Урок подорож з математики

Про матеріал
Урок - подорож. Подорож по рідній Обухівщині. Урок закріплення письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число
Перегляд файлу

Урок-подорож

Подорож по рідній Обухівщині

Тема: Закріплення письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрове, обчислення площі.

 

Мета: Закріпити прийом письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.

Розв’язувати задачі пов’язані  з площею. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення. Виховувати любов до своєї маленької Батьківщини.

 

Обладнання: карта Обухівського району, схеми задач, лінійка, фломастер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Давайте налаштуємося на урок і промовимо слова аутотренінгу:

 

Я – учень школи,

Я цим пишаюсь,

Я тут здобуваю знання,

Я хочу все знати і розуміти

  • Розумні очки дивляться на мене.

Посміхніться один одному.

  • Молодці! З яким настроєм почали урок?

Покажіть. (Смайлики настрою).

 

"Коло настрою" стенд-куточок НУШ, фото 1

  1. Закріплення вивченого матеріалу.

а) Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми помандруємо стежками – доріжками нашого міста та району.

(Показ карти району)

 

По полях, лісах понад річками

Розіб’ється мій край стежками.

Притулилися до рідної землі

Села і великі, і малі.

(Додаток №1)

б) Хвилинка каліграфії.

  • Скільки років нашому місту?
  • Пропишіть це число. Що можна про це число розказати?
  • Скільки людей проживає в місті і районі?
  • Скільки сільського (22000), міського (55000), в Обухові (34000)?
  1. Зупинка ККПК.
  • А зараз завітаємо до картонно-паперового комбінату. Чиї батьки там працюють?
  • За 1 рік комбінат випускає:

200 тис. т картону, а скільки за 4 роки?

60 тис. т туалетного паперу, а за 8 років?

50 тис. т коробок, предметів широкого вжитку, а за 5 років?

  • 200 чоловік принесли 1000 кг макулатури. Скільки макулатури приніс 1 чоловік? Отже, якщо 200 чоловік принесуть по 5 кг макулатури, то отримаємо економії 4 кубічних метри деривини.
  • Валі Кихтенко татко на автомобілі МАЗ за 6 год. Проїхав 540 км. З якою швидкістю він рухався?
  • Новий цех гофрокартону за зміну виробляє 120 тис. кв. м гофрокартону. Скільки виготовить за тиждень?

 

  1. Зупинка «Жуківці».
  • зараз залишимо ККПК і стежками – доріжками через ліса, болотазавітаємо на ферму фермерського господарства «Ніна». Доярки цього господарства найбільше по всьому району надоїли молока.

а) За 1 рік від 1 корови надоїли 5780 кг молока.

  • Обчислити письмово скільки кг молока надоїли від 8 корів, 5 корів, 7 корів. 10 корів?

б) В народі говорять: «Молоко в корови на язиці». І тому працівники дбають про корм тварин і пропонують нам розв’язати таку задачу:

Шофер за зміну здійснює 22 поїздки, вивозячи щоразу 5 т зеленої маси на корм худобі. Скільки зеленої маси вивезе шофер за 7 робочих днів.

(Розв’язок записати виразом).

в) Зоотехнік цього господарства пропонує нам розв’язати задачу:

Влітку корові вистачає 100 л води на 2 дні, а вівці – на 20 днів. На скільки днів вистачить 440 л води корові та вівці разом?

(Додаток 2)

г) Робота на карточках. (5 учнів) (Додаток 3).

Розвязати задачу.

Фермер господарства вирішив нас підвезти до села Григорівка. Відстань до нього 27 км. Швидкість коня була 9 км/год. Разом з конем бігла його собачка, яка протягом усього шляху бігала то вправо, то вліво і знову доганяла коня. Яку відстань пробігла собака до моменту в’їзда фермера в село, якщо швидкість, з якою бігла собака, була 12 км/год.

  1. Зупинка «Григорівка»

А зараз відправимося у село, в якому вміють вирощувати зернові культури. По району вони найбільше намолотили зерна. Агроном цього господарства пропонує нам засіяти поле:

а) Гра «Хто швидше засіє поле?»

(Додаток №4)

(Додаток №5)

б) Півбуханки хліба важить пів кілограма. Скільки важить ціла буханка? (1 кг).

в) На підводу поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці, в кожному мішку порівну. Усього зерна 560 кг. Скільки кілограмів зерна пшениці поклали на підводу? (Скласти вираз і записати).

г) Відпочинок біля ставка с. Григорівка.

  • А зараз відпочинемо біля ставка в селі. Схиліться на парти і проведемо аутотренінг. Повторюйте за мною слова:

Я прийшов до школи вчитись…

Треба бути уважним…

Треба бути спокійним…

В класі друзі…

Вони мене люблять…

Мені приємно…

Я легко дихаю…

В класі сонце, сонце…

Я добре працюю…

  • Щоб підкріпити свої сили і освіжитися давайте скуштуємо Обухівського морозива.
  • Любите наше місцеве морозиво?

На 9 порцій морозива витрачається 450 г вершків. Скільки вершків потрібно для 6 таких  порцій і скільки для учнів нашого класу?

  1. Зупинка «Семенівка»
  • Бухгалтера цього товариства вміють рахувати прибутки. І хочуть перевірити чи вмієте ви добре рахувати.

Розв’язати приклади.

  • Молодці, швидко вмієте рахувати.
  1. Зупинка «Мала Вільшанка»

Далі наш шлях пролягає до Малої Вільшанки. Тут ми побуваємо в гостях у сім’ї Панченків. В цій сім’ї 15 дітей. І свої, і взяті на виховання. Пройдемося до дитячого будинку сімейного типу площею 270 кв. м., який подарувала їм організація «Надія та житло для дітей». Яка площа 1 поверху триповерхового будинку?

а) Яка довжина і ширина будинку може бути?

б) В користування цій сім’ї надано 30 га землі.

  • Яка довжина і ширина поля може бути?
  • А до дня Святого Миколая місцева влада подарувала мікроавтобус сім’ї Панченків.
  1.  Стадіон.

Час повертатися додому. Але хочеться завітати до нашого нового стадіону. Мирославин татко дає нам завдання:

а) Обчислити площу футбольного поля:

а = 108 м, в = 69 м.

б) На табло висвітився приклад. Розв’яжіть його.

МЛО – Л + ЛО + ДБ – Б + ЦІ!

Молодці!

в) Подивіться на карту і скажіть, яку геометричну фігуру окреслили ми під час подорожі. Давайте виміряємо і знайдемо периметр чотирикутника.

7. Підсумок.

  • Урок я хочу закінчити словами Я. Христевич, учениці 9 класу, Обухівської школи №2:

Я живу, де Малишка пісня у небо злітала

Де дорога його пролягала в ярах.

У Андріївських віршах – земляків моїх сила,

Жить їм вік, рідний славлячи край у віках.

 

Ваша мете зараз навчання. Захищати честь класу, школи, району на олімпіадаз.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку