Урок - мандрівка країною "Мрій"

Про матеріал
Урок розвитку зв`язного мовлення. Мандрівка країною дитячих мрій. Особливі вміння людини за казкою В. Сухомлинського "Моя співуча пір`їнка".
Перегляд файлу

 

 

Урок – мандрівка країною «Мрій»

 

Маршрут мандрівки:

  1. Похід в «Літературну студію».

Перегляд презентації казки В. О. Сухомлинського «Моя співуча пір’їнка».

 

  1. Звернення в «Довідкове бюро».

 

  1. Політ фантазії. Мрії про майбутнє.

Застосування прийому «Перевтілення». Стратегія «Письмове есе-роздум» на тему «Моя співуча пір’їнка».

 

  1. Аукціон знань. Перегляд презентації про «співучу пір’їнку» видатних українців.

 

  1. Повернення в дитинство. Створення «Чарівної квітки».

Прийом «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок – урок розвитку зв’язного мовлення. На таких уроках ми з вами вчимося… Хто продовжить мою думку? (Вчимося правильно говорити, висловлювати свої думки усно і письмово, писати твори, казки, складати вірші, загадки). Так, і для цього нам треба взяти на урок мислення, фантазію, уяву, творчість. А особливо – фантазію. Адже, зараз ви уявно спробуєте помандрувати  країною ваших мрій. Тому, ми можемо назвати наш урок – мандрівкою. А маршрут мандрівки буде таким:….

-         Девіз нашого уроку (всі): «Я хочу сказати своє слово….»

-         Перш ніж ми почнемо працювати, давайте згадаємо вимоги до усного мовлення. Перед вами таблиця:

Усне мовлення:

Правильне!

Грамотне!

Чітке!

Зрозуміле!

-         А тепер налаштуймо свої думки на роботу.

Існує таке поняття – «співуча пір’їнка»… Це талант, здібності, якесь особливе вміння людини. Дійсно, є багато дітей на планеті, але саме таких, як ви, кожен з вас, нема ніде. Навіть зовні схожі близнята, але в кожного з них своє життя, свої погляди, свій характер, свої здібності. Хтось гарно малює, хтось співає, танцює, декламує вірші, а хтось швидко і правильно розв’язує задачі, працює на комп’ютері. І кожен по своєму пройде свій шлях. Але не завжди людина знає свої здібності, належно цінує, розпізнає і розвиває їх.

-         На дошці ви бачите частини прислів’їв: відновіть їх та поясніть – як ви їх розумієте?

Рана від слова заживає, проте слід глибокий залишає.

До сяючої вершини веде кам’яна стежка.

У кожної людини є своя співуча пір’їнка.

-         Саме на такі роздуми наштовхує нас тема нашого уроку.

(Перегляд презентації  казки В. Сухомлинського «Моя співуча пір’їнка»)

-         Про яку пташку розповів вам В. Сухомлинський? Чи чули ви колись про такого дивовижного птаха? (Показ малюнка, на якому зображено стрепета). – Давайте звернемося до «Довідкового бюро».

Стрепет відноситься до роду дрохв. Це великий птах з сильними довгими ногами, короткими кігтями, щоб краще було ходити і бігати в степах з густою та високою травою. Коричнево-сіре забарвлення допомагає йому ховатися від ворогів. А з головним цій пташці не поталанило – вона може невиразно шипіти. Занесена до Червоної книги України.

 

-         Як ви розумієте слова: «У кожної людини є своя співуча пір’їнка. Нещасливий той, у кого такої пір’їнки немає»?

-         Є багато казок  В. Сухомлинського, які дають поради людям, закликають до того, щоб усі були добрими, розумними, чуйними, чесними, працьовитими, спостережливими. І тоді життя буде цікавим і щасливим.

-         Подумайте та напишіть, яка «співуча пір’їнка»  є у вас… Застосування прийому «Перевтілення» -  «Якби, я був стрепетом, я б хотів, щоб моєю співучою пір’їнкою було вміння…» (Презентація есе учнів на тему «Моя співуча пір’їнка»).

-         Чудово! Я надіюся, що ваші мрії здійсняться і в майбутньому ви станете тими, ким хотіли б бути. Давайте переглянемо презентацію і визначимо яка співуча пір’їнка була у цих видатних українців? (Письменники, лікарі, спортсмени, співаки…)

-         Отже, кожна людина, яка хоче досягти поставленої мети, повинна пройти свою «кам’яну стежку», адже в житті нічого легко не дається. Ми повинні багато і наполегливо працювати, щоб наші мрії та бажання здійснилися.

Підсумок уроку.

-         Чого вчить нас В. Сухомлинський? Які риси характеру необхідно виробляти в собі, щоб розвинути свої природні здібності?

Створення «Чарівної квітки» . (Доброта, чуйність, милосердя, чесність, наполегливість, працьовитість, спостережливість, уважність, цікавість).

-         Отже, чи справдилися ваші очікування від заняття?

«Мікрофон»

-         Які ваші враження від уроку?

-         Над чим ми сьогодні працювали?

-         Що вам сподобалося найбільше?

-         Які висновки ви зробите для себе, після нашого уроку?

-         Отже урок добігає кінця і його хочеться завершити словами В. О Сухомлинського: «Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісти порошинкою. Людина народжується, щоб залишити після себе слід вічний».

-         Ми прийшли у світ, щоб жити

Всі на просторі земнім,

Щоб сміятись і радіти

У довкіллі чарівнім.

Це життя. Це - справжня казка!

Ллється музика і сміх!

Ти ж, запам’ятай, будь ласка,

Неповторний серед всіх!

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
21 березня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку