Урок вивчення нового матеріалу

Про матеріал
Інтерактивні форми роботи на уроках математики. Під час вивчення нового матеріалу учні виявляють факти, розглядають варіанти розвязання проблеми, а на прикінці уроку доходять до прикріпленого фактами осмислення власної позиції.
Перегляд файлу

 Тема. Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху (№№ 763772).

                                                                        ( за підручником Н.П.Листопад)

Очікувані результати

Після цього уроку учні/учениці зможуть:

  • пояснювати поняття швидкість руху, як величини;
  • розв’язувати задачі на швидкість,використовуючи формулу;
  • обґрунтовувати  власну думку;
  • обчислювати вирази на кілька дій;
  • формулювати своє ставлення до теми, що вивчається, доводити свою точку зору;
  • вмітимуть співпрацювати з іншими, вирішуючи певні проблеми.

                        

                        План змісту уроку

1.Уявлення про швидкість, як величину вимірювання та одиниці її вимірювання.

2.Виявлення залежності між величинами, що характеризують рух тіл.

3. Обчислення виразів.

 

                 Регламент уроку

     1. Вступна частина – до 7хвилин.

2.Основна частина- до26хвилин.

     3.Заключна частина – до 7 хвилин.

Обладнання. Таблиця «Швидкість. Час. Відстань»; схеми задач.

                   Організація пізнавальної діяльності учнів

І.Вступна частина уроку.

1.Вправа « Вилучення «зайвого»( робота в парах).

Виключити зайве з групи слів. Пояснити чому так вважають:

- година ,доба,століття,об’єм;

- гривна, копійка,долар,відстань;

- об’єм, кілограм,маса, довжина.

Заслуховую після кожного завдання 2-3пари.

- Чому ви прийшли до такого висновку?

2.Метод « Кластер» ( величини)

 Пропоную скласти кластер до слова величини ( маса,об’єм, довжина, відстань,час)

Якщо учні не називають « швидкість», називаю сама.

Оголошення теми та завдань уроку.

Тема нашого уроку: « Швидкість, як величина руху». Я б хотіла , щоб вкінці уроку ви могли б пояснювати поняття « швидкість», як величини руху, встановлювати залежності між швидкістю, відстанню і часом.

3.Метод « Бортовий журнал» .

 Що знаю про швидкість?

 Що нового дізнався?

 

 

- Що відомо вам про швидкість?

 - Що ви очікуєте від уроку?

ІІ. Основна частина уроку.

1.Проблемне завдання.

Пропоную двом учням за 2 с пройтися вздовж класу.

- Чому один пройшов більшу відстань, а другий меншу?

- Як ви вбачаєте, як це швидше записати іменованими числами?( За одну секунду перший.

 - Що це означає? ( Це значить на однакову відстань перший витрачає менше часу, а другий учень більше. Перший пройшов 10м, а другий учень 14м).

 Кожен з них пройшов відстань за 1 с- це є швидкість кожного з учнів за одиницю часу.

  • Якою дією знайти швидкість. Обгрунтуйте свою думку.
  • Давайте виконаємо дії.

10: 2 =5 м за секунду 1 учень;   14:2 =7 м  за секунду 2 учень.

Отже, швидкість першого учня – 5м/с, а другого – 7м/с.

2.Робота в парах.

- Сформулюйте правило, що таке швидкість.

Вислуховую 3-4 пари.

  • Якими одиницями вимірювання позначається відстань? (мм,см,м,км)
  •  А час? (с,хв,год)

Умовно відстань позначається латинською буквою S,  час буквою t ,а швидкість v.

Пояснюю , що одиниці виміру швидкості формуються з одиниці довжини та часу.  Наприклад км/с, км/хв, км/год.

Давайте підсумуємо.

- Що таке швидкість? Як знайти швидкість?

- А хто з вас зможе записати формулу знаходження швидкості?

 v= s: t

 

Далі пропоную потренуватися  знаходити швидкість на простих задачах.( № 765,№ 766,768).

Взаємоперевірка в парах.

Пари презентують результати своєї роботи.

 

3.Робота в малих групах. Пропоную скласти за малюнками та даними прості задачі на знаходження швидкості( № 768).

Групи презентують результати своєї роботи.

 

4.Самостійна робота. Запис та обчислення виразів.( № 770)

І в – 1 стовпчик         ІІ в – 2 стовпчик

Самоперевірка з дошки.

 

ІІІ. Підсумкова частина уроку.

  1.Пропоную  повернутися до нашого « Бортового журналу» і підвести підсумки ( Заповнити 2 колонку таблиці)

- Що нового дізналися з теми?

 

 2.Метод « Запитують- відповідай».

- Чи є важливими ці знання для вас?

- Чи будете використовувати їх у житті?

      

.

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку