Календарний план інтегрованого предмета мистецтво 7 клас Тематична структура програми інтегрованого курсу «Мистецтво» 35 годин на рік (1година на тиждень) за підручником Л.М. Масо

Про матеріал
Календарний план інтегрованого предмета мистецтво 7 клас Тематична структура програми інтегрованого курсу «Мистецтво» 35 годин на рік (1година на тиждень) за підручником Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, Г.В. Кузьменко, Н.А. Лємешева Київ Видавничий дім «Освіта» 2020 Складено згідно з навчальною програмою «Мистецтво. 5 – 9 класи» , затвердженою наказом МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. №664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Перегляд файлу

       Календарний план інтегрованого предмета мистецтво 7 клас

Тематична структура програми інтегрованого курсу «Мистецтво»

35 годин на рік (1година на тиждень) за підручником Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, Г.В. Кузьменко, Н.А. Лємешева Київ Видавничий дім «Освіта» 2020

Складено згідно з навчальною програмою «Мистецтво. 5 – 9 класи» , затвердженою наказом МОН молодь спорту України від 06.06.2012 р. №664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).

 

    з\п

Дата

Образотворче мистецтво.

Тема/

Зміст уроку

Музичне мистецтво.

Тема/

Зміст уроку

Очікувальні результати

Ключо-ві компе-тент-ності

Види навчальної діяльності

Мистецтво: діалог  традицій  і новаторства

Розділ 1. Мистецтво в нашому житті

1

 

Петриківський розпис-мистецький символ України.

Декоративно-прикладне мистецтво та його різновиди.

Музичні символи України

 Пригадати музичні символи України. Українські музиканти, які здійснювали хорові обробки народних пісень.

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

 

    орієнтується в особливостях музичної культури рідного краю;

 

    орієнтується в особливостях декоратив-но-прикладного мистецтва (розпис, писанкарство, вишивка, витинанка, народна іграшка тощо);

 

 

    знає про особливості аранжування народної та академічної музики;

 

    наводить приклади відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці;

 

 

    розуміє особливості архітектури як виду мистецтва;

 

    називає найвідоміші архітектурні пам’ятки рідного краю, України

 

 

 

 

 

 

 

Діяльнісний компонент

 

    виконуєпісні, створює вокальні та інструментальні імпровізації;

 

    порівнює оригінальні музичні твори та варіанти їх обробок, аранжувань;

 

 

    створює архітектурні образи у різних техніках (по пам’яті, за уявою);

 

    розробляє ескізи виробів декоративно-прикладного мистецтва та виконує творчі роботи (розпис, вишивка, витинанка, народна іграшки тощо) з урахуванням традицій;

 

 

    застосовує знання та вміння з аранжування музики у власній виконавській творчості;

 

    застосовує знання особливостей архітектури й декоратив-но-прикладно-го мистецтва у побуті

 

 

    інтерпретуєтвори мистецтва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ціннісний компонент

 

    визначає естетичну оцінку творам різних видів мистецтва;

 

    виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва;

 

 

    усвідомлює не обхід-ність збереження художнього надбання українського народу та різних народів світу;

 

    усвідомлює українську культурну ідентичність, виявляє шану до мистецького надбання українського народу і гордість за нього;

 

 

пропагує національну культуру через власну художньо-творчу діяльність

1,3,4,5,6,7,8,9,10

А) Намалювати вертикальну декоративну композицію за мотивами петриківського розпису для  оздоблення  чохла мобільного телефону .

А) Слухання музики:

 Микола Лисинко «Молитва за Україну» - музичний символ українського народу.

2

 

Петриківський розпис-мистецький символ України

Стилізація. Мотиви й кольори, які переважають у петриківському розписі. інші види розписів, поширені в Україні. Характерні ознаки.

Музичні символи України.

Роль Миколи Лисенка в українській музиці можна порівняти зі значенням Тараса Шевченка в українській літературі.

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Б) Намалювати горизонтальну декоративну композицію за мотивами петриківського розпису для оздоблення  особистих або побутових речей (альбом, папку, чашку.)

Б) Слухання пісні Миколи Леонтовича «Грицю, Грицю, до роботи».

Українська народна пісня «Ой верше, мій верше…»

Данило Крижанівський. «реве та стогне Дніпр широкий…» (у різних інтерпретаціях).

Микола Леонтович. «Щедрик»; Станіслав Людкевич. «Гагілка»

3

 

«І рушник вишиваний на щастя, на  долю дала…».

Вишивка, як вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці.

Популярні й актуальні обробки народних мелодій.

1,3,4,5,6,7,8,9,10

А) Розробити ескіз вишивки рушника з урахуванням особливостей української  орнаментики.

А) Слухання музики:

 Павло Шольц. Фантазія (Варіації) на тему української народної пісні «Верховино, світку ти наш» для скрипки та фортепіано.

Георгій Майборода Гуцульська рапсодія (фрагмент).

Лев Ревуцький. Симфонія №2 мі мажор (фрагменти).

4

 

«І рушник вишиваний на щастя, на  долю дала…».

Килимарство, як вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці.

Вплив музичного фольклору на розвиток сучасної музики.

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Б) Створити ескіз гобелена (ниткографія).

Б) Слухання музики:

 Мирослав Скорик «Карпатський» концерт для оркестру (фрагмент).

Наталія Май «Вишиваночка»

 

5

 

Витвори народних майстрів.

Відомості про народні іграшки.

Корифеї української кераміки: Гаврило Пошивайло, Явдоха Пошивайло

 

Народна творчість – натхнення для митців.

Знайомство з видатним музикантом- новатором ХХ ст. Бела Барток.

 

1,3,4,5,6,7,8,9,10

А) Виліпити іграшку «Свищик»

   Зробити декоративно- рельєфний візерунок.

А) Слухання музики:

 Золтан Кодай.Танці з Галанти (фрагменти різних танців).

Бела Бартюк. «Музика для струнних, ударних та челести». Фінал.

6

 

Витвори народних майстрів.

Витинанка -  популярний вид українського народного декоративно-прикладного мистецтва.

Митці витинанки в Україні: Дмитро Коваль,  Ольга Шинкаренко, Микола Теліженко та інші.

 

Народна творчість – натхнення для митців

Аналіз музичного фольклору  різних народів.

 

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Б) Виготовити витинанку «Дерево життя».

Б) Слухання музики:

 Мануель де Фалья. Чотири іспанські п’єси (на вибір).

Моріс Ревель. Болеро (фрагмент)Музика Анни Олєйнікової слова Валентини Бзенко «Це Україна рідна моя»

7

 

Етнічні мотиви в декоративному мистецтві.

Етнічна строкатість і розмаїття визначають багатство традиційного мистецтва того чи іншого народу.

Етнічні мотиви у класичній музиці.

Враження й захоплення професійних композиторів музичним фольклором різних народів світу.

 

1,3,4,5,6,7,8,9,10

А) Створити декоративний натюрморт зі східними мотивами.

А) Слухання музики:

Михайло Глінка. Опера «Руслан і Людмила» - ІІІ дія.

Модест Мусорський. Опера «Хованщина»- ІV дія: Танець персіянок»; Микола Римський-Корсаков. Сюїта «Шехерезада» - ІVч. «Свято в Багряді» (на вибір).

8

 

Етнічні мотиви в декоративному мистец-тві.

Розкриття своєрідності людського смаку, сприй-мання світу та ставлення до нього декора-тивним натюр-мортом.

Етнічні мотиви у класичній музиці.

Використання етнічних мотивів у класичній музиці.

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Б) Створити східний натюрморт у  вигляді панно у техніці аплікації.

Б) Слухання музики:

 Гаварда Ешмана «Арабська ніч».

Лю Фан (Китай). Три варіації на тему «Квітка сливи» (соло на гучжен).

Ігор Стравінський. Фрагменти опери «Соловей» у різних виконаннях (на вибір).

Кара Караєв. «Танець « із балету «Стежкою грому». Тематичне оцінювання.

9

 

Архітектура та її види.

Особливості архітектури як виду мистецтва.

Архітектура -«кам’яний літопис людства».

 

Аранжування класичної музики.

Види аранжування музики.

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

А) Створити колаж  зі світлин архітектурних споруд України.

А) Слухання музики:

Модест  Мусорський. Картинки з виставки: «Богатирські ворота», «Старий замок» (для фортепіано і в оркестровці Моріса Равеля).

Нікколо Паганіні – Мирослав Скорик. 24 каприси (на вибір). Фрагменти балету «Каприси долі».

10

 

Архітектура та її види.

Екоархітектура — свідомо обраний спосіб життя в гармонії з природою, світом і самим собою.

Аранжування класичної музики.

 Значення сучасного аранжування класичних творів.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Б) Створити тематичну композицію «Давня фортеця» «Старовинний замок».

Б) Слухання музики:

Йоганн Себастьян Бах. Токата і фуга ре мінор для органа (фрагмент); скерцо із Сюїти №2 сі мінор («Жарт») в оригіналі й у різних аранжуваннях (на вибір).

Музика Ольги Янушкевич слова Наталії Погребняк «Пісня побажання».

11

 

Абетка архітектури, або як народжують-ся архітек-турні образи.

Роль конструктив-них і декора-тивних еле-ментів у створенні архітектурно-го образу.

Музика і театр.

Театр — це давнє і водночас сучасне мистецтво. Найяскравіший вияв мистецького синтезу, у якому драматична гра акторів нероздільно поєдналася з музикою, хореографією, живописом і декоративним мистецтвом (декорації, костюми).

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

А) Намалювати в лінійній(фронтальній) перспективі графічну композицію «Вулиці міста».

А) Слухання музики:

Жорж Бізе. Опера «Кармен»: увертюра, хабанера, арія Хозе, куплети Тореадора.

12

 

Абетка архітектури, або як народжують-ся архітек-турні образи.

Перспектива  та її види.

Музика і театр.

Застосуванням сучасних комп’ютерних технологій в театрі.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Б) Намалювати будинок у лінійній (кутовій) перспективі. Придумати зовнішнє оздоблення з декоративними елементами архітектури.

Б) Слухання музики:

 Жорж Бізе – Радіон Щедрін. Кармен-сюїта» (фрагменти).

Музика і слова Анжели Побужанської «Кольорова планета».

 

13

 

Синтез візуальних мистецтв в архітектурному ансамблі.

Взаємозв’язок і синтез мистецтва.

 

Музика і візуальні мистецтва.

Взаємодія музики та візуального мистецтва.

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

А) Створити ескіз муралу «Синтез мистецтв і наук».

А) Слухання музики:

Георг Фрідріх Гендель  органні твори (на вибір).

Клод Дебюссі. Прелюдія «Затонулий собор»; Жорж Бізе. Симфонія «Рим». ІІІ частина.

14

 

Синтез візуальних мистецтв в архітектурному ансамблі

Види скульптури в архітектурних ансамблях.

Музика і візуальні мистецтва

Роль музики як «емоційного підсилювача» зорових вражень, «виразника» людських пристрастей і конфліктів.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Б) Створити паперовий макет «Силуети нічного міста».

Б) Слухання музики:Леся Дичко. Фрески»Джерело» (фрагмент на вибір.Музика з фільмів «Володар кілець», «Титанік», «Пірати Карибського моря»,»Шерлок Хомс», «зоряні війни», серіалу про Гаррі Потерра т а ін. (на вибір).

Джакомо Пуччіні. Арія Чіо-чіо-сан з опери «Чіо-чіо-сан» (у виконанні С Крушель-ницької).

15

 

Сакральне мистецтво.

Культові споруди, які належать до різних релігій.

Види куполів сакральних споруд за формою.

 

«Радуйся, Маріє…», або сакральна музика.

 Духовна музика, або сакральна (тобто «священна») чи релігійна…

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Намалювати християнський собор .

Створити пейзажну композицію з культовою спорудою на тему  «Храм- перехрестя неба та землі».

Слухання музики:

Сергій Рахманінов.» Богородице Діво радуйся» («Всенощна»); Йоганн Себастьян Бах – Шарль Гуно. « Аve Maria» (у різних інтерпретаціях).

Франц Шуберт – Ференц Ліст. « Аve Maria»; ФененцЛіст. «Дзвони Рима» (для фортепіано).

Алемдар Караманов. Концерт для фортепіано з оркестром №3 « Аve Maria»(фрагмент).

16

 

Панорама мистецтв: перевіряємо свої компе-тентності.

Панорама мистецтв: перевіряємо свої компе-тентності.

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Гра-вікторина  «У світі мистецтва»

Тематичне оцінювання.

Розділ 2. Новітні мистецькі явища

17

 

Дизайн і його види.

Дизайн зорієнтований на організацію і перетворення людиною довкілля відповідно до своїх естетичних потреб та уявлень.

Види дизайну.

У ритмі джазу.

 Жанри музичного фольклору вважають витоками джазу.

Витоки джазу:

спіричуели, блюз, регтайм.

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

    орієнтується в особливостях музичних явищ ХХ–ХХІ ст. (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня, мюзикл, електронна музика);

 

    знає сучасні медіатехнології для створення дизайнерського виробу;

 

 

    наводить приклади видівдизайну (графічний, промисловий, ландшафтний, арт-дизайн);

 

Діяльнісний компонент

    виконує вокальні твори сучасних напрямів (джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня тощо);

 

 

 

 

    створює елементарні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій;

 

    розробляє ескізи дизайну середовища, транспорту, побутових виробів, одягу, поліграфічної продукції;

 

 

    використовує знання про новітні музичні явища у власній творчій діяльності;

 

    застосовує дизайнерські вміння у власному житті

 

 

 

 

 

 

 

Ціннісний компонент

     виявляє емоції, що викликають твори мистецтва, характеризує їх вплив;

 

    аналізує, інтерпретує, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва та художніх явищ сучасності і довкілля (зокрема медіа йінтернет-простору);

 

    усвідомлює загальнолюдські, естетичні й художні цінності, транслятором яких є мистецтво різних регіонів світу;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

усвідомлює українську культурну ідентичність;

 

 

виявляє повагу й толерантне ставлення до культурного розмаїття різних регіонів світу.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Створити абстрактну композицію для декору предметів( ліплення пластиліновими джгутиками)

Перетворити повсякденний предмет в декоративний.

Слухання музики:

Скотт Джоплін. Регтайм «Кленовий лист»; спіричуел у виконанні Бессі Сміт; джазові композиції у виконанніЕлли Фіцджеральд (на вибір).

Джазові композиції: Дюк Еллінгтон. «Караван»; Луї Армстронг. «Hello Dolly!».

 

18

 

Графічний дизайн .

Графічний дизайн лежить в основі вебдизайну, реклами, фірмового стилю.

 

Джаз і класична музика.

Вплив появи джазу на розвиток музичного мистецтва.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Створити монограму з перших літер свого імені та прізвища .

Слухання музики:

Джордж Гершвін. Рапсодія у блюзових тонах (фрагмент).

Енвер Ізмайлов . Д’Унвер блюз; «Брати блюзу», «ManSoud» (композиції на вибір).

Музика Джоржа Гершвіна , слова Дюбосса Хейварда і Айри Гершвіна «Колискова Клари» з опери «Поргі і Бесс».

19

 

Секрети промислово-го дизайну.

Галузі промислового дизайну.

Рок-музика.

Загальні ознаки рок музики.

Поєднання року і класичної музики.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Розробити дизайн фото рамки.

Слухання музики:

ЕлвісПреслі.Рок-н-рол(композиції на вибір).

Музика у виконанні рок гуртків (на вибір).

Микола римський-Корсаков. «Політ джмеля» у виконанні симфонічного оркестру та рок-гурту Manovar (важкий рок).

Музика Руслани Лижичко , слова Олександра Ксенофонтова «Аркан».

20

 

Дизайн одягу, іграшок та сувенірів.

 

 

Рокопера.

Характерні музичні ознаки жанру рокопери.

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Розробити ескіз дизайну екосумки.

Слухання музики:

Ллойд Уеббер. Рокопера «Ісус Христос - суперзірка». Арія Марія «Я не знаю, як мені кохати його».

Геннадій Татарченко. Фрагменти з рокопери «Біла ворона»»:дует Жанни і Жульєна «Ти чуєш, любий мій», «Біла ворона», «Свобода» та ін.

Музика Олексія Рибнікова , слова Андрія Вознесенського «Я тебе не забуду, кохана».

21

 

Дизайн середовища.

Інтер’єр.

Інтер’єр здатен розповісти  про національні особливості житла, народні традиції та звичаї.

Палітра поп-музики.

Специфічні ознаки притаманні попмузиці.

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Зобразити ескіз інтер’єру з двома точками сходження.

А) Шлягери сучасної зарубіжної попмузики (на вибір).

«Червона рута». Музика і слова Володимира Івасюка.

22

 

Екстер’єр.

Е кстер’єр - зовнішній вигляд архітектурних споруд, їх форми, розміри, освітлення, співвідношен-ня елементів і цілого в ансамблі .

Палітра поп-музики.

Мюзикл.

Українські зірки попмузики.

Мюзикл як жанр, заснований на синтезі мистецтв, увібрав у себе ознаки оперети (спів, розмовні діалоги, хореографічні номери), поєднуючи їх із рисами яскравого естрадного шоу.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

(групова робота)

Створити  композицію      ( колаж) «Парк розваг».

Б) Х/ф «Шкільний мюзикл» - High School Musical» (фрагменти).

23

 

Життя в гармонії з природою. Біоніка.

Біоніка поєднує наукові знання про тваринний і рослинний світ із мистецтвом і технічним прогресом.

Сучасні танці.

У сучасному танці поєднуються виразові засоби хореографії, режисури, музики, світла, сценографії, декорацій і костюмів, різних технічних ефектів.

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

З  папьє-маше та природніх матеріалів створити  садову прикрасу за попереднім ескізом.

А) За допомогою піктограм намалювати свій стиль танцю.

24

 

Ландшафт-ний дизайн.

Головне завдання ландшафтного дизайну — створення гармонії та краси з використан-ням багатств природи.

Сучасні танці.

У моду увійшли танці диско, рок-н-рол, твіст, біт.

Вуличні та клубні танці (хіп-хоп, брейк-хаус, техно).

Популярні латиноамериканські танці ламбада, макарена, сальса, мамбо та ін.

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Намалювати макет ландшафту із простим архітектурним об’єктом (альтанка, місток, ліхтарик, декоративна лавиця тощо) в обраному стилі  (робота в групах).

Підготувати віртуальну виставку на тему «Історія танцю в живописі». Розмістити  її на своїй сторінці в соціальних мережах.

25

 

Дизайн масових заходів. Реклама. Фірмовий стиль.

Дизайнерів залучають до розроблення реклами різноманіт-них масових заходів, які сприяють популяризації шоу-індустрії.

Музично-танцювальні фестивалі,  шоу.

Сучасні телеефіри наповнені різноманітними шоу-програмами — мистецькими конкурсами, талант-, ток-шоу тощо.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Розробити фірмовий стиль сувенірної продукції за мотивами української народної пісні. .

Створення фірмового стилю школи

Ескізи герба, логотипу (колективна робота) .

 

Намалювати запрошення на концерт.

Тематичне оцінювання.

26

 

Новаторські художні явища. Артпракти-ки.

Інновації Василя Кандинсько-го, творчість якого відкрила епоху абстрактного живопису.

 

Новаторські музичні явища.  

Нові музичні явища які виникли в сучасну епоху.

 

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Створити незвичний образ тварини з різних побутових речей, уживаних раніше.

А) Слухання музики:

Артур Онеггер. Расіfic 231.

Фредерік шопен.Вальс; Арнольд Шанберг. «Місячний П’єро (№5- «Вальс шопена», №6 – «Мадонна. Ave  Maria»).

27

 

Новаторські художні явища. Артпракти-ки.

Творчість Робера і Соні Делоне, Піт Мондріана.

Новаторські музичні явища.  

Засоби виразності застосовані композиторами для відтворення в музиці.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Придумати ідею перфомансу до свята останнього дзвоника.

Б)Лучано Беріо. Секвенція для тромбона.

Музика і слова Лесі Горової «Музика звучить»

28

 

Дитячі образи в дзеркалі традицій і новаторства.

«Вічні теми в мистецтві» - дитячі образи.

 

Світ дитинства в музиці минулого і сьогодення.

Знайомство з Йозефом  Гайдна, Вольфгангом Амадея Моцартом,  Людвігом ван Бетховеном.

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Вічні теми в мистецтві.

А) Слухання музики:

Йоганн Себастьян бах. «Нотний зошит Анни -Магдалени Бах» Арія № 20 (два варіанти), п’єса .

Леопольд Моцарт. Менует.

Роберт Шуман. «Альбом для юнацтва»; Петро Чайковський. «Дитячий альбом» (п’єси –пісні на вибір).

Кирило Стеценко. Опера «Івасик-Телесик»(фрагменти з І дії).

29

 

Дитячі образи в дзеркалі традицій і новаторства.

Зображення портретів дітей Віктор Зарецький, Євгенія Гапчинська,  Гаврило Васько.

Світ дитинства в музиці минулого і сьогодення.

Знайомство з творами німецького композитора Робертом  Шуманом «Дитячі сцени» та «Альбом для юнацтва».

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Виготовити  кольорові прикраси для оформлення шкільних приміщень.

Колективна робота.

Б) Слухання музики:

Моріс Равель. «Розмова Красуні і Чудовиська» із сюїти «Моя матінка Гуска» (для фортепіано та в оркестровому виконанні).

Віктор Косенко. « 24 п’єси для дітей”; Геннадій Сасько. «Граємо джаз» (на вибір).

Музика і слова Наталії Май «Моє дитинство золоте».

30

 

Панорама мистецтв: перевіряємо свої компетент-ності.

Панорама мистецтв: перевіряємо свої компетентнос-ті.

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Гра-вікторина «Мистецтво дизайну»

Дизайн одягу. Мода й культура

Ескіз костюму для власного гардеробу. 

31

 

Національні традиції в одязі

Ескіз сучасного костюму в народному стилі (графіка).

Мистецький проєкт-конкурс «Митці дітям»

Перший тур «Ерудити».

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Зобразити ескіз

Костюму в техніці графіка.

Підготувати розповідь про дитячі образи у творчості композиторів і художників у різні часи.

32

 

Дизайн зачісок. (графіка).

Історія зачіски. Види зачісок.

Мистецький проєкт-конкурс «Митці дітям»

Другий тур «Фантазери».

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Зобразити ескіз зачиски в техніці графіки з урахуванням форми обличчя.

Створити композицію для оформлення обкладинки нот «Дитячого альбому» (варіанти: фотоколаж, паперопластика тощо).

33

 

Урок-екскурсія

Урок-екскурсія

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Екскурсія до онлайн-музею.

34

 

Урок-екскурсія

Урок-екскурсія

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Екскурсія до онлайн-музею.

35

 

Узагальнюючий урок.

 

Узагальнюючий урок.

 

1,3,4,5,6,7,8,9,10

Урок-екскурсія. Тематичне оцінювання.

 

Наприкінці 7 класу учень/учениця виявляє здатність:

     самостійно інтерпретувати мистецькі явища сучасності, розуміючи їх зв’язок із природним, соціальним і культурним середовищами; 

     виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них, застосовувати набуті музичні знання і вміння для самореалізації;

     виконувати творчі роботи з використанням досягнень мистецтва сучасності; здійснювати художнє оформлення шкільних заходів, брати участь у соціокультурній діяльності;  

     розуміти зв’язок мистецтва з предметами інших освітніх галузей і застосовувати міжпредметні компетентності в соціокультурній діяльності;

     висловлювати критичні судження щодо мистецьких явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію під час дискусії, брати участь у різних видах індивідуальної і колективної мистецької діяльності;

  • проявляти самостійність у процесі пізнання явищ мистецтва сучасності, використовувати інтернет-ресурси, комп’ютерні програми в пошуково-дослідній діяльності.

 

 

Мистецтво відіграє важливу роль у формуванні ключових компетентностей, зокрема:

Таблиця

Ключова компетентність

Компоненти

  1. Спілкування державною (і рідною, у разі відмінності)  мовою

Уміння: висловлювати свої почуття та переживання від сприймання творів мистецтва; брати участь у дискусіях, обговореннях натеми мистецтва, чітко формулювати судження щодо мистецтва і мистецьких явищ; ділитися своїми творчими ідеями, почуттями, коментувати й оцінювати власнухудожньо-творчу діяльність і творчість інших

Ставлення: усвідомлення загальнолюдських цінностей, національної самобутності через мистецтво, готовність до їх поширення

  1. Спілкування іноземними
    мовами

Уміння: сприймати твори мистецтва різних країн, народів

Ставлення: пошанування культурного розмаїття, усвідомлення ширших можливостей у творчій діяльності зі знанням іноземних мов

  1. Математична компетентність

Уміння: аналізувати твори мистецтва, розуміти логіку художньої форми; здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспективи, створення об’ємно-просторових композицій, визначення метру, запису ритму тощо

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики й мистецтва на прикладах творів різних видів мистецтва

4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях.

Уміння: спостерігати, досліджувати і відтворювати в художніх образах довкілля та явища природи засобами мистецтва; використовувати нові технічні засоби для втілення художніх ідей, застосовувати знання із природничих наук (акустики, оптики, хімії тощо)

Ставлення: розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання довкілля як об’єкта для художньо-образної інтерпретації

5. Інформаційно-цифрова
компетентність
 

Уміння: застосовувати сучасні цифрові технології для створення, презентації та популяризації художніх образів; добирати й опрацьовувати потрібну інформацію (зображення, текст, аудіо, відео) для пізнання, творення мистецтва у пошуково-дослідній і соціокультурній діяльності

Ставлення: усвідомлення можливостей використання сучасних цифрових технологій для художньо-творчого самовираження та віртуальних мистецьких подорожей

6.Уміння вчитися
впродовж життя
 

Уміння: визначати власні художні інтереси та потреби; планувати й організовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва чи самовираження через мистецтво; раціонально використовувати час для задоволення культурних потреб, здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію

Ставлення: усвідомлення власного рівня опанування художньої інформації, самооцінювання досягнень і помилок, готовність до пошуку нових шляхів для художньо-творчого розвитку

7.Ініціативність і підприємливість
 

Уміння: критично оцінювати й інтерпретувати явища культури минулого і сучасності, розуміючи роль традицій та інновацій; працювати вкоманді для пошуку вирішення художньо-творчих завдань; презентувати власні твори, пропонувати ідеї, шляхи розв’язання творчих завдань, оцінювати і визначати свої сильні і слабкі сторони
Ставлення: ініціативність щодо участі в мистецьких заходах, прагнення до творчої самореалізації (відчуття потреби бути учасником мистецьких заходів і подій), відповідальність за особистий і колективний результат

8. Соціальна та громадянська компетентності
 

Уміння: ефективно співпрацювати з іншими, зокрема для реалізації громадських мистецьких проектів; творити (самостійно чи в команді) естетичне середовище
Ставлення: усвідомлення своєї причетності до соціокультурних і суспільних процесів, розуміння своєї національної ідентичності завдяки пізнанню українського мистецтва в контексті світового, дбайливе ставлення до народних традицій, мистецтва рідного краю, власної культури і надбань інших культур; розуміння значущості мистецтва для суспільного розвитку; гордість за здобутки українців у мистецькій діяльності

9. Обізнаність і
самовираження у
сфері культури


 

Уміння: розвивати власну емоційно-почуттєву сферу на основі сприймання мистецтва та художньо-творчої діяльності; аналізувати, інтерпретувати, давати естетичну оцінку творам різних видів мистецтва та довкілля; створювати художні образи засобами різних видів мистецтва

Ставлення: пошана до національної культури; повага і толерантне ставлення до культурного розмаїття світу; усвідомлення потреби збереження художнього надбання людства

10. Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: використовувати мистецтво для вираження власних емоцій, почуттів, переживань та впливу на власний емоційний стан

Ставлення: розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання довкілля як об’єкта для художньо-образної інтерпретації

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 7 клас, Планування
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 7 клас (Масол Л.М., Гайдамака О.В., Кузьменко Г.В.. Лемешева Н.А.)
Додано
2 жовтня 2023
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку