Сценарій виховної години " Вибір друзів"

Про матеріал

Сценарій виховної години . Відверта роз мова " Вибір друзів" : формувати вміння толерантного спілкування,доброзичливе ставлення до друзів; сприяти засвоєнню учнями правил товаришування; учити надавати допомогу і підтримку однокласникам, товаришам; виховувати людяність, милосердя, чуйність, ввічливість, вчити дітей цінувати дружбу.

Перегляд файлу

Вибір друзів

відверта розмова

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати вміння толерантного спілкування,доброзичливе ставлення до друзів; сприяти засвоєнню учнями правил товаришування; учити надавати допомогу і підтримку однокласникам, товаришам; виховувати людяність, милосердя, чуйність, ввічливість, вчити дітей цінувати дружбу.

Обладнання: ілюстрації до казок, казкових персонажів; картки з тестовими завданнями; записи пісень про дружбу.

Хід заняття

І. Організація класу до заняття

Учитель. Сьогодні у нас незвичайне заняття.

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди , та знаю:

Ми з вами разом їх легко здолаєм.

ІІ. Мотивація виховної діяльності учнів

Учитель. Коли я йшла сьогодні до школи , мені на долоньку впав листочок. Він був  чарівним, почав мені нашіптувати свою казку. Ось послухайте її.

… Жила на крихітній червоній планеті маленька золотоволоса дівчинка, а поруч – тепле руденьке сонечко з ласкавими промінцями. Разом вони гралися в піжмурки, малювали веселі малюночки і розказували одне одному цікаві казки. Та одного разу зникло маленьке руденьке сонечко, і дівчинка засумувала. Їй потрібно знайти свого друга.

  • Спробуйте допомогти дівчинці знайти руденьке сонечко. Для цього потрібно буде здолати ряд перешкод.

Перше наше завдання – побувати на рожевій хмаринці і пошукати там сонечко. Може, воно там сховалось? Погляньте на цей незвичний листочок, який опускається з хмаринки. Він поведе нас у чарівну казку. А про що ця казка, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте слово, зашифроване на  листочку. Це завдання ми будемо виконувати в парах. Вам необхідно поряд з кожним малюнком записати початкову літеру кожного слова.

  • Чи здогадались ви , діти, про що буде ця казка? Так, правильно , про дружбу . З першою перешкодою ми впорались, але руденького  сонечка не знайшли.

Повідомлення теми  заняття

Учитель . Тема нашого заняття – « Вибір друзів»

  • Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття ?
  • Зрозуміти з чого починається дружба.
  • Знати, кого називати другом.
  • Навчитися наводити приклад про дружбу та вміння дружити.

На партах учнів – витинанки у формі листочків, відповідно до кольору діти об’єднуються у групи.

Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

Учитель. Неподалік будинку дівчинки росте густий ліс. Може, там ми знайдемо сонечко? Але для цього ми повинні дати відповідь на таке запитання : з чим асоціюється у вас поняття « Дружба»?

У ході роботи утворюється асоціативний кущ.

Дружба – це близькі стосунки , що засвоєні на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, життєвих цілей.

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

Лунає музика.

Учитель. Чи є у вас такі друзі, які допоможуть вам, підтримають вас у скрутні хвилини, поспілкуються, пограються і попрацюють разом з вами?

  • Скажіть , що для вас означає справжній друг?

Друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.

Друг – це той, хто ніколи не шкодує для друга нічого, що має.

Друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.

Друг ніколи не насміхається, якщо в  його товариш невдача або біда. Він завжди допоможе в такій ситуації.

Друг – це той, з ким завжди цікаво.

Друг – це той, хто намагається захистити від образ.

  • Вірний друг – це та людина,

Яка не кине у біді.

  • І як прийде лиха година,

Пізнаєш друга ти тоді.

  • Він захистить і допоможе,

Й не вимагатиме подяк.

  • І сонце вигляне погоже,

І сонечку зрадіє всяк.

  • А душу затишок обійме,

Бо поруч тебе – вірний друг.

 

Учитель. Із цим завданням ми разом з вами упорались, але чому немає сонечка. Тож ідемо далі, до кришталевої річечки.

У сиву давнину наш народ привчав своїх дітей поважати один одного, вміти поступатися, миритися, жити в мирі і злагоді. І не дивно, що наш народ склав  величезну кількість прислів’їв про дружбу.

Вправа «Дерево  мудрості».

Звучить запис пісні  про дружбу

Діти розповідають слова про дружбу .

  1. Якщо друг  у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити.

То ж без друга не прожити!

 

 

  1. Дружать  хлопчики й дівчатка,

В лісі дружать всі звірятка.

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

  1. Дружать стежечки й дороги,

Колоски дружать у полі,

Пташенята у гнізді,

Дружать риби у воді.

  1. Дружать квіти біля школи

І не сваряться ніколи.

Он троянда задивляється,

Як ромашка усміхається.

  1. Хмарки дружать в небесах

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

  1. І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім’ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

  1. Дружать голуб і голубка,

Дружать лебідь і лебідка,

Дружать діти на Землі.

  1. Якщо друг у тебе є,

Люби його над усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

  1. Вислухати його вчись,

З ним секретом поділись,

І цукерку вдвох ви зїжте,

Яблуко навпіл розріжте.

  1.        Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

  1.        Якщо друг мене почує,

Моє серце не сумує.

Горе зменшеться удвічі,

Радість загляне у вічі.

Пісня.

Учитель. Нарешті ми дісталися фіолетової планети. Але зайти на цю планету не просто, оскільки у фіолетовому замку живе зла чаклунка. Нам потрібно об’єднати зусилля для того, щоб кожна група змогла виконати своє завдання та відчинити ворота до замку чаклунки.

Кожна група отримує картку із зображенням казкових персонажів.

  • Пригадайте , з якої казки ці персонажі , стисло перекажіть фрагмент, який доводить , що герої казки - справжні друзі.
  • Ось ворота відчинилися, і ми  всі разом опинилися у володіннях злої чаклунки. Саме тут знаходиться руденьке сонечко, яке гралося зі злою чаклункою і ні про кого більше не згадувало.

Зла чаклунка побачила гостей і заплакала : « Мене ніхто не любить, ніхто  не хоче зі мною дружити, всі вважають мене лихою».

Діти намагалися заспокоїти злу чаклунку, але марно: вона скаржилася і плакала так, що потоки сліз ледве не затопили фіолетову планету.

Нам потрібно чаклунку заспокоїти, і сонечко на небо повернути, щоб воно змогло гратися і спілкуватися з дівчинкою. Але для цього треба виконати завдання.

Твої друзі

  1. На якому малюнку справжній друг так не зробить?
  2. На якому малюнку зображено справжніх друзів?
  3. Чи правильне твердження : « З друзями добре працювати і відпочивати?»

У кожного із нас у житі виникають різні ситуації. І кожен із нас по – своєму проживає їх. Давайте згадаємо, чи завжди у нас все добре. Чи вмієте ви дружити? Адже і в нас трапляються, що хтось когось штовхне, скаже образливе слово. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?

Ситуації.

  1. Дружили двоє дівчаток – Оксанка і Оленка. Прийшли вони якось до бібліотеки і зацікавила їх одна й та сама книга. Оленка тільки простягнула по неї руку, як Оксанка підбігла й вихопила книжку, щоб першою подивитися.
  • Чи так треба було зробити? ( Ні, треба було спитати дозволу або подивитись книжку разом.)
  1. Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Мишко під час перерви зашпортнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміявся і сказав : « Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова , пішов геть.
  • Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
  • Який висновок можна зробити із цих ситуацій? (Діти повинні допомагати один одному, не насміхатися з товаришів, бути поступливим.)

Друг… Який повинен бути ваш друг ?

Чемний, правдивий, добрий, вихований, красивий , щедрий, талановитий….

Учитель. Важливим у дружбі є надання підтримки в будь – якій ситуації і готовність вислухати. Найважливішими рисами зародження дружби є : вірність, щирість. Мене радує, що кожен із вас з радістю допоміг би своєму другові. Інколи вашій дружбі не вистачає взаємної підтримки, тому що дехто з ваших друзів просто використовує вас. Необхідно зважити на це і спробувати знайти собі дійсно справжніх друзів. Тому ми зараз звернемося до однієї дуже цікавої книги.

Дейл  Карнегі у своїй всесвітньо відомій книзі « Як придбати друзів і впливати на людей» дає 6 порад, які допоможуть нам у виборі друзів.

 

 

Поради.

  • Виявляйте щирий інтерес до людей. Виключну увагу до того,хто з вами розмовляє, це забезпечує успіх.
  • Частіше посміхайтеся. Ви повинні зустрічати людей з радістю, якщо хочете, щоб вони раділи зустрічі з вами.
  • Пам’ятайте. Що кожна людина вважає своє ім’я найкращим. Тому при розмові частіше вживайте ім’я співрозмовника.
  • Вмійте уважно слухати співрозмовника, заохочуйте його говорити про себе.
  • Прагніть дати людині можливість відчути її неповторність. Робіть це щиро.
  • Починайте розмову з теми, яка цікавить вашого співрозмовника.

Давайте і ми спробуємо дотримуватися цих правил.

І ось сонечко здійнялося в небо і почало яскраво світити . Воно зігріло теплом серце злої чаклунки . Дівчинка сказала, що тепер вони не покинуть чаклунку і разом будуть гратися з нею, гостюватимуть у неї . Чаклунка усміхнулась.  Відтоді не було в тих краях сліз. Лунав лише дзвінкий радісний сміх.

 Музика. Слова про дружбу.

  1. Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло.

  1. Якщо хочеш мати друга,

То поводься чесно дуже.

Віддай частинку свого серця

Тому, хто другом твоїм зветься.

  1. Не завжди легко все дається.

Але, як треба, чимсь пожертвуй,

Щоб друга виручить з біди –

Ти пам’ятай про це завжди.

  1. Дружно жити всім потрібно –

І дорослим , і малим.

Міцну дружбу треба мати,

Щоб всіх від злоби захищати.

  1. Нею треба дорожити:

Берегти її цінити.

Бо дружба – це велика сила.

  1. Отже , друзі я прошу-

Зарубайте собі на носі:

Добре там жити,

Де вміють дружити.

Ось так ми допомогли знайти дівчинці свого друга – руденьке сонечко.

  • Скажіть , чи справились ваші очікування від заняття?
  • Розкажіть про свої почуття :
  1. Подорож допомогла мені зрозуміти , що дружба – це велика сила.
  2. Подорожуючи, я дізналася, що друзі – це ті, що в біді допоможуть.
  3. Я зрозуміла , що друзі – це радість, без них я не можу.
  4. Варто знати, що справжній друг – це сміх, це дарунок життя.
  5. Друзі для мене : Країна Добра!

Слово вчителя про значення дружби.

Існує вислів: "Дружба - це дорогоцінний камінь, який важко знайти, але надто просто втратити." Це й справді так. Для того, щоб знайти справжнього друга, не достатньо одного дня. Інколи на це потрібні роки. Для дружби важлива взаємна симпатія, спільність інтересів.      

Діти, дружба немов мотузка. Якщо її порвеш, то скільки не в’яжи , все одно залишиться вузол.

Друг – твоє дзеркало, світло очей.

Друга шукають роками.

Бути повинні друзі в людей.

Друг у біді – поруч з нами.

Запам’ятаймо слова одного з улюблених героїв мультфільмів – Кота Леопольда: « Давайте жити дружно!». Діти дарують гостя сонечко із побажаннями. Пісня.

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

  • Один у полі не воїн.
  • Де дружно, там і хлібно.
  • Дружба – велика сила.
  • Друга шукай , а знайдеш тримай.
  • Міцну дружбу і вогонь не спалить.
  • Справжній друг пізнається у біді.
  • Сила птаха у – крилах, а людини – у дружбі.
  • Людина без друзів, мов дерево без коріння.
  • Без вірного друга – велика туга.
  • Яку дружбу заведеш, таке й життя проживеш.
  • Нових друзів май, а старих не забувай.
  • Справжнього друга за гроші не купиш.
  • Друг не той, хто медом маже, а хто правду каже.
  • Дружні сороки орла заклюють.
  • Дружний табун і вовка не боїться.
  • Людина з друзями – спеп із квітами, а людина без друзів – жменька попелу.

 

  1. На якому малюнку справжній друг так не зробить?
  2. На якому малюнку зображено справжніх друзів?
  3. Чи правильне твердження : « З друзями добре працювати і відпочивати?»

 

 

 

Ситуації.

  1. Дружили двоє дівчаток – Оксанка і Оленка. Прийшли вони якось до бібліотеки і зацікавила їх одна й та сама книга. Оленка тільки простягнула по неї руку, як Оксанка підбігла й вихопила книжку, щоб першою подивитися.
  • Чи так треба було зробити? ( Ні, треба було спитати дозволу або подивитись книжку разом.)

 

  1. Сергійко був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Мишко під час перерви зашпортнувся і впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміявся і сказав : « Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь пильно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова , пішов геть.
  • Чи правильно вчинив Сергійко? Чому?
  • Який висновок можна зробити із цих ситуацій? (Діти повинні допомагати один одному, не насміхатися з товаришів, бути поступливим.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку