Урок доброти ( виховна година) "Душевна щедрість"

Про матеріал
На уроці використовується проектор зі слайдами, мультфільм, робота в парах, в групах,різні прийоми та методи з метою навести дітям приклад душевної щедрості, вміння співчувати і приходити на допомогу тим, хто потрапив у біду; розвивати уміння аналізувати позитивні та негативні риси людей, їх вчинки; виховувати бажання творити добро, не зважаючи ні на що.
Перегляд файлу

Краматорська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10 з профільним навчанням

 

Урок добра в 2 класі (виховна година)

 

Вчитель Клебча О.А., вища категорія

 

Тема. Душевна щедрість.

 

Мета: навести дітям приклад душевної щедрості, вміння співчувати і приходити на допомогу тим, хто потрапив у біду; розвивати уміння аналізувати позитивні та негативні риси людей, їх вчинки; виховувати бажання творити добро, не зважаючи ні на що.

 

Обладнання: проектор, 11 слайдів, мультфільм «Казка про жадібність», оповідання «Він живий» (за В.Кавою), чорний та червоний олівці, віяло.

 

Зміст уроку

 

І. Організаційний момент. Налаштування. (слайд 1)

 

У нас сьогодні не простий урок. На ньому присутні гості, а гостям ми дуже раді.

Бажаю, щоб сьогоднішній урок приніс вам радість. Я вірю в те, що в вас все вийде. Успіху!

 

ІІ. Мотивація.

 

Часто ми можемо оцінити чийсь вчинок, сказати: добрий він чи поганий. Але іноді ми не відчуваємо своєї провини, не розуміємо, в чому ми не праві. Такі ситуації трапляються набагато частіше, ніж ми з вами думаємо. Сьогодні ми спробуємо розібратися з тим, що ми можемо змінити в собі.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

 

а ш е Д у в н       д щ і е р т ь с (слайд 2, 3)

 

  • розшифруйте тему уроку;
  • чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • про що хотіли б дізнатися?

 

Словникова робота. (слайд 4)

 

Душа – невидима субстанція, яка існує поза тілом людини. Це внутрішній світ, свідомість людини.

 

Щедрість – це коли людина полюбляє ділитися, із задоволенням робить подарунки, легко віддає своє, не скупиться.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Перегляд мультфільму.(слайд 5)
  2. Обговорення:
  • чому Потвора вибрала саме цього хлопчика?
  • як ви гадаєте, а чому вона збільшувалася?
  • що змінило хлопчика?
  • чи пошкодував він, що залишився без іграшок? Чому?
  • які риси характеру притаманні хлопчикові?
  • хто допоміг хлопчикові змінитись? Чому?
  • які висновки можна зробити з побаченого?

3. У слова жадібний є багато синонімів. Прочитаємо ці слова. (слайд 6)

 

4.Слово вчителя.

 

  • Людина із щедрим серцем не жадібна, не заздрить, не радіє з чужого горя, бажає усім добра. Така людина має багато добрих друзів.

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

Я всміхаюсь сонечку!

Здраствуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці!

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику!

Лийся мов з відра!

Друзям усміхаємось

Зичимо  добра!

 

  1. Сміхотерапія. (слайд 7)

 

V. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Робота з підручником
  • як ви думаєте, чи поважали товариші Жору Горобенка? За що?
  1. Творче завдання:
  • придумайте іншу кінцівку, яка б теж була гарною та радісною.
  1. Слово вчителя:
  • Ви познайомились з багатьма рисами характеру, а зараз виконайте завдання в парах. Розфарбуйте позитивні риси характеру червоним олівцем, а негативні – чорним.
  1. Перевірка виконання завдання ( якщо згоден – плескай у долоні, не згоден –    тупоти). ( слайд 8)

 

VІ.  Усвідомлення  змісту уроку.

 

  1. Робота над оповіданням «Він живий» за  В. Кавою.
  • прослухайте уважно оповідання (читає вчитель)

 

 

Він живий!

 

У кінці городу за густо – зеленою картоплею, за стіною золотоголових соняшників сховалося під похилими вербами копанка. Ой, як вабить туди Славу!

Але за копанкою зелено – червоним муром стоять верболози. Там, казала мама, живе дід Шило. У нього в руках аж тисяча голок – циганок, і ними він штрикає дітей, які наближаються до копанки…

Слава сидить на призьбі, зорить туди, де дихає прохолодою копанка. Але перед очима весь час крутяться оті довгі й гострі голки – циганки і не дають ногам зірватися з місця й щодуху побігти стежкою.

Раптом від копанки лине пронизливий хлоп’ячий крик. Слава перелякано здригається: невже дід когось схопив і безжалісно штрикає голками?

Слава незчувся, як ноги кинули його на стежку. І вже тільки свистить у вухах та соняхи здивовано похитують голівками десь у синьому небі.

Хлопці стоять так тісно, що Слава ледь проліз між ними. Він хутко глянув на темнувату воду: посеред копанки безпорадно борсався їжак, а хлопці наввипередки кидали в нього грудки, не даючи пристати до берега.

У Слави самі сльози бризнули з очей.

- Він же…він…живий!

Опам’ятався Слава у воді. Схопив нещасного їжака, притиснув до грудей. Він зовсім не відчував, що на їжаку повнісінько гострих – пре гострих, як голки колючок.

 

 

  • ви прослухали текст, а як його сприйняли перевіримо за допомогою міні – тесту. Взяли віяло, я читаю запитання і два варіанти відповіді. Якщо ви вважаєте, що правильний перший варіант – піднімаєте цифру 1, якщо другий – цифру 2.

 

 

Міні – тест

 

Чому Слава боявся піти до копанки?

  1. Він дуже боявся діда Шила;
  2. Він боявся лізти крізь верболози.

 

Як Слава опинився біля копанки?

  1. Його покликав дід Шило;
  2. Він кинувся на пронизливий хлоп’ячий крик.

 

Що зробив Слава, побачивши їжака у воді?

  1. Став кидати в нього грудки разом з хлопцями;
  2. Кинувся в воду і схопив нещасного їжака.

 

Про що говорить вчинок Слави?

  1. Хлопчик неслухняний боягуз;
  2. Хлопчик зі щедрою душею, здатний прийти на допомогу, не зважаючи на свої страхи.

 

  1. Робота в групах.
  • зберіть прислів’я та поясніть значення.
  • перевірка роботи. ( слайд 9)

 

VІІ. Рефлексія.

 

  1. надайте допомогу в таких ситуаціях: (слайд 10)
  • ви ненароком штовхнули дівчинку;
  • у вашого сусіда немає олівця;
  • когось із друзів дражнять та кривдять.
  1. Чи збулися ваші очікування після уроку?
  2. Чому ви навчилися?
  3. Хто відповідає за ваші вчинки?
  4. Що треба робити, щоб стати щедрою людиною?
  5. Який висновок можемо зробити?

 

Так, дійсно, доброта і щедрість перемагає над жадібністю.

Прочитаємо молитву. (слайд 11)

 

Благослови ж нас Боже, бути милосердними один до одного. Дай нам сили і наснаги зберегти і примножити людську доброту. Благослови, Боже!

 

 

Ви молодці, гарно працювали. Дякую.

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 2 клас, Виховна робота
Додано
28 березня 2019
Переглядів
2406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку