Урок на тему"Охорона природи"

Про матеріал
Розширити знання учнів про природу рідного краю; формувати уявлення про рослин і тварин рідного краю, які занесені до Червоної книги України; розвивати критичне мислення учнів; формувати навички роботи в групі, ціннісне ставлення до природи, бажання охороняти та примножувати її багатства і красу.
Перегляд файлу

Тема: «Охорона природи»

Мета: розширити знання учнів про природу рідного краю; формувати уявлення про рослин і тварин рідного краю, які занесені до Червоної книги України; розвивати критичне мислення учнів; формувати навички роботи в групі, ціннісне ставлення до природи, бажання охороняти та примножувати її багатства і красу.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку; дидактичний матеріал; розфарбовки, цеглинки.

Хід уроку

І. Організація класу

Слайд «Сонечко»

Гріє землю сонечко,

Ніжно примовляє:

– Прокидайтесь, діточки,

Як у полі квіточки

Починаєм працювати

Нову тему ми вивчати

Пізнавати рідний край

Ти за всіма спостерігай

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація діяльності.

  1. «Мозковий штурм»
  • Що таке природа?
  • Що є природою на вашу думку?
  • Людина є частиною природи? (Обґрунтуйте)
  1. Робота в групах:
  • Діти, у вас на парті лежать малюнки, на яких зображено тварини рідного краю. Вам потрібно відгадати загадки і прикріпити на дошці відповідний малюнок, що є відгадкою.

Загадки:

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

Як зовуть її?… (Лисиця)

 

Засвітились серед ночі
В темній хащі жовті очі.
Наче лісу грізний дух –
Гострі ікла, сірий смух.
Полювати йде хижак.
На весь ліс наводить жах. (Вовк)

 

Стрекотуха білобока,
Звуть усі її…(Сорока)

  1. Робота з LEGO:

(Вчитель показує цеглинку, а учні називають колір і розповідають на що колір схожий у природі: жовтий – сонечко, синій – небо, блакитний – річка, зелений – травичка, червоний – мак, оранжевий – апельсин.

  1. Гра «Злови м’ячика» (Вчитель кидає м’ячика по черзі учням називаючи живу і не живу природу. Жива – злови.)

ІІІ. Хвилинка спостережень

Слайд  «Синоптик» на фоні мелодії «Прогноз погоди»

  • Яка сьогодні пора року на дворі?
  • Який зараз місяць?
  • Якою погодою зустріла нас природа?
  • Як колір неба?
  • Чи був дощ?
  • Як світить сонечко?

ІV. Повідомлення теми, мети уроку

  1. Гра «Склади слово»

(На дошці прикріплено листочки, на яких написано склади, а під складами – малюнки.)

  • Вам необхідно, скласти слова. Це наша тема уроку.
  • Охо ро на при ро ди
  1. Бесіда

Слайд «охорона природи»

  • Сьогодні ми поговоримо про охорону природи, як саме берегти і охороняти її.
  • До якою природи належать тварини і рослини?
  • Які ознаки свідчать про їхню приналежність до живої природи? (Дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають.)

V.Засвоєння нових знань

Слайд «Чи потрібно охороняти природи»

  • Чому потрібно оберігати квіти, дерева і трави?
  • Чому потрібно оберігати тварин?

(Відповіді учнів.)

  • Що, на вашу думку, завдає болю на колишній природі? (Відповіді учнів.)
  • Якщо одна людина зламає гілку, чи зірве квітучу рослину, то це майже не помітно в природі, а коли це скоять багато людей, то це може призвести зникнення рослини і виду тварин.
  • Чи завдавали ви шкоди природі хоча б випадково? (Відповіді учнів.)
  • А ви знаєте, що без природи людина не виживе!

Слайд «як добре що є рослини і тварини»

  • Як добре що, є рослини! Без рослин не було би життя на планеті Земля.
  • Яке значення мають рослини для тварин?

Слайд «Рослини дають кисень, є притулком, є їжею, ліками.»

  • Яке значення мають рослини для людини?

Слайд «Людина отримує від рослин кисень, їжу, ліки, тканини – льон, бавовну; деревину;)

  • На жаль, господарське діяльність людей змінює умови життя рослин і тварин.

Слайд «Господарська діяльність людей.»

  • На місце лісу люди будують завод, на місце лугу ферму. Багато дикорослих гине. У кожній місцевості є тварини, яких залишилося дуже мало. Вони зникають, бо люди на них полюють, знищують місця їхнього мешкання – ліси, луки, озера. Тому потрібно берегти природу.

Слайд «Люди зривають квіти, забруднюють природу після пікніків.»

  • Дуже багато рослин стають рідкісними, що люди рвуть їх за ради гарних квіток. Такі росини не дадуть плодів і насіння. Зірвані рослини швидко в’януть, а в природі вони могли б радувати нас!

Слайд «Витоптування рослин.»

  • Люди навіть не зриваючи рослин гублять. Причина цього витоптування.
  • Природу потрібно охороняти і берегти.
  • Багатьох рослин і тварин залишилося мало. Їх занесено до Червоної книги України. (Мультимедіа - показ Червоної книги)
  • Ця книга називається так тому, що червоний колір – сигнал небезпеки, і має викликати у людей за долю природу. У Червоній книзі подано, назви рослин і тварин, які терміново потребують охорони.
  • Що можуть зробити люди для охорони рослин та тварин?

Висновок

Слайд «Причини зникнення рослин та тварин» (Міркування учнів.)

VІ. Фізкультхвилинка

«Ми лісочком йшли»

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу:

Слайд «Ліс»

1.Гра «Червоний-зелений» (На парті листочки з зелени та червоним кольором, вчитель ставитиме питання, якщо ви згодні піднімайте зелений листочок, якщо ні, то червоний.)

Коли заходжу в ліс, то:

  • Дбайливо ставлюся до кожної квітки і травинки;
  • Нариваю великі оберемки квітів;
  • Не галасую;
  • Не нищу природу;
  • Бігаю, роблю все що заманеться;
  • Усе, що залишається від пікніку, залишаю на галявині;
  • Розводжу багаття там, де є найкраще місце.
  • Молодці! Ви добре знаєте правила поведінки в лісі!

2.Гра «Скарги рослин і тварин»

  • На що скаржаться ці рослини (тварини)? Зазначте стрілками. Як людина може їм зарадити?

  • Запам'ятай!
  •   Запам’ятай! Ці тварини потребують охорони.

Слайд «Рослини Червоної книги»

  1. Робота з підручником
  2. Робота в групах. 1-ша розфарбовує рослини. 2-га розфарбовує тварин.

ІХ. Підсумкова бесіда. Рефлексія.

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалося?
  • Чи були завдання складними?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Локоть Юлія
Додано
20 серпня 2022
Переглядів
1344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку