спрямування

Про матеріал
Впровадження STEM-освіти на сучасних уроках філологічного спрямування. У Презентації йдетися про використання STEAM-технологій на уроках філологічного спрямування
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Впровадження STEM-освіти на сучасних уроках філологічного спрямування. Підготувала: Вчитель української мови та літератури. КЗ ЗСО Розумівська гімназія “Темт” Долинської сільської ради Запорізького р-ну, Запорізької областіХарьковська А. О.

Номер слайду 2

Якщо ми сьогодні навчатимемо дітей так, яквчили вчора, ми вкрадемо у них завтра Джон Дьюї

Номер слайду 3

STEM чи STEAM: в чому відмінності?STEM – це абревіатура від science – наука, technology – технології, engineering – інженерія і maths – математика. В “STEAM” до підходу додається arts – гуманітарні науки, вивчення мов, танці, драма, музика, візуальне мистецтво та знання в сфері нових медіа.

Номер слайду 4

Основна відмінність підходу STEM від STEAM полягає в тому, що STEM фокусується на наукових концепціях. А ось STEAM досліджує ті ж концепції, але робить це за допомогою методів дослідження і навчання, які застосовуються як частина творчого процесу.

Номер слайду 5

STEAM – це далеко не новий підхід. Вчені, такі як Леонардо да Вінчі, давно вже довели нам, як важливо комбінувати науку і мистецтво, щоб здійснювати відкриття. Це набагато більше, ніж просто абревіатура. Це філософія освіти, яка дозволяє використовувати навички викладачів, щоб показати, як їхній предмет можна застосувати в реальному житті. STEM і STEAM не нові, це спосіб застосування інтегрованої форми навчання, яка дуже близька до реального життя. Замість того, щоб викладати науки окремо, їх можна викладати разом таким чином, щоб показати, як знання з різних областей доповнюють і підкріплюють одне одного.

Номер слайду 6

Чому STEM-освіта важлива?Додавання різних видів мистецтв до підходу STEM допомагає нам формувати критичне мислення в учнів, а також вирішувати реальні проблеми через творчий підхід. Мистецтво – це не просто малювання в студії. Мистецтво – це пошук оригінальних способів вирішення проблем, інтеграції принципів з різних областей або способів подання інформації.Інтеграція концепцій, тем, стандартів і оцінок – це прекрасний спосіб вирватися зі звичного ходу речей і допомогти змінити підхід до навчання в школах заради дітей і їхнього майбутнього

Номер слайду 7

Чому саме?

Номер слайду 8

ТОМУ , ЩО ЦЕ - ОСВІТАдля нового покоління

Номер слайду 9

Номер слайду 10

STEM передбачає: Об`єднання Комунікацію. Дослідження. Вирішення проблеми. Критично мислити. Креативити. Отже, STEM – це підготовка учнів до того, що наше майбутнє залежить від нашого внеску до інновацій.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

STEM-середовище буде окремою республікою в навчально-виховному процесі, відірваним від гуманітарних наук, то учні втратять здатність креативно мислити. Тут і оявляється ще одна літера в акронімі А, що означає «мистецтво». Робити акцент лише на природничих науках – це неправильно. Варто розвивати у дітей крім аналітичного та критичного мислення, ще й креативне! Уже зараз ІТ-бізнесу потрібні не люди- роботи, а креативні працівники. Саме цей вид мислення якраз добре розвивати під час правильно організованих та проведених гуманітарних уроків.

Номер слайду 13

Навчання – це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. Змінити реальність можна і треба саме через зв’язок із художнім твором. На уроках літератури активнореалізується креативність, що включає творчі та художні дисципліни(промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Те що майбутнє мало б бути засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Майбутнє має втілювати синтез науки і мистецтва. І саме час нам, філологам, думати, як виховувати кращих представників майбутнього, вберігши при цьому любов до художнього тексту. Уроки літератури – добре тло ще й для патріотичного виховання. Мета STEM-освіта – працевлаштування на території рідної країни!

Номер слайду 14

ФОРМИ СЛОВНИКОВОЇ РОБОТИіндивідуальні завдання (картки, схеми тощо) – взаємоконтроль в парах;робота в парах («Обличчя до обличчя», «Один-удвох-усі разом», «Інтерв’ю»);робота в малих групах («Пошук інформації», «Коло ідей»);інтерактивні методи («Рольова гра», «Драматизація», «Мозковий штурм», метод «Прес», «Обери позицію»);технології ЧПКМ («Сенкан», «Передбачення», «Кубування»);вправи для розвитку інтелектуально-творчих здібностей дітей: ігри, кросворди, шаради, анаграми, вікторини, творчі завдання.

Номер слайду 15

СЛОВНИКОВИЙ КУБвипереджуюче індивідуальне або групове завдання для кращого розуміння нових слів, понять у шести площинах: 1) значення слова; 2) походження; 3) спільнокореневі слова; 4) сполучення зі словом; 5) синоніми, антоніми, омоніми; 6) афоризми або прислів’я зі словом.

Номер слайду 16

ЛІНГВІСТИЧНІ ІГРИСпіймай помилку”“Ти ― редактор”“Антивірус”Правописна селекція“Словопіраміда”“Плетиво словес”Словотвірне вікно. Скульптор словосполучень. Ланцюжок“Мовна дуель”“Лінгвоестафета”“Лінгвістичний двобій”

Номер слайду 17

ХТО ШВИДШЕ? Вправи, які окрім творчих здібностей, розвивають образне мислення, художнє бачення світу, розширюють словниковий запас, сприяють кращому засвоєнню семантики слів:дібрати означуване слово, до якого поданий прикметник був би епітетом;вибрати найвдаліший варіант слова; дописати (відновити) віршовані рядки;об'єднати кілька речень в одне;розчленувати текст на складові частини, змінити (розширити, згорнути, перебудувати, замінити) мовний матеріал;

Номер слайду 18

ЗАВДАННЯ, СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК УЯВИскласти усну розповідь від імені письменника (І. Франко «Мої інтереси і захоплення», «Моє перше велике кохання», «Моя сім'я»);взяти "інтерв'ю" у письменника.

Номер слайду 19

БЛАЙДНЕСМетод блайднес (від англ. – сліпий) спонукає учнів до логічного мислення, розвиває зв’язне мовлення. Алгоритм роботи: Розділений на кілька частин текст роздається членам групи. Кожен опрацьовує 1-2 частини і повідомляє їх зміст. Учні разом вирішують, у якій послідовності потрібно об’єднати уривки, щоб вийшов зв’язний текст. Зміст уривку переказують, до нього можна ставити запитання, але не читати.

Номер слайду 20

ДІАМАНТАВіршована форма з семи рядків, перша і остання з яких, - поняття з протилежним значенням. Цей вид вірша складається за наступною схемою: 1-ий рядок - тема (1 іменник) 2 -ий рядок - означення (2 прикметники) 3-ій рядок - дія (3 дієслова) 4-ий рядок - асоціації (4 іменники) 5-ий рядок - дія (3 дієслова) 6-ий рядок - означення (2 прикметники) 7-ий рядок - тема (1 іменник)

Номер слайду 21

ДІАМАНТАПрометейсправедливий, добрийвчить, допомагає, терпить. Титан, що протистоїть владі Зевса та дарує людям вогоньзневажає, владарює, карає,жорстокий, невблаганний. Зевс

Номер слайду 22

СКРАПБУК Метод розвитку творчої діяльності учнів. Скрапбук ― це «альбом» з фотографіями, фотоколажами, декорований елементами, картинками, малюнками, замітками, афоризмами для того, щоб розкрити сенс виучуваної теми. Сторінки такого «альбому» зазвичай оформлюються за певними темами, літературними напрямками, за творчістю письменника або літературного героя

Номер слайду 23

ПЕРФОРМАНСІнсценізаціїАнгл. Performahce― вистава, виступ, гра. ПІСНІТАНЦІМультимедійні презентаціїФілософські саморефлексіїДекламація

Номер слайду 24

циклматематично-природничих предметів якнайкраще підходить до проведення. STEM-уроків, але, як ми з’ясували, й на уроках мовно-літературної галузі єможливості використання їх елементів. Дячок С. О. у дослідженні «Упровадження елементів stem- (steam- чиstream-) освіти на уроках зарубіжної літератури через проєктно-дослідницьку діяльність» аналізує не лише науково-теоретичні підходи щодо STEM-освіти, а й надає приклади застосування її елементів під час вивчення певних тем з літератури (створення орнаменту для рукавичок героїні, флористичних композицій, вивчення разом із героями навігації, креслення маршруту руху корабля за допомогою ресурсів thinglink.com чи glogster.com, побудова та конструювання вітряків тощо). Виконання таких завдань є не лише цікавим, а й науково-пізнавальним

Номер слайду 25

У «Методичних рекомендаціях щодо розвитку STEM-освіти в закладахзагальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»зазначається, що «реалізація STEM-навчання здійснюється з використаннямтаких основних організаційних форм, як урок / заняття, проєкт, квест, хакатонта інші. STEM-урок / заняття передбачає інтеграцію трьох і більше STEM-дисциплін (біологія, фізика, хімія, географія, математика, технології). STEM-проєкт – навчально-дослідницька діяльність учнів, що передбачаєміждисциплінарний підхід та створення практичного продукту. STEM-квест –інтелектуальне змагання, що охоплює набір проблемних завдань із елементамирольової гри, для виконання яких можуть знадобитися будь-які ресурси,зокрема, ресурси інтернету. STEM-хакатон – форма проведення навчальногозаняття / заходу, під час якого команди розв’язують певну тематичну, соціальнупроблему в обмежений проміжок часу.

Номер слайду 26

Сучасний учень повинен не лише знати та уміти аналізувати художні тексти, а й знаходити у творі джерело для нових ідей, які можна реалізувати, використавши інші науки: інформатику, біологію, географію та інші дисципліни. Залучення педагогами здобувачів освіти до STEM-напрямку на уроках літератури дасть можливість розвиватися їм не лише творчо, а й креативно.

Номер слайду 27

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРАШАЦЬКА Н. М. ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ У МОВНО-Методичні рекомендації Елементи STEM-освіти на уроках літературиІНТЕРНЕТ-КОНФЕРЕНЦІЯ

pptx
Додано
11 листопада 2022
Переглядів
4268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку