Інтерактивний екологічний виховний захід
«Все починається з природи»
Обладнання: на дошці великий плакат з контурами будинку(на фундамент, стіни, вікна і дах заздалегідь прикріплено стрічки двостороннього скотчу, що дасть змогу учням легко прикріпляти свої роботи), глобус, комп’ютер, інтерактивна дошка. Учасники заходу одягнені в українські національні костюми.
Слайд 1
Перед присутніми вибігає дівчинка з піднятим над головою глобусом
Слайд 2
Дівчинка: Зупиніться! Подивіться, що принесла сюди я:
Це ж бо наша найрідніша , найгарнішая Земля!
Ось вона – наша планета!
Ось вона – сонцем зігріта!
Ось вона – дощами вмита,
Морями оперезана,
Ріками помережана.
Це – наша планета Земля!
1 – й учень: Поки жити планета ця буде,
Поки світ ще в полоні краси,
Бережіть же красу її , люди,
Сонцем сяє хай крапля роси!
Слайд 3.
2 – й учень: Ми – діти вкраїнського поля
В блакиті його висоти,
Тому нам і випала доля
Не гнутись – до сонця рости!
3 – й учень: Ми – майбутнє України!
4 – й учень: Нас цікавить життя степу і лісу!
5 – й учень: Нас зворушує схід сонця і спів птахів!
6 – й учень: Нас турбує стан повітря, яким ми дихаємо,
Вода, яку ми п’ємо,
Земля, на якій ми живемо.
7 – й учень: Нас об’єднує віра в те,
Що ми здатні зробити нашу Землю прекрасною!
Слайд 4
1 – й учень: Нас об’єднали 2 кольори:
2 – й учень: Синій – символізує чисте небо та прозорість джерел.
3 – й учень: Жовтий – щедрість сонця і багатство ланів.
4 – й учень: Наше завдання: зберегти природу для мене, тебе і всього народу!
Слайд 5
Вчитель: Сьогодні ми зібралися для того, щоб поговорити про те, як людина впливає на довкілля, і запропонувати шляхи вирішення проблем на побутовому рівні. Адже наша планета – це дім, у якому ми живемо.
Тому сьогодні ми спробуємо разом збудувати безпечний спільний будинок. Розділимось на 4 групи.
Пропоную вам 4 кольори: зелений, синій, жовтий і помаранчевий. Кожна група обирає свій колір.
«Помаранчева» група визначатиме шляхи збереження вод Світового океану і річок.
«Синя» група відповідатиме за пропозицію щодо збереження атмосфери.
«Жовта» група – ґрунтознавці - досліджуватиме ґрунт.
«Зелена» група – група ботаніків – повідомлять про значення рослинного світу нашої країни.
Попередньо вдома вони мали можливість проглянути статті. Енциклопедії, довідники з цих тем. Сьогодні ми висунемо пропозиції щодо збереження навколишнього середовища нашої планети.
Отже, починаємо:
Учні групами виходять до дошки.
Слайд 6.
Ботаніки (зелені)
Запитання для групи ботаніків:
До відповідей на запитання залучаємо і глядачів.
Учитель: А тепер зачитайте пропозиції дбайливої людини , які ви розробили. Розмістимо їх у фундамент будинку.
Пропозиції:
Пропозиції прикріплюють на фундамент будинку.
Учитель: Отже, ми створили фундамент будинку , у якому можна безпечно жити. Дякую. Зводимо стіни.
Слайд 7
Ґрунтознавці (жовті):
Учитель: Запропонуйте, як можна зберегти та відновити ґрунт.
Пропозиції:
Пропозиції прикріплюються на стінах будинку.
Учитель: Отже, ми маємо фундамент і стіни. Тепер у будинку слід зробити вікна, щоб у ньому завжди було світло і затишно.
Слайд 8
Гідробіологи (помаранчеві):
Продуктивних земель?
Учні зачитують пропозиції і прикріплюють їх у вікна будинку.
Пропозиції :
водойм.
Вчитель: Нам залишилось збудувати дах для нашого чудового будинку
Слайд 9.
Знавці атмосфери(сині):
Вчитель: Запропонуйте, яких правил слід дотримуватись, щоб сприяти збереженню чистоти атмосфери.
Пропозиції:
Пропозиції прикріплюються на дах будинку.
Вчитель: Отже, із частинок ми створили будинок, у якому приємно жити. У ньому на родючих грунтах ростуть розкішні зелені ліси, із чистих джерел тварини пють воду, дихати в ньому вільно – вільно…
Слайд 10
1 – й учень: Безмежно з дитинства кохаю
Красу свого рідного краю:
Ріки голубінь неозору,
Сосну в надвечір’ї прозорім,
І місяць у хмарах сріблястих,
І свіжість весняного листя,
І синій промінчик волошок
В пшеничному морі колосся.
Учні зачитують уривки із своїх міні – творів «Моє ставлення до природи».
Слайд 11
2 – й учень: Давай повернемо Землі
Всі веселкові кольори,
Надію, віру і любов,
День, що для радості прийшов!
Рожева чайка бє крилом,
Злітає ранок за вікном,
Він посміхається до нас:
Дарує небо людям шанс.
Слайд 12
3 – й учень: В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Слайд 13
4 – й учень: Невже в майбутньому на світі
Не будуть квітнуть дивні квіти:
Конвалії й фіалки ніжні,
І вісник березня – підсніжник?
Слайд 14
5 – й учень: Невже ми більше не побачим,
Як сон – трава росою плаче,
Слайд 15
6 – й учень: Троянда степу, квітка мрій,
Жар – цвітом землю не зігріє?
7 – й учень: Ми всі – господарі природи,
Так збережемо її вроду!
Слайд 16
Вчитель: Шановні присутні! Давайте зараз назвемо рослини і тварини нашого рідного краю, що занесені до Червоної книги.
Робота з аудиторією, відзнаки найактивнішим учасникам.
Вчитель: Чи вмієте ви, шановні присутні, охороняти природу, ми зараз
перевіримо:
Тестові завдання «Чи вмієш ти охороняти природу?»
1.Ти знайшов на галявині невідому, дуже гарну квітку. Як ти вчиниш?
А)Обережно зріжу і поставлю в гарну вазу (1 бал).
Б) Засушу для кабінету біології (3 бали).
В) помилуюсь , сфотографую і піду далі (5 балів).
2.Ти знайшов гніздо з пташенятами. Що ти зробиш?
А)погодую пташенят (3 бали).
Б)покличу друзів, щоб вони теж подивились (5 балів).
В) буду спостерігати здалеку (1 бал).
3.Друзі зібралися в ліс за березовим соком. Чи підеш ти з ними?
А)піду (1 бал).
Б)не піду, і буду відмовляти друзів (3 бали).
Підрахунок балів :
9 балів – якби всі були такими, як ти, то наші ліси і ріки не страждали б від невмілого втручання. Ти не тільки багато знаєш про природу, але й умієш її охороняти. Але головне – не зупиняйся, прагни зробити якомога більше корисного для природи.
8 балів – ти, безумовно, дещо знаєш про природу й хотів би їй допомогти. Але твої знання неповні, і ти, сам того не бажаючи, можеш завдати їй шкоди. Більше читай – і ти своєю енергією принесеш користь природі.
7 балів – ти, мабуть, любиш природу. Це добре, але ти мало про неї знаєш, тобі необхідно вивчати життя рослин, поведінку тварин.
Слайд 17
1 – й учень: Поглянь на синє – синє небо,
На листя , квітку, на росу,
Уважно глянь навколо себе,
І вчися бачити красу.
Ведучий: Не можна любити щось, або когось, не знаючи. Любити – це , насамперед, знати. Любити природу – означає вивчати її, спостерігати, осмислювати.
Слайд 18
2 – й учень: Минає день, настане ніч,
Ти ж зупинись, будь ласка,
І подивись : ось в чому річ –
В природі завжди – казка!
Ведучий: Пропонуємо ласкаво цілу низку добрих правил:
1.Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослин!
2. Найкраща квітка та, що квітне там, де зросла, не губи її!
3. Не ламай, не каліч дерев, кущів!
4. Щоб згубити молоде дерево, потрібно хвилини, а виростити – роки!
5. Рана на рослині – рана по – живому! Всі поранені рослини довго хворіють, а деякі й гинуть.
6. Не залишай багаття в лісі і не випалюй суху траву: в ній живе багато організмів, які гинуть під час пожеж.
7. Не залишай після себе сміття.
8. Найчастіша і найсмачніша вода – джерельна. Охороняй чистоту водойм. Чиста вода – велике багатство.
Слайд 19
3 – й учень: Ми любимо сонце і квіти,
І ранок нам шле свій привіт.
Ми роду козацького діти.
Землі української цвіт!
Слайд 20
4 – й учень:Все починається з природи,
З краплинки чистої води,
Із співу пташок, настрою погоди,
І першої дитячої води.
5 – й учень: Із квантів сонячного світла,
З мережива майбутніх днів й ночей,
Із барв веселки, пахощів і літа
Природа створює наш світ, людей
6 – й учень: І кожен з нас – мозаїка природи,
В нас легкість вітру, сила бурь,
І врода квітки, воля перемоги,
І спокій штилю, і завзяття струм.
7 – й учень: В нас – чистий подих свіжого повітря,
В нас – океан безмежних відчуттів,
Думок і слів, і дій різноманіття,
Природний дар тебе й мене створив.
1 – й учень: Все починається з природи …!!!!
Слайд 21
Ведучий : Підсумовуючи наш виховний захід, я запрошую всіх прийняти участь у грі «Як зберегти природу». Робіть, як я скажу: