Конспект уроку з курсу християнська етика для 2 класу на тему "Серце сповнене співчуття"

Про матеріал

Конспект уроку з курсу християнська етика для учнів початкової школи на тему "Серце сповнене співчуття" .

Розширити та закріпити поняття учнів про співчуття та милосердя, як необхідні та важливі чесноти людської особистості.

Вчити поєднувати добрі почуття з добрими словами, закріпити в активному словнику слова втіхи.

Засвоїти біблійну істину: «Допомога іншим – співпраця людини з Богом»

Виховувати любов до Бога і до ближнього свого; дружелюбність, бажання завжди прийти на допомогу.

Перегляд файлу

1

 

ТЕМА: Серце сповнене співчуття.

МЕТА: Розширити та закріпити поняття учнів про співчуття та милосердя, як необхідні та важливі чесноти людської особистості.

Вчити поєднувати добрі почуття з добрими словами, закріпити в активному словнику слова втіхи.

Засвоїти біблійну істину: «Допомога іншим – співпраця людини з Богом»

Виховувати любов до Бога і до ближнього свого; дружелюбність, бажання завжди прийти на допомогу.

ОБЛАДНАННЯ: Картки з малюнками для тренінгу «Сонячний промінь», аудіо запис.

ЕПІГРАФ « Тільки той у Бога матиме достатньо всього, хто буде щедрим на добру справу й охочим до милосердя».

Апостол Павло


Хід уроку

I ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

(Звучить передзвін)

Кличуть нас Лаври передзвони,

Урок розпочати пора.

Говорять нам голосно дзвони:

В життя крокуйте лиш дорогою добра!

 

II ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

1.Слухання притчі .

Дати відповіді на запитання хто головні герої?

Про воду вітер і добре ім’я

Зустрілися одного разу Вода, Вітер та Добре Імя і заприятелювали. Коли наговорилися і почали розходитися, то вирішили домовитися, як їм зустрітися знову.  - Мене можете де-небудь знайти,- промовила Вода. - Варто лише підійти до моря, річки,потічка або до криниці й мене покликати, і я вже тут. - Мене теж легко знайти, - промовив Вітер. – Я завжди і скрізь гуляю.

Тільки Добре Імя стояло мовчки, а, зітхнувши, промовило сумно: - Як не прикро це казати, але я рідко повертаюсь. Хто мене раз утратив тому дуже важко мене повернуть.

Дати відповіді на запитання:

Про яке імя йде мова в тексті?

Добре імя – це ймення хлопчика, дівчинки чи це добра слава, яка йде про людину?

Про яку людину йде добра слава? (яка робить добрі вчинки)

2.Гра на уважність «Пастка» (так – плещемо в долоні, ні - мовчимо).

Допомагати по господарству.

Поламати однокласнику ручку.

Допомагати другові зрозуміти задачу.

Гратися з меншим братиком.

Поділитися з товаришем цукеркою.

Відібрати у сестрички іграшку.

Провідати хворого однокласника.

Збігати в аптеку за ліками для хворої бабусі.

Штовхатися на перерві.

Молитися за своїх батьків.

В добрих вчинках проявляються людські чесноти, або хороші риси характеру.

3.Гра «Назви людські чесноти» (передай мяч).

 

III АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Читання вірша вчителем «Не всім і не завжди все добре буває…»

Не всім і не завжди все добре буває,

Частенько і прикрість якась випадає,

Бо там , де добро, там і зло метушиться,

Щоб людям дошкулить, нашкодить помститься.

Якщо сили зла зачепили людину,

Повідайте їй, що вона не єдина,

Що рідні і друзі в біді не залишать,

Вони допоможуть, розрадять, утішать

Це дуже важливо уміть співчувати,

Гуртом значно легше біду подолати.

Хай злому не буде назад вороття,

А нас не покине людське співчуття.

2. Читання виділених речень з поясненням

 

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 Читання третього стовпчика вірша.

Про яку чесноту йде мова?

2. Повідомлення теми уроку.

3. Словникова робота.

Як ви розумієте, що таке «співчуття»?

Співчуття – це добре, милосердне ставлення до кого-небудь. Це готовність допомогти кожному, хто потребує допомоги.

4. Бесіда за малюнком (підручник «Дорога милосердя», стор. 41).

Кого ви бачите на малюнку?

Кому потрібна допомога?

З чого видно, що дідусь потребує допомоги? (взимку слизько, дідусь в окулярах, з палицею, спина в нього зігнута, ноги підгинаються).

Подивіться на дівчинку. Як ви зрозуміли, що вона допомагає дідусеві? (вона ніжно підтримує дідуся за руку, допитливі оченята лагідно дивляться на дідуся, ніби світяться внутрішньою добротою).

5. Читання оповідання вчителем без кінцівки.

А тепер переконаємось, чи правильно ви визначили, дивлячись на малюнок, тему оповідання «Серце сповнене співчуття».

6. Читання кінцівки дітьми.

Як ви думаєте, чи пробачила вчителька дівчинці? Чому?

Дочитати останній абзац. (дійсно, ми переконались, що дорослі підтримують правильність вчинку дівчинки).

