Тема. Зірвана квітка – вже не квітка
Мета. Навчити учнів виготовляти квіти , використовуючи різні матеріали; навчити конструювати об'ємні квіти з капронових квадратиків.
Розвивати увагу, фантазію, творчі здібності, естетичний смак, дрібну моторику пальців рук.
Виховувати акуратність, терпіння, любов до природи, живопису.
Обладнання: зразки виробів; репродукції картин відомих художників, ножиці, кольоровий папір, фарбований капрон, металевий дріт, кольорова стрічка, гофрований папір.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Підготовка робочих місць
( перед початком уроку )
ІІ. Організаційний момент
Кожен з вас своє щось віднайде.
Тож працюйте всі старанно,
Щоб урок пройшов не марно.
Вправа «Мої очікування»
ІІІ. Повідомлення теми уроку (Додаток 1)
« Ой, які ж ви гарні, квіточки мої, діточки, красунечки ви мої. Я на вас ніколи не надивлюся, я вами не налюбуюся – і поїдала їх очима, і тулилася до них вустами. Сама ніколи не зривала квітів, якщо бачила, що хтось зривав – не дозволяла цього робити – гріх! Не приймала дарованих квітів. Крім м’яти, чебрецю, любистку для запаху на домівці – ніяких квітів не зривала. Малювала, сидячи біля стеблини з квіткою, з натури. Зірвана квітка – вже не квітка.»
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
Уявіть, якби на Землі не було квітів. Наскільки похмурим і суворим було б тоді все живе на Землі. На Землі величезна кількість квітів. Вони мають особливу форму, колір, аромат. Квіти супроводжують людину все життя: свята, дні народження. Звичайно, усіх хочеться привітати квітами – це вже традиція, але зірвана квітка – подарунок, що швидко згасне. То що ж тоді робити?
(Додаток 2)
V. Розгляд зразка виробу
VІ. Технологія виготовлення виробу
Закрийте очі і на хвилину уявіть, що ви опинились на квітучій галявині, де цвітуть різноманітні кольорові квіти, світить сонечко, співають птахи, літають барвисті метелики. Які квіти ви бачите на галявині? А тепер скажіть, чи ви б хотіли нарвати величезний букет квітів додому?
Виготовляємо квіти з панчішного капрону. З м'якого тонкого дроту робимо форму пелюсток квітки. З капрону вирізуємо кусочки прямокутної форми і натягуємо їх на форму так, щоб дріт був всередині, а тканина — з двох боків пелюстки. Квітка буде складатися з 4 пелюсток. Зробивши пелюстки, з’єднуємо їх і з гофрованого паперу зробимо листочки.
А в кінці створимо букет квітів, що буде милувати очі не день, не тиждень, і не місяць. І жодна квітка не постраждає.
VII. Правила техніки безпеки
VIІI. Самостійна робота учнів.
ІX. Оцінювання виробів.
XI. Підсумок уроку.
Любіть, шануйте і оберігайте природу, бо якщо не ми, то хто захистить наш дім, нашу Землю? Якщо хтось скаже, а хіба зірвана мною квітка чи зрубане дерево нашкодять природі – на нашій планеті їх безліч? А тепер подумайте, що таких людей на планеті 6 мільярдів і кожен нарве букет квітів, кожен викине сміття, кожен зломає деревце, чи багато природи буде знищено? А якщо всі ці люди посадять хоча б по 10 дере, або замість зірваних квітів протягом року даруватимуть лише вазони. Скільки в такому разі буде врятовано природи? Починати змінювати світ потрібно з себе, якщо ви зміните свою поведінки – це вже вплине на світ і на природу.
Я дякую вам за урок.
XII. Прибирання робочих місць.
« Ой, які ж ви гарні, квіточки мої, діточки, красунечки ви мої. Я на вас ніколи не надивлюся, я вами не налюбуюся – і поїдала їх очима, і тулилася до них вустами. Сама ніколи не зривала квітів, якщо бачила, що хтось зривав – не дозволяла цього робити – гріх! Не приймала дарованих квітів. Крім м’яти, чебрецю, любистку для запаху на домівці – ніяких квітів не зривала. Малювала, сидячи біля стеблини з квіткою, з натури. Зірвана квітка – вже не квітка.»
Катерина Білокур
1