Урок "Безпечна прогулянка. Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи"

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров`я для 4 класу на тему "Безпечна прогулянка. Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи"
Перегляд файлу

Тема. Безпечна прогулянка. Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи.

 

Мета:  визначити, які небезпечні ситуації можуть статися поза домівкою чи школою, дати зрозуміти учням, до яких наслідків може призвести неуважність та неслухняність, на основі різних ситуацій дати елементарні знання про правила поводження під час прогулянки; розвивати логічне і абстрактне мислення, вміння розв'язувати ситуації, пам'ять, увагу; виховувати обережність.

 

Обладнання:  Зображення квітів, плакат «План двору», презентація, мультфільм «Корисні підказки. Безпечний двір»

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

1. Налаштування. Вправа «Мій настрій»

- На що схожий ваш настрій

2. Шкала мого настрою

https://lh6.googleusercontent.com/tIZ1UmXMXwmRYU8HDupK11fPSzl8r58LbmP88CKjCowGCGDvYL-RZ2IpWokZYlDSfjKg_B47mHQwzPTh5MUL0hx6c_hsMDOuv9F_V-sfzDWVrw8Wwc7mPiBbhm7wlskHp2UQECVukn58jxBvEg

  • За шкалою визначте свій настрій.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Діти, погляньте на екран. Ви впізнаєте цих героїв?

- З якої казки вони завітали?

- Пригадайте, у яку біду вони потрапили?

- Як ви вважаєте, чому?

(Поступово на екрані з'являються семеро козенят, Червона Шапочка, Буратіно, Півник з казки "Кіт та півень", Колобок)

 

ІІІ. Визначення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

- Мабуть, ви не раз чули по телевізору, читали в Інтернеті про зникнення дітей та дорослих, про те як хтось потрапив в біду. Отож, як ви думаєте, про що ми сьогодні з вами поговоримо на уроці?

 - Сьогодні на уроці ми з вами будемо вчитися уникати небезпечних ситуацій поза межами школи, домівки. Спробуємо зрозуміти, як важливо бути уважними та слухняними під час прогулянки, щоб не потрапити у біду, як герої наших казок. А ще ми створимо свої правила безпечної поведінки під час прогулянок. Отже тема нашого уроку «Безпечна прогулянка. Правила поведінки під час непередбачених ситуацій поза межами домівки, школи»

- Скажіть, навіщо нам ці знання? Чи знадобляться вони нам в житті? Як саме?

 

ІV. Робота над темою уроку

  1.               Перегляд мультфільму «Безпечний двір» із серії «Корисні підказки».
  •                 А розпочнемо ми нашу роботу з мультфільму. Уважно перегляньте мультфільм, який нам пропонує канал «Нова школа», із серії «Корисні підказки. Безпечний двір». Цей цікавий та корисний матеріал допоможе нам визначити безпечні місця у дворі та скласти правила безпечної поведінки під час прогулянки.
  •                 Які ж небезпеки ми виявили, переглянувши мультфільм? Пропоную позначити на плані двору ці небезпечні місця. (На дошці висить плакат «План двору»)
  1.               Робота в парах

Учні отримують завдання. На основі переглянутого мультфільму, власного досвіду, правил безпеки відомих дітям з попередніх занять, дати експертну оцінку небезпек, які існують у дворах багатоповерхових будинків та на дитячих майданчиках.

(відповідь можна записати або проілюструвати).

Завдання (Завдання в парах можуть повторюватися. Над одним питанням може працювати дві різні пари)

1 пара.Одяг (Скласти поради як правильно обрати одяг для прогулянки, чому важливо, щоб одяг був правильно підібраний)

2 пара. Безпечний вихід з квартири (Сформулювати правила як поводитися, якщо в під’їзді незнайомець, чи варто з незнайомцем заходити в ліфт)

3пара.Виявлення небезпеки у дворі (Джерело небезпеки у дворі багатоповерхового будинку: низенькі металеві парканчики з гострими елементами, обірвані дроти, відкриті каналізаційні люки)

4 пара. Припарковані автомобілі (Важливо: небезпечно грати біля автомобілів, ховатися за ними, водій може не помітити цього і зрушити з місця)

5 пара. Сміття у дворі (Джерело небезпеки для дорослих та дітей: бите скло, вибухонебезпечні предмети, шприци)

6 пара. Дитячий майданчик (Сформулювати правила безпеки біля гойдалки, каруселі, на гірці)

7 пара. Якщо на майданчику натовп (Сформувати правила безпечної поведінки в натовпі)

8 пара. Незнайомці (Назвіть різні способи як відмовити незнайомцям) (Наприклад: Ні, дякую; вибачте; я поспішаю; не хочу; не можу; не знаю; не буду; не піду; не поїду; мені забороняють батьки; я запитаю у батьків; не просіть; я не робитиму цього; мені батьки не дозволяють цього робити тощо).

 (Діти  презентують свої наробки і прикріплюють їх теж на плакат «План двору». Всі разом обговорюємо,доповнюємо )

Зворотній зв'язок «Сигнал рукою»

(Учитель просить учнів показати сигнали, що позначають розуміння або не розуміння матеріалу)

C:\Users\любимая\Desktop\Рисунок1.jpg                     C:\Users\любимая\Desktop\Рисунок2.jpg                      C:\Users\любимая\Desktop\Рисунок3.jpg

 

Я розумію                  Я все ще не                  Я не розумію

і  можу  це                  впевнений

пояснити 

  1. Робота з підручником. Правила "п'яти не"

- Я дуже хочу, щоб ви завжди залишались здоровими та неушкодженими, тому відкрию вам секрет  правила "п'яти НЕ".

- Його ви знайдете в підручнику на ст.105-106. Прочитайте самостійно і запам’ятайте ці правила.(читають)

- Тож, назвіть, які правила «п’яти НЕ» ви запам’ятали?

- Чи знадобляться нам ці правила? Навіщо?

 

  1. Фізкультхвилинка

 

Руханка (виконати рухливі вправи)

Вчитель називає дію. Якщо вона безпечна, діти говорять «Безпечно!», підстрибують, плескаючи над головою в долоні. Якщо небезпечна, діти присідають і говорять «Небезпечно!».

 

- Гратися з друзями у своєму дворі.

- Піти гуляти на іншу вулицю, не сказавши батькам.

- Гратися, коли на вулиці стало темно.

- Гуляти на дитячому майданчику біля дому.

- Розповісти незнайомій людині свою адресу та коли батьків не буває вдома.

- Сісти в машину сусідів.

- Провести незнайомця туди, куди він попросить.

- Гратися на спортивному майданчику.

- Проходжатися  безлюдною вулицею.

- Втікати від наполегливого незнайомця.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 

1. Аналіз ситуацій

- Давайте складемо власні правила, аналізуючи ситуації, що сталися з дітьми через неуважність та неслухняність. Я пропоную створити галявину "Щоб не трапилось біди, пам'ятай про це завжди!", "виростивши" на ній квіти з правилами.

 

- Отож, розглянемо ситуації. Уважно прослухайте і порадьте, якого правила слід було дотриматись. (Правило записується  на квітці і прикріплюється на дошку)

 

Ситуація 1

   Оксанка  прогулювалася центром міста. До неї підійшла привітна молода жінка. Дівчинка не помітила, як розповіла незнайомці де живе, коли батьків не буває вдома.

Наступного дня квартиру Оксанки пограбували.

  • Яке правило можна скласти для Оксанки?

Не говорити домашню адресу незнайомим людям. Взагалі не розмовляти з незнайомцями.

 

Ситуація 2

Андрійко  дуже поспішав на тренування з гандболу. Коли він збирався переходити дорогу, поруч зупинився гарний автомобіль. Водій, якого хлопчик не знав, сказав, що він знайомий батьків і запропонував його підвезти.Андрій  зрадів такій нагоді. Ввечері хлопчик не з'явився додому. Його викрали.

  • Яке правило можна вивести з такої ситуації?

Не сідати до незнайомців у машину.

 

Ситуація 3

  Два товариші так загралися, що й не помітили настання темряви. Повертаючись додому, на них чекала неприємна зустріч з хуліганами.

  • Що порадите друзям?

Не гуляти до настання темряви.

 

Ситуація 4

  Сашко вирішив прогулятися після уроків. Хлопчик так поспішав, що забув повідомити про це маму. Сашко так захопився прогулянкою, що заблукав. Додому повернувся вже затемна. На нього чекала схвильована мама і серйозна розмова.

  • Як ви думаєте, що сказала мама сину?

Не затримуйся дорогою зі школи додому.

 

Ситуація 5

   Наталка - велика модниця. Вона завжди одягає на прогулянку дорогі речі та багато прикрас. Ще й телефон новенький не забуває прихопити. І похизуватися любить. От і потрапила одного разу до рук злодіїв.

  • Яке правило забула дівчинка?

Не брати коштовні речі, збираючись на прогулянку.

 

Ситуація 6

  Дві маленькі сестрички поверталися додому. Біля ліфту вони побачили неприємного на вигляд незнайомця, який слідував за ними. Дівчатка одразу згадали мамині слова і залишились в під`їзді.

  • Як ви думаєте, чому навчила їх мама?

Не заходити у під’їзд, у ліфт з незнайомцями.

 

Правила, написані на квітках діти прикріпляють на галявину після кожної ситуації.

 

-Діти, погляньте, яку корисну справу ми зробили. Тож, які правила ми з вами визначили, давайте їх зачитаємо?

- А навіщо ми це робили?

- Робота ваша не марна, адже тепер ви можете поділитися цими правилами зі своїми друзями, щоб і вони ніколи не потрапляли в небезпечні ситуації поза межами школи та домівки.

Зворотній зв'язок «Долоньки»

2. Робота з прислів`ями

1) Надійся не на силу, а на розум.

2) Небезпека знаходить тих, хто її шукає.

VI. Підсумок. Рефлексія

1. Вправа «Хвости».

- Закінчіть речення.

1) 3 настанням темряви гуляти самим... (не можна).

2) На прогулянку з друзями коштовні речі брати... (не слід).

3)  Якщо я затримуюсь у школі, то я... (повідомлю батьків).

4) Якщо мене друзі покличуть піти з ними в інший двір, то я... (не піду, скажу батькам тощо).

2.  «Гора успіху»

- Оцініть себе,  як ви попрацювали?

Вершина – Якщо ви все зрозуміли і можете пояснити нову тему іншому

Середина – Якщо ви все зрозуміли, але вам важко пояснити іншому

Підніжжя – Якщо вам здалася складною нова тема

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2021
Переглядів
2091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку