Конспект заняття з предмета дитина у довкіллі, ознайомлення з соціумом на тему: « Не людина обирає професію, а професія – людину!»

Про матеріал
Мета: Формувати ціннісне ставлення до праці, ознайомити дітей з різними професіями, виховувати повагу до людей різних професій, удосконалювати вміння працювати в колективі. Матеріал : зображення міньйонів у 4-х діях,картинки із зображенням людей різних професій, іграшкові предмети - атрибути професій ( молоток, фонендоскоп, пензлі і т.д.)
Перегляд файлу

Конспект заняття з  предмета дитина у довкіллі, ознайомлення з соціумом на тему: « Не людина обирає професію, а професія – людину!»

Мета: Формувати ціннісне ставлення до праці, ознайомити дітей з різними професіями, виховувати повагу до людей різних професій, удосконалювати вміння працювати в колективі.

Матеріал : зображення міньйонів у 4-х діях,картинки із зображенням людей різних професій, іграшкові предмети - атрибути професій ( молоток, фонендоскоп, пензлі і т.д.)

Хід заняття

 

I організаційна частина.

Психогімнастика «Привітання міньйонів»

Мета: Сформувати довірливі, дружні стосунки ( вихователь-дитина), сприяти створенню позитивної атмосфери у групі, зняти емоційне напруження.

Вихователь вітається по черзі з усіма дітьми, котрі обирають  на маюнк про міньйонів якусь дію ( « дай п’ять», посміхнись, потанцюй, обіймись) і виконує разом з вихователем. Потім дитина займає своє місце.

II основна частина

  • Дітки куди подівались Ваші мами й тата? Привели Вас у садочок і побігли всі кудись, можливо вони побігли гуляти поки ми займаємось?(відповіді дітей). А де ж працюють Ваші батьки?А чи можна їм …прогуляти? Нічого ж не трапиться без них? (відповіді дітей). Послухайте цікавий і повчальний вірш!

Читання вірша «Де батьки працюють?»

Якось діти в дитсадку на килимі вмостилися,

Татами та мамами своїми всі хвалилися.

Даша каже « В мене тата – дуже вправний будівник»,

А Ліза  «Мій  татуньо – на заводі керівник».

А за ними всі малята стали всі розповідати

А у мене, – каже Яна, – медсестра матуся,

Ставити лялькам уколи я у неї вчуся.

Катя хвалиться: «У банку мій працює тато

Вміє добре він валюту різну рахувати

А моя матуся – кухар, гордо каже Соня

А татусик мій учитель він працює в школі

В мене мама –  продавець – Маша сповіщає,

А от мій татусь – військовий , він всіх захищає.

Саши де батьки працюють і досі він не знає

І в розмову з малюками зовсім не вступає.

Ігор так його повчає: «Ти хіба маленький

Що про це не розпитав своїх тата й неньку.

Де батьки твої працюють, треба добре знати

Щоб про їхню славну працю всім розповідати».

  • Дітки, чому хлопчик Ігор не знав де працюють його батьки? А що б Ви зробили на його місці? Чи цікаво Вам , де працюють Ваші мами і тата?(відповіді дітей)

Відгадування загадок

Мета: розвивати логічне мислення, вчити аналізувати сказане ;розширювати знання дітей про назви професій і їх ознаки та значення. Виховувати повагу та інтерес до усіх професій

  • А чи знаєте Ви скільки існує професій у світи?(відповіді дітей). А зараз відгадаємо загадки і згадаємо ще більше! Готові?

1)Золоті у нього руки

 Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує.(Перукар)

2)Інструмент бере у руки-

Линуть чисті,ніжні звуки.

Люди кажуть: "Це талант!"

Добре грає ...(Музикант)

3)Біга пензлик по тканині,

Підкоряючись людині,

А людина творить свій.

Не повторний світ живий(Художник)

4)Хто одежу шиє всім:загадка про професію швачки

І дорослим, і малим,

Дружить з голкою й тканиною,

Строчить швейною машиною.(Швачка)

5)Там де він,чудові пахощі,

На дітей чекають ласощі:

Шоколадки і цукерки із начинками,

Тістечка із кремом і родзинками.(Кондитер)

6)Прокидається він рано

І пече нам хліб духмяний.

Бублики і періжки

Пряники й медівники.(Пекар)

7)Він для кожної людини

Ліки має й вітаміни,

Прочита рецепт уважно,

Що і як робить підкаже.(Аптекар)

 

8)Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує-

Призначає процедури

І таблетки і мікстури?(Лікар)

9)У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)

10)У театрі грає ролі:

Нині- вчителя у школі,

Завтра буде інша роль-

То бідняк він, то король.(Актор)

11)Хто як квочка із курчатами,

В дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька)

12)Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить писати і читати,

І невтомно працювати.(Вчитель)

Молодці, відгадали! І це лише мла частка професій, їх у світі безліч!

Дидактична гра «Що кому потрібно?».

Мета:Навчити аналізувати і характеризувати ознаки професій, визначати необіхні предмети для кожної з професій

Діти діляться на 2 команди, кожній команді вихователь роздає по 2 картинки із зображеними на них людьми будь-якої професії. На столах перед ними лежать картки з предметами.(предмети-атибути) Учасникам пропонується підібрати кожній картинці з людьми по три картки з предметами і назвати професію.

Дидактична гра «Будь уважний».

Мета: Розвивати увагу, слух, спритність. Закріпити знання про назви професій. Виховувати цікавість.

 Діти стоять біля стільчиків. Ведучий називає слова, де вони почують професію, то повинні стрибнути, а де не професію грюкнути в долоні.

Це слова: будинок, продавець, магазин, столяр, борошно, кухар, літак, яблуко, вихователь, олівець, млин, будівельник, пекар, перехожий, лікар, ножиці, ручка, швачка.

Фізкультхвилинка

Біжать, біжать з двору.

Біжать, біжать з двору (Крокуємо на місці.)

Гуляти, гуляти в луки: (Стрибки на місці.)

Курка-гарабурка-каки-таки, (Ляскаємо в долоні.)

Качка-поплавутка-бряки-кряки, (Тупотів ногами.)

Гусак-водомусь-гаги-ваги, (Присідаємо.)

Індик-хрипиндюк-шулты-булды, (Ляскаємо в долоні.)

Свинка-топ стоспинка-чахи-ряхи, (Тупотів ногами.)

Коза-дерибоза-хутрі-беке, (Присідаємо.)

Баран-крутороган-чікі-брыки, (Ляскаємо в долоні.)

Корова-комол а-тпруки-борошна, (Тупотів ногами.)

Кінь-брыконь-ігі-віги. (Крокуємо на місці.)

Бесіда-розповідь « Професія»

Мета : Навчити уважно слухати, запам’ятовувати зміст історії; формувати уявлення про виникнення професії; Розвивати цілеспрямованість і рішучість.

  • Діти, а як ви гадаєте. Як же обрати собі професію?що робити, якщо справа не виходить або не подобається?(відповіді дітей). А чи чули ви такий вислів : « Дело мастера боиться»? Як ви його розумієте?(відповіді дітей).Є безліч різних професій і справ, аби ваша справа віднайшла вас, не потрібно сидіти на одному місці. Потрібно пробувати, шукати, відчувати! Якщо вас тягне до якоїсь справи, діла  це означає, що професія сама вас кличе!Не ви її віднайшли,  а вона знайшла вас! Будьте уважні, прислухайтесь до себе і свого серця, воно вам підкаже дорогу . І тільки лише тоді, коли ві будете із задоволенням робити свою справу – означатиме, що віднайшли своє місце уцьому світі і житті!

Мені той допомагає, хто прислів’я про працю знає!

*Праця людей годує!

*Праця годує, а лінь марнує!

*Хто не працює – той не їсть!

*Праця прикрашає людину!

*Бджола мала і та працює!

III заключна частина

Якщо вам сподобалось наше заняття – поплескайте в долоні! Якщо ні- потупотіть ногами! Про що ми сьогодні з вами говорили? Як сама вибрати собі професію до снаги?

 

docx
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
2030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку