Онлайн-тести з української мови

очистити

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест
Приклад запитання: Познач речення, у якому між однорідними членами НЕ потрібно ставити кому:
Українська мова, 5 клас
Створено 8 травня
Приклад запитання: Які слова записані правильно?Укажіть рядок.
Приклад запитання: Відокремленими членами речення можуть бути
Приклад запитання: Текст – це
Приклад запитання: Складним є речення (розділові знаки пропущено)
Приклад запитання: Частки немає в реченні.
Приклад запитання: Записані послідовно заголовки або запитання до кожної частини тексту називають
Приклад запитання: Знайдіть складнопідрядне речення з кількома підрядними:
Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: нмт
Приклад запитання: Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Українська мова, 10 клас
Створено 7 травня
Приклад запитання: Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні
Приклад запитання: Тема тексту – це
Приклад запитання: Прочитай текст, дай відповіді на запитанняСпівці-музики Хто ж вони, оті талановиті співці-музики, котрі створили й донесли до нас невмирущі перлини – народні думи й історичні пісні? Історія кобзарництва та лірництва на Україні доволі багата й складна і до сьогодні ще не достатньо вивчена. Назви народних співців-музик походіть від назв музичних інструментів, на яких вони грали: кобзи, бандури та ліри. Улюбленим музичним інструментом українського народу була кобза. Як свідчать найдавніші джерела, кобза була досить розповсюдженим музичним інструментом, і попервах грали на них не лиш сліпі люди, як це склалось пізніше. Найдавніша кобза мала тільки три струни. З часом інструмент ускладнювався. Це, зокрема, засвідчує збільшення кількості струн. У ХІХ столітті, особливо у другій половині, кількість струн і приструнків (так називається короткі струни, що розміщуються на правій стороні деки) збільшуються. Наприклад, на бандурі кобзаря М. Ригоренка з Харківщини їх було вісім. На бандурі О. Вересая з Полтавщини – дванадцять, на бандурі П. Братиці з Чернігівщини – двадцять, на бандурі Ф. Гриценка-Холодного теж із Полтавщини – сорок п’ять. Зрозуміло, що збільшення кількості струн до декількох десятків потребувало дедалі більшого хисту, спеціальної навчальної підготовки. Усе це призводило до поступової професіоналізації. З’являється особлива категорія народних співців-музик: кобзарі та бандуристи. Відомості про це можна зустріти в художній літературі. Чудовий образ такого кобзаря створив Т. Шевченко в поемі «Невольник». Для нас особливо цікава дума Степана, в якій він розповідає свою історію: шалена буря прибила до козацькі чайки до ворожого берега. Степан потрапив у неволю. Утікав, але його впіймали й осліпили: І згадав сирота Степан в неволі Свою далеку Україну, Нерідного батька старого, І коника вороного, і нерідную сестру Ярину. Плаче – ридає, До бога руки здіймає Кайдани ламає, Утікає на вольную волю… Повернувшись з неволі, обдаровані сліпці, як і Степан, навчались грати на кобзі-бандурі. Одні з них мандрували селами, грою та співом заробляючи на проживання. Інші приставали до козаків і супроводили їх у походах. Кобзарів цінували тут як ніде інше. Часті війни, бойові сутички з військами кримських ханів, турецьких султанів та польських магнатів, повстання проти своїх визискувачів… А кобзарі пробуджували волелюбний дух народу, закликали до боротьби за національне та соціальне визволення, оспівували ратні подвиги. Кобзарі творили, боролись і помирали, як і сотні тисяч безіменних козаків та селян-повстанців. Та залишилися чудові думи та пісні, які вони складали в турецько-татарській неволі чи у час коротких перепочинків між жорстокими боями. Кобзарі оспівували те, що хвилювало їх до глибини душі. Тому й нині, через віки, не можна спокійно слухати їхні думи та пісні. Конкретні відомості про народних співців-музик України дійшли до нас із ХVІІІ століття. Є відомості про те, що майстерність, мистецтво українських кобзарів були відомі за межами України. Їх запрошували, а той силоміць забирали до Польщі, Росії, де примушували грати та співати царям та вельможам.1. Який улюблений інструмент кобзарів?
Приклад запитання: Займенник – це частина мови, яка
Приклад запитання: Додаванням часток аби-, де-, -сь, будь-, -небудь, казна-, хтозна- до питальних займенників утворюються:
Приклад запитання: Текст-це…
Приклад запитання: Чим може ускладнюватися просте речення?Визначте 4 правильні відповіді.
Приклад запитання: Між реченнями у тексті можуть бути такі зв’язки: Визначте 2 правильні відповіді.
Приклад запитання: Укажіть, яким членом речення виступає неозначена форма дієслова в реченні:Стала наближатися година руша­ти в дорогу (С. Васильченко)
Українська мова, 5 клас
Створено 7 травня
Приклад запитання: Пряма мова - це...
Приклад запитання: Окремо з не треба писати слово у варіанті
Приклад запитання: Яким членом речення є виділений інфінітив?Бажання малювати охопило Шевченка
Приклад запитання: Прочитай речення. Якою частиною тексту є це речення?Жив собі в однім лісі Лис Микита, хитрий-прехитрий.
Українська мова, 8 клас
Створено 7 травня
Приклад запитання: Прикладка - це
Приклад запитання: Двоскладним є речення
Приклад запитання: 1. Граматично правильне продовження речення «Ректорат університету щиро вітає з перемогою в олімпіаді…»
Приклад запитання: 1. У кличному відмінку закінчення -е мають усі іменники ч.р. рядка
Приклад запитання: 1.У родовому відмінку однини закінчення у,ю мають усі іменники чол.роду рядка.