Урок «І.С.Нечуй-Левицький. Основні віхи життя. Загальна характеристика творчості. Розширення ним ідейно-тематичних меж української прози»

Про матеріал

Урок розроблено для учнів 10 класу з профільним рівнем навчання. Учитель використовує різноманітні форми і методи роботи: проблемне питання, різнорівневі завдання, дослідницька робота в малих групах.

Перегляд файлу

 

 

Розробка уроку

з української літератури, 10 клас,

профільний рівень

 

Тема: «І.С.Нечуй-Левицький. Основні віхи життя. Загальна характеристика творчості. Розширення ним ідейно-тематичних меж української прози».

 

Підготувала учитель

 української мови та літератури

Курахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №22

 Селидівської міської ради

Сіпєєва О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок №1

Тема: І.С.Нечуй-Левицький. Основні віхи життя. Загальна характеристика творчості. Розширення ним ідейно-тематичних меж української прози.

Мета: ознайомлення учнів з основними життєвими віхами письменника, дати загальну характеристику його творчості; прокоментувати оцінку І.Франком творчої спадщини І.С.Нечуя-Левицького; розвивати вміння правильно, послідовно, логічно будувати власне висловлювання, визначати тематику творів; виховувати почуття поваги до творчості класика української літератури, прищеплювати риси доброти, любові до природи.

Обладнання: портрет письменника, книжкова виставка його творів, ілюстративний матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Оголошення теми та мети уроку

  1.              Робота з епіграфом уроку

« Він заслужив звання народного письменника. Вищої похвали бути не може.»

  1.              Слово вчителя

Одним із найпопулярніших і найулюбленіших письменників нашого народу був і залишається Іван Семенович Нечуй-Левицький. Немає, мабуть, в Україні такої людини, яка б не знала пройнятої гумором і дотепами «Кайдашевої сім ї» чи колоритних образів баби Параски та баби Палажки.

 Сьогодні на уроці ми ознайомимося із життєвим і творчим шляхом українського Бальзака, як назвав митця академік О.Білецький, перегорнемо сторінки його довгого і наповненого подіями життя.

  1.              Ознайомлення із книжковою виставкою творів письменника – романами і повістями, науковими працями, перекладами, художньо-етнографічними статтями, театральними рецензіями.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  1. Проблемне питання: Життя яких соціальних верств українського народу зобразив у своїх творах Нечуй-Левицький? У яких творах?
  2.   Дослідницька робота учнів щодо опрацювання теоретичного матеріалу «Життєвий і творчий шлях І.С.Нечуй Левицького» (робота в малих групах)

Репродуктивний рівень

Завдання №1. Підготувати повідомлення «Батьки письменника. Дитячі роки». Дати відповіді на питання:

  •                 У яких умовах проживала родина письменника?
  •                 Які риси характеру успадкував Семен від своїх батьків?

Завдання№2. Підготувати повідомлення «Освіта майстра слова».

Конструктивний рівень

Завдання №1. Опрацювати теоретичний матеріал та заповнити таблицю «Тематика творчості І.С.Нечуя-Левицького»

 

Про життя селян

Про життя міщан

Про життя інтелігенції

Про життя духовенства

На історичну тематику

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання №2. Опрацювати теоретичний матеріал «Творча спадщина І.С.Нечуя-Левицького». Заповнити таблицю.

Літературний жанр

Назва твору

Примітка

Повісті

 

 

Мала проза, оповідання, нариси, казки

 

 

Драматичні твори

 

 

Наукові праці, романи

 

 

Перекладацька діяльність

 

 

 

Творчий рівень

Завдання. Написати міні-твір «Нечуй-Левицький – це…», передавши свої враження від ознайомлення з особистістю письменника.

Обговорення результатів роботи в малих групах

IV. Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

  1.              Творча робота

Скласти синкан «І.С.Нечуй-Левицький»

V. Домашнє завдання

С. 18-22 читати;

Вивчити біографію письменника; прочитати повість «Кайдашева сімя»;

Творчий рівень: написати лист письменнику.

УІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Інтерактивна гра «Мікрофон»

  •                 Мене вразив той факт, що…
  •                   Приємно, що…

 

 

docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку