Конспект заняття для дітей раннього віку «У весняний день»
Мета: Вчити малят помічати весняні зміни в природі та розповідати про них. Розвивати пізнавальний інтерес до навколишнього світу.
Закріпити назви диких і свійських тварин: де живуть, як себе поводять, чим живляться?
Виховувати цікавість до художнього слова, продовжувати вчити дітей запам’ятовувати невеличкі вірші та виразно їх розповідати - удосконалювати пам’ять, мислення та мовлення малят; закріпити в словнику дітей художні слова: весна – красна, вовчик - братик, лисичка - сестричка, їжачок - колючий бочок.
Закріпити геометричні фігури: квадрат, овал, трикутник, круг; геометричні форми: циліндр, конус, кубик, цеглинка. Закріпити основні кольори: жовтий, зелений, червоний, синій, а також відтінки: фіолетовий, рожевий, помаранчевий, блакитний.
Розвивати уміння порівнювати предмети, визначати кількість (один – багато), вміння орієнтуватися в просторі (високо – низько, далеко-близько).
Учити дітей ліпити предмети круглої форми, розвивати дрібну моторику рук. Виховувати активність на занятті, уважність, дисциплінованість.
Розвивати спритність під час рухливих ігор.
Матеріал: ілюстрація «Рання весна», дерева, кущі з вербовими котиками, весняні струмочки з пакетів блакитного кольору, іграшки лісових тварин, муляжі гостинців для звірят (морква, мед капуста, бублик, цукерка, гриби), ігри - пазли, різнокольорові геометричні фігури, вірші П. Демченко «Білочка», Б. Списаренко «Сонечко», шишки, горіхи, кошик, рухлива гра «Котик і воронята», кущ, пальчикова гімнастика «Котик»
Хід: Вихователь пропонує дітям привітатися:
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, Вкраїно моя!
Доброго ранку, рідний садочку,
Доброго ранку! Всім миру й тепла!
Вихователь: Діти, давайте згадаємо, яка пора року настала? (Весна)
Вихователь: Як ми ще можемо назвати весну? (Весна – красна)
Вихователь: Молодці! А тому весна – красна, що весною все прокидається: трава зеленіє, квіти виростають, сонечко пригріває, пташки співають, в лісі прокидаються від зимового сну тварини.
Вихователь: А хто з тварин взимку спав?
Діти: Ведмідь, їжачок.
Вихователь: Як спав взимку ведмідь? (діти показують: на одному бочку, потім на другому бочку).
Вихователь: А хто ще живе у лісі?
Діти: Вовк, лисиця, зайчик, білка.
(Вихователь запрошує дітей до лісу в гості до звірят і пропонує взяти для звірят гостинці: для ведмедика – мед; для зайчика – моркву і капусту; для вовка – бублики, бо він дуже за зиму зголоднів; для лисиці – цукерку, щоб її трішки підсолодити; їжачку і білочці – грибочки (діти складають все в кошик).
Вихователь та діти вирушають до лісу. (З-за кущика виглядають вушка зайчика).
Вихователь: Довгі вуха, куций хвіст, невеличкий він на зріст.
Сірий побігайчик, звати його? (Зайчик)
Діти вітаються з зайчиком і пригощають його морквою і капустою.
Зайчик дарує дітям цілий кошик подарунків, але не знає, як вони називаються.
Вихователь показує дітям подарунки, і діти промовляють назви будівельного матеріалу: циліндр, конус, кубик, цеглинка.
Вихователь: Якщо ми прикладемо цеглинку до цеглинки – вийде доріжка. (Діти забирають подарунок зайчика у дитячий садок).
Потім діти зустрічають у лісі лисичку і вовка, ведмедика і їжачка, пригощають їх подарунками: ведмедя – медом; лисичку – цукеркою; вовка – бубликом; їжачка і білочку - грибами.
Вихователь звертає увагу, що білочка розсипала всі шишки і горішки, пропонує дітям визначити їх кількість (багато) і допомогти зібрати все у кошик.
Вихователь: Наші дітки знають вірш про білочку (вірш П. Демченко «Білочка»):
Де ти, білочко, живеш? Що ти, білочко, гризеш?
- У зеленому ліску, у дуплі, у соснячку,
Я гризу горішки і гриби і шишки.
Вихователь: Здається, що ми всіх звірят провідали і пригостили. Малята, ми з вами читаємо багато казок. Як у казках називають лисичку та вовка, зайчика та їжачка? (Лисичка – сестричка, вовчик – братик, зайчик – побігайчик, їжачок – колючий бочок).
Вихователь зосереджує увагу дітей на тому, що хтось прокинувся від сонячних промінчиків (Діти помічають жучка – сонечко). Вихователь пропонує привітати його віршиком Б. Списаренко «Сонечко»):
Прилетіло сонечко на мою долонечку –
Крильця червоненькі, цяточка чорненькі.
По всіх пальчиках ходило,
З мізинчика полетіло.
Чути, що хтось плаче.
Вихователь: Здається, хтось плаче? Хто там? Виходь до нас! (Виходить котик, діти вітаються з котиком).
Вихователь: Добрий ранок, котику! Чому ти плачеш?
Котик: Я прибіг у ліс і заблукав. (Плаче).
Вихователь: Діти, де котик живе? (Котик живе біля людей).
Вихователь: А хто ще живе біля людей? (Корова, коза, собака, киця).
Вихователь пропонує заспокоїти котика і пограти в гру.
Рухлива гра «Котик і воронята»
Мета: вчити дітей виконувати рухи згідно слів гри, розвивати вміння орієнтуватися в просторі.
Вихователь: Діти, а що любить їсти котик? (Рибу, ковбаску, молоко).
Вихователь пропонує пограти в гру.
Гра – пазли «Хто що їсть?»
Мета: вчити складати з частин ціле, розвивати вміння орієнтуватися в просторі. (Діти складають пазли: зайчику – капусту, їжаку–гриби, котику – рибу, собаці – кістку, пташці – зернятко, жабі – комаху, миші – сир, білочці –горіхи).
Котик: Молодці, малята! Мені дуже сподобалося!
Вихователь пропонує котику повернутися додому разом з дітьми на повітряній кулі.
(На килиму кошик для повітряної кулі, кольорові стрічки, але кульок немає. Де ж кульки? Котик приносить кольорові фігури, які знайшов у лісі.)
Вихователь: Дякуємо тобі, котику! Це - геометричні фігури, які допоможуть нам повернутися додому. Вони чарівні. Треба відгадати, як вони називаються, а наші діти допоможуть (діти називають геометричні фігури: наприклад – це квадрат, у нього є 4 сторони і 4 кути, він червоного кольору і кладуть його на килим до червоної стрічки. Діти називають ще геометричні фігури: овал, трикутник, круг і прикладають їх до стрічок відповідного кольору).
Вихователь перед польотом пропонує дітям фізкультхвилинку:
Ви погляньте як завзято
До повітряної кулі ідуть всі малята.
Руки вгору піднімають,
Сонечко вони вітають,
Ставлять руки всі у боки
І стрибають як сороки.
Нумо, встали дружно в коло,
Посміхнулися навколо.
Всі у кошик дружно сіли
І всі вгору – полетіли!
Вихователь: Нарешті ми вдома! Звертає увагу на кущик і загадує загадку:
Обліпили всю вербичку
Сірі братики й сестрички.
У пухнастих кожушках
Причаїлись на гілках,
Перші вісники весни.
Відгадайте, хто вони? (Вербові котики)
Вихователь: - Ну що ж воно за котики,
Малята дивувались.
Де лапки, вушка, ротики?
Де хвостики сховались?
Не дивиться на котиків
Лише вусатий кіт
Мабуть, знає що котики –
Це вербовий цвіт!
Вихователь пропонує дітям зліпити гілочки верби, але спочатку підготувати пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика «Котик»
Тихо, тихо ходить котик,
Має лапки він які.
Ще й круглесенький животик,
А не гострі пазурі.
Котик діток не лякай,
Краще з нами ти пограй.
Вихователь: Наші пальчики готові до роботи.
Ліплення «Гілочка верби»
Матеріал: Пластилін коричневого кольору, вата. дощечка для ліплення, стека, картон.
Вихователь: Молодці! У вас вийшли чудові роботи!