Конспект заняття для дітей раннього віку "У весняний день"

Про матеріал
Вчити малят помічати весняні зміни в природі та розповідати про них, закріпити назви диких та свійських тварин, закріпити назви геометричних фігур, основні кольори та їх відтінки, розвивати вміння порівнювати предмети і визначати їх кількість.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей раннього віку «У весняний день»

Мета: Вчити малят помічати весняні зміни в природі та розповідати про них. Розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу.

Закріпити назви диких і свійських тварин: де живуть, як себе поводять, чим живляться?

Виховувати цікавість до художнього слова, продовжувати вчити дітей запам’ятовувати невеличкі вірші та виразно їх розповідати - удосконалювати пам’ять, мислення та мовлення малят; закріпити в словнику дітей художні слова: весна – красна, вовчик - братик, лисичка - сестричка, їжачок -  колючий бочок.

Закріпити геометричні фігури: квадрат, овал, трикутник, круг; геометричні форми: циліндр, конус, кубик, цеглинка. Закріпити основні кольори: жовтий, зелений, червоний, синій, а також відтінки: фіолетовий, рожевий, помаранчевий, блакитний.

Розвивати уміння порівнювати предмети, визначати кількість (один – багато), вміння орієнтуватися в просторі (високо – низько, далеко-близько).

Учити дітей ліпити предмети круглої форми, розвивати дрібну моторику рук. Виховувати активність на занятті, уважність, дисциплінованість.

Розвивати спритність під час рухливих ігор.

Матеріал: ілюстрація «Рання весна», дерева, кущі з вербовими котиками,  весняні струмочки з пакетів блакитного кольору, іграшки лісових  тварин, муляжі гостинців для звірят (морква, мед капуста, бублик, цукерка, гриби), ігри - пазли, різнокольорові геометричні фігури, вірші П. Демченко                «Білочка», Б. Списаренко «Сонечко», шишки, горіхи, кошик, рухлива гра «Котик і воронята», кущ, пальчикова гімнастика «Котик»

Хід: Вихователь пропонує дітям привітатися:

                                                 Доброго ранку, ліси і поля,

                                                 Доброго ранку, Вкраїно моя!

                                                 Доброго ранку, рідний садочку,  

                                                 Доброго ранку! Всім миру й тепла!

Вихователь: Діти, давайте згадаємо, яка пора року настала? (Весна)
Вихователь: Як ми ще  можемо назвати весну? (Весна – красна)

Вихователь: Молодці! А тому весна – красна, що весною все прокидається: трава зеленіє, квіти виростають, сонечко пригріває, пташки співають, в лісі прокидаються від зимового сну тварини.

Вихователь: А хто з тварин взимку спав?

Діти: Ведмідь, їжачок.

Вихователь: Як спав взимку ведмідь? (діти показують: на одному бочку, потім на другому бочку).

Вихователь: А хто ще живе у лісі?

Діти: Вовк, лисиця, зайчик, білка.

(Вихователь запрошує дітей до лісу в гості до звірят і пропонує взяти для звірят гостинці: для ведмедика – мед; для зайчика – моркву і капусту; для вовка – бублики, бо він дуже за зиму зголоднів; для лисиці – цукерку, щоб її трішки підсолодити; їжачку і білочці – грибочки (діти складають все в кошик).

Вихователь та діти вирушають до лісу. (З-за кущика виглядають вушка зайчика).

Вихователь: Довгі вуха, куций хвіст, невеличкий він на зріст.

                        Сірий побігайчик, звати його?  (Зайчик)

Діти вітаються з зайчиком і пригощають його морквою і капустою.

Зайчик дарує дітям цілий кошик подарунків, але не знає, як вони називаються.

Вихователь показує дітям подарунки, і діти промовляють назви будівельного матеріалу: циліндр, конус, кубик, цеглинка.

Вихователь: Якщо ми прикладемо цеглинку до цеглинки – вийде доріжка. (Діти забирають подарунок зайчика у дитячий садок).

Потім діти зустрічають у лісі лисичку і вовка, ведмедика і їжачка, пригощають їх подарунками: ведмедя – медом; лисичку – цукеркою; вовка – бубликом; їжачка  і білочку - грибами.

Вихователь звертає увагу, що білочка розсипала всі шишки і горішки, пропонує дітям визначити їх кількість (багато) і допомогти зібрати все у кошик.

Вихователь: Наші дітки знають вірш про білочку (вірш П. Демченко                «Білочка»):

                  Де ти, білочко, живеш? Що ти, білочко, гризеш?

                  - У зеленому ліску, у дуплі, у соснячку,

                  Я гризу горішки і гриби і шишки.

               

Вихователь: Здається, що ми всіх звірят провідали і пригостили.  Малята, ми з вами читаємо багато казок. Як у казках називають лисичку та вовка, зайчика та їжачка? (Лисичка – сестричка, вовчик – братик, зайчик – побігайчик, їжачок – колючий бочок).   

Вихователь зосереджує увагу дітей на тому, що хтось прокинувся від сонячних промінчиків (Діти помічають жучка – сонечко). Вихователь пропонує привітати його віршиком Б. Списаренко «Сонечко»):

                 Прилетіло сонечко на мою долонечку –

                 Крильця червоненькі, цяточка чорненькі.

                 По всіх пальчиках ходило,

                 З мізинчика полетіло.   

Чути, що хтось плаче.

Вихователь: Здається, хтось плаче? Хто там? Виходь до нас! (Виходить котик, діти вітаються з котиком).

Вихователь: Добрий ранок, котику! Чому ти плачеш?

Котик: Я прибіг у ліс і заблукав. (Плаче).

Вихователь: Діти, де котик живе? (Котик живе біля людей).

Вихователь: А хто ще живе біля людей? (Корова, коза, собака, киця).

Вихователь  пропонує заспокоїти котика і пограти в гру.

Рухлива гра «Котик і воронята»

Мета: вчити дітей виконувати рухи згідно слів гри, розвивати вміння орієнтуватися в просторі.

Вихователь: Діти, а що любить їсти котик? (Рибу, ковбаску, молоко).

Вихователь пропонує пограти в гру.

Гра – пазли «Хто що їсть?»

Мета: вчити складати з частин ціле, розвивати вміння орієнтуватися в просторі. (Діти складають пазли: зайчику – капусту, їжаку–гриби, котику – рибу, собаці – кістку, пташці – зернятко, жабі – комаху, миші – сир, білочці –горіхи).

Котик: Молодці, малята! Мені дуже сподобалося!

Вихователь пропонує котику повернутися додому разом з дітьми на повітряній кулі.

(На килиму кошик для повітряної кулі, кольорові стрічки, але кульок немає. Де ж  кульки? Котик приносить кольорові фігури, які знайшов у лісі.)

Вихователь: Дякуємо тобі, котику! Це - геометричні фігури, які допоможуть нам повернутися додому. Вони чарівні. Треба відгадати, як вони називаються, а наші діти допоможуть (діти називають геометричні фігури: наприклад – це квадрат, у нього є 4 сторони і 4 кути, він червоного кольору і кладуть його на килим до червоної стрічки. Діти називають ще геометричні фігури: овал, трикутник, круг і прикладають їх до стрічок відповідного кольору).

Вихователь перед польотом пропонує дітям фізкультхвилинку:

                                    Ви погляньте як завзято

                                    До повітряної кулі ідуть всі малята.

                                    Руки вгору піднімають,

                                    Сонечко вони вітають,

                                    Ставлять руки всі у боки

                                    І стрибають як сороки.

                                    Нумо, встали дружно в коло,

                                    Посміхнулися навколо.

                                    Всі у кошик дружно сіли

                                    І всі вгору – полетіли!

Вихователь: Нарешті ми вдома! Звертає увагу на кущик і загадує загадку:

                                    Обліпили всю вербичку

                                     Сірі братики й сестрички.

                                     У пухнастих кожушках

                                      Причаїлись на гілках,

                                      Перші вісники весни.

                                      Відгадайте, хто вони?    (Вербові котики)

Вихователь:               - Ну що ж воно за котики,

                                      Малята дивувались.

                                      Де лапки, вушка, ротики?

                                      Де хвостики сховались?

                                      Не дивиться на котиків

                                      Лише вусатий кіт

                                      Мабуть, знає що котики –

                                      Це вербовий цвіт!

Вихователь пропонує дітям зліпити гілочки верби, але спочатку підготувати пальчики до роботи.

Пальчикова гімнастика «Котик»

                                    Тихо, тихо ходить котик,

                                     Має лапки він які.

                                     Ще й круглесенький животик,

                                     А не гострі пазурі.

                                     Котик діток не лякай,

                                     Краще з нами ти пограй.

Вихователь: Наші пальчики готові до роботи.

Ліплення «Гілочка верби»

Матеріал: Пластилін коричневого кольору, вата. дощечка для ліплення, стека, картон.

Вихователь: Молодці! У вас вийшли чудові роботи!                   

docx
Додано
13 травня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку