Конспект уроку Тема: "Внутрішня будова Землі"

Про матеріал
Конспект уроку для вивчення теми "Внутрішня будова землі"за підручником авторського колективу: Т.Г. Гілберт, Л.Б Паламарчук "Географія", 6 клас. Конспект містить посилання на слайди відповідної презентації . Мета:удосконалити знання учнів про внутрішню будову Землі, сформувати поняття «літосфера», знання про склад земної кори, її типи;розвивати просторову уяву, уміння створювати образ об’єкта;сприяти розвитку інтересу до пізнання природи Землі, формувати науковий світогляд, розвивати допитливість, творче й логічне мислення, уміння працювати з додатковими джерелами знань, робити висновки й узагальнення, удо-сконалювати навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності, сприяти розвитку інтересу до наук геології, мінералогії;сприяти розвитку ключових компетентностей .
Перегляд файлу

 

Дата                                            Урок №23     Географія  6 клас

Тема уроку: Внутрішня будова Землі

 

Мета:

навчальна: удосконалити знання учнів про внутрішню будову Землі, сформувати поняття «літосфера», знання про склад земної кори, її типи;

розвивальна: розвивати просторову уяву, уміння створювати образ об’єкта;сприяти розвитку інтересу до пізнання природи Землі, формувати науковий світогляд, розвивати допитливість, творче й логічне мислення, уміння працювати з додатковими джерелами знань, робити висновки й узагальнення, удосконалювати навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності, сприяти розвитку інтересу до наук геології, мінералогії;сприяти розвитку ключових компетентностей .

виховна: виховувати любов до природи та її багатств, почуття взаємовиручки,уміння слухати товаришів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник, сервіси Google, презентація «ВнутрішнябудоваЗемлі»

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

(привітання учнів, налаштування на позитивну роботу)

 

II. Актуалізація опорних знань

Ми починаємо вивчення великого розділу, який має назву «Оболонки землі.»

З’ясуємо, які є оболонки має Земля. Яка їхня будова. Яке вони мають значення. Вивчення будемо здійснювати поступово та детально.

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Розподь з елементами бесіди

Ми знаємо, що людина живе на поверхні Землі. Але це лише частина самої верхньої оболонки – земної кори. Здавна щоразу як відбувалися різні процеси такі як, виверження вулкану, люди намагалися пояснити ці явища, з’ясувати чому саме на поверхню відбувається вихід розплавленої рідини. Тому звичайно і формували різні гіпотези про внутрішню будову.

Запитання: Яка, на вашу думку, є різниця між поняттям «легенда» та «гіпотеза»?

Але ми з вами знаємо, що кожна гіпотеза потребує наукових доказів і тому відповідно потрібно проводити детальне вивчення.

Як ви вважаєте чи потрібно людям знати, що знаходиться всередині нашої планети?  відповіді учнів

Тому ми з вами і спробуємо разом дізнатися, яку ж внутрішню будову має планета Земля. Саме тому перша тема , яку ми вивчаємо має назву «Внутрішня будова Землі.» Записуємо число  тема уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Внутрішня будова Землі

Пограємо в гру «Асоціація» https://jamboard.google.com/d/1PKMVDpKCVCNcOFTEXwSP88qv-uXsUXzyf5ii4HbX2N8/viewer?f=0                           

 

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\Рисунок7.jpg

 

З курсу природознавства 5 класу ви вже знаєте, що Земні надра вони є неоднорідними і мають дуже складну будову. Ви вже поверхнево вивчили з яких частин складається Земля .

Розгляньте схему «Внутрішня будова Землі» (презентація).

З чого складається наша планета?Що знаходиться в надрах нашої планети?

Робота з презентацією слайд 2

Заповнення назви шарів внутрішньої будови Землі

Дійсно наша Земля має таку внутрішню будову. Презентація слайд 3

 

        

    (Слайд 4 )

Ядро -  найменш вивчений шар. Ядро – це наймасивніша (найщільніша) внутрішня частина Землі. Ядро поділяється на зони:

  • Зовнішнє
  • Внутрішнє (суб'ядро)
  • Внутрішнє ядро має діаметр 1300 км
  • Зовнішнє ядро -2200 км
  • Температура в ядрі досягає 4000 –6000 °С.

Зовнішня частина ядра перебуває у розплавлено – рідкому стані, а внутрішня – у твердому. Припускають, що ядро складене з речовини, подібної до металу ( залізо з домішками, кремнію чи нікелю) Від загальної маси планети становить 33,5%.Ядро створює магнітне поле планети

Дайте відповідь на запитання : Чому, на вашу думку, ядро – це найменш вивченою частиною Землі?

Слайд 5

Мантія  в перекладі з грецької “покривало”.Верхня частина мантії складена щільними породами, тобто твердими ( високий тиск).

            Проте на глибині 50–250 км у ній міститься астеносфера -  частково розплавлений шар. Вона порівняно м`яка і пластична, як віск. Ця речовина мантії здатна повільно текти і таким способом переміщуватись. Швидкість переміщення не значна, але відіграє велику роль у рухах земної кори.  (презентація).

 

 

Слайд 6

Зовнішній твердий шар Землі називається земною корою (презентація).

Земна кора є твердим утворенням товщиною 5— 70км, що становить 0,1 —0,5% радіуса Землі. Від мантії Землі земна кора відокремлена поверхнею Мохоровичича. Фактично земна кора ніби плаває на поверхні магми, і тому на планеті спостерігаються її деформації та рухи. Земна кора разом з верхньою частиною мантії (астеносферою) утворюють літосферу (презентація).

Виділяють 2 типи земної кори

Подивіться на слайд 7 та з’ясуйте у чому ж їх різниця?

 

3.Способи вивчення внутрішньої будови Землі.

Зазирнути вглиб земної кори допомагають шахти й свердловини, що створюються для видобутку корисних копалин. Так, люди давно помітили, що в шахтах зі збільшенням глибини температура підвищується.

Надглибокі свердловини бурять із науковою метою. З їхньою допомогою одержують зразки порід, які ретельно досліджуються геологами. Найуспішнішою вважається Кольська свердловина (Росія). Її буріння почалося в 1970 р., а завершилося в 1994 р., коли свердловина заглибилася на 12 262 м. Спочатку планувалося, що вона досягне таємничої поверхні Мохоровича, розташованої між земною корою і мантією. Хоч це й не вдалося, але зразки, витягнуті на поверхню, здійснили справжній переворот у науці. Першим сюрпризом стала відсутність переходу від гранітного шару до базальтового, який учені очікували виявити на глибині близько 6 км. Ще більш дивним було те, що породи, розташовані на глибинах понад 9 км, виявилися надзвичайно пористими. Раніше вважалося, що в міру збільшення глибини, а отже, і тиску вони стають дедалі щільнішими.

Вчені встановили, що температура гірських порід з глибиною зростає: в середньому на кожні 33 м глибини Землі стає тепліше на 1 ˚С. Люди давно помітили, що на дні глибоких шахт температура гірських порід вище, ніж на поверхні. Деякі шахти навіть доводилося закидати, бо там ставало неможливо працювати, так як температура досягала +50 ° С.

V .Фізкультхвилинка

Гімнастика для очей з псом Патроном https://www.youtube.com/watch?v=RvbEX2b5wDs

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

Математичний практикум

Вчені з`ясували, що при опусканні в надра Землі , температура підвищується на 1◦С   на кожні 33м

Задача1

Яка температура буде в шахті на глибині 660м, якщо температура шару земної кори на поверхні +10◦С?

Розвязок

  1. 660 :33= 20° С

2) 10°+20° =30°С.

Відповідь: + 30°С

Рефлексія

Я сьогодні дізнався…….
Для мене було новим…….
Я обов’язково запам’ятаю…..

VI. Підсумок уроку

 

VII. Домашнє завдання

  1. Прочитати  § 16.
  2. Ключові терміни і поняття
  3. Запитання та завдання після теми усно

Творче завдання с.76. письмово

 

 

1

 

docx
Додано
7 грудня 2022
Переглядів
632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку