Як заощадити електроенергію

Про матеріал
Діти вчаться основам енергозбереження, отримують розуміння, про альтернативні джерела енергії.
Перегляд файлу

Тема: Як заощадити енергію.

Мета: ознайомити учнів із заходами щодо енергозбереження, дати корисні  поради.

Задачі уроку

1.Привертати увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища.

2.Створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії.

3.Стимулювати інтерес до практичного застосування знань, отриманих в школі.

4.Формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни.

5. Розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження;

6. Сприяти вихованню екологічної свідомості у дітей;

Ключові компетентності

      вміння вчитися:

  навчально-організаційні вміння і навички:

- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

 загально мовленнєві вміння і навички:

- міркує взаємопов’язаними судженнями;

 загально пізнавальні вміння:

- робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

 контрольно-оцінні вміння:

- висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;

 інформаційно-комунікативна:

- знаходить у тексті конкретні відомості;

     загальнокультурна:

- дотримується правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

- співпрацює в команді.

Очікувані результати
 

  • встановлює відповідність між способом запобігання втратам тепла у будинку та його зображенням;
  • висловлює власну думку щодо збереження тепла та електроенергії у побуті;
  •  складає пам’ятку «Як зберегти тепло в домівці»;
  • презентує освітній продукт, знаходить спосіб його практичного застосування;
  • висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на    уроці.

 

Обладнання : ноутбук, плакати, картки з завданнями, відеозапис, конспект уроку, ілюстрації.

Тип уроку: інтегрований (я досліджую світ, математика).

  План

I. Емоційне налаштування

1. Психогімнастика.

2. Обмін інформацією.

3. Крісло автора.

4. Щоденні новини.

5. Підсумок фенологічних спостережень.

 II. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.
  2. Аналіз мультфільму «Бережи енергію».
  3.  Робота з підручником.
  4.  Робота у групах.
  5. Рубрика «Числа, які говорять».
  6. Руханка «Танці – зігріванці».

V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.

Складання пам’яток «Як заощадити електроенергію?»

VI. Рефлексія. Підсумки уроку.

 VІІ. Домашнє завдання.

 

Хід роботи

I. Емоційне налаштування. Ранкова зустріч.

1.  Психогімнастика «Усміхніться» (діти утворюють коло)

-Доброго ранку, малята!

Привітайтеся посмішками один до одного.

Промінь падає в долоні –

Другу посміхнись.

Очі у небес бездонні –

За руки візьмись.

Малята, який у вас настрій?

2. Обмін інформацією.

- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?

3. «Крісло автора» (бажаючі діляться своїми спостереженнями).

4. Щоденні новини.

-Яка зараз пора року?

- Який місяць?

-Що можете сказати про цей місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

5. Підсумки фенологічних спостережень.

- Сьогодні…

- стан неба…

- температура повітря…

- вітер…

- опади…(черговий констатує на дошці)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Слово вчителя.

    Як часто ви чуєте від дорослих фразу «Виходячи з кімнати, вимикай світло»?

Як ви вважаєте, навіщо?

  1. Відповіді учнів.

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Зелене листя і блакитне небо,

І чистота джерельної води –

Всього доволі, стільки, скільки треба.

Здавалось людям, що ось так весь час

Земля ділитись щедро буде з ними

Всім тим, що відкладала про запас –

Скарбами невичерпними своїми.

Та час минає, все ясніш стає:

Робити треба висновки належні.

Земля свої багатства віддає,

Вони ж, хоч і великі, небезмежні.

І треба вірні нам шляхи знайти,

Щоб те, що є у людства, зберегти.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

- До чого закликає цей вірш?

- На які види поділяються джерела енергії?

- Які з них ми називаємо відновлювальними, а які невідновлювальні?

- Отже невідновлювальні джерела енергії – це корисні копалини, а відновлювальні – це сонце, повітря і вода. Називаємо їх по черзі. (Діти у колі промовляють «Сонце, повітря, вода» і, об’єднуючись у групи, сідають за столи).

2. Аналіз мультфільму «Бережи енергію».

- Чому змінюється уявлення членів родини про економію?

3. Робота з підручником ст. 95-96 (Гільберг, 4 клас)

4. Робота у групах:

1) Як можна використати енергію сонця у будинку?

2) Як можна використати енергію вітру у будинку?

3) Як можна використати енергію води у будинку?

5. Рубрика «Числа, які говорять».

Задача 1 (малюнок)

Кількість тепла вимірюється спеціальним теплолічильником у гігокалоріях (Гкал)

За один місяць сім’я витратила 1 Гкал тепла і сплатила за це 696 грн. Відомо, що через погано утеплені вікна втрачається 1/3, через двері 1/8, а через стіни – 1/4 всього тепла. Скільки коштів могла б зекономити родина, якби вчасно утеплила будинок?

Висновок: про що треба подбати ще влітку?

Задача 2 (таблиця)

Протягом зимових місяців родина сплачувала різні суми за використану електроенергію. У грудні – 597 грн, у січні – на 185 грн більше, ніж у грудні, а у лютому – у 2 рази менше, ніж у січні. Скільки всього коштів сплатила родина за використану електроенергію у зимовий період?

Висновок: чому так різняться суми?

6. Руханка «Танці – зігріванці» (Що треба робити, щоб не змерзнути взимку?)

V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.

 Складання пам’яток «Як заощадити електроенергію?» (воду, тепло) – робота у групах.

VІ. Рефлексія. Підсумки уроку.

- Наш урок добігає кінця.

Вправа «Мікрофон»

«- На цьому уроці я дізнався…»

« - На цьому уроці я навчився…»

«- Треба берегти енергію тому, що…»

Висновок: треба переходити на альтернативні джерела енергії.

VІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал підручника ст. 95-96.

2. Теми для «Щоденника вражень» :

«Мій будинок - теплий»,

«Мій план збереження тепла»,

«Зима прийшла і заощаджувати почала».

 

 

 

 

 

 

Тема: Як заощадити енергію.

Мета: ознайомити учнів із заходами щодо енергозбереження, дати корисні  поради.

Задачі уроку

1.Привертати увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища.

2.Створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії.

3.Стимулювати інтерес до практичного застосування знань, отриманих в школі.

4.Формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни.

5. Розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження;

6. Сприяти вихованню екологічної свідомості у дітей;

Ключові компетентності

      вміння вчитися:

  навчально-організаційні вміння і навички:

- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

 загально мовленнєві вміння і навички:

- міркує взаємопов’язаними судженнями;

 загально пізнавальні вміння:

- робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

 контрольно-оцінні вміння:

- висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;

 інформаційно-комунікативна:

- знаходить у тексті конкретні відомості;

     загальнокультурна:

- дотримується правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

- співпрацює в команді.

Очікувані результати
 

  • встановлює відповідність між способом запобігання втратам тепла у будинку та його зображенням;
  • висловлює власну думку про вчинки героїв твору;
  •  складає сенкан на задану тему;
  • Швидко знаходить у тексті відповідні моменти;
  • висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на    уроці.

 

Обладнання : ноутбук, плакати, картки з завданнями, відеозапис, конспект уроку, ілюстрації.

Тип уроку: інтегрований (позакласне читання, українська мова).

  План

I. Емоційне налаштування.

1. Психогімнастика.

2. Обмін інформацією.

3. Крісло автора.

4. Щоденні новини.

5. Підсумок фенологічних спостережень.

6.  Гра «Яка зима?»

7. Об’єднання у групи.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Складання «зимового словничка».

2. Складання сенкану (по групам).

3. Руханка «Веселі пінгвінчики».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Скласти речення з цими словами.

2. Словниковий диктант.

3. Робота над казкою Дарини Гризлової «Як фіксики лампочку лікували».

V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.

VІ. Рефлексія. Підсумки уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

Хід роботи

 

I. Емоційне налаштування. Ранкова зустріч.

1.  Психогімнастика «Усміхніться» (діти утворюють коло)

-Доброго ранку, малята!

Привітайтеся посмішками один до одного.

Промінь падає в долоні –

Другу посміхнись.

Очі у небес бездонні –

За руки візьмись.

Малята, який у вас настрій?

2. Обмін інформацією.

- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?

3. «Крісло автора» (бажаючі діляться своїми спостереженнями).

4. Щоденні новини.

-Яка зараз пора року?

- Який місяць?

-Що можете сказати про цей місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

5. Підсумки фенологічних спостережень.

- Сьогодні…

- стан неба…

- температура повітря…

- вітер…

- опади…(черговий констатує на дошці)

6.  Гра «Яка зима?»

Учитель по черзі кожному кидає «снігову кулю» (м’яч) і запитує: «Яка зима?». Діти ловлять м’яч, називають ознаки зими (біла, пухнаста, сніжна, морозна, тріскуча, святкова, весела, грайлива тощо).

7. Об’єднання у групи (діти витягують із кошика стрічки, на яких написано «зима», «сніг»).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Складання «зимового словничка».

Зима яка? Сніг який?

  1. Складання сенкану (по групам).

Зима

холодна, білосніжна,

морозить, хурделить, завіває Взимку навколишня природа спить.

Спокій.

Сніг

пухнастий, білий,

Падає, стелиться, блищить.

Снігом заносить замерзлу землю.

Краса.

                                   

3. Руханка «Веселі пінгвінчики».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Розгадування ребусів.

- Що зима нам принесла?

- Чому?

І V. Вивчення нового матеріалу.

1. Скласти речення з цими словами.

За потреби змінювати форму слів. (по групам, потім зачитати).

2. Словниковий диктант.

Учні, переглядаючи мультфільм «Абетка енергозбереження», записують слова на відповідні букви. Потім зачитують записане.

3. Робота над казкою Дарини Гризлової «Як фіксики лампочку лікували».

- Чому захворіла лампочка?

 

 

 

   Одного разу Дім Дімич ліг спати, а світло в кімнаті вимкнути забув. Вранці, коли він прокинувся, світло в його кімнаті вже не горів, але Дім Дімич на це уваги не звернув, тому, що у вікно кімнати вже яскраво світило сонце, і світло сонця висвітлював кімнату. Дім Дімич зібрався і пішов в школу. Повернувшись зі школи, Дім Дімич пообідав і сіл вчити уроки, але тут він помітив, що у дворі хлопці грають у футбол. Дім Дімич теж дуже захотілося пограти в футбол, він відклав убік підручники і зошити і вибіг на подвір'я до хлопців. За грою він і не помітив, як на вулиці стало темніти. Дім Дімич пішов додому. Удома він згадав, що йому треба вчити уроки. Він пішов до своєї кімнати. В кімнаті було темно. Дім Дімич хотів включити світло в кімнаті, але світло чомусь не включався. Дім Дімич ніяк не міг зрозуміти, чому ж світло в кімнаті не включався. Тут звідки не візьмись, з'явилися Фіксікі.

   «Привіт, Дім Дімич, чого зажурився?» - запитав Нулик.

   "Привіт друзі! - сказав Дім Дімич, - так я хотів зайти в свою кімнату, мені потрібно вчити уроки, але чомусь світло в моїй кімнаті не включається. А в темну кімнату одному зайти страшно! »

   "Не бійся! Ми з тобою! Зараз ми це разом постараємося виправити! »- сказав Папус. Дім Дімич і Фіксікі увійшли в кімнату.

   «Треба швидше з'ясувати, чому світло в кімнаті не включається! - вигукнув Дедус, - Нулик, спробуй влізти на електричну лампочку і з'ясувати причину поломки! »

   Нулик заліз на лампочку, але раптом різко вигукнув: «Ой, ой, ой! Так вона дуже гаряча! Я думаю, що у ній жар! Напевно вона захворіла! Дім Дімич, а ти як думаєш від чого лампочка в твоїй кімнаті могла захворіти і від чого у ній могла піднятися така висока температура? »

   Дім Дімич став думати, чому у лампочки могла піднятися така висока температура. Раптом він скрикнув: «Ой, хлопці, я, здається, знаю, від чого у лампочки могла піднятися така висока температура! У цьому, напевно, винен я! Я вчора ввечері випадково заснув з включеним світлом і світло в моїй кімнаті горіло всю ніч. »

   Дім Дімич говорив ці слова і нахиляв свою голову все нижче і нижче. Було видно, що Дім Дімич дуже сильно засмутився, йому було дуже шкода лампочку і було дуже соромно, що саме через нього лампочка захворіла.

   «Ну, ось, нарешті, причина захворювання лампочки знайдена!» - сказала Сімка.

   «Дим -Дімич, зараз ми постараємося допомогти твоїй лампочці!» - сказав Дедус!

   «Їй, як і всім хворим, необхідно в першу чергу терміново виміряти температуру! - вигукнув Нулик, - Сімка, швидше за принеси мені градусник! »     Сімка принесла градусник і віддала його Нулику. Нулик став вимірювати температуру у лампочки. Через пару хвилин Нулик глянув на градусник і вигукнув: «Хлопці, та у лампочки жар! Її потрібно терміново лікувати або нам її не вдасться врятувати! »

   «Їй, як і всім хворим, в першу чергу потрібен повний спокій і тоді жар швидко спаде! І ще, Дім Дімич, щоб у вашій квартирі більше ніколи не хворіли лампочки, я хочу дати тобі кілька простих порад. »- сказав Дедус.

   «Правило перше! - сказав Дедус, - відпочинок потрібний не тільки людям, але і лампочках теж! Щоб лампочки довго служили і не хворіли, необхідно виходячи з кімнати вимикати за собою електричне світло. Вдень необхідно користуватися природним освітленням-світлом сонця. Вдень лампочка повинна відпочивати, набиратися сил. Працювати лампочка повинна тільки в темний час доби. Правило друге. Чистота запорука здоровя! Чистота-запорука здоров'я не тільки людини, але і лампочок! Щоб лампочки яскравіше світили і довше служили їх час від часу треба очищати від бруду і пилу. Лампочок потрібні обтирання! Ось бачиш, Дім Дімич, це зовсім нескладні правила! Правда? І якщо їх дотримуватися, то лампочки будуть служити довго, і не будуть хворіти! І будуть приносити радість і користь людям дуже довго! »

   «Добре, друзі! Я запам'ятав ці правила! Вони і в правду дуже прості! І я вам обіцяю їх дотримуватись! » Вигукнув Дим-Дімич.

   «Так ось, хлопці, лампочці потрібні спокій і водні обтирання! Ось і все лікування! Ось побачите вона миттю у нас видужає! »- сказав Дедус.

Дедус і Папус викрутили лампочку з патрона і поклали на стіл відпочивати. Через якийсь час Нулик знову виміряв у ній температуру: «Хлопці, нарешті у нашій лампочки знизилася температура! У неї пройшов жар! І мені здається, що наша лампочка почала одужувати! Спокій пішов їй на користь! А зараз прийшов час водних обтирань! »

   Фіксікі почали обтирати лампочку теплою водою. Лампочка стала чистою -пречістой і знову стала посміхатися.

   «Вона остаточно одужала!» Радісно вигукнув Нулик.

Папус і Дедус підняли лампочку зі столу і знову вкрутили в патрон і подали команду Дим -Дімичу включити світло. Дім Дімич включив світло, і лампочка запалилася. Лампочка засяяла ще дужче.

   З цього ж дня Дім Дімич дотримувався правила, про які йому розповів Дедус, і навіть вчив цим правилам інших. У їх же квартирі лампочки більше ніколи не хворіли, а сім'я Дім Дімич стала жити краще колишнього, адже вони тепер дбайливо ставилися до лампочок, економили і розумно витрачали електроенергію і платили за неї набагато менше грошей, ніж раніше.

Ви запам'ятайте, друзі, не економно жити ніяк не можна!

 

- Хто є головним героєм оповідання?

- Про яку рису характеру свідчить його вчинок? (безвідповідальність, байдужість, необачність): підібрати синоніми.

- Зачитайте, що порадив Дедус.

V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.

1. Якого героя стосуються прислів’я?

1) Добро народне марно витрачати – справа неблагородна.

2) Усякий двір хазяйським оком держиться.

2. Чому навчає цей твір?

VІ. Рефлексія. Підсумки уроку.

- Наш урок добігає кінця.

Вправа «Мікрофон»

«- На цьому уроці я дізнався…»

« - Нацьому уроці я навчився…»

«- Треба берегти енергію тому, що…»

VІІ. Домашнє завдання.

Читати, переказувати казку, виписати з тексту речення, яке б виражало головну думку твору.

 

 

Тема: Контрольний переказ тексту «Енергоеконом і люта зима»..

Предмет: українська мова.

Дата: 14.12.2021

Мета: ознайомити учнів із заходами щодо енергозбереження, дати корисні  поради.

Задачі уроку

1.Привертати увагу до проблем використання енергії, економії енергії та енергоресурсів, охорони навколишнього середовища.

2.Створення мотивації для заощадження ресурсів і енергії.

3.Стимулювати інтерес до практичного застосування знань, отриманих в школі.

4.Формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни.

5. Розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження;

6. Сприяти вихованню екологічної свідомості у дітей;

Ключові компетентності

      вміння вчитися:

  навчально-організаційні вміння і навички:

- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

 загально мовленнєві вміння і навички:

- міркує взаємопов’язаними судженнями;

 загально пізнавальні вміння:

- робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

 контрольно-оцінні вміння:

- висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;

 інформаційно-комунікативна:

- знаходить у тексті конкретні відомості;

     загальнокультурна:

- дотримується правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою.

Очікувані результати
 

  • висловлює власну думку про вчинки героїв твору;
  •  складає план до переказу;
  • Швидко знаходить у тексті відповідні моменти;
  • висловлює оцінні судження про свою роботу та роботу однокласників на    уроці.

 

Обладнання : ноутбук, плакати, картки з текстом, конспект уроку, ілюстрації.

  План

I. Емоційне налаштування.

 II. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда

2. Обговорення фрагменту мульфільму «Бережи енергію».

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

1. Первинне прочитання вчителем тексту переказу.

2. Бесіда за змістом прочитаного.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

2. Аналіз правопису слів.

3. Добір синонімів і антонімів до поданих дієслів.

V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.

1. Добір заголовку до твору.

2. Складання плану.

3. Написання переказу.

VІ. Рефлексія. Підсумки уроку.

VІІ. Домашнє завдання

Хід роботи

  1. Емоційне налаштування.

(Пантоміма):

Віхола, віхола
До мороза їхала,
Саночки мальовані,
Снігом напаковані,
Кониками зайчики,
Сірі Побігайчики.
Сани розігналися,
Зайчики злякалися,
Віхола схопилася,
В полі закрутилася.

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Бесіда

-Яка зараз пора року?

- Який місяць?

-Що можете сказати про цей місяць?
-Яке число?
-Тепло чи холодно надворі?
-Який стан неба?

-Чи були сьогодні протягом дня опади?

         -Як часто ви чуєте від дорослих фразу «Виходячи з кімнати,

         вимикай світло? Як ви вважаєте : навіщо?

2. Обговорення фрагменту мульфільму «Бережи енергію».

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

1. Первинне прочитання вчителем тексту переказу.

Енергоеконом і люта зима

 

    У тридесятім славнім царстві живе мудрий гном Енергоеконом. Таке прізвище він отримав за те, що облаштував свою оселю енергозберігальними приладами та сонячними батареями.

 

    Спочатку всі мешканці насміхалися з нього. Ніхто не вірив, що взимку всі ці новітні технології зігріють гнома. Та настала зима. Вона того року дуже лютувала. Одного дня сердита завірюха засипала снігом усі дороги, пообривала електричні дроти. Всі мешканці залишилися без електроенергії. Запаси дров почали вичерпуватися. Настав важкий час, коли їм не було як приготувати собі їжу.

 

    А гном, завдяки сучасним винаходам, живе своїм звичним життям. Шкода йому стало інших, тому й запросив до себе пересидіти віхолу в теплі, затишку, з гарячим малиновим чаєм і духмяними пиріжками.

 

    Після смачної вечері гном розкрив своїм гостям усі секрети, про які дізнався за допомогою Інтернету. Почувши про це, мешканці і собі почали заощаджувати енергію.

 

2. Бесіда за змістом прочитаного.

- Де жив Енергоеконом?

- За що він отримав своє прізвище?

- Чому жителі царства насміхалися з Енергоеконома?

- Що їх змусило змінити свою думку?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.

Визначення теми і мети тексту.

2. Аналіз правопису слів: тридесятім, Енергоеконом, енергозберігальні, заощаджувати.

3. Добір синонімів і антонімів до поданих дієслів.

Підібрати синоніми до дієслів: живе, настала, засипала, вичерпуватися.

Підібрати антоніми до дієслів: вірив, зігріють, запросив, почали.

V. Систематизація та узагальнення знань і вмінь.

1. Добір заголовку до твору.

2. Складання плану.

План

Мудрий гном.

Настала люта зима.

Запрошення у гості.

Секрети енергозбереження.

3. Написання переказу.

VІ. Рефлексія. Підсумки уроку.

VІІ. Домашнє завдання

Підготувати усне повідомлення «Я зберігаю тепло».

 

docx
Додано
12 липня 2022
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку