До яких наслідків може призвести виснаження та руйнування ґрунтів?
Виконуючи цей проєкт, учні зможуть дослідити запропоновану тему і дати осмислену відповідь на проблемне питання проєкту.
Учасники зможуть розглянути цю проблему якомога ширше: від процесу формування грунтів до визначення їх ролі у житті людини та існуванні планети загалом.
Під час роботи над проєктом діти будуть шукати підтвердження власних гіпотез, презентувати свою інтелектуальну працю, вчитися мислити критично та формулювати власну думку.
Проєкт також допоможе школярам замислитись над вирішенням проблем забруднення ґрунтів та спонукати їх до свідомого використання природних ресурсів.
Пропонований проєкт може виконувати група із 3-5 учнів.
Над його створенням може працювати кілька проєктних команд одночасно.
Укажіть, які завдання планує виконувати кожен із учасників проєктної групи.
За потреби нагадайте дітям, що вони можуть шукати та опрацьовувати найрізномантініші джерела інформації з теми: підручники, карти, атласи, документацільні фільми, пізнавальні відео і таке інше.
Дізнайтеся та укажіть значення поняття «екосистема». Назвіть типи та основні компоненти екосистеми.
Які існують умови для формування ґрунтів? За яких умов ґрунти можуть зазнавати шкоди?
Що таке антропогенний вплив на стан ґрунтів? У чому саме він виявляється?
Складіть словник термінів з теми, про які ви ще не чули до виконання проєкту.
Подумайте та укажіть, яким чином людина впливає на стан ґрунтів? Яка її діяльність завдає їм найбільше шкоди? Чому?
Хоча б приблизно визначте, яка частка продуктів, які ви споживаєте, була отримана завдяки використанню ґрунту? Про що це може свідчити?
Чи вдається вам дотримуватись наміченого плану роботи? Можливо, у вас виникли певні труднощі на етапі пошуку інформації?
Чи вдалося вам на аналітичному етапі знайти додаткові джерела інформації. Якщо так, укажіть їх та поясніть, чому ці джерела також варто використовувати.
Нагадайте дітям, що пропонований перелік завдань є орієнтовним. Учні можуть виконувати додаткові завдання на власний розсуд (якщо це допоможе зробити проєкт ще кращим).
Дайте визначення поняттям: «біосфера» «ґрунт», «родючість ґрунтів».
Поясніть, за допомогою яких властивостей ми можемо відрізнити ґрунт від інших гірських порід.
Визначте та опишіть місце ґрунтів у наземних екосистемах.
Оцініть вплив господарської діяльності людини на стан та якість ґрунтів.
Складіть карту поширення різних типів ґрунтів у світі. Поясніть, чому на Землі утворюються різні типи ґрунтів.
Які наслідки для життя людства має забруднення ґрунтів? Наведіть приклади.
Використайте зібрану інформацію та здобуті знання для формулювання висновків та оформлення роботи.
Сформулюйте загальні висновки з теми.
Визначте, чому ви навчилися під час виконання проєкту.
Чи комфортно вам було виконувати свої обов’язки? Чи вдалося вам втілити все задумане?
Чи є щось, що б ви хотіли покращити в своїй роботі над проєктом?