Сценарій свята до Шевченківських днів "Аукціон знань"

Про матеріал
Даний матеріал стане в нагоді вчителям, які активно залучають школярів не лише для участі в шкільних заходах, а й до планування, підготовки, проведення та рефлексії після проведення. Його можна використати не лише для організації свята, а і як форму проведення підсумкового уроку з вивчення життя й ворчості Т.Г.Шевченка в 9 класі. Мета підготовки та проведення свята: актуалізувати, закріпити й поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка; розвивати пізнавальний інтерес до життя та творчості українських письменників, знаходити інформацію, що не обмежується шкільними підручниками; вдосконалювати вміння працювати в командах, чітко та швидко формулювати й викладати думку; розвивати вміння учнів планувати, готувати та проводити свята; вдосконалювати артистичні здібності школярів; виховувати любов до рідного слова, національної культури.
Перегляд файлу

Пізнавально-розважальне свято

«Аукціон знань»

 

 

 

Тема:   Життя і творчість Великого Кобзаря

 

Мета: актуалізувати, закріпити й поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка; розвивати пізнавальний інтерес до життя та творчості українських письменників, знаходити інформацію, що не обмежується шкільними підручниками; вдосконалювати вміння працювати в командах, чітко та швидко формулювати й викладати думку,; розвивати вміння учнів планувати, готувати та проводити свята; вдосконалювати артистичні здібності школярів; виховувати любов до рідного слова, національної культури.

 

Обладнання: молоточок і гонг, лоти для продажу, зроблені власноруч учнями або батьками, умовні монети, аркуші для записів журі, екран, на якому будуть відображатися результати.

 

                                                                              Хід свята

Звучить урочиста музика

Перший ведучий: 

  • Добрий день, шановні учасники «Аукціону знань»! Сьогоднішнє свято незвичайне. Всі ми  в ці березневі дні шануємо пам'ять Великого Кобзаря і маємо нагоду хоча б в уяві здійснити одну з найбільш заповітних мрій Т.Г.Шевченка.

Другий ведучий: 

  • А які ще заповітні бажання, крім стати професійним художником, мав у житті Т.Г.Шевченко?

Учні висловлюють свої думки.

Третій ведучий: 

  • Отже, сьогодні ми спробуємо уявити, що саме ми маємо можливість допомогти зібрати кошти для викупу з кріпацтва рідних поета, і, зосередившись, виявимо якомога більше знань про життя і творчість Т.Г.Шевченка.

Перший ведучий:

  • Увага! Умови аукціону! Сьогодні пропонується на продаж три лоти. Кожен з них отримає той, хто за 3 хвилини заробить найбільше монет (1 монета – за 1 правильне повідомлення з теми). Учасники команд дають по одній відповіді від команди по черзі, встановленій шляхом жеребкування перед початком аукціону (результати І, ІІ, ІІІ турів можна відбити на  «екрані» аукціону: напроти команд - учасниць – кількість зароблених монет).

Другий ведучий: 

  • Оцінює правильність відповідей компетентне журі, (до його складу  можуть увійти як учителі-філологи, так і учні, що мають з української літератури 11-12 балів). Для прийняття рішення членам журі надається 1 хвилина.

Третій ведучий: 

  • Перший лот - рідкісний екземпляр одного  з «захалявних» зшитків Т.Г.Шевченка! Отримає його та команда, що виявить найглибші знання про період життя Т.Г.Шевченка в засланні.

 

Перший ведучий приймає відповіді, дає слово журі; вручає лот – приз команді - переможниці. Другий ведучий роздає монети, третій – фіксує результати на «екрані».

 

Перший ведучий:

  • Ви показали високий рівень знань про цей період біографії поета. Навіть перебуваючи далеко від рідної України, він хвилюється за її долю.

Учень читає напам’ять вірш Т.Г.Шевченка «Мені однаково»

Другий ведучий:

  • Другий лот – репродукція чудової картини Т.Г.Шевченка. Отримає її команда, яка назве найбільше творів поета, присвячених долі української жінки-селянки.

                                          Підбиття підсумків ІІ туру.

Третій ведучий:

  • Незважаючи на своє тяжке становище в тогочасній Україні, дівчата, жінки не тільки сумували й плакали, вони вміли і пожартувати, і заспівати, і піти у веселий танок.

Танцювальний ансамбль виконує український народний танець.

Перший ведучий:

  • Третій лот – рукописний примірник вірша «Заповіт» з підписом самого автора! Щоб його отримати, треба розповісти про третє  відвідування Шевченком  України після навчання в Петербурзькій Академії мистецтв.

 

Підбиття підсумків ІІІ туру.

Другий ведучий:

  • Тарас Григорович Шевченко мріяв про сім’ю «вільну і нову», яка б на тлі чудової, неповторної природи жила б у мирі та щасті.

Вокальний ансамбль співає пісню «Зоре моя, вечірняя …».

Третій ведучий:

  • Ми вітаємо всіх переможців аукціону! На жаль, наша допомога поетові була лише уявною, але організатори свята від щирого серця вдячні всім учасникам свята, тому що своїми знаннями і пам’яттю про поета ви продовжуєте його життя і життя його прекрасних творів:

Великий Кобзарю!

І поки над білим світом

Світить сонце буде,

Твої пісні, твої думки

Не забудуть люди!

(Уривок читається під урочисту музику).

 

 

 

Після свята ( бажано не в цей же день) вчитель, творча група, що готувала цю творчу справу, та учасники команд мають проаналізувати, що вдалося добре, а що треба врахувати, щоб наступна творча справа вдалася ще краще.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Коваленко Л.Т., Бернадська Н.І.)
Додано
20 червня 2023
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку