Урок-подорож
Подорож по рідній Обухівщині
Тема: Закріплення письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрове, обчислення площі.
Мета: Закріпити прийом письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.
Розв’язувати задачі пов’язані з площею. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення. Виховувати любов до своєї маленької Батьківщини.
Обладнання: карта Обухівського району, схеми задач, лінійка, фломастер.
Хід уроку
Давайте налаштуємося на урок і промовимо слова аутотренінгу:
Я – учень школи,
Я цим пишаюсь,
Я тут здобуваю знання,
Я хочу все знати і розуміти
Посміхніться один одному.
Покажіть. (Смайлики настрою).
а) Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми помандруємо стежками – доріжками нашого міста та району.
(Показ карти району)
По полях, лісах понад річками
Розіб’ється мій край стежками.
Притулилися до рідної землі
Села і великі, і малі.
(Додаток №1)
б) Хвилинка каліграфії.
200 тис. т картону, а скільки за 4 роки?
60 тис. т туалетного паперу, а за 8 років?
50 тис. т коробок, предметів широкого вжитку, а за 5 років?
а) За 1 рік від 1 корови надоїли 5780 кг молока.
б) В народі говорять: «Молоко в корови на язиці». І тому працівники дбають про корм тварин і пропонують нам розв’язати таку задачу:
Шофер за зміну здійснює 22 поїздки, вивозячи щоразу 5 т зеленої маси на корм худобі. Скільки зеленої маси вивезе шофер за 7 робочих днів.
(Розв’язок записати виразом).
в) Зоотехнік цього господарства пропонує нам розв’язати задачу:
Влітку корові вистачає 100 л води на 2 дні, а вівці – на 20 днів. На скільки днів вистачить 440 л води корові та вівці разом?
(Додаток 2)
г) Робота на карточках. (5 учнів) (Додаток 3).
Розвязати задачу.
Фермер господарства вирішив нас підвезти до села Григорівка. Відстань до нього 27 км. Швидкість коня була 9 км/год. Разом з конем бігла його собачка, яка протягом усього шляху бігала то вправо, то вліво і знову доганяла коня. Яку відстань пробігла собака до моменту в’їзда фермера в село, якщо швидкість, з якою бігла собака, була 12 км/год.
А зараз відправимося у село, в якому вміють вирощувати зернові культури. По району вони найбільше намолотили зерна. Агроном цього господарства пропонує нам засіяти поле:
а) Гра «Хто швидше засіє поле?»
(Додаток №4)
(Додаток №5)
б) Півбуханки хліба важить пів кілограма. Скільки важить ціла буханка? (1 кг).
в) На підводу поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці, в кожному мішку порівну. Усього зерна 560 кг. Скільки кілограмів зерна пшениці поклали на підводу? (Скласти вираз і записати).
г) Відпочинок біля ставка с. Григорівка.
Я прийшов до школи вчитись…
Треба бути уважним…
Треба бути спокійним…
В класі друзі…
Вони мене люблять…
Мені приємно…
Я легко дихаю…
В класі сонце, сонце…
Я добре працюю…
На 9 порцій морозива витрачається 450 г вершків. Скільки вершків потрібно для 6 таких порцій і скільки для учнів нашого класу?
Розв’язати приклади.
Далі наш шлях пролягає до Малої Вільшанки. Тут ми побуваємо в гостях у сім’ї Панченків. В цій сім’ї 15 дітей. І свої, і взяті на виховання. Пройдемося до дитячого будинку сімейного типу площею 270 кв. м., який подарувала їм організація «Надія та житло для дітей». Яка площа 1 поверху триповерхового будинку?
а) Яка довжина і ширина будинку може бути?
б) В користування цій сім’ї надано 30 га землі.
Час повертатися додому. Але хочеться завітати до нашого нового стадіону. Мирославин татко дає нам завдання:
а) Обчислити площу футбольного поля:
а = 108 м, в = 69 м.
б) На табло висвітився приклад. Розв’яжіть його.
МЛО – Л + ЛО + ДБ – Б + ЦІ!
Молодці!
в) Подивіться на карту і скажіть, яку геометричну фігуру окреслили ми під час подорожі. Давайте виміряємо і знайдемо периметр чотирикутника.
7. Підсумок.
Я живу, де Малишка пісня у небо злітала
Де дорога його пролягала в ярах.
У Андріївських віршах – земляків моїх сила,
Жить їм вік, рідний славлячи край у віках.
Ваша мете зараз навчання. Захищати честь класу, школи, району на олімпіадаз.