7. Відповіді на запитання.

Хто вчинив правильно?

Чи можна назвати Оленку милосердною дівчинкою?

Чи може милосердна людина пройти повз чужу біду?

8. Читання виділених речень.

Читання дітьми першого виділеного речення. Як ви його розумієте? Що хотіла сказати дівчинка?

Читання другого виділеного речення.

Як розумієте слова «Нехай благословить тебе Господь»? (Пошле благодать).

9. Читання епіграфа (Діти – мовчки, з дошки, вчитель з Біблії).

Підтвердженням правильності вашої думки є слова Апостола Павла із Святого Письма – Книги життя. «Тільки той у Бога матиме достатньо всього, хто буде щедрим на добру справу й охочим до милосердя».

 

V ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Наш народ з покоління в покоління передає Біблійну мудрість через прислів’я і приказки.

1.Скласти та прочитати прислівя.

Добре діло                                                                лікує душу

Добре серце                                                              найкращий дар Богові

Співчуття                                                                  від чужого горя болить

Читання кінцівок, що загубились.

Прочитати прислівя, використовуючи кольорові підказки.

Пояснити, як ви розумієте ці прислів’я?

2. Робота з малюнком.

Чується мені діти, що в нашому класі хтось плаче. Це мабуть зайчик.

Чому може плакати зайчик?

Хто з’явився, щоб втішити зайчика?

3. Ігровий тренінг міжособистісного спілкування.

Давайте уявимо, що ми чарівники. Ми можемо оживити зайчика, запросити його на урок. Для цього використаємо нашу чарівну скриньку. Хто хоче бути зайчиком? (Зайчик виходить і читає слова)

Мене кинула хазяйка –

Я лишився під дощем.

З лавки злізти я не зміг,

Вимок з голови до ніг.

Допоможіть мені!

Ми знаємо, що можна втішити словом, допомогти ділом. Всяка допомога благословляється Богом.

Хто може втішити зайчика? (погладити, поцілувати, пригорнути, сказати добре слово, запросити до себе, нагодувати морквинкою).

Зайчик посміхнувся і пішов з друзями танцювати.

 

VI ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

Хмарка сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки.

Всі веселі? От чудово!

До роботи нумо знову.

 

VII ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Почуло наш веселий спів сонечко і теж захотіло добрі справи робити.

Та прислало воно нам слова – промінчики. А ми повинні розповісти, як з допомогою сонячного подарунку можна комусь допомогти.

1.Гра «Допомога»

Теплий промінчик – обігріває;

Чиста посмішка – обрадує маму;

Світла казка – заспокоїть маленьку сестричку;

Сонячний зайчик – освітить дорогу в темряві;

Соняшник – нагодує пташок.

Засвітилось сонечко в нашому класі і тихенько шепоче вам

Не лінуйтесь робити добра,

Лише зла не бажайте нікому.

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любовю живіть з юних літ,

Будьте чуйним, веселим і добрим.

2. Практичний дослід.

Перевір сьогодні серце,

Чи воно Творцеві вдячне,

Чи воно добра шукає,

Чи Господню щедрість бачить?

(склянка води з содою, склянка оцту і чорної фарби, склянка розчину хлору).

Уявіть, що перед вами серце дитини. Воно чисте світле (1-ша склянка). Але ось до нього підлетіло зло і ввірвалося в серце (доливаємо 2-гу склянку). Якого кольору стало серце? Чорне, розлючене…

Хочете мати таке серце?

Як ви думаєте, чим ми можемо зцілити його?

Які почуття потрібно впустити до нього? (любов, співчуття, милосердя, взаємодопомогу).

Доливаємо 3-тю склянку.

Серце знову стало світлим, добрим, милосердним.

3. Гра «Допоможи серцю».

Перед вами  серце поганої людини, злої. Давайте замінимо погані почуття на чесноти і врятуємо серце.

Злість – доброта

Брехня – правда

Байдужість – співчуття

Ненависть – любов

Сум – радість

Добро походить від Бога. Бог створив людину для добра. Але не примушує її бути доброю. Він дав їй свободу в своїх вчинках. Усі ми тут – на короткий час, ніби в дорозі. А куди приведе ця дорога, залежить від того, що знайде Бог у нашім серці. Як сказано у Біблії в 36му псалмі вірш 27:

« Ухиляйся від зла та добре роби і будеш вічно жити.»

Давайте візьмемось за руки. адже разом легше долати перешкоди і заспіваємо нашу пісню – девіз, яка допомагає нам вибрати правильний шлях.

 

VIII ПІДСУМОК УРОКУ

Хай душа буде світлою в вас

Й промениться завжди добротою.

Йдіть робити добро!

В добрий час!

І живіть в цьому світі з любовю.

 

IX ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Будьте уважними до інших. Памятайте, що серця ваші повинні бути відкритими для радощів і горя інших людей.

Поспостерігайте, хто у вашій родині найбільше потребує співчуття?

Чому? На наступному уроці розкажете про реакцію своїх близьких на слова співчуття.

І старайтесь так прожити, щоб, як сонечко, світити.

І в душі завжди нести  теплий промінь доброти.

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
3762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку