Загальні закономірності географічної оболонки Землі

20 запитань
Запитання 1

Великі блоки літосфери, що відокремлені один від одного надглибинними розломами:

варіанти відповідей

сейсмічні пояси

 літосферні плити

 платформи

тектонічні структури

Запитання 2

Для літосфери як оболонки характерні певні властивості, зокрема (3 правильні відповіді):

варіанти відповідей

 стабільність

динамічність

 стійкість

неоднорідність

 дискретність

однорідність

Запитання 3

Найбільшим у світі районом конвергенції літосферних плит є:

варіанти відповідей

Тихоокеанське вогняне кільце

Альпійсько - Гімалайський складчастий пояс

гори Анди в Південній Америці

Маріанський глибоководний жолоб

Запитання 4

Найбільше діючих вулканів розташовано:

варіанти відповідей

на рівнинах

у районах, де проходять межі літосферних плит

на платформах

у районах, де поширені карстові процеси

Запитання 5

Завдяки сили Коріоліса всі тіла, що рухаються паралельно поверхні планети (річки, повітряні маси, морські течії), у Північній півкулі відхиляються

варіанти відповідей

праворуч  

не відхиляється

ліворуч

на південь

на північ 

Запитання 6

Оберт на 15⁰ Земля здійснює за...

варіанти відповідей

 4 хв.

24 год.

1 год

365 днів

Запитання 7

Оберіть основні властивості географічної оболонки

варіанти відповідей

цілісність і єдність

зональність

кругообіг речовин та енергії.

неоднорідність

ритмічність природних явищ

безперервність

дискретність

Запитання 8

Співвідношення між наявними запасами ресурсів та обсягами їхнього щорічного використання, називається

варіанти відповідей

ресурсообмеженість

ресурсовикористання

ресурсозабезпеченість

ресурсозберігання 

Запитання 9

До найбільших азональних геосистем належать

варіанти відповідей

природні зони

материки та океани

географічні пояси    

природні країни.

Запитання 10

Повітряна оболонка землі називається:

варіанти відповідей

гідросфера

літосфера

атмосфера

стратосфера

астеносфера

Запитання 11

Зміна геосистем від екватора до полюсів називається -

варіанти відповідей

Широтна зональність

Вертикальна поясність

Природна секторність

висотна поясність

Запитання 12

Які вітри двічі протягом доби змінюють свій напрям на протилежний?

варіанти відповідей

бризи

пасати

мусони

циклони

Запитання 13

Як називають створені людиною ландшафти?

варіанти відповідей

біологічні

природні

антропогенні

ендогенні

Запитання 14

Що не належить до складників ноосфери?

варіанти відповідей

антропосфера

мезосфера

соціосфера

техносфера

Запитання 15

Виникнення глобальних екологічних проблем зумовлено передусім нехтуванням людиною такої закономірності розвитку географічної оболонки як:

варіанти відповідей

ритмічність

циклічність

цілісність

 зональність і азональність

безперервність і нерівномірність

Запитання 16

Яка температура буде на вершині г. Говерла,( 2061 м) якщо у підніжжя вона становить + 22⁰ С ?

варіанти відповідей

 15⁰ С

 7⁰ С

10⁰ С

- 2⁰ С

Запитання 17

Яка година за місцевим часом у Києві (50˚пн.ш., 31˚сх.д), якщо у Миколаєві (49˚пн.ш., 32˚сх.д) зараз 15 год.46 хв.?

варіанти відповідей

15 год. 42 хв.

14 год. 46 хв.

16 год.02 хв

 15 год.52 хв.

Запитання 18

Кількість висотних поясів у горах залежить від:

варіанти відповідей

висоти гір і географічної широти їхнього розміщення

епохи горотворення.

видів господарської діяльності населення гірської місцевості.

складу гірських порід.

Запитання 19

Про яку закономірність географічної оболонки йдеться в уривку зі спогадів мандрівника: «Ви можете стояти на Мауна-Кеа серед снігових заметів і споглядати цілий схил гори аж до низу й бачити кінець холоду й початок рослинного життя, ...усі клімати Землі, ...усе розмаїття рослинності»?

варіанти відповідей

ритмічність

широтну зональність

висотну поясність

цілісність

Запитання 20

Укажіть, у якому випадку, перетинаючи межу годинного поясу, потрібно відняти одну годину?

варіанти відповідей

 рухаючись із півдня на північ

 рухаючись із заходу на схід

 рухаючись із півночі на південь

рухаючись зі сходу на захід

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест