Чому навіть найпереконливіша інформація з інтернету може виявитися фейком чи маніпуляцією?
Дізнайтеся значення понять «факт», «фейк», «маніпуляція», «обман». Укажіть, що у них спільного та відмінного.
Знайдіть у мережі кілька прикладів фейків та маніпуляцій, які стосуються різних аспектів нашого життя (новини, реклама, інформаційні та навчальні матеріали). Укажіть їхні назви.
Укажіть, яким чином інформація з мережі може впливати на фізичну, психологічну та матеріальну безпеку людини. Назвіть кілька прикладів.
Подумайте, який вид інформації з інтернету може приховувати найбільше загроз для психологічного здоров’я людини (новини, розважальний контент, інформація навчального спрямування, реклама (у тому числі спам)). Поясніть свою відповідь.
Дізнайтеся та проаналізуйте найпростіші способи перевірки інформації з інтернету (наприклад, порівняння відомостей з кількох джерел, використання простих можливостей браузера, пошук першоджерела інформації тощо). Які з них варто використовувати, а які є не надто дієвими?
Подумайте, яке місце у процесі розповсюдження фейків займають соціальні мережі? Наведіть конкретні приклади.
Укажіть, у якому форматі ви збираєтеся створювати ваш порадник для виявлення фейків і боротьби з ними? Це може бути пам'ятка з переліком правил, інфографіка, мотиваційний плакат тощо.
Укажіть, чому ми маємо вміти боротися з фейками, а не просто розрізняти та ігнорувати їх?
Укажіть кілька найбільш дієвих (на вашу думку) способів перевірки інформації. Розпишіть покроковий алгоритм їх використання. Будьте готові розказати про них під час презентації.
Підготуйте яскравий приклад фейку чи маніпуляції в інтернеті (можна запозичити вже готовий чи створити власний). Запропонуйте глядачам викрити та зруйнувати його під час презентації.
Створіть пам’ятку, інфографіку чи мотиваційний плакат, який буде містити основні правила боротьби з фейками та маніпуляціями в інтернеті.
Сформулюйте загальні висновки та підготуйтеся до усної презентації вашого проєкту.
Що нового ви дізналися під час виконання цього проєкту?
Чи виникали ситуації, коли у вас виникали відмінні думки щодо трактування однієї інформації?
Яке значення для успіху вашої пари мала робота кожного її члена?