Тренінг №2 .Тема . Суспільство : ролі , прагнення і можливості

Про матеріал

Пропоную вашій увазі заняття № 2 (тренінг) з громадянського виховання для учнів 10-11 класів .

Завдання цього тренінгу - сприяти формуванню лідерської Я-концепції , формуванню у учнів відповідальності за ролі , яки ми беремо на себе в суспільстві.

Перегляд файлу

Заняття №2.  для учнів 10-11 класів

Тема . Суспільство : ролі , прагнення  і можливості.

Мета: продовжити  розвивати навички учнів  працювати в колективі , опрацьовувати інформацію , осмислюючи її , доводити власну думку , викладати і цивілізовано відстоювати  власну точку зору. 

Завдання:

- сприяти формуванню лідерської Я-концепції , відповідальності .

Обладнання:  фліпчат , плакати з першого заняття , ватман , фломастери, інструктивні  картки .

Хід заняття

Епіграф: "Будь собою. Інші ролі вже зайняті"

Оскар Уальд

І Організаційний момент

Вчитель  :  Добрий день усім! Мені приємно привітати всіх учасників нашої зустрічі. Сьогодні в нас буде , сподіваюсь,  цікаве заняття , тема якого «Суспільство : ролі, прагнення  і можливості».

 Перш ніж почнемо працювати , нагадую вам  про правила роботи , які ми склали минулого разу.

 Нагадую вам , також , що ми визначили низку проблем підлітків в соціумі (плакат №2).  Сьогодні ми поговоримо з вами про лідерство , конкуренцію  і устрій в суспільстві.

1. Очікування ( 10 хв. )  розминка.

Вправа "Акваріум"

Учасникам роздаються аркуші, ножиці, фломастери. Протягом 5 хвилин вони повинні вирішити, рибкою якої породи вони будуть на даному занятті, намалювати, вирізати, розфарбувати рибку, написати на ній ім'я учасника, породу рибки.

На наступному етапі кожен з учасників повинен прикріпити свою рибку  (аркуш ватману), який є образом акваріума. В яке місце приклеїти рибку – кожен вирішує сам (хтось глибше, хтось біля поверхні), хтось у водоростях, хтось серед каменів. Так само учасники повинні розповісти, що ця риба шукає в акваріумі, як уявляє своє існування серед інших риб.

Обговорення. Які ж рибки живуть в нашому акваріумі?

ІІ Основна частина

2. Гра Королівство ( приблизно 30 хв)

Учасникам пропонується уявити себе мешканцями королівства. Як у всякому королівстві, тут є король, королева, їхні придворні і піддані. Потім проводиться розподіл ролей: на роль короля вибирається той, хто сам захоче ним бути. Король вибирає собі королеву. Після цього король і королева вибирають собі по двоє придворних або підданих, називаючи при цьому їх функції при дворі. Ті, в свою чергу, також вибирають собі помічників, вже по одному, і так до тих пір, поки всі члени групи не отримують свої ролі в королівстві. По ходу розподілу ролей робляться і просторові переміщення учасників. Для короля і королеви споруджується трон, інші придворні розміщуються біля трону поруч з тими, хто їх обрав.

 На наступному етапі починається сама гра, де всі її учасники по черзі, починаючи з короля і далі за ступенем підпорядкованості, роблять по одній зміні в королівстві з тим, щоб життя в ньому була краще. (Варіант: король і королева через 2-3 ходу інших учасників мають право зробити додаткові зміни.) Гра може проводитися в один або кілька кіл. По ходу частково обговорюється питання - що відбувається в нашому королівстві? Обговорення (орієнтовні теми):

  •      «Я зрозумів, що сьогодні / зараз...»;
  •      «Мене здивувало...»;
  •      «Я відчув...»;
  •      «Думаю, що...»;
  •      «Сьогодні мене дратувало...»;
  •      «Мені дуже сподобалося / не сподобалося...».

Кл. керівник : дехто з вас зазначив , що дуже важко підкорюватись і виконувати роль яка вас не задовольняла ( не подобалась) . Чому так відбувалось ? (в обговоренні підводимо учнів до поняття «лідерські якості» , або інша причина  «соціальне непідкорення») .

3. Спробуємо з’ясувати , чи є ці якості у вас.  

Тест "Чи я  Лідер ?"

1. Ще в дитинстві необхідність підкорятися іншим людям було для мене проблемою.

2. Думаю, що прогрес у науці і культурі немислимий без людей з розвиненими потребами панувати над іншими.

3. Думаю, що справжній чоловік вміє підкоряти своїй волі жінок.

4. Чесно кажучи, не люблю, коли близькі опікають.

5. Погоджуюсь з твердженням, що справжня натура жінки - покірність.

6. Не всі, можливо, здогадуються, що брати все на себе мені доводиться із-за постійних побоювань за благополуччя рідних.

7. По-моєму, більшість проблем виникає через брак лідерів з "залізною рукою".

8. У важких ситуаціях, які вимагають швидкого рішення, мені зазвичай не треба багато часу, щоб вчинити правильно.

9. Знаю, що люблю і можу керувати іншими людьми.

10. Не вмію і не хочу відкриватися до кінця не перед ким.

11. Мені приємні мрії про "тихої пристані".

12. Думаю, що підлеглому необхідно вміти виконувати будь-які накази начальника.

13. Можливо, це дивно, але в стосунках з близькими мені людьми відчуваю внутрішній опір, коли змушений(на) просити про щось.

14. Часто бувають ситуації, коли хтось чекає від мене пояснень, хоча, на мій погляд, все і так ясно.

15. Мені здається, що мій характер схожий на характер батька (матері), який(а) був(а) опорою в сім'ї.

За кожен відповідь :      "так" - 10 очок       "не знаю" - 5 очок "   ні" - 0 очок.

150-100 очок: Ваші відповіді малюють образ великого диктатора, який вважає, що знає, як є і як має бути. І такої поведінки Ви легко знаходите виправдання. Ви вмієте переконувати і керувати іншими, змусити виконати роботу в строк.

99-50 очок: Гармонія і рішучість, мудрість і розрахунок, вміння дати мудру пораду - ось Ваші головні достоїнства. Якщо необхідно - керуєте, якщо потрібно - поступаєтеся, завжди беручи до уваги чужу думку і бажання.

49 - 0 очок: Ваші відповіді характерні для "психологічного вужа". Ви здатні проковтнути будь-який докір, навіть якщо це не обов'язково, всім пожертвувати, хоча цього ніхто не вимагає. Часто, відчуваючи власне безсилля, Ви здатні на... рішучий вчинок. Відчуваючи безпорадність, шукаєте в інших властиві вам риси характеру.

 Обговорення :

- Чи задоволені ви результатом

- Чи погоджуєтесь з ним?

- Чи дізнались про себе щось нове?

4. Гра «Острів».

 Кл. керівник.  Я вважаю що ви погодитесь зі мною , що будь яка справа іде легше , якщо  є людина , яка бере на себе  керівництво і відповідальність, може об’єднати всіх довкола себе . ( Поділ класу на команди).

Уявіть , волею долі ви опинилися на безлюдному острові. Тут багатий тваринний і рослинний світ, але є і небезпеки: отруйні рослини, мінливе сонце вдень і прохолода ночі та суворі, холодні зими. У найближчі 10 років ви не зможете повернутися до цивілізації, до звичного способу життя.

 Ваше завдання - створити для себе умови, в яких ви могли б вижити. За такий термін люди іноді дичають, з-за дратівливості спалахують сварки, бійки не на життя, а на смерть іі  це , нажаль, природно . Як ви виявите себе в цьому житті? У вас є на всіх певні предмети для облаштування ( топор , фонарик , аптечка, посуд , сірники).  Вам належить освоїти острів, організувати господарство і визначитися з тим:

1. Хто буде ваш лідер і чи буде він взагалі.

 2.  Розподілити обов'язки.

А також обговорити наступні Пункти ( картки видаються з позиціями для  обговорення):

- Які санкції ви визначите за невиконання обов'язків?

- Які закони ви приймете в першу чергу?

 - Як ви будете вирішувати завдання розподілу благ?

- Чи має право людина нікому не підкорятися і жити по-своєму?

 - Чи органи управління втручатися в приватне життя?

 - Якщо людина зла і шкодить іншим, що ви будете робити?

- Яке буде покарання за скоєний злочин? Хто буде «катом»?

- Чи будуть у вас свята, вихідні дні?

Може бути, вам вдасться не тільки вижити, але і створити ідеальне суспільство. Час на роботу у підгрупі - 20 хвилин.

(Після закінчення часу команди презентують свої проекти).

 Рефлексія на гру : бов’язкове  обговорення , як проходила дискусія в кожній команді.

- Хто був явним лідером у команді , як він визначився ?  Як що обрали , то за що?

- Чи задоволені ви суспільством , яке побудували?

- Які пункти викликали найбільше утруднення при прийнятті рішень?

- Які якості допомогли вам прийняти загальні рішення?

 Висновок : (приблизно )

- Побудова суспільних відносин залежить від прагнення кожного і співпраці всіх…

- людина може і водночас не може відмовитися від лідерської ролі , бо лідера не призначають, його обирають. Йому можна довірити свою долю…

- Лідер  приймає не тільки владу , а і відповідальність….

ІІІ. Рефлексія :

- Що з сьогоднішньої зустрічі ви усвідомили?

- Чи виправдалися ваші очікування?

- Обмін враженнями, почуттями, думками щодо роботи .

ІV. Завершення тренінгу. Учасники беруться за руки і висловлюють побажання або усім учасникам, або комусь особисто.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левун Ольга Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 жовтня 2018
Переглядів
1496
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку