урок "Цікавий світ рослин"

Про матеріал
Форми та методи, прийоми: кейс-технологія, «Асоціативний кущ», робота в групах, робота з мультимедійними засобами, майстер-клас, бесіди Очікувані результати: • розпізнавати царства живої природи; • називати групи рослин, їх відмінні властивості; • порівнювати ознаки рослин; • описувати результати спостережень за рослинами; • отримані знання використовувати у своєму життєвому досвіді.
Перегляд файлу

        Тема. Світ планети рослин

Мета:

  •            розширити та уточнити знання учнів про різноманітність рослин, умови їх зростання;
  •         вчити розпізнавати і наводити приклади рослин із навколишнього

середовища, спостерігати за ними;

  •         ознайомити з різноманітністю рослин, довести цінність

рослин для людини (естетичну, практичну, оздоровчу);

  •         формувати вміння порівнювати рослини (за розміром, місцем

зростання, використанням людиною);

  •         виховувати прагнення доглядати і спостерігати за рослинами;
  •         розвивати спостережливість, логіку, уяву, встановлюючи взаємозв’язок між природою і людиною.
  •         виховувати любов і бережливе  ставлення до рослинного світу.

Завдання уроку: 

  •       провести дослідження стосовно походження росли, появи перших дерев на планеті
  •       зробити висновки, порівняння на основі зроблених досліджень
  •       визначити роль рослин у житті людини
  •       застосовувати різні види мультимедія для досліджень

Тип уроку:застосування знань, умінь і навичок

Форми та методи, прийоми: кейс-технологія, «Асоціативний кущ», робота в групах, робота з мультимедійними засобами, майстер-клас, бесіди

Очікувані результати:

  • розпізнавати царства живої природи;
  •          називати групи рослин, їх відмінні властивості;
  •          порівнювати ознаки рослин;
  •          описувати результати спостережень за рослинами;
  •          отримані знання використовувати у своєму життєвому досвіді.

Розгортки кейсу

Перші рослини на планеті Земля

Рослини і кам’яне вугілля

Чудо-рослини світу

«Майстер-шеф від рослин»

Рослини і мистецтво

Вчитель: Діти!  А що ви знаєте про рослини?

«Асоціативний кущ»

Багато цікавого ми дізналися з вами про рослини на уроках Природознавства. А чи все ми знаємо про цей дивовижний світ живої природи?  Давайте завітаємо з вами на цю дивовижну планету рослин і відкриємо  для себе ще щось нове і цікаве.

На минулому уроці ми з вами визначили декілька вкладок , які ми з вами і розкриємо.

І. Перші рослини на планеті Земля

Завдання:  визначити, коли виникли перші рослини на Землі.

 І як люди дізналися про  це?

Вчитель: Якими були перші рослини на Землі?

https://www.youtube.com/watch?v=FBHRSyvj5iU

Обговорення відео.

-В якому середовищі виникли перші рослини? До якої групи рослин вони належать?

Чому рослини «залишили» океан?

  • Яку роль відігравали дерева для нашої планети?

Що  потрібно було змінити рослинам у своїй будові, щоб адаптуватися на суші?

  • А як ми дізналися про ці факти? Невже існує «Машина часу»? А ви як гадаєте?

Восени 1912 року неподалік від села Райни в Шотландії, сільський лікар У. Маккі, який заради свого задоволення захоплювався геологією, як-то раз справив зріз в породі і до свого величезного здивування, виявив, що в ній чудово збереглися залишки рослин. На абсолютно голом і дуже тонкому стеблі, перебували витягнуті в довжину кульки з досить товстими стінками. Вже набагато пізніше, вчені з’ясували, що це було найдавніше на Землі рослина, що існувала чотири сотні п’ятнадцять мільйонів років тому. І назвали цю рослину – Куксон.

Дещо пізніше залишки цієї рослини і інших, таких, як хлорнеофіта, рінія, псилофіти, були знайдені в Чехії, Західного Сибіру і в США. Всі ці рослини отримали загальну назву – рінофіти, на ім’я тієї самої села в Шотландії, де проживав сільський лікар Маккі.

ІІ. Рослини і кам’яне вугілля

Фоторепортаж   (додаток 1,)

 Рослини, які зберегло до нас кам’яне вугілля

Дуже детально розповідає вченим про найдавніших рослинах Землі – кам’яне вугілля. Близько трьохсот мільйонів років тому, на Землі виростали дивовижні рослини, яких тепер на нашій планеті не зустрінеш. Це були величезні папороті висотою до тридцяти метрів. Стовбури цих папоротей були дуже товсті, а листя широкі і розлогі. Точно такими ж, високими росли хвощі. Вони були схожі на довгі голі свічки. Могутні сигилляріі і плавуни наповнювали нашу давню Землю. У наших сучасних лісах теж є папороті, плауни і хвощі, але вони настільки видозмінилися, що набули статусу низькорослої трави.

Дерева, коли гинули, валилися на вологу і сильно заболочену грунт. Нові дерева, які виростали на їх місці, точно також вмирали від старості і природних катаклізмів. Під їхньою вагою, старі стовбури занурювалися в грунт все глибше, і глибше, утворюючи шар за шаром, немов гігантський пиріг. Повітря під товщу цих шарів не міг проникнути. І потроху протягом сотень тисяч років, ці стовбури зверталися спочатку в м’який коричневий торф, а потім і в твердий чорний вугілля. І досить часто в кам’яному вугіллі, можна виявити сліди різних рослин: відбитки листя папороті, його стебел, а іншого і навіть цілі скам’янілі стовбури цих древніх 

ІІІ. Чудо-рослини світу

Вчитель: - Багатий і різноманітний світ рослин!  Рослини як і люди не схожі  між собою, різняться і розміром, і місцем  і характером. Зі змістом цієї вкладки нашого кейс-уроку нас ознайомлять наші кореспонденти.

https://www.youtube.com/watch?v=HfoQghgICsg

 

  Виступ дітей

https://youtu.be/sktlu-ct6pM

Вчитель:- Яку користь приносять рослини людям?

Робота в групах.

 ( на початку уроку кожному учневі поклали на стіл квітку)

Вчитель: - Діти , у вас на столі є зображення квітів. Квіти об’єднані за відношенням до світла. Знайдіть свою групу.

Об’єднання в групи

Вчитель: - Треба зібрати з пазлів рослину і скласти  «портрет»  рослини.

Назва. Місце  зростання..   Яку представляє  цінність для людини.

Висновок.

   ІV.  Рослини-хижаки

https://www.youtube.com/watch?v=Rt-_if72Iqw

 

VI. «Майстер-шеф від рослин»

Ознайомлення з рецептами, перегляд відео дітей про приготування блюд із рослин

Майстер-клас від батьків  з приготування блюд із рослин

https://youtu.be/ejpHsUaw9LU

 

Вчитель:  Яку користь приносять рослини людям?

 

Робота в групах.

 Скласти  портрет  рослини

Назва. Місце  зростання..   Яку представляє  цінність для людини.

VII. Рослини і мистецтво

ЯКІ  МАТЕРІАЛИ  ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ?

 Вчитель:  Рослини не тільки дають нам їжу, одяг, з деревини роблять багато музичних інструментів. Отже і музику нам теж  дають рослини.

Люди, які володіють мистецтвом витягання звуків з предметів, для цього призначених, зазвичай і розбираються в них, розуміють, що якість залежить насамперед від матеріалу, який пішов на його виготовлення. Звучання змінюється в кращу сторону при використанні більш якісної основи. На питання «Який музичний інструмент роблять із сосни?» є кілька відповідей. Найбільш відомі інструменти з сосни - це етнічні  гуслі, барбет, морин хуур і балалайка, гітара, звичайно ж, скрипка Існує ще безліч різних інструментів, при створенні яких використовувалася сосна.

В самих загальних рисах ми отримали відповідь на питання, який музичний інструмент роблять із сосни. Напевно, вам цікаво буде дізнатися і про інших матеріалах. Крім сосни, дуже часто використовують інші види деревини, а також їх композиції. Досить часто при виробництві музичних інструментів використовується клен. В основному він цінується не за акустичні, а, швидше, декоративні та механічні характеристики. Завдяки пружності й твердості він займає почесне місце серед матеріалів, за допомогою яких створюють гітари. Також дуже поширене виробництво гітар з тополі, яке використовується, в основному, для створення  дешевих моделей. При виборі деревини для створення музичного інструмента завжди враховується екологічне оточення, що надає вирішальний вплив на рослини. Найбільш підходящий матеріал, який використовують більшість народних майстрів, - це деревина з стовбурів, зростаючих в затінених місцях на кам'янистих берегах. Такі умови вважаються ідеальними, так як дерева ростуть повільно і формуються найбільш рівномірно. Як відомо, велику роль в якості деревини має час року, коли вона була зруйнована. Вважається, що найбільш підходящий для заготівлі місяць - квітень. До середини весни в деревині найменше вологи, вона не темніє, не гниє і має світлий колір. Краще всього підходять стовбури, вік яких 20-30 років. У цьому віці деревина якісна і відмінно підходить для створення музичного інструменту.

https://www.youtube.com/watch?v=tOuvxKUh56M

Висновок: Чи всі  розгортки ми відкрили?

    Яка інформація вас більше зацікавила?

Чи хотіли б ви ще раз побувати на планеті рослин?

Чи змінилося ваше ставлення до росли?

Давайте зробимо з вами квітку і подаруйте її вашім близьким, знайомим з найкращими побажаннями і поділіться тими знаннями, які ви отримали під час  уроку.  Додаток 3
Додаток 1

C:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\4495696.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\paleontologicheskij-metod-izucheniya-osobennosti_4.jpg 

 

 

 

 

 

C:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\066fc880d87275085213774537ec6268.jpg 

 

 

 

 

 

                                                         Додаток 2

C:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\lilly-of-the-valley-bulbs-lily-of-the-valley-wild-daffodil-crocus-bulbs-wild-flower.jpgC:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\20130207222021.jpg


 

C:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\P1010016.JPG 

 

C:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\169897_original.jpg 

 

 

 

 

 


C:\Users\Алекс\Desktop\кейсурок\rebp-54669.jpgДодаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку