КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ “МИСТЕЦТВО” 7 КЛАС ЗА ПІДРУЧНИКОМ Л. МАСОЛ І СЕМЕСТР

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ “МИСТЕЦТВО” 7 КЛАС ЗА ПІДРУЧНИКОМ Л. МАСОЛ І СЕМЕСТР О
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ  З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ

“МИСТЕЦТВО”

7 КЛАС

ЗА ПІДРУЧНИКОМ Л. МАСОЛ

          І СЕМЕСТР О.

(1 год на тиждень)

 Умовні скорочення:

СММ – сприймання творів музичного мистецтва;

СОМ – сприймання творів образотворчого мистецтва; 

ПЗ – практичне завдання;                   

ХТД - художньо-творча діяльність;                 

П – поняття

 

№ п/п

Дата

Зміст уроку образотворчого мистецтва

Зміст уроку музичного мистецтва

Частина перша: Мистецтво у нашому житті

Тема I. Діалог народного мистецтва із сьогоденням

1.

 

Петриківський розпис —  мистецький символ України.

Декоративно-прикладне або декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди українських народних розписів. 

СОМ:  Творчі доробки. Символіка кольорів.

П: Декоративно-ужиткове мистецтво.

ХТД: Намалювати вертикальну декоративну композицію за мотивами петриківського розпису для  оздоблення  чохла мобільного телефону(гуаш)

 

Музичні символи України.

Музичні символи боротьби нашого народу та незалежності України. Микола Віталійович Лисенко − науковець-фольклорист та засновник Української національної музики.

СММ:  М. Лисенко «Молитва за Україну», М. Вербицький «Ще не вмерли України»

ХТД: М. Лисенко «Молитва за Україну», Т. Петриненко «Україна»

П: Духовний гімн

ПЗ: Дібрати музичні позивні для телевізійного каналу, що буде розповідати про Україну в світі

2.

 

 Петриківський розпис. Символіка писанки.

Петриківка. Мотив. Символ. Стилізація. Твори Марфи Тимченко. Символіка писанки.

СОМ: Творчі доробки. Символіка кольорів.

П: Стилізація, символ, мотив.

ХТД: Намалювати горизонтальну декоративну композицію за мотивами петр. розпису для оздоблення  особистих або побутових речей (альбом, папку, чашку..) (гуаш)

Мистецький проєкт. Тема: “Петриківка – це модно!”

Обробка народної пісні.

Як народились обробки народних пісень і танцювальних мелодій. Хорові обробки народних пісень.

СММ:  Микола Леонтович «Щедрик», Станіслав Людкевич «Гагілка», українська народна пісня «Ой верше, мій верше…», Д. Крижанівський «Реве та стогне Дніпр широкий» (слова Т. Шевченка (різні інтерпретації).

ХТД: «Грицю, Грицю, до роботи» (українська народна пісня. Обробка М. Леонтовича)

П: Обробка народної пісні

ПЗ: Скласти програму концерту «Звучи,

моя пісне українська!»

3.

 

«І рушник вишиваний на щастя, на долю дала…».

Килимарство. Ткацтво. Вишивка.

СОМ: Зразки українських килимів, характеристика їх композиції, кольорової гами, мотиви орнаментів

П: Килимарство. Вишивка.

ХТД: Розробити ескіз вишивки рушника з урахуванням особливостей української орнаментики (графічні матеріали)

Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці.

Інструментальна обробка народних пісень та танців. Варіації  — найпопулярніша форма інструментальних обробок народної пісні.  

СММ:  Павло Шольц “Фантазія” (Варіації) на тему української народної пісні  «Верховино, світку ти наш» для скрипки і фортепіано, Георгій Майборода  “Гуцульська рапсодія” (фрагмент),

ХТД: «Вишиваночка» (Слова і музика Наталії Май)

П: Варіація, рапсодія

4.

 

 «І рушник вишиваний на щастя, на долю дала…» (прод).

Етномода. Вишивка Віри Сергіївни Роїк. Віртуальна екскурсія у Музей українського рушника

СОМ:  Зразки українських килимів, характеристика їх композиції, кольорової гами, мотиви орнаментів

ПЗ: Порівняти вишивку на старовинних рушниках (19 ст.) із різних етнічних регіонів України.

ХТД: Створити ескіз гобелена (ниткографія)

Нове життя народних мелодій в інструментальній музиці (прод).

Народна основа симфонічної музики. Левко  Ревуцький — автор творів різних   жанрів. Музика Карпат.

СММ:  Л. Ревуцький Симфонія №2 мі мажор (ІІІ ч.), Мирослав Скорик «Карпатський» концерт для оркестру (фрагмент).

ХТД: «Вишиваночка» (Слова і музика Наталії Май)

П: Симфонія, концерт, фольк.

ПЗ: Дослідити творчість М. Скорика

5.

 

 Витвори народних майстрів.

Народна іграшка. Художня кераміка, її різновиди в Україні. Традиції мистецької династії Пошивайло.

СОМ:  Зразки українських народних іграшок, опішнянської кераміки

П: Художня кераміка

ХТД: Виліпити іграшку «Свищик» (глина, солоне тісто або пластилін). Зробити декор- рельєфний візерунок.

Народна творчість — натхнення для митців .

Використання фольклорних творів митцями у професійній музиці.  Композиторська спадщина Бела Бартока.

СММ:  Золтан Кодай “Танці з Галанти” (фрагменти різних танців). Бела Барток «Музика для струнних, ударних та челести». Фінал.

ХТД: «Це Україна рідна моя» (Музика Анни Олєйнікової Слова Валентини Бзенко)

П: Фламенко, челеста.

6.

 

Народна витинанка.

СОМ:  Зразки витинанок

П: Витинанка

ПЗ: Провести дослідження: дізнатись, які витинанки поширені у різних народів світу.

ХТД: Виготовити з паперу витинанку «Дерево життя»

Народна творчість — натхнення для митців (прод.)

Іспанська музика в  сучасній інтерпретації.

СММ:  Мануель де Фалья “Чотири іспанські п’єси” (на вибір). Моріс Равель «Болеро” (фрагмент).

ХТД: «Україно» з репертуару гурту СКАЙ

П: Болеро

ПЗ: Дослідити, як народні мотиви використовуються сучасними українськими музикантами

7.

 

Етнічні мотиви в декоративному мистецтві.

Етнічна строкатість в декоративному мистецтві. Етнічні мотиви -  національний  колорит, характерний для різних народів, традицій різних культур.

СОМ: Африканські прикраси з бісеру, африканські ляльки

ХТД: Створити декоративний натюрморт зі східними мотивами. (гуаш)

Етнічні мотиви у класичній  та сучасній музиці.

Музика Сходу в творчості класиків.

СММ: Михайло Глінка Опера «Руслан і Людмила» — ІІІ дія: Перський хор «Лягає в полі морок нічний»; Модест Мусоргський. Опера «Хованщина» —

ІV дія: «Танець персіянок»; Микола Римський-Корсаков. Сюїта «Шехеразада» — ІV ч. «Свято в Багдаді» (на вибір)  

ХТД: «Арабська ніч» (Музика Говарда Ешмана)

П: Мотив, постер.

ПЗ: Створити арабеску

8.

 

Панно. Перевіряємо свої досягнення.

Сучасні аксесуари з етнічними мотивами. Панно.

СОМ:  Африканські прикраси з бісеру, африканські ляльки

П: Панно.

ХТД: Створити східний натюрморт у  вигляді панно у техніці аплікації.

Етнічні мотиви у класичній  та сучасній музиці. Перевіряємо свої досягнення.

Музика Японії та Африканського континенту

СММ:  Лю Фан (Китай). Три варіації на тему «Квітка сливи» (соло на гучжен), Ігор Стравінський фрагменти

опери «Соловей» у різних виконаннях (на вибір),

Кара Караєв «Танець» із балету «Стежкою грому»

ХТД: Пісня «Східна казка»

П: Поліритмія

ПЗ: Прочитати японську чи африканську  народну казку та озвучити її  фрагмент музикою

Тематична 1

Розділ ІІ. Діалог мистецтв минулого і сучасності

9.

 

Архітектура та її види.

Види архітектурних споруд.  Архітектурний ансамбль. Архітектоніка. Містобудування.

СОМ: Замок Нойшванштайн (Німеччина); замок Хімедзі (Японія); замок Шенборнів (Україна); замок Ілха-Фіскал у Ріо-де-Жанейро (Бразилія); квітковий килим на Гран Плас (Великий ринок) у Брюсселі; панорама Токіо (Японія); готель-сад у Сінгапурі; архітектура Гауді  

П: Архітектура, архітектоніка.

ПЗ:  Здійснити віртуальну екскурсію замком Шенборнів

ХТД: Створити колаж (комп’ютерний) зі світлин архітектурних споруд України

Аранжування  в музичному мистецтві.

Музична класика. Аранжування  та його види. Каприс.

СММ:  Модест Мусоргський. Картинки з виставки: «Богатирські ворота»,  «Старий замок» (для фортепіано і в оркестровці Моріса Равеля), Нікколо Паганіні — Мирослав Скорик. 24 каприси (на вибір). Фрагменти балету «Каприси долі»

ХТД: «Пісня-побажання» ( Музика Ольги Янушкевич Слова Наталії Погребняк)

П: Аранжування, оркестровка, інструментовка

ПЗ: Дослідити, які музичні заставки звучать на мобільних телефонах рідних і знайомих.

10.

 

Архітектура та її види (прод.)

Ландшафтна архітектура. Конструктивність (міцність),

функціональність (призначення, користь); художність (краса, гармонійність, виразність форми).  Сакральна (культова) архітектура.

СОМ:   Зразки різних видів архітектури об’ємних споруд.

П: Ландшафт.

ХТД: Створити тематичну композицію «Давня фортеця» «Старовинний замок» (комбінована техніка: акварель із графічним доопрацюванням)

Мистецький проєкт. Підготувати презентацію на тему екологічної архітектури майбутнього.

Аранжування класичної музики.

Йоганн Себастьян Бах -  композитор,  творчість якого найбільше інтерпретується.

СММ:  Йоганн Себастьян Бах. Токата і фуга ре мінор для органа (фрагмент);  скерцо із Сюїти № 2 сі мінор («Жарт») в оригіналі й у різних аранжуваннях (на вибір).

ХТД: «Пісня-побажання» (Музика Ольги Янушкевич Слова Наталії Погребняк)

П: Транскрипція, парафраз

ПЗ: Уявити себе аранжувальником і поімпровізувати на синтезаторі з популярними мелодіями (темп, тембр, ритм, динаміка)

11.

 

Абетка архітектури.

Конструктивні та декоративні елементи будівель

СОМ:  Палац Санта-Софія (Венеція, Італія); будинок вдови, яка плаче (Київ, Україна); житловий будинок (Н. Гориця, Словенія); Ф. Борроміні. Церква Сан-Карло в Римі (Італія): фасад, креслення.

П: Балкон. Балюстрада. Колона. Ліпнина. Ніша. Портал.

ПЗ: Дослідити, які конструктивані та декоративні елементи використали архітектори на відомих спорудах у рідному краї

ХТД: Намалювати в лінійній(фронтальній) перспективі графічну композицію «Вулиці міста» (кольорові олівці)

Музика і театр: опера, балет.

Особливості оформлення приміщення театрів.

СММ:  Жорж Бізе Опера «Кармен»: увертюра, хабанера, арія Хозе, куплети  Тореодора. Жорж Бізе — Родіон Щедрін. «Кармен-сюїта» (фрагменти)

ХТД: «Кольорова планета» (Музика і слова Анжели Побужанської)

П: Театр, опера, балет

ПЗ: Придумати оригінальне аранжування образу Кармен (костюм, декорації) із застосуванням сучасних комп’ютерних технологій

12.

 

Як народжуються архітектурні  образи.

СОМ:   Інститут звуку і зображення (Хілверсюм, Нідерланди); готель у Дубаї (ОАЕ); сіднейський оперний театр (Австралія); норвезький національний театр опери і балету (Осло, Норвегія)

П: Лінійна перспектива, перспектива, повітряна перспектива, точка сходження.

ХТД: Намалювати будинок у лінійній (кутовій) перспективі. Придумати зовнішнє оздоблення з декоративними елементами архітектури.

Музика і театр.

Темброві й ритмічні забарвлення, що їх отримала музика Ж. Бізе в інтерпретаціях і аранжуваннях сучасних виконавців.

СММ:  Грег Андерсон (ANDERSON & ROY). «Кармен-фантазія» для двох фортепіано, Бізе — Вілберг. «Фантазії на тему Кармен» (для двох фортепіано у 6 рук), Ж. Бізе Хабанера (Катаріна Віт. Балет на льоду), Ж. Бізе Хабанера: Bis-Quit orchestra&E.Sergeeva (джазова обробка), Пабло де Сарасате. Фантазія на теми з опери Ж. Бізе «Кармен»

ХТД: «Кольорова планета» (Музика і слова Анжели Побужанської)

П: Транскрипція.

13.

 

Синтез візуальних мистецтв в архітектурному ансамблі.

СОМ:  Храм народу майя (Латинська Америка); буддистський дерев’яний храм Істини (Таїланд); руїни Акрополя в Афінах (Греція); каріатиди храму Ерехтейон (Греція); будинок з атлантами в Одесі (Україна); ратуша в Левені (Бельгія)

П: Атлант. Каріатида.

ХТД: Створити ескіз муралу «Синтез мистецтв і наук»

Музика і візуальні мистецтва.

Зв’язок музики та кінематографу: ілюстрування змісту музичними мелодіями, «візитні картки» фільмів, гуманістична місія музики

СММ:  Георг Фрідріх Гендель “Органні твори” (на вибір),

Клод Дебюссі Прелюдія «Затонулий собор»; Жорж Бізе Симфонія «Рим». ІІІ частина, Леся ДичкоФрески «Джерело» (фрагменти на вибір).

П: А-capella. Орган. Органний зал. Музичний фільм. Мюзикл.

14.

 

Синтез візуальних мистецтв в архітектурному ансамблі (прод.)

СОМ:  Київський академічний театр ляльок (Україна); будинок, що танцює (Прага, Чехія)

П: Мурал.

ХТД: Створити паперовий макет «Силуети нічного міста» (техніка кірігамі)

Музика і кіномистецтво.

Жанр римейку в мистецтві та його види.

СММ:  Музика з фільмів «Володар кілець», «Титанік», «Пірати Карибського моря», «Шерлок Холмс», «Зоряні війни», серіалу про Гаррі Поттера та  ін. (на вибір).

Джакомо Пуччіні. Арія Чіо-Чіо-сан з  опери «Чіо-Чіо-сан» (у виконанні С. Крушельницької)

П: Відеокліп, саундтрек.

15.

 

Сакральне мистецтво.

СОМ:   Шартрський собор (Франція); протестантський собор у Дубліні (Ірландія); костел Святої Анни у Вільнюсі (Литва); пагода храму Сітеннодзі в Осаці (Японія); мечеть в Асуані (Єгипет); нова синагога в Берліні (Німеччина); храм Св. Миколая в с. Колодному (Закарпатська область); іконостас церкви Св. Духа в Рогатині (Івано-Франківська область); церква Св. Юра в Дрогобичі (Львівська область); церква Собору Пресвятої Богородиці в с. Маткові (Львівська область); Свято-Троїцький собор у Новомосковську (Дніпропетровська область); сучасний буддійський храм Білий Лотос у Черкасах

П: Базиліка. Костел. Мечеть. Пагода.

ПЗ: Створити настільну гру “Пагоди”.

ХТД: А) Намалювати християнський собор (акварель)

Б) Створити пейзажну композицію з культовою спорудою на тему  «Храм- перехрестя неба та землі»( акварель або гуаш)

Сакральна музика. Радуйся, Маріє!

Релігійні, духовні музичні твори. Образ  Богоматері в музичних творах

СММ:  Сергій Рахманінов. «Богородице Діво, радуйся» («Всенощна»);  Йоганн  Себастьян Бах — Шарль Гуно. «Ave Maria»; Джуліо Каччіні. «Ave Maria» (у різних інтерпретаціях).

ХТД: Ave Maria Музика Джуліо Каччін

П: Сакральний.

 

 

 

 

 

 

 

16.

 

Панорама мистецтв: перевіряємо свої компетентності

 

Тематична 2

1 семестр

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чеботарьова Світлана Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 7 клас, Планування
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 7 клас (Масол Л.М., Гайдамака О.В., Кузьменко Г.В.. Лемешева Н.А.)
Додано
17 вересня 2023
Переглядів
2533
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